VW Passat B5, 1.9 TDi (nejlépe 96 kW)
Ford Mondeo, 2.0 TDDi nebo 2.0 TDCi (96 kW)
Verze kombi, do +- 150.000 kč. Vzhledově se mě líbí spíše Mondeo, ale co se týká spolehlivosti a "nesmrtelnosti" tak to hraje do karet spíše Prassátku
Popřípadě něco jiného v fkombíku a fdýzlu za ty peníze?
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
Mám Mk3, výroba prosinec 2000, tj. jedno z prvních.
Motory 1,8 byly dodávány ve dvou výkonech 85 kW a 92 kW. Mám naštěstí tu silnější verzi a výkon zcela dostačuje! Nejsem žádný závodník, ale ani nezdržuji silniční provoz. Myslím ale, že ta slabší verze už je na hraně, zvláště když se auto naloží!
Auto jsem koupil když mělo najeto 34 tisíc a spotřeba byla 8,4 až 8,2 L. Okolo 50-tisíc klesla na rovných 8 L a dolejc se nedostanu! Mám najeto pouze 75000. Poctivých!
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
storeman>Byly tady dotazy na výkon Mondea z motorem 1,8 ccm benzin.
Mám Mk3, výroba prosinec 2000, tj. jedno z prvních.
Motory 1,8 byly dodávány ve dvou výkonech 85 kW a 92 kW. Mám naštěstí tu silnější verzi a výkon zcela dostačuje! Nejsem žádný závodník, ale ani nezdržuji silniční provoz. Myslím ale, že ta slabší verze už je na hraně, zvláště když se auto naloží!
Auto jsem koupil když mělo najeto 34 tisíc a spotřeba byla 8,4 až 8,2 L. Okolo 50-tisíc klesla na rovných 8 L a dolejc se nedostanu! Mám najeto pouze 75000. Poctivých!
Ja mam 1.8 98, tj to bude tech 85kW a sem spokojenej, z kopce sem vytahnul 210 gps (na tacho 238, ale tacho mi premeruje o 15 uz pri 0). Nalozeny to moc nejede, ale ten motor je docela tocivej a kdyz se to drzi v otackach, tak to tahne dobre, vzdycky kolem 4,5-5tis se tam jakoby neco sepne a dost vyrazne to zatahne, nevite nekdo co to je? Za sucha litam po dalnici porad 180+ a spotreba je kolem 9-9.5 prumer na celou nadrz (hodne jinak courani po Praze). Kdyz jedu podle limitu, tak sem se dostal i pod 8, tj okamzita muze byt i 7 pri 120, myslim si tak.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>
A standartní je i to, že u VW nebo Škody je známo že i litr tohoto oleje na 1000km je normální
Sry, ale tohle je proste pohadka. Ja celej rok do klasicky vymeny nedolejvam ani kapku, bratr ma starsiho Superba, strejc novyho Pasika a kamos z vesjky si poridil CCcko. Na motor nedaj dopustit. Obecne tehle aut jezdi hafo a nikdy jsem neslysel, ze by si nekdo ztezoval na motor. Naopak z vlastnich zkusenosti jsou problematicky Common Raily, ale to je bohuzel taky otazka cistoty nafty a da se tomu predejit pridavanim aditiva. U VW me ale na druhou stranu pozlobila elektrika, naposled to bylo vadny cidlo u airbagu, ale jak uz tu bylo napsano, to je holt problem preplacanosti. Kdyz mam v aute 6 airbagu, je vetsi pravdepodobnost poruchy nez kdyz jsou jenom 2.
Naposledy editováno 13.01.2010 09:23:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Dej si do vyhledávače O2 žere olej, vyskáčí ti desítky odkazů, tohle je hned první:
Jinak kolega,služební O2 1.9 TDI-PD 8V 77kw najeto 150tis,spotřeba oleje 1litr na 2-3tisíce km.V servisu mu řekli,že se holt nedá nic moc dělat
druhý odkaz, taktéž litr na 2 tis.
Motor bere dost oleje, což jsem na Fabii vůbec nezaznamenal.
Do koupi OCTAVIE bych už nešel. Líbí se mi Kia CEED.
Třetí (přesně kámošův problém)
jedna zásadní neřesta to je právě spotřeba oleje...připravte se na to že se dolévat bude!!!Divím se že jste s tímto nebyl seznámen(na to připraven) při předávání auta ale...Jenom šťastné kilometry!!! Martin
Edit: ještě přímo z testu O2 tdi na Auto.cz:
Z tohoto důvodu všem majitelům tohoto motoru doporučuju: vozte s sebou flašku s náhradním olejem, protože nikdy nevíte, kdy se otravná kontrolka rozsvítí a v případě nedostatečného množství oleje Vám tak nepříjemně zkomplikuje další jízdu
Závady tohoto motoru jsou natolik známé, že o nich již nikdo nepíše – pro jistotou tedy zopakuji měřiče množství nasávaného vzduchu, turbodmychadla, vyšší spotřeba oleje a zde i dvouhmotový setrvačník
Dále máš odkaz přímosem , takže bacha na pohádky, jsou dost reálné...
A ani nemá cenu dál hledat, každé auto má něco a O2 některé typy či série prostě žerou olej jak zjednané, tak se s tím holt smiř...
Naposledy editováno 13.01.2010 11:45:12
2 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
PDcka maj svoje mouchy no, tusim ze ten spesl "vstrik" s integrovanym cerpadlem.. je ovladanej olejem a haklivej na ten olej, vymeny a kde co... zlata stara 81kW/66kW rotacka....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Jediný lék: prodat. Nic jiného bohužel nezabírá
To zlaté mondeo, tam to ještě neřešil nikdo koho znám. (má zas jiné mouchy, ale né nodstranitelné a tak nákadné na denní provoz)
Edit: to se ale bavíš o starém znám mechanickém 'nesmrtelném' motoru bez natáčecích lopatek
Naposledy editováno 13.01.2010 11:52:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
steve4ever>Sry, ale tohle je proste pohadka. Ja celej rok do klasicky vymeny nedolejvam ani kapku, bratr ma starsiho Superba, strejc novyho Pasika a kamos z vesjky si poridil CCcko. Na motor nedaj dopustit. Obecne tehle aut jezdi hafo a nikdy jsem neslysel, ze by si nekdo ztezoval na motor. Naopak z vlastnich zkusenosti jsou problematicky Common Raily, ale to je bohuzel taky otazka cistoty nafty a da se tomu predejit pridavanim aditiva. U VW me ale na druhou stranu pozlobila elektrika, naposled to bylo vadny cidlo u airbagu, ale jak uz tu bylo napsano, to je holt problem preplacanosti. Kdyz mam v aute 6 airbagu, je vetsi pravdepodobnost poruchy nez kdyz jsou jenom 2.
sorry ale já mám passata 2,0tdi a co 5000tis km tak min půl litru oleje...takže tohle pohádka fakt neni...bohužel!!
Olej to papá pěkně:(
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
assassin>
PDcka maj svoje mouchy no, tusim ze ten spesl "vstrik" s integrovanym cerpadlem.. je ovladanej olejem a haklivej na ten olej, vymeny a kde co... zlata stara 81kW/66kW rotacka....
Nikoliv. Do PD vstřikovače vůbec motorovej olej nevstupuje. Dodávka je řízená elektromagnetickým ventilem otvírajícím přepad paliva do nádrže. Celej prostor je vyplněň naftou, olej je pouze okolo vačkové hřídele. Obrázek, ale akrobat mi ho nechtěl vyříznout celej
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Ale o tento konkrétní případ ani nejde, jde o to, že to je u koncernu normální
Mám octávku rok 2001, Tdi (66kW), jsem první majitel a má najeto poctivých 185.000km. Dokud jsem jezdil převážně štreky tak mi olej nebrala, poslední 2 roky s ní jezdím převážně jen po městě a cukačky a teď mi bere cca 1l na 15.000km.
Poruchy: prasklá pružina v přední nápravě - včetně tlumičů a nevím čeho cca 17.000kč
přestal fungovat centrál v jednich dveřích - cca 6.000kč
a pak mi blbla řídicí jednotka - výměna za novou 10.000kč
jinak jen běžný servis
spotřeba: dovolená v létě do chorvatska 4.5l/100km (dodržuji rycholsti +10%) + klima
cukání po městě včetně klimy 6,5-7,5l/100km, samozřejmě záleží na zácpách
průměrně s ní jezdím kolem 5.6l/100km
bohužel je ale 66kw docela málo, na druhou stranu od kamaráda mechanika vím, že je skoro nezničitelná.
Ve firmě jsmě měli dodávku s podobným motorem a měla najeto pře 600.000km startovala na brnk a nikdy nezůstala nikde stát, jen ke konci už žrala jak divá (naftu i olej) a to si asi dovedete představit jak se chovají zaměstnanci ke služebním autům
otec má O2, 1.9tdi (77kw) a olej mu bere víc jak mě, ale furt to není nic oproti tomu co brala známému Zafira, žrala 1l oleje na 1000km a to mu řekli v servisu že je v normě
nicméně možná budu v brzké době shánět něco jiného (většího), takže taky pokukuji po Mondeu, pašíkovi, A6, A4, BMW 5, Mazda 6, Accord, opět převážně nafta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Poggy>Nikoliv. Do PD vstřikovače vůbec motorovej olej nevstupuje. Dodávka je řízená elektromagnetickým ventilem otvírajícím přepad paliva do nádrže. Celej prostor je vyplněň naftou, olej je pouze okolo vačkové hřídele.
Ano, je to celé natlakováné a vstřiky řídí to elektronika přes kuličku a pérko, přesně napsáno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>Ano, je to celé natlakováné a vstřiky řídí to elektronika přes kuličku a pérko, přesně napsáno
Automechanik, tak vím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Naposledy editováno 13.01.2010 12:07:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Z toho plyne: koupě nového auta, není naprosto zárukou ničeho natož ojetého.
Ale teď přemýšlím, co si vlastně koupil. Nevím, nevím, ale O2 už nebyla, nechápu proč.
Edit: když na to tak koukám, tak tady někdo zmiňoval opla -> litr na 1000km a taky ho vyfakovali, že je to normální.
Oni ty automobilky to budou mít asi hodně podobný praktiky všechny.
Asi jde o to, že při výběru auta musíš dopředu max. eliminovat výběr podle vyhlášených poruch. A i tak být připraven, že si koupil kasičku a budeš muset investovat.
Jestli mě čeká jeden nebo dva vstřiky v horizontu 300 000 km tak to bude ještě sranda
Naposledy editováno 13.01.2010 12:31:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
[img] rozkreslenej "princip" myslim ze je mozny ze je vic konstrukcnich verzi a mam dojem ze stryc kterej ty motory dela neco ohledne olej s timhle rikal.. ale dost mozna sem to pomotal, zkusim se to zjistit
assassin>jasny rozkreslenej "princip" myslim ze je mozny ze je vic konstrukcnich verzi a mam dojem ze stryc kterej ty motory dela neco ohledne olej s timhle rikal.. ale dost mozna sem to pomotal, zkusim se to zjistit
Tohle je systém vW, ale třeba Peuget (nebo Scania, teď nevím) používá jinou obdobu tohohle vstřikování navíc v kombinaci s comonn-railem. Označuje to HPI. Princip jsem úplně nepochopil, respektive jsem nedával moc pozor, ale naftu ve vstřikovači drží komresní tlak ve válci. Jestrli chceš, tak mi pošli PMkou meil a já ti to pošlu celý. Někam veřejně se mi to nahrávat nechce. Jak systém PD, tak i to HPI bych snad někde našel.
Naposledy editováno 13.01.2010 12:34:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>assassin> Jasně, každé auto má něco, ale teď jdi a kup si za hromadu peněz O2 Líbí se mi vzhledově, ale takový náklady? Dej mi pokoj, leda že by si na 100% věděl jaký kus zrovna kupuješ, protože tyhle problémy nemá každý, nebo aspoň né tak velké.
Jediný lék: prodat. Nic jiného bohužel nezabírá
To zlaté mondeo, tam to ještě neřešil nikdo koho znám. (má zas jiné mouchy, ale né nodstranitelné a tak nákadné na denní provoz)
Edit: to se ale bavíš o starém znám mechanickém 'nesmrtelném' motoru bez natáčecích lopatek
jj ten starej motor myslim, mame na nem 300tis od noveho auta.. na motoru vse OK... ta 81kW ma i nataceci lopatky, nam to ale nezlobi.. nebo zlobi ale neni to poznat:) jezdi se s tim v klidu
cece na ford diesely by se naslo povidacek jakej je to krap spousta...
myslim ze u novyho je to o stesti jak se kterej kus povedl.. u ojeteho je to navic jeste o tom jak se k tomu kdo choval...
oktavka/golf je nejnizsi trida, tomu odpovida navrhovana zivotnost vozu, materialy, provedeni... mondeo je o stupen vyse.. konkurent tomu passatu... a myslim ze tam to bude plus minus podobne.. zalezi na sympatiich k tomu ci druhemu + naky specifika.. passat bude drazsi diky obecne lepsi povesti (ford spouste lidi nesmi pres prah, stejne jako francouz:) ) zas se krade apod...
zalezi co clovek od auta chce.. novotu-zaruku, zabavu, spolehlivost, luxus...
na spolehlivost bych vzal asi nakyho japoncika... avensis treba bude dobra kara - na me ale nudna...
ja bych si asi priplatil za sportovni charakter vozu...ikdyz to neco stoji (u starsih hlavne servis)
jako spotrebak bych klido vzal tu jednickovou oktu jak ji delaj jeste stale... zavodak ani luxusni auto to neni.. ale na dopravu z bodu A do B je to uplne v poho... a treba pred zimou mi v praze vykradli auto - rozbite okno... cestou zpet sem na vrakaci koupil to okno za 300 a behem pul hodiny vymenil... coz je na jednu stranu super - kupa levnejch dilu vsude.. ale na druhou stranu se ze stejneho duvodu asi kradou...
assassin>
cece na ford diesely by se naslo povidacek jakej je to krap spousta...
Měl jsi ve všem pravdu, tak to vidím i já. A staršího Forda než mám já bych si taky nevzal. Do roku 04 by mě taky nesměl přes práh
Měli špatnou pověst, ale ta se radikálně změnila s novými modely a typy. Hlavně konečně trochu pokročili.
Ale jak píšeš, je to o sympatiích k tomu či onomu a co si ochoten tolerovat.
Já se ti přiznám, nemám rád, když bych něco musel opakovaně, nebo dokola řešit. To bych radši změnil v případě potřeby značku nebo ročník.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Min. auto jsem měl Renaulta. Sámo nafta -> 360 000 km (všechny nebyli moje) bez větších problémů (1x startér, 1x altik, 1x vstřikovače, 2x žhavičky, řemeny klíňáky, oleje dle km) a pohoda Přesto bych do nového Rencka už nešel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
steve4ever>Macek NX> Tak to mas vydrz 300 tisic km, tak dlouho s jednim autem by me sakra omrzelo
ja s mym obchodnim talentem bych pri castejsi vymene vozu prodelal gate... na vsem bych strasne prodelal.. umim draho koupit, levne prodat a jeste nejak pruserove... :) takze ja musim kupovat levna auta a dojezdit je do smrti.. to prodelam nejmin:)