globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika? GS? Tiger?
 
1.7.2007 v 22:34
Poradte prosim, chtel bych na presrok presedlat z Fazera na cestovni enduro, mam predstavu o necem kolem 120tis. Kc. Chtel bych si neco dotahnout, ale nemam zadne zkusenosti, ani jsem nic neprecetl o kladech i zaporech techto masin. Kterou z techto 3 byste doporucily? Diky za info
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika? GS? Tiger?

1.7.2007 v 23:07 | Nahoru | #1
Seky> u me zvitezilo gs, protoze:

ma kardan
malo zere a nemusim se v tom vrtat
ma kardan

Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 07:26 | Nahoru | #2
Chce to se svézt na každé z nich. Ale né 2-3km, ale nejmíň tak 40-60km, ať si uděláš pořádnej názor. Já osobně taky vybral GS. Hned po něm by asi byla Afrika.Nad Tigerem jsem ani nepřemejšlel. GS versus Afrika?: oboje dobrý motorky, obě solidní spotřeba, obě spolehlivý, Afrika má u nás lepší dostupnost servisu než BMW. Kardan nebo řetěz?-věčná otázka-záleží co ti víc vyhovuje-já si zvolil kardan. Afrika-lepší v terénu 21"přední kolo, GS má 19". Na silnici lepší jízdní vlastnosti pro GS-neponořujou se vidle při brždění, vyšší výkon motoru-jestli jedu se spolujezdcem nebo bez něj skoro nepoznám. GS má pohodlnější sedlo než Afrika-hlavně spolujezdec na AT nic moc-pořád mi sjížděl na záda.
Tak šťastnou ruku při výběru.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 11:09 | Nahoru | #3
*yes* Diky chlapi, tak davam Tiger 50%, BMW 35%, Afrika 15%. Me prave zajima ten motor a podvozek - rad se projedu po pekny silnici...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 11:30 | Nahoru | #4
Seky> tak ja to jeste trosku rozvedu, budu mluvit jenom o gs nebo o africe (sorry, ale o tigrovi vim prd a nevybral bych si ho)

ja dost o africe premyslel, ale za ty ceny co se prodava, bych sel do nejakyho peknyho starsiho kouku (tim myslim urcite pod 96, spis kolem 92). nejak jsem nebyl smireny dat za tu techniku co mi nabizi takovej balik penez.

afriku jsem zkousel na zpevnenych cestach, takze o jizde v terenu ti nic nereknu. ale kdyz se na ni podivas, tak uzsi stavba a vetsi kola budou do terenu rozhodne lepsi. takze ber to takhle - chces vic terenu (afrika), vic asfaltu (gs) - klasika promine. :D

nesouhlasil bych s tim, ze afrika nema pruzny motor. mne se naopak motor libil, trosku mi pripominal NTVcko, co jsem mel. na tah gs ale jasne nema. co se tyce posazu, afrika ('98) mi prijde o neco vyssi nez moje gs11 se sedlem v nizsi poloze. sedis hezky vysoko, mas prehled co se deje pred tebou. v zrcatkach vidis tam i tam. idelani pro velky chlapy. afrika taky nevypada, ze vazi pul tuny. na teziste si ale budes zvykat tam i tam. spotreba bude asi podobna u obou stroju, ja jezdim na gs kolem (vetsinou spis pod) 5 litru. rekl bych, ze s afrikou budes mit vetsi moznosti ve vyberu pneumatik, viz e09 a 140 vs 150 vzadu. mozna taky o neco vetsi moznosti v kufrech, na hrochovi jsem teda jeste givi wingrack nevidel. ale to uz jde proti tomu vetsimu "terennimu" jezdeni.

co predvadel kamos s afrikou, kdyz jsme jeli na vyjizdku s vfr, mi hlava nebrala. takze nejaky ostrejsi silnicni jezdeni neni problem. to samy se da vyvadet i s hrochem. tady bych ocenil naprosto fantasticky brzdy, jeste jsem nemel motorku, co by takhle brzdila (gsxr 750 horsi!). podvozek vybornej, uzivam si kazdej druh povrchu (teda spis cest) a jenom se musim smat, jak jsem nedavno na vfr nadaval na tuhle cestu do nove bystrice, co mi to ve foru poradili, tohle je cesta pro tank... a hle, na hrochovi si to uzivam vic nez ten genialni asfalt potom. hroch je klidna sila, tak to vidim ja. motor si bzuci (hroznej zvuk, navic prevodovka co vyluzuje, hruza - tady je honda uplne o hafo moc vepredu), pohodlne sedis, uzivas si srandovni ovladani blinkru (ktery kdyz presednes na japonce, tak budes postradat - hnedka si zvyknes) a kdyz mas naladu, hodis si nohy na valce a premyslis, jestli to byla na wildstarovi taky takova pohodicka (zdravim cunase a rikam - ser na stavbu a pod do hrocha :lol: ). dalsi kapitola sama pro sebe abs (vypinatelny). proste a jednoduse - hroch je super cestak na dobry i spatny cesty, kterymu se da po pravu rikat cestovni enduro. afrika je zamerena trochu jinak - je zivejsi (ano, tak to beru, ale je to tim vetsim vytacenim a dost tim, ze dost tezce mi jde u gs plyn), ma ty nejlepsi predpoklady toho v terenu zvladnou vice. budes si muset vybrat. u me konecny rozhodnuti vypadalo takhle - kdyz si tedka koupim tu afriku, stejne ji budu chtit brzo vymenit za gs, tak jsem si pujcil a sel hnedka do hrocha. kterej mi naprosto vyhovuje - holt chtel jsem spis cestak. a co je u me nejdulezitejsi - kaardaaaaan. :thmubup: :cool: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 11:31 | Nahoru | #5
Mam Afriku a ze by ji schazel vykon mi teda nejak nepripada. :/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 11:45 | Nahoru | #6
Peacemaker>Diky za vycerpavajici info a zkusenosti. Bude to chtit se projet, jinak je to na prd...

(reakce na) Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 11:58 | Nahoru | #7
Seky>jo jo zkusebni jizdou zjistis nejvic :thmubup:
Ja jsem se svezl na GS a potom na Afre a rozhodnuti bylo jasne - Africa.
Prece jenom jsem dost casto mimo silnici :shy:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 12:23 | Nahoru | #8
pavelgs> mas pravdu v tom ze co nekomu vyhovuje, muze jineho štvát.
Je jezdim s Afrou nejenom off-road, ale i delsi cesty (za jednu sobotu Dlouhe Strane a zpet okolo hranic. Bylo to cca540km) po asfaltu a to prevazne ve dvou.
Nejaky nedostatek vykonu, ale nepozuruji.
Na motkach ( pouze Hondach) jezdim od 14ti. (je mi 30)

1 reakcí na tento příspěvek Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 13:33 | Nahoru | #9
pavelgs napsal : nic nefungovalo tak jak jsem byl zvyklý,ale po týdnu ježdění jsem GS přišel na chuť.
- na co jsi byl zvykly? Co ti vadilo?

Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 13:49 | Nahoru | #10
Tak premyslim ze do vyberu pridam Varana. Vim ze do terenu to moc neni, ale kde vule je, je i cesta, ze ;) A ja jezdim hlavne po asfaltu a ve dvou... No fakt nevim... Ted bych to upravil takhle: GS? Varadero? Tiger? :) ?

Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 14:01 | Nahoru | #11
Seky> abych rekl pravdu, po prvni projizdce na GSu jsem byl rozhodnutej, ze si necham TDMko. Ridilo se to tak nejak jinak, mel jsem strach pri brzdeni, do zatacek a pri razeni :D Navic to byla pujcena motorka. No neuplynul ani rok a uz mam bramboru. Po 500 kilometrech uz jsem si zvyknul, jen ta prevodovka obcas neni uplne hladka... Ale s tou se neda nic delat. Spotrebu mam zatim kolem 6ti litru, ale jezdim po dalnici furt 150 a mimo dalnice 120, pres vesnice tak nejak podle predpisu.
Co se tyka Varana, jsem zvedav, kolik lidi se ozve ohledne spotreby. Co jsem se bavil s majitelama starsi verze, bylo to vzdy kolem 7mi a pod 6 jen vyjimecne. Osobni zkusenost nemam.

3 reakcí na tento příspěvek Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 14:05 | Nahoru | #12
Mám podobné dilema jako ty. Jen misto tigera mám zařazeno LC8 - ačkoliv vím že zdaleka nemám na to ho využít na kraj jeho možností tak mě neskutečně bere ten jejich servis. Připadá mi perfektní a to je to co u ostatních pokulhává. BMW naprostá hrůza ale je to můj favorit, Varan mi přijde už moc načinčané, jak kdosi tady psal - zamaskovaná zmrzlina. A o tom KTM tady kdysi psal ALEX že je moc pohodlná.

(reakce na) Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 14:16 | Nahoru | #13
Selver> KTM.... krasna volba mimo me financni spektrum :thmubup:

Afrika? GS? Tiger?

2.7.2007 v 17:54 | Nahoru | #14
Čauko ja mam simsona a Rozhodujem sa medzi Varnem, V-stormem, GS, alebo Suzuki XF 650 Freewind

a finalisti sú zatial Suzuki XF 650 Freewind a V-storm.


bo majú ako jediné trošku normalne masky a čo sa tíka výkonu niesu na tom až tak zle.

(reakce na) Afrika? GS? Tiger?

16.10.2009 v 13:14 | Nahoru | #15
Selver> LC8 jsem měl a ujiš´tuji tě, že ze servisu a servisování v ČR šťastný nebudeš, pokud ti připadá pohodlné neustále řadit nahoru a dolu u tohoto vysokootáčkového motoru který pod 3500ot.nejede a máš rád obzvláš´t úzké a tvrdé sedlo, pak ber LC8

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika? GS? Tiger?

16.10.2009 v 13:22 | Nahoru | #16
Seky> Jak už tu někde zaznělo, každý chválí své, tak ani já nebudu vyjímkou.Když tak jukni na mou registraci, tam blíže popisuji úpravy na moto.Mohu ti jen říct tohle - Tiger je o 50 kg lehčí než 1150GS,o 5 kg těžší než XRV.Má pružnější motor-jede od 1300ot.,na šestku 40-220km/h, chrakterem ostřejší než BMW-ten je na můj vkus líný.Těch 105Ph se umí rozběhnout, afře na slušném asfaltu chybí těch 45 Ph, v terénu jí stačíš, BMW se vlatní vahou na měkčím podkladu zahrabe.Je to nedoceňovaná moto a po mých úpravách super univerzální stroj.Údržba kardanu vyjde stejně draho jako řetěz, na cestách je ale kardan neopravitelný.Jezdím tak za 5 L, na 6L jsem se dostal, když jsem na D1 z legrace proháněl supersporty a to na špalkách a s kuframa.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika? GS? Tiger?

17.10.2009 v 22:16 | Nahoru | #17
Left> proc vytahujes 2(!!!) roky stary vlakno?

Afrika? GS? Tiger?

18.10.2009 v 00:46 | Nahoru | #18
Pokud máš možmost tak se projet na obouch ale u mě zvítězila africa a co se týče spolehlivosti a průjezdnosti namůžu si stěžovat i delší dálky do ciziny o.k. Výběr je jen a jen na tobě držím palce

(reakce na) Afrika? GS? Tiger?

18.10.2009 v 11:43 | Nahoru | #19

Slávek-TDM>Left> proc vytahujes 2(!!!) roky stary vlakno?



Proč ne? Však je to vlákno pro všechny..

A je to první odpověď majitele Tigra a velice hodnotná. Po cestovních endurech pokoukávám, takže si to rád přečtu.

Ještě by mě zajímal názor majitele Varana..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika? GS? Tiger?

18.10.2009 v 12:58 | Nahoru | #20
Peacemaker> Seky> u me zvitezilo gs, protoze:

ma kardan
malo zere a nemusim se v tom vrtat
ma kardan ,,, Si kup PV3s,tam budeš navrcholu blaha,ta má tři kardany,vole

Naposledy editováno 18.10.2009 12:59:22

(reakce na) Afrika? GS? Tiger?

18.10.2009 v 14:47 | Nahoru | #21
VlaHa> diky za tip, mne ale staci ten jeden co mam

1 reakcí na tento příspěvek Afrika? GS? Tiger?

18.10.2009 v 16:17 | Nahoru | #22
C.J.> to je sice pravda, ale clovek, kterej se ptal, uz davno bude mit jinou motorku... Kdyz budu obnovovat kazdej historickej blabol, tak se za chvili na foru nikdo nevyzna a veskery novy informace pujdou do hajzlu.

(reakce na) Afrika? GS? Tiger?

18.10.2009 v 20:44 | Nahoru | #23

Slávek-TDM>C.J.> to je sice pravda, ale clovek, kterej se ptal, uz davno bude mit jinou motorku... Kdyz budu obnovovat kazdej historickej blabol, tak se za chvili na foru nikdo nevyzna a veskery novy informace pujdou do hajzlu.



Nesmysl, na fóru hledám hlavně skutečné informace od majitelů a je mi úplně jedno, jestli je vlákno staré den nebo 3 roky.. Není jen od toho ,aby pomohlo jednomu člověku, ale naopak je tady proto, aby z toho měli i další čtenáři užitek.

Afrika? GS? Tiger?

19.10.2009 v 14:33 | Nahoru | #24
bmw gs anwartage v plny palbe

Afrika? GS? Tiger?

19.10.2009 v 18:55 | Nahoru | #25
C.J.> to co pises ty je nesmysl. Ctenari budou mit z vlakna uzitek, kdyz o nej budou stat - kdyz si o nej napisou nebo kdyz si ho vyhledaji a najdou tam odpoved. Zkus si predstavit, ze kazdej moula bude odpovidat na dotaz 2 roky starej (jakou motorku, motorka nejede, co rikate na tuhle helmu atd.). Pak ani nebude mit cenu to tady cist - i tak se vetsina internetovych diskuzi (vcetne teto) riti do riti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika? GS? Tiger?

16.3.2010 v 22:19 | Nahoru | #26
Selver> to si děláš legraci s tím perfekt servisem?Pravda, že servis potřebovat asi u LC8 budeš(a celkem často s ohledem na servis intervaly), hlavně se ale vyhni obloukem Vlašimi.Občas zapomenou tak jako mě zapojit větrák, a pak se jen divíš, proč po vjetí do terenu bliká mazání.To jen neběží větrák, který jinak na LC8 v terénu prakticky nevypne a olej se začíná ztrácet prasklým těsněním do vody, než dojedeš domů, máš vyděláno.Tigra jsem mě taky a je to super motor - nezmar ze sametovým chodem a zátahem o němž může 1150 jen snít za hodně příjemné peníze, v terénu ale nadšen nebudeš.

(reakce na) Afrika? GS? Tiger?

17.3.2010 v 07:03 | Nahoru | #27

Peacemaker>Seky> tak ja to jeste trosku rozvedu, budu mluvit jenom o gs nebo o africe (sorry, ale o tigrovi vim prd a nevybral bych si ho)

ja dost o africe premyslel, ale za ty ceny co se prodava, bych sel do nejakyho peknyho starsiho kouku (tim myslim urcite pod 96, spis kolem 92). nejak jsem nebyl smireny dat za tu techniku co mi nabizi takovej balik penez.

afriku jsem zkousel na zpevnenych cestach, takze o jizde v terenu ti nic nereknu. ale kdyz se na ni podivas, tak uzsi stavba a vetsi kola budou do terenu rozhodne lepsi. takze ber to takhle - chces vic terenu (afrika), vic asfaltu (gs) - klasika promine. :D

nesouhlasil bych s tim, ze afrika nema pruzny motor. mne se naopak motor libil, trosku mi pripominal NTVcko, co jsem mel. na tah gs ale jasne nema. co se tyce posazu, afrika ('98) mi prijde o neco vyssi nez moje gs11 se sedlem v nizsi poloze. sedis hezky vysoko, mas prehled co se deje pred tebou. v zrcatkach vidis tam i tam. idelani pro velky chlapy. afrika taky nevypada, ze vazi pul tuny. na teziste si ale budes zvykat tam i tam. spotreba bude asi podobna u obou stroju, ja jezdim na gs kolem (vetsinou spis pod) 5 litru. rekl bych, ze s afrikou budes mit vetsi moznosti ve vyberu pneumatik, viz e09 a 140 vs 150 vzadu. mozna taky o neco vetsi moznosti v kufrech, na hrochovi jsem teda jeste givi wingrack nevidel. ale to uz jde proti tomu vetsimu "terennimu" jezdeni.

co predvadel kamos s afrikou, kdyz jsme jeli na vyjizdku s vfr, mi hlava nebrala. takze nejaky ostrejsi silnicni jezdeni neni problem. to samy se da vyvadet i s hrochem. tady bych ocenil naprosto fantasticky brzdy, jeste jsem nemel motorku, co by takhle brzdila (gsxr 750 horsi!). podvozek vybornej, uzivam si kazdej druh povrchu (teda spis cest) a jenom se musim smat, jak jsem nedavno na vfr nadaval na tuhle cestu do nove bystrice, co mi to ve foru poradili, tohle je cesta pro tank... a hle, na hrochovi si to uzivam vic nez ten genialni asfalt potom. hroch je klidna sila, tak to vidim ja. motor si bzuci (hroznej zvuk, navic prevodovka co vyluzuje, hruza - tady je honda uplne o hafo moc vepredu), pohodlne sedis, uzivas si srandovni ovladani blinkru (ktery kdyz presednes na japonce, tak budes postradat - hnedka si zvyknes) a kdyz mas naladu, hodis si nohy na valce a premyslis, jestli to byla na wildstarovi taky takova pohodicka (zdravim cunase a rikam - ser na stavbu a pod do hrocha :lol: ). dalsi kapitola sama pro sebe abs (vypinatelny). proste a jednoduse - hroch je super cestak na dobry i spatny cesty, kterymu se da po pravu rikat cestovni enduro. afrika je zamerena trochu jinak - je zivejsi (ano, tak to beru, ale je to tim vetsim vytacenim a dost tim, ze dost tezce mi jde u gs plyn), ma ty nejlepsi predpoklady toho v terenu zvladnou vice. budes si muset vybrat. u me konecny rozhodnuti vypadalo takhle - kdyz si tedka koupim tu afriku, stejne ji budu chtit brzo vymenit za gs, tak jsem si pujcil a sel hnedka do hrocha. kterej mi naprosto vyhovuje - holt chtel jsem spis cestak. a co je u me nejdulezitejsi - kaardaaaaan. :thmubup: :cool: :lol:



Pěkně napsané, díky
Beru to tak, že pro 1100GS vs. TA650 by to srovnání dopadlo podobně (jen že TA má asi pohodlnější sedlo jak pro řidiče tak hlavně pro spolujezdce, než AT, plus pár dalších rozdílů...).

jinak pro ostatní, vlezl jsem tu z vedlejší dikuse kde řeším co koupit za cca 60 až 90 tis. a nějak se to vykrystalizovalo v "souboj" 1100GS vs. TA650 ,
anebo v to stejné co tady, že je třeba si uvědomit, jestli bude člověk více na cestách a nebo chce více blbnout v terénu...

Naposledy editováno 17.03.2010 07:04:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika? GS? Tiger?

17.3.2010 v 07:13 | Nahoru | #28

Left>Seky> Jak už tu někde zaznělo, každý chválí své, tak ani já nebudu vyjímkou.Když tak jukni na mou registraci, tam blíže popisuji úpravy na moto.Mohu ti jen říct tohle - Tiger je o 50 kg lehčí než 1150GS,o 5 kg těžší než XRV.Má pružnější motor-jede od 1300ot.,na šestku 40-220km/h, chrakterem ostřejší než BMW-ten je na můj vkus líný.Těch 105Ph se umí rozběhnout, afře na slušném asfaltu chybí těch 45 Ph, v terénu jí stačíš, BMW se vlatní vahou na měkčím podkladu zahrabe.Je to nedoceňovaná moto a po mých úpravách super univerzální stroj.Údržba kardanu vyjde stejně draho jako řetěz, na cestách je ale kardan neopravitelný.Jezdím tak za 5 L, na 6L jsem se dostal, když jsem na D1 z legrace proháněl supersporty a to na špalkách a s kuframa.



zarazím se jen u jedné věci - "Údržba kardanu vyjde stejně draho jako řetěz", opravdu?
takže když se každých ASI 25-35 tis. km koupí řetězová sada za ASI 5-6 tis.Kč a třeba v mém karadanu mám po 40 tisících vyměnit 1 deci oleje (nevím jak často u 1100GS), tak co se musí dalšího u kardanu platit, aby to bylo stejně drahé, jako řetěz?

během 100.000 km řetěz = cca 15.000,-Kč
běhěm 100.000 km karadn = cca 300,-Kč

Afrika? GS? Tiger?

17.3.2010 v 07:50 | Nahoru | #29
Nejlepsi je si to vyzkouset, znam pripad kdy duvod proc ne GSo proste byla jeho monstroznost, duvodem proc ne LC8 Adv. bylo ze je moc ostry a proc ne Tiger zase nedostupnost a cena dilu a u Africy zase ze cena nedpovida co dostanes..
byt tebou, tak se zamerim i na parametry - vykon, vaha, vyska, spolehlivost... kardan a nizka spotreba je sice hezka, ale jezdime pro radost takze nejaka ta decka navic ve spotrebe neni zas tak hrozna a kardan je taky vaha navic.

(reakce na) Afrika? GS? Tiger?

17.3.2010 v 08:03 | Nahoru | #30

Left>Selver> to si děláš legraci s tím perfekt servisem?Pravda, že servis potřebovat asi u LC8 budeš(a celkem často s ohledem na servis intervaly), hlavně se ale vyhni obloukem Vlašimi.Občas zapomenou tak jako mě zapojit větrák, a pak se jen divíš, proč po vjetí do terenu bliká mazání.To jen neběží větrák, který jinak na LC8 v terénu prakticky nevypne a olej se začíná ztrácet prasklým těsněním do vody, než dojedeš domů, máš vyděláno.Tigra jsem mě taky a je to super motor - nezmar ze sametovým chodem a zátahem o němž může 1150 jen snít za hodně příjemné peníze, v terénu ale nadšen nebudeš.

Chlape tys mně rozesmál motor se sametovým chode zvuk to má jak hračka se setrvačníkem ,ale jinač tah odspod je
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist