Mám takový problém a potřeboval bych od vás poradit. V květnu 2008 jsem pořídil novou motorku. Koncem sezóny 2009 mi začal téct pravý přední tlumič. Moto jsem zavezl do servisu, kde mi vyměnili gufero. Opravu řešili jako reklamaci. Po 14 dnech to začalo téct znovu. Znovu reklamace a opět pouze výměna gufera.
Dnes jsem v garáži posunoval motorku, ať nestojí celou zimu na jednom místě a koukám na tlumič… znovu teče. Volal jsem do servisu,..jenže v květnu mi končí záruka a oni mi chtějí znovu pouze vyměnit gufero..
Nevíte někdo co s tím???
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace v záruce
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace v záruce
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace v záruce
Naposledy editováno 14.02.2010 13:59:14
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace v záruce
Co by jsi tak od prodejce chtěl?
Dominik-Duka>SOS
v tom sos mají jednu chybu:Neoprávněnou reklamaci nelze zpoplatnit.
Nevím,jestli jsem si to špatně nevyložil,ale neoprávněnou reklamaci musí zákazník vždy zaplatit.
A v těch 6ti měsících měnit výrobek při jakékoliv vadě je taky blbost.
K té výměně celého tlumiče jak navrhoval Kamikadze-Ace je asi stejně nedonutím, co?
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace v záruce
Zahrej jim notu,že kupuješ jen od nich,a že budeš i dál,a že není přeci normální,aby na R1 tekla šavle 3x po sobě a že věříš,že to vyřeší.
Na to budou jistě slyšet.
Navíc- záruční doba se prodlužuje o dobu,kdy výrobek nebylo možné užívat,t.j. o dobu,kdy byla ta machna u nich.
A pak poslední oprava bude mít vlastní záruční dobu,t.j. 3 měsíce. Takže pokud jim to dáš v dubnu opravit,tak poběží do července záruka na tu šavli.
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace v záruce
ve všech čtyřech tvrdili zákazníkovi (mám to psíemně) absolutní kraviny, ani si nepřečetli náš reklamační protokol..
V jednom případě zákazníkovi tvrdilže má nárok na odstoupení od kupní smlouvy, i když rekalamci jsme vyřídili za 14dnů, zákazníkovi dali navíc vědět, že zboží je opraveno.. Ale on si ho nevyzvedl, po třech měsícíh mu znova posíláme SMS, že mu začneme počítat skladné, když si zboží nevyzvedne..
Ale podle SOS má nárok na vrácení peněz, protože reklamace nebyla vyřešena do 30ti dnů.. (byla vyřešena za 14 dnů, jen si to nevyzvedl) Skončilo to u soudu, trvalo to 2 roky. Zaplatil soudní výlohy a musel nám zaplatit skladné za téměř dva roky..
Dalšímu zákazníkovi jsme dělali 4x bezplatně mimozáruční servis, nejednalo se nikdy o reklamaci, ale vždy o zanedbání běžné údržby, vždy jsme zákazníkovi vyšli vstříc a bezplatně mu to vyřešili.. Vyložil si to jinak a podle SOS má nárok na odstoupení od kupní smlouvy.. Kravina, až když nás chtěl žalovat, tak ho právník zchladil, že nemá.. Sám si věc svoji blbostí 4x poškodil..
Minulý týden přišla zákaznice s dopisem z SOS, ve kterém nás jako prodejce vyzývali k vyřešení reklamace, jelikož má na to zákazník dle Obč. zákoníku právo.. Přitom i v tom dopise bylo uvedeno, že zboží bylo koupeno na firmu a vztahy se tedy řídí Obchodník zákoníkem..
to jen takový off topic, protože SOS mmě fakt neuvěřitelně sere.. tím, že se vůbec neorientují zákony ČR..
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace v záruce
Onehdy jsem si četl recenze podobných "odborníků" na sušičky prádla,a co za cypoviny jsem se tam dočetl,to jsem zíral.
Takže vím,o čem píšeš.
Já to SOS neznám,četl jsem to zběžně a hned jsem tam objevil dvě zásadní chyby,takže věřím tomu,co jsi psal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace v záruce
prackarr>Hele,nejvíce platí pádná a slušná argumentace,než nějaký hulákání a hádání. To při reklamacích platí nejvíce.
Zahrej jim notu,že kupuješ jen od nich,a že budeš i dál,a že není přeci normální,aby na R1 tekla šavle 3x po sobě a že věříš,že to vyřeší.
Na to budou jistě slyšet.
Navíc- záruční doba se prodlužuje o dobu,kdy výrobek nebylo možné užívat,t.j. o dobu,kdy byla ta machna u nich.
A pak poslední oprava bude mít vlastní záruční dobu,t.j. 3 měsíce. Takže pokud jim to dáš v dubnu opravit,tak poběží do července záruka na tu šavli.
Přesně, navíc na nový díl běží nová záruka 24měsíců, sice u gufera to je jedno, tam je možné, že když po 14ti dnech teče, tak že je prost opotřebené.. Ale každopádně by to měli vyřešit tak, aby to neteklo.. Navíc na opravu máš vždy minimálně další záruku 3 měsíce (jak uvedl prackarr) takže pokdu se jim to ani v květnu nnepodaří, tak máš dost času, aby se to projevilo.. Ale myslím, že kluzák by vyměnit měli.. Nesmíš být moc měký, ale zároveň se je snaž nenasrat, tím nic nevyřešíš..
Největší chybu zákazník udělá,když řeší reklamaci kraválem a vyhrožováním. Vždy se vyplatí slušnost,ale myslím si,že toto autor threadu ví.
Tak ať ti to dobře dopadne!
(motorka je krásná ,ty barvy se mi moc líbí)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace v záruce
Štve mě, když jedu někam na vyjížďku a musí častěji zastavovat a kontrolovat jestli to zase neteče. Prvně mě to zateklo až do brzd a to byl pak docela fičák.
Já po nich přece nechci novou motorku, ale v tom tlumiči asi vážně něco bude. Prodejci to může být přece putna, protože reklamace jdou z budgetu YAMAHY. Ba do konce tu práci mu ještě zaplatí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace v záruce
prackarr>..
Já to SOS neznám,četl jsem to zběžně a hned jsem tam objevil dvě zásadní chyby,takže věřím tomu,co jsi psal.
Ten poslední případ mě fakt dorazil, v prvním odstavci je uvedeno "Zboží bylo zakoupeno pro firemní účely..." a SOS dole dá své vyjádření, že dle Občanského zákoníků mají nárok na blablabla. Na přiložené faktuře je uvedena hlavička firmy, v dopise píšou, že se jedná o zboží zakoupené pro firemí účely, ale SOS se bude ohánět Občanským zákoníkem.. neskutečné..
Navíc věc byla 3,5 roku stará, ale v záruce byla měněna jedna komponenta a zákaznice to házela právě na tu vyměněnou komponentu.. (Podle Obchodního zákoníku se na vyměněné díly neposkytuje nová záruka)
Navíc SOS a Spotrebitel.cz mají úplně jiné výklady, jedni říkají, že firma může účtovat zákazníkovi náklady v případě neuznané reklamace, druhá tvrdí opak.
ČOIka je kapitola sama pro sebe, 2x stejný případ pokaždé vyřešila opačně.
Ještě offtopic, k pobavení i k pláči..
Zákazník si u nás koupil produkt (ne náš, jsme jen pordejci), nebyl spokojený s kvalitou a poslal ho na expertízu do Českého zkušebního ústavu.. Tam byl označen jako nebezpečný, za což jsme dostali ihned od ČOI pokutu.. Paradox je, že onen produkt si nechal výrobce u stejného českého zkušebního ústavu otestovat a schválit pro prodej o půl roku dříve.. Takže mám v ruce dva dokumenty z Českého zkušebního ústavu pro stejnou věc (lampička na 220V), v jednom je, že ji schvalují, v druhém že ji neschvalují.. Mělo to šťastný konec, už jen ze zásady jsme podali žalobu na ČOI a zkušební úřad, k projednávaní to nedošlo, přišlo třetí vyjádření zkušebního úřadu, že druhé vyjadření je neplatné, ČOI stáhla pokutu a všichni můžou být šťastní?! (mezi tím nám samozřejmě zakázali prodej této věci..)
Naposledy editováno 14.02.2010 14:39:50
Ralf_R1>Já jen, že mi to přijde pořád do kola a myslím si, že tou výměnou gufera akorát oddálí znovu to tečení...
Štve mě, když jedu někam na vyjížďku a musí častěji zastavovat a kontrolovat jestli to zase neteče. Prvně mě to zateklo až do brzd a to byl pak docela fičák.
Já po nich přece nechci novou motorku, ale v tom tlumiči asi vážně něco bude. Prodejci to může být přece putna, protože reklamace jdou z budgetu YAMAHY. Ba do konce tu práci mu ještě zaplatí.
jasně,však si myslím,že se budou snažit ti vyhovět. řekni jim,co si myslíš a pokud to bude mít formu tak ti jistě půjdou na ruku.
Pak napiš,jak jsi dopadl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace v záruce
Každopádně by neoprávněnou reklamaci měl zákazník zaplatit. Je to přece i logický,ne?
Vem si,že by tě mohl otravovat každý den a pak říct,tak sorry. To přeci není možný,ne?
prackarr>..
Každopádně by neoprávněnou reklamaci měl zákazník zaplatit. Je to přece i logický,ne?
Vem si,že by tě mohl otravovat každý den a pak říct,tak sorry. To přeci není možný,ne?
No v tomhle jsme u ČOI narazili.. Nemůžeme dát zákazníkovi k úhradě vůbec nic.. Ačkoliv si byl předem vědom toho, že věc sám poškodil, což neuvedl, na externím servise nám reklamaci zamítli, právě proto, že zákazník věc uvnitř sám poškodil a naúčtovali nám to (takové případy máme 2-3 měsíčně), ale zákazníkovi to ani přesto nemůžeme zaúčtovat.. Takže my zaplatíme poštovné směrem do servisu, zamítnutí servisem, poštovné k nám, ale zákazníkovi nemůžeme zaúčtovat ani korunu
(protože zákazník po nás může na druhou stranu požadovat veškeré náklady nutné k uplatnění reklamace - takže já to můžu zákazníkovi naúčtovat ,ale ten to po mě může obratem zákoně vyžadovat jako nutný náklad k vyřešení reklamace )
Prostě české zákony jsou totální blábol.. Už aby se sjednotily se zákony EU (k čemuž dojde a já se toho už nemůžu dočkat )
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace v záruce
prackarr>C.J.> to je dobrý.
Každopádně by neoprávněnou reklamaci měl zákazník zaplatit. Je to přece i logický,ne?
Vem si,že by tě mohl otravovat každý den a pak říct,tak sorry. To přeci není možný,ne?
Otázka je, co je neoprávněná reklamace.
Zákazník přeci reklamuje pro to, protože s užíváním výrobu není něco v pořádku (má s tím nějaký problém).
V mém případě mi teče tlumič.
Tzn., že když přijdou na to, že na šavli je rýha od kamínku a kvůli tomu teče tlumič, tak mi reklamaci neuznají a označí tuto reklamaci jako neoprávněnou? (pak si to mám zaplatit ze svého?)
A jak to mám vědět, že je tam rýha a že se na to reklamace nevztahuje a že s tím nemám prodejce otravovat. Z mého hlediska mám problém v tom, že mi teče tlumič a motorka je ještě v záruce.
Může to být rýha a nebo může tam být prasklá šavle, nebo vyběhané pouzdro, to já přeci nemůžu vědět…Je to tedy neoprávněná reklamace?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 603 | Dnes v 08:09 Ariete |
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1196, 1197] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35891 | Včera v 23:31 oxygen |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |