globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 634 oilmaster
31.8.2017 v 22:17
Zdar vsichni Jawari.

Jsem se chtel zeptat ohledne oilmasteru na Jawe 350 634 (rv 1979). Cetl jsem ze nekteri s oilmasterem nemaji dobrou zkusenost ale u me v pohode... Je to super prijet k benzince a jenom natankovat. Clovek nemusi myslet na olej atd. Jednou za cas dolije olej a jezdi...

Ale proc tu jsem. Nedavno mi z toho cerpadla zacal prosakovat olej (kde ukazuji cervene sipky)... Tece to kolem te osky ktera se toci.. Po skoro 40 letech jsou asi gumove casti ztyrele.

Nemate nahodou nejakou zkusenost s rozebranim? O vikendu se do toho pustim, tak jestli nahodou nekdo nemate nejakou dulezitou informaci.

Urcite to musel nekdo uz resit. Pochybuji ze budu prvni... Jinac to me cerpadlo je pro Jawu 350 634, na cerpadle je stitek s timto cislem: 591 15-200Cg

olej prosakuje kolem osky kde ukazuji cervene sipky




Jawa 350 634 oilmaster

31.8.2017 v 22:51 | Nahoru | #1
To jsem zvědavý co se do toho musí koupit a jak to rozebrat. Taky mi to teče.

Jawa 350 634 oilmaster

31.8.2017 v 23:00 | Nahoru | #2
Kamarád to dělal, jsou tam Ó kroužky a malá gufírka. Vše je běžně dostupné a výměna je bez problému. Jediné na co si dávat pozor je při rozborce si pohlídat, jak to bylo složené a opětovně to dát dohromady stejným způsobem. Také si pamatovat jak moc byla předepnutá pružina na té hřídelce.

Jawa 350 634 oilmaster

1.9.2017 v 12:51 | Nahoru | #3
Tuším na Jawamanii nebo na Motomagazínu (možná někde jinde) jsem svého času stáhnul přímo servisní manuál pouze k tomuto čerpadlu jako doplněk k běžnému servisnímu manuálu. Takže doporučuji pohledat a stáhnout... a jinak platí výše uvedené, je třeba vše složit tak, jak se to rozložilo, protože například množstvím a toušťkou podložek se tam nastavuje zdvih čerpadla a podle toho mazací poměr záběh/provoz a rektifikací i provedení čerpadla k danému motoru.

Jawa 350 634 oilmaster

1.9.2017 v 18:06 | Nahoru | #4
Tak jsem to vcera vecer rozebral. Je potreba davat velky pozor na poradi soucastek protoze tam je hodne malych casti.

Jsou tam 3 gumove casti. 2 gufera 8-16-7 ktere se daji sehnat lehce a jeden gumovy krouzek (v prurezu hranaty - ne klasicky O krouzek). Rozmery jsou vnejsi prumer 9mm, vnitrni prumer 4mm a tloustka 3mm. Podivejte se tady na fotky (11 and 12). NEVITE KDE BY SE TENTO KROUZEK DAL SEHNAT???

Udelal jsem si tam par znacek at vim jak to poskladat.

Foto 1- Povolit maticku a vybrat silonove kolecko.


Foto 2 - Tady je vymezovani podlozka a prvni gufero 8-16-7 (potreba vymenit)


Foto 3 - Bez vicka s guferem


Foto 4 - Podlozka - je ji treba vyjmout


Foto 5 - Plechovy ring s 6ti dirkami - vyjmout


Foto 6 - Odhali se vam ozubene kolecko. Je to potreba z celou oskou vyjmout


Foto 7 - Je tam pruzna vlnita plechova podlozka, musi byt usazena tak at nezavazi pohonu sneku


Foto 8 - Z druhe strany je treba sundat tahlo... Zase jsem si to poznacil at vim jak to poskladat.
Je potreba vyjmout pruznou zavlacku a opatrne vytahnout plisek (s 4 dirama). V jedne dire (v levo nahore) je pruzinka. Tak opatrne at vam to nevystreli. Pruzine neni zas tak silna. Ale plisek se blbe drzi a muze to vystrelit....


Foto 9 - Tady je plisek s 4 dirami sundany.. Uvnitr tahla jde videt pruzina, v popredi 3 vymezovaci podlozky...


Foto 10 - Tahlo z druhe strany, taky tam jsou vymezovaci podlozky... tak opatrne.


Foto 11 - Po sundani tahla a vymezovacich podlozek se nam odhali ten tesnici (netesnici) gumovy krouzek... Rozmery jsou vnejsi prumer 9mm, vnitrni prumer 4mm a tloustka 3mm. OTAZKA JE, KDE TO SEHNAT???


Foto 12 - Tady je pohled zhora. Tesnici krouzek je na regulacni tycince. Ta se da jednoduse vytahnout.


Foto 13 - Tady pohled nahonu sneku ze strany klikovky... Je to gufero 8-16-7, levne a da se jednoduse sehnat...


Tak to je vse Jawari... Kdyby nekdo vedel kde sehnat ten tesnici krouzek, prosim dejte vedet.

S pozdravem

Jawa 350 634 oilmaster

3.9.2017 v 10:59 | Nahoru | #5
Nejsem si jistý, ale ten můj kámoš ten kroužek (ten plochý) nahradil klasickým Ó kroužkem a funguje to. Ale pro jistotu se ho ještě zeptám a napíšu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 634 oilmaster

3.9.2017 v 11:36 | Nahoru | #6
Tak to mám potvrzené, dal tam Ó kroužek odpovídajících rozměrů a fungje to už 6 let.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 634 oilmaster

3.9.2017 v 11:40 | Nahoru | #7
A není jednodušší to čerpadlo vyřadit z provozu.

Jawa 350 634 oilmaster

3.9.2017 v 12:44 | Nahoru | #8
Není protože musíš sebou tahat olej a pořád odměřovat dávku po natankování.

(reakce na) Jawa 350 634 oilmaster

3.9.2017 v 13:49 | Nahoru | #9
FJRPEPA> Tak jasne ze by to bylo jednoduchsi... Ale proc to delat jednoduse kdyz to jde slozite...

Naposledy editováno 03.09.2017 13:56:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 634 oilmaster

3.9.2017 v 13:51 | Nahoru | #10
udinar> Cau udinar, Nahodou nevis jaky rozmer tam ten tvuj kamos dal... Mam taky podobny problem jako Jawar634... Jsem se na ty krouzky dival na netu (rubena.cz) a tech krouzku je tam opravdu pozehnane...

Naposledy editováno 03.09.2017 13:58:09

(reakce na) Jawa 350 634 oilmaster

3.9.2017 v 17:43 | Nahoru | #11
DajaTim> Vytáhni ten kroužek ven i s guferkama a vem to sebou do nějaké prodejny s ložiskama, tam většinou prodávají gufera i Ó kroužky a tam by měli poradit. Já to tak dělám a zatím jsem měl vždy úspěch.

Jawa 350 634 oilmaster

28.9.2017 v 20:19 | Nahoru | #12
Řeším ten samy prb. Vyměnil jsem už jedno gufero z druhé strany a je to tento typ : http://shop.jawacz-...merink-8-16-7-i2124/

Teď podle tvého návodu vymenim i toto, protože to pořad teče. Myslím, ze by to mohlo byt stejne. Ještě se pokusím ověřit.

Jawa 350 634 oilmaster

28.9.2017 v 21:11 | Nahoru | #13
ono to bude vždycky trochu téct...

Jawa 350 634 oilmaster

10.1.2022 v 20:31 | Nahoru | #14
Zrovna řeším stejný problém s výměnou gufer na oilmasteru. "Těsnící kroužek" na foto č. 12 je Manžeta 4x9x3,5 K22 NBR. Snad to někomu pomůže.

Jawa 350 634 oilmaster

13.6.2023 v 12:44 | Nahoru | #15
Ahoj, zkusím oživit téma ohledně čerpadla mazání. Jedná se o Posilube u ČZ 175/477.1 Používal jsem ho bez problému celou sezónu. Nedávno jsem si všiml že je ve výtlačné hadičce vzduch. Celé čerpadlo jsem rozebral, zkontroloval bez zjištění závady a přetěsnil. Můj problém je, že čerpadlo nevytlačí olej do výstupní hadičky. Odvzdušnění proběhlo OK. Poradí někdo?



Naposledy editováno 13.06.2023 12:45:18

Jawa 350 634 oilmaster

14.6.2023 v 15:56 | Nahoru | #16
V té trysce, která jde do sání je zpětný ventil, která když netěsní, tak to ukápne do sání a udělá bublinu v hadičce.

Další chyba co tam máš je ta, že máš tu výtlačnou hadici příliš dlouhou.

Zkrať jí tak, aby byla napnutá mezi těma dvěmi nátrubky nejkratší možnou přímkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist