Edit: Tak už jsem se rozhodl - pro J350/640.
Naposledy editováno 09.11.2009 21:19:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
curdaracer>DMC.motobiker> ...jo a kdyz pises ze si steloval karbce tak JAWKA ma jen jeden....
Nepovídej , to jsou mi ale novinky , ne neboj, byl to překlep , neměl jsem přestavbu na dva...
Jinak ta tvoje přestavba Jawa 350 Café to je nádhera! Opravdu moc povedená, a tu 500 OHC ti přímo závidím , je v moc krásném stavu, ta musí mít ale zvuk, táta mi o ní vyprávěl a prej jezdila lépe jak Norton , škoda že komanči jim to zatrhli, byl to vývoj správným směrem! A ten tvůj Nortoník asi netřeba komentovat , paráda! Také máme pár adetpů na renovaci, ale bohužel není čas...
Naposledy editováno 02.11.2009 13:17:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
jawar640> ...Vypadá jako velká motorka a krouták vcelku slušnej...
Počkat, aby nedošlo k mejlce, do Jawek 350 se krouťák nemontoval...
1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?
na přestavby jsem se nikdy nedíval, vypadá to na vyblití.
a kladivek bych se taky nebál, nevidím důvod montovat bezkontakt. když se to udělá pořádně tak to seřízení vydrží 5000 km a aji s rozděláním a složením to zabere čtvrt hodiny.
já mám 632, je dobrá, ale je tam znat že má menší výkon oproti novějším motorům, hlavně do stoupání je to znat. 640 se mně nezadržitelně vzdalovala. já mám maximálku 120 protože se mně motor dál nevytočí a kamošova 639 jezdí 140. ten dvouklíčové buben vepředu neni nic moc, dá se to ale přece jenom kotouč je kotouč a ona ta třipade něco váží, o polovinu víc než mz
jinak já se postavím k těm kteří na jawu nemůžou říct křivý slovo, je to bezproblémová motorka, je strašně vděčná. já jsem za ty tři roky co ju mám nedojel akorát jednou, a to když nechápu jak se mně ulomil držák uhlíků. teda dojel bych, jenomže jsem zrovna byl u kamoša 150km a se svítícím dobijením bych asi takhle daleko nedojel.
na ježdění je strašně příjemná a svým projevem vezme fakt za srdce. taková traktorovitá ale o to je ta jízda lepší. a nejlepší je na ní ten zvuk. ale s dvoukomoráčama zní jak trabant.
jestli jawu někdo kritizuje tak je to většinou člověk co na ní nikdy nejel a má nosánek nahoru
2 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?
když je předstih malé, ta motorka se rozjíždí od volnoběhu skoro aniž bys přidával plyn, motor je strašně pružné, má úplně sametové chod, na dva a půl tisíca ti vyjede každé kopec, ale taky vůbec nejde do otáček a je to nahoře mrtvola. jednou se mně stalo že se mně předstih posunul za jízdy, nechápu jak, ale jelo to 120 do kopca kde se fichtl nechytal s dvojkou a po rovině to potom dál zrychlovalo! jelo to přes 130 a já jsem povolil plyn když motor byl pod šesti tisícama, přičemž jsem se za jízdy nikdy jinak přes 5 nedostal. rád bych věděl na kolik by to až šlo, ale byla tam zatáčka. jenomže pak když jsem zastavil tak ten předstih byl tak velké že to pod dvouma tisícama zdechalo. jinak já bych ocenil na rovince pětku, protože čtverka je přetočená, motor by chtěl ještě dál ale ten kvalt tam neni, jakoby se ztratil, protože tam potřeba je. jo, celá ta mašina je traktorovitá a ten motor to podtrhuje to je vlastně dvoutakt co je tak podladěné že se chová jako čtyřtakt taky je ten motor kurevsky těžké, jak pohyblivý části tak celek, váží nějakéch 50 kilo.
ale krouťák má, rozjede se od volnoběhu a za jízdy utáhne neskutečný věci. akorát je to líná lemra, ale tu silu má
a parametrama je ten motor dobré
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
DMC.motobiker>Počkat, aby nedošlo k mejlce, do Jawek 350 se krouťák nemontoval...
Hhe dobrej joke ..Ten krouťák jsem myslel v rámci možností samozřejmě
1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
jawar640>Hhe dobrej joke ..Ten krouťák jsem myslel v rámci možností samozřejmě
Jasně , já to chápu , jen že se to tak nabýdlo tak jsem musel...
memphis.unv> No takovej úplně 4T projev mají starý 250 (můj nejoblíbenější je model 353 a pak Panelka, to je myslím 559, jedna z nejherčích motorek té doby a pro mě nejlepší Jawa všech dob ) který se chovají opravdu jako 4T v celém rozsahu otáček, odspoda až do vrchu a mají i takovej pěknej bublavej zvuk , tyhle mašiny prostě nemají chybu, teda až na ten modro bílej kouř co se z nich line... Ale moje 350 ty už tak pěkněj chod neměly, zaprvně ten krouťák tam podle mě jakoby ani nebyl, spíš se to muselo držet v otáčkách, a vrch také nebyl nic extra, nevím, možná mám zkušenosti jen s těma rozhašenýma, ale ten průběh výkonu mě nikdy nějak moc nebavil, a o krouťáku bych v souvisloti s Jawou 350 ani nemluvil , přišlo mi že ten stroj je na ten motor až moc velikej a těžkej aby to mohlo táhnout jak má, nevím no, mě osobně prostě moderní Jawa 350 k srdci nikdy nepřirostla, zato ty starší 250 mě bavily fakt moc a baví a budou mě bavit pořád! Akorát mě dost mrzí že jsem neměl možnost si ozkoušet i staré 350ky z 50tých a 60tých let, ale věřím že to budou také skvělé stroje stejně jako ty 250! Jinak motor z třipade má 50Kg jo? To mě překvapuje, já jsem ho několikrát nesl do druhého patra a nepřišel mi zase tak moc těžkej, hádal jsem že má tak 30Kg maximálně... Jo jinak jak si říkal že se ti jednou během jízdy rozhodil předstih, tak mě se to stávalo tak jednou týdně, ale né naráz, ale postupně, prostě jsem to seřídil, a jezdilo to dobře, a po třech dnech už se to zase hádalo, tak znova a tak pořád dokola, dokonce jsem kvůly tomu měnil i celou tu kulisu na který jsou kladívka, ale stejně to nepomohlo, jednou se mi dokonce stalo že ten motor šel tak proti sobě že i když oba válce běžely, tak to na rovince neutáhno 2ku, divná věc, na 250kách (měl jsem jich 5) jsem to seřídil jednou za čtvrt roku a lítalo to pořád bez potíží , možná by tomu pomohlo to Vape, ale k tomu jsem se už nedostal...
motor 638 je výkonejší, tvrdší je jak chod tak zvukovej projev.
a nevim čim to ale rozdíl převodovek 634 a zbytku je nebe a dudy, a to se chová jinak aji 632 která by měla byt stejná. 634 řadí aniž by o tom člověk věděl, to je jemňoučký že by člověk nevěřil. zbytek škrčí, dělá rany, je potřeba "nebát se toho" a já nevim co všechno
3 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?
Chtěl bych nějakou v původním stavu, s padacím rámem, dvoukomoráčema, a zapalování klidně i kladívkový. A co oilmaster, je spolehlivej?
a ten kouř neni chyba, spálený m2t voní nádherně a já tim mám vždycky provoněné pokoj když přijedu dom a oblečení si tady v pokoju pověsím
dunnn-dunnn-dunnn.... asi už se nikdy nebude vyrábět dvoutakt co by bral tři litry
však taky 638 váží skoro 160 a 632 skoro 180 a jediným rozdílem je ten motor, takže to bude asi ten zakopané pes
je to zvláštní, ta má byla vždycky spolehlivá a bezproblémová
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
Naposledy editováno 02.11.2009 19:13:59
DMC.motobiker>memphis.unv> Tak musíš nastavit jinak předstih a pak bude točit víc , hrál jsem si s tím na Panelce, a když jí dáš větší tak to mělo obrovskej krouťák a hrabalo to na asfaltu jak nic, ale na dvojku to jelo jenom 60 Km/h a pak konec, jako kdyby měla omezovač, prostě to začalo dělat nenene a nic, tak jsem tam dal zase pro změnu menší předstih, a pak to vůbec netahalo, nemělo to krouťák a musel si to roztáčet aby to jelo, ale na dvojku jsem z toho vymačkal 80 Km/h a šla pořád, ještě kdybych dal pod dynamo místo simeringu klapku která by se pak dala otevřít a přisálo by si to vzduch, tak by to tahalo jak raketa! Ale ideál je někde uprostřed, aj krouťák, aj výkon, na Jawě 350 jsem to už ale nezkoušel, tam jsem byl rád že to alespoň chvilku jelo , další věc je ale ta že do toček se to dá na čtverku dostat jedině z kopce, po rovinkách to už docela ztrácí a do kopce na to prostě už nemá výkon, jinak ten motor je ale hrozně podladěnej, od paralelního 2T dvouválce bych čekal bez potíží 10 tisíc RpM jak nic, ale ono to má dost už při 5ti , z Monstera jsem vymačkal 11500 otáček a to je to masivní traktorovitej 4T dvouventil s dvojnásobným obsahem... Jak řikam, když Jawu tak jedině pod r.v. 1970, tam byli ještě na světový úrovni, novější mě sklamaly, a to říkam jako majitel dvou Jaw 350, na kterých jsem jezdil víc jak rok, a opravdu nemám co na ní pochválit...
Motor z 350 je postavený jako nízkootáčkový dvoutakt - čili výkon a kroutící moment v nízkých otáčkách - tzn. velké setrvačné hmoty kliky, velký zdvih vůči malému vrtání - nadčtverec - obdelník - ...a aby si z toho dostal větší výkon, musel by si z toho udělat čtverec nebo podčtverec - zvětšit vrtání, vyrobit více přefukových kanálů a všechny je správně načasovat, vyrobit subtilnější kliku, zvýšit horní a samozřejmě i spodní kompresi (vyvložkovat klikový prostor) a tak dále a tak dále...mnohem lepší je koupit si RD 350
Hlavním nešvárem Jawy 350/63x jsou velké vibrace (nic nového, to každý majitel dobře zná) - jenže v důsledku těch vibrací nejvíce trpí elektrika, což bylo na mé 639 to jediné, s čím jsem měl problém - jednu dobu jsem měl problém, že mi jela jenom na jeden válec - prostě jeden vynechával - pěkně to škubalo - pořád jsem za boha nemohl přijít čím to bylo, vyměnil jsem kladivka (ano, samozřejmě k ničemu)...a pak se koukám - měl jsem zlomené kablíky od kondíků . Nebo mi na ni permanetně hořela pojistka - najel jsem na ni určitý počet km a pak shořela...veškerá elektrika proměřená, po kraťasu ani vidu ani slechu ...kdybych si příště kupoval 350, tak bych všechny dráty natahal znova - a to můžu doporučit všem. Hlavně ty dráty neletovat cínem - to se zaručeně po nějaké době uklepe - koupit fastony a krempovací kleště a udělat to pěkně na sucho - tak se to má správně dělat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?
blue-flash>memphis.unv> v tom případě by my víc vyhovovaly klasický vejfuky, ale ty laďáky se zdají hezčí
Právě že jse mna grafy taky dal a 7 let jezdíl s klasikama, které už ale nějak ztratily šmrnc, pár pádu ze stojanu a začaly rtezivět, navíc strašně často se vysypaly ty klingeritové těsnící kruhy uvnitř výfuků, muselo se to čistiot, prtože se to zanášelo.. NAkonec jsem sehnal za dobrou cenu dvoukomoráče a rozdíl je obrovský, je to mnohem lepší Sice díra kolem 4tis fakt byla, ale trochu jsem upravil předstih a změnil polohu jehly a jede to fakt citelně mnohem lépe.. Koncovky jsme nechal upravit v TK Moto, zvuk je naprosto výborný a nemá se to jak zakarbonovat, takžte za mě určitě dvoukomoráky (Jen spotřeba šla o 0.5l nahoru, ale je to i tím jinak nastaveným karbcem a halvně to za toho půl litru stojí )
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350 634 oilmaster Jawa 350/634 | Jawar634 | 18 | 8.10.2024 v 11:39 VGT |
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Ukrajinské VAPE [1, 2] Jawa 350/634 | Lu-boš | 45 | 9.8.2024 v 09:05 pavel5168 |
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |