paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Startování za "studena"
30.9.2010 v 09:34
Zdravim,
vim, že těchto témat je tu asi milion, ale nikde jsem se nedočetl jak vyřešit problém při startování, pokud motorka stojí přes noc někde kde je třeba 10 stupnů. Dokonce jsem našel téma, kde to borcovi nestartuje za tepla. No a já mám právě problém, že za studena mi to třeba na dvě vteřiny naskočí, zabrumlá a chcípne a pak už jen točim startér a pak už se ani ten startér neprotočí (mám neutrál, zmačknutou spojku, chcípák na "ON", puštěnej benzín). Když to chvilku nechám (cca 2 min), tak zas roztočím startér, ale nechytne. Jinak to jde celkem v klidu roztlačit. A když pak vyjedu a zastavim někde na křižovatce, tak zas chcípne (nejspíš že je úplně studená), takže musim jezdit chvilku s mírnym sytičem a pak když se zahřeje, tak už neni nejmenší problém. Tak doufám, že se najde někdo kdo by věděl co s tim, protože vždycky 20 minut šaškovat v garážích než vyjedu mě už nebaví

P.S.: Kámoš co měl stejnej problém na babetě(), tak nechal zabrousit ventily a prej pohoda. A pak mě napadlo jestli to neni tim nastavením průtoku benzínu co maj GSka (pořád moc nechápu k čemu je ta prostřední pozice)

Díky za radu.

1 reakcí na tento příspěvek Startování za "studena"

1.10.2010 v 08:50 | Nahoru | #1
Zdravej, seštelovanej motor (s funkcí sytiče) by neměl mít mnoho tendencí chytit studenej bez sytiče.
Stejně tak by měl běžet se systičem min. několik minut aniž by se mu něco závažnýho dělo.
Poloha PRI by taktéž neměla vadit(za předpokladu,že máš vpořádku plováky a ventilky v plov. komorách) - ty chytrý rady z manuálů co tu někdo bral za svatý jsou jen pojistka výrobců (kdyby se ten dotyčnej zamyslel jak funguje ventilek ovládanej podtlakem, zjistil by že při normální poloze za přítomnosti podtlaku je otevřenej stejně jako v poloze PRI)
Souhlasil bych s názorem, že máš možná bohatší směs. Jde o to jestli po ránu zavrčí(jakože se rozběhne) nebo jen pobublává a "má tendenci" se rozběhnout.
Kolik to žere a jak to jede a drží volnoběh za tepla? Při prudký akceleraci by to mohlo třeba lehce zakouřit,nebo mít tendence se "hádat". Co se děje když hned od počátku startuješ se sytičem ?

A když pak vyjedu a zastavim někde na křižovatce, tak zas chcípne (nejspíš že je úplně studená), takže musim jezdit chvilku s mírnym sytičem a pak když se zahřeje, tak už neni nejmenší problém


Co znamená tohle ? Ty jako staruješ a s tím studeným motorem chceš jet bez sytiče?Je přeci logický, že s motorem co má 30°C to asi bez sytiče nepůjde,ne? Některý motory (např."Schade 105,120") si bez sytiče neškrtly ještě 10min po prvním "zážehu"

Každopádně myslím že kontrolou podtlaků, směsi a svíček asi nic nezkazíš.

Naposledy editováno 01.10.2010 09:05:29

(reakce na) Startování za "studena"

1.10.2010 v 10:12 | Nahoru | #2

t_freedom>Zdravej, seštelovanej motor (s funkcí sytiče) by neměl mít mnoho tendencí chytit studenej bez sytiče.
Stejně tak by měl běžet se systičem min. několik minut aniž by se mu něco závažnýho dělo.
Poloha PRI by taktéž neměla vadit(za předpokladu,že máš vpořádku plováky a ventilky v plov. komorách) - ty chytrý rady z manuálů co tu někdo bral za svatý jsou jen pojistka výrobců (kdyby se ten dotyčnej zamyslel jak funguje ventilek ovládanej podtlakem, zjistil by že při normální poloze za přítomnosti podtlaku je otevřenej stejně jako v poloze PRI)
Souhlasil bych s názorem, že máš možná bohatší směs. Jde o to jestli po ránu zavrčí(jakože se rozběhne) nebo jen pobublává a "má tendenci" se rozběhnout.
Kolik to žere a jak to jede a drží volnoběh za tepla? Při prudký akceleraci by to mohlo třeba lehce zakouřit,nebo mít tendence se "hádat". Co se děje když hned od počátku startuješ se sytičem ?

Co znamená tohle ? Ty jako staruješ a s tím studeným motorem chceš jet bez sytiče?Je přeci logický, že s motorem co má 30°C to asi bez sytiče nepůjde,ne? Některý motory (např."Schade 105,120") si bez sytiče neškrtly ještě 10min po prvním "zážehu"

Každopádně myslím že kontrolou podtlaků, směsi a svíček asi nic nezkazíš.



S vetsinou nesouhlasim, treba ZX9R 98+ nemohla bezet se syticem vic nez par vterin, musel se vypnout, jinak zdechala, a delaly to vsechny co sem potkal. Je to dost individualni.

S tou PRI, samozrejme pri normalni poloze ON je s podtlakem ventil otevrenej (od ceho by tam jinak byl ), ale to uz motor bezi a benzin si bere. Karburatory se provozem vybehaji a pak to uz netesni jako kdyz to vyjede z fabriky. Poloha PRI je pouze k pouziti po delsi odstavce ci kdyz se vyprazdni karbece. Kdyz vse funguje jak ma, tak se na to da jezdit, to je pravda, ale zbytecne se tim pridava dalsi moznost zdroje problemu (vcetne moznosti zniceni motoru jak je v manualu).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 7 Dnes v 07:44 Rolda89
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust


TOPlist