1 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
Já CBR 600F, když je chladno (třeba 7 st. C) zahřeju jen na 1.čárku na budíku, kde končí "Cold", když dám na chladič karton (zakreju necelou polovinu chladiče, samozřejmě v místech kde neni z druhý strany ventilátor), tak se zahřeje na normální provozní teplotu (třetina pole mezi "cold" a "hot")...tak proč tam ten karton nedat?...
Teplotní čidlo mám přímo u termostatu, takže budík ukazuje teplotu vody přímo v motoru a ne v chladiči.
Naposledy editováno 28.10.2009 02:30:24
cbr765>jj, taky myslim, že silniční motorky nikdo neprojektuje na ježdění v mrazu a termostat se podle mě otevírá s rezervou radši dřív než by bylo ideální.
Já CBR 600F, když je chladno (třeba 7 st. C) zahřeju jen na 1.čárku na budíku, kde končí "Cold", když dám na chladič karton (zakreju necelou polovinu chladiče, samozřejmě v místech kde neni z druhý strany ventilátor), tak se zahřeje na normální provozní teplotu (třetina pole mezi "cold" a "hot")...tak proč tam ten karton nedat?...
Teplotní čidlo mám přímo u termostatu, takže budík ukazuje teplotu vody přímo v motoru a ne v chladiči.
1 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
motocvok>mě se všechny vodou chlazený věci ohřejou na provozní teplotu a držej,bez ohledu na venkovní teplotu,je ale pravda,že v mrazu na motorce nejezdím,mám jen jedno zdraví Možná by to chtělo poslat nějaké rady výrobcům jak na to,evidentně to nezvládaj
Meleš pičoviny. Nechceš se přidat do debaty o LS? Che tam postrádá sekundanta a ty se svou demagogií by jsi se toho skvěle zhostil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
prackarr>Meleš pičoviny. Nechceš se přidat do debaty o LS? Che tam postrádá sekundanta a ty se svou demagogií by jsi se toho skvěle zhostil.
A víš že ani ne,mě je to tak nějak jedno,co nedokážu ovlivnit,to neřeším.Tady zněla otázka jestli zakrývat chladič nebo ne,podle mě zásadně ne,podle Tebe je lidová tvořivost to pravé ořechové tak zakrývej,já nebudu zakrývat a tím to končí,nevidím v tom problém.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
motocvok>A víš že ani ne,mě je to tak nějak jedno,co nedokážu ovlivnit,to neřeším.Tady zněla otázka jestli zakrývat chladič nebo ne,podle mě zásadně ne,podle Tebe je lidová tvořivost to pravé ořechové tak zakrývej,já nebudu zakrývat a tím to končí,nevidím v tom problém.
Já jen vidím problém v tom,že ty tu radíš o nezakrývání v tématu Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění ,a pak z tebe na 4. straně vypadne,že v zimě kvůli zdravíčku vlastně nejezdíš.Takže vypovídající hodnota nula. A pokud,co se týče LS neřešíš to,co neovlivníš,tak nechápu,proč píšeš sem,bo tu taky nikoho neovlivníš. Každý se zeptá a pak stejně udělá to,co chce sám.
Akonečně- co vidíš na lidové tvořivosti ohledně překrytí chladiče,když se motor není schopen ohřát,to vážně nechápu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
prackarr>Já jen vidím problém v tom,že ty tu radíš o nezakrývání v tématu Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění ,a pak z tebe na 4. straně vypadne,že v zimě kvůli zdravíčku vlastně nejezdíš.
Takže vypovídající hodnota nula. A pokud,co se týče LS neřešíš to,co neovlivníš,tak nechápu,proč píšeš sem,bo tu taky nikoho neovlivníš. Každý se zeptá a pak stejně udělá to,co chce sám.
Akonečně- co vidíš na lidové tvořivosti ohledně překrytí chladiče,když se motor není schopen ohřát,to vážně nechápu.
prackarr>Já jen vidím problém v tom,že ty tu radíš o nezakrývání v tématu Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění ,a pak z tebe na 4. straně vypadne,že v zimě kvůli zdravíčku vlastně nejezdíš.
Takže vypovídající hodnota nula. A pokud,co se týče LS neřešíš to,co neovlivníš,tak nechápu,proč píšeš sem,bo tu taky nikoho neovlivníš. Každý se zeptá a pak stejně udělá to,co chce sám.
Akonečně- co vidíš na lidové tvořivosti ohledně překrytí chladiče,když se motor není schopen ohřát,to vážně nechápu.
1 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
u auta je to jasný, vyleze to na 90 (některý nafty cca 80) a drží teplotu..
Ale co tu třeba byly videa kluků na zmrzlinách, kde je x-kilometrů drtili (a bylo to tuším z řecka) a teplota motoru byla cca 70°C +..
Ale zas např. ve městě kamarádovi na japonci spíná větrák až u 107°C plus mínus.. to jsou docela slušný výkyvy..
dva_hrnce>ono je vůbec otázka jak chlazení na moto funguje..
u auta je to jasný, vyleze to na 90 (některý nafty cca 80) a drží teplotu..
Ale co tu třeba byly videa kluků na zmrzlinách, kde je x-kilometrů drtili (a bylo to tuším z řecka) a teplota motoru byla cca 70°C +..
Ale zas např. ve městě kamarádovi na japonci spíná větrák až u 107°C plus mínus.. to jsou docela slušný výkyvy..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
motocvok>když motor není schopen se ohřát,je někde chyba,nejspíš v termostatu,protože pokud je termostat funkční a má správnou tepelnou hodnotu,můžeš tam mít třeba chladič z kamionu a na teplotu motoru to nemůže mít vliv.Pokud někdo místo toho aby odstranil problém zakryje chladič,je to kutil.Kutilové jsou možná větší problém než Lisabonská smlouva,jsou totiž všude,je to takový národní sport.
Ne,ono jde spíše o to,že pokud výrobce motorky předpokládá,že se s ní bude jezdit mezi +15ti až +45ti,tak při -10ti ten motor nezahřeješ,protože jde o to,že každý termostat musí propouštět nějaké malé množství vody i za studena,aby se k němu dostala teplá voda,a dala mu "impulz" k tomu,aby otevřel. A to už může způsobovat,že se motorka neprohřeje tak,jak by měla. Částečné překrytí chladiče to vyřeší,protože voda,co se vrací do motoru nemá -10,ale třeba +40. A to je rozdíl. Nevím,proč tu píšeš o kutilství,toto s tím nemá co dělat. Navíc-nechápu,proč tobě to tak leží na srdci,když v zimě nejezdiš?
prackarr>Ne,ono jde spíše o to,že pokud výrobce motorky předpokládá,že se s ní bude jezdit mezi +15ti až +45ti,tak při -10ti ten motor nezahřeješ,protože jde o to,že každý termostat musí propouštět nějaké malé množství vody i za studena,aby se k němu dostala teplá voda,a dala mu "impulz" k tomu,aby otevřel. A to už může způsobovat,že se motorka neprohřeje tak,jak by měla. Částečné překrytí chladiče to vyřeší,protože voda,co se vrací do motoru nemá -10,ale třeba +40. A to je rozdíl. Nevím,proč tu píšeš o kutilství,toto s tím nemá co dělat. Navíc-nechápu,proč tobě to tak leží na srdci,když v zimě nejezdiš?
Co je to v zimě? Jestli myslíš mráz a sníh tak to opravdu ne.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
prackarr>Ne,ono jde spíše o to,že pokud výrobce motorky předpokládá,že se s ní bude jezdit mezi +15ti až +45ti,tak při -10ti ten motor nezahřeješ,protože jde o to,že každý termostat musí propouštět nějaké malé množství vody i za studena,aby se k němu dostala teplá voda,a dala mu "impulz" k tomu,aby otevřel. A to už může způsobovat,že se motorka neprohřeje tak,jak by měla. Částečné překrytí chladiče to vyřeší,protože voda,co se vrací do motoru nemá -10,ale třeba +40. A to je rozdíl. Nevím,proč tu píšeš o kutilství,toto s tím nemá co dělat. Navíc-nechápu,proč tobě to tak leží na srdci,když v zimě nejezdiš?
minimálně tím výrazně snížíš účinnost chladící soustavy,což je zásah do konstrukce,takže záruka v háji,když už se nestane nic horšího.Mám zrovna v dílně jeden takovej motor,je modrej jak švestka,pánovi se zdálo,že má moc studemej chladič tak tam vrazil kus lina,je to Yamaha 350,ze čtyřkolky,nemá to teploměr tak je to hned,paseka veliká.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
motocvok>minimálně tím výrazně snížíš účinnost chladící soustavy,což je zásah do konstrukce,takže záruka v háji,když už se nestane nic horšího.Mám zrovna v dílně jeden takovej motor,je modrej jak švestka,pánovi se zdálo,že má moc studemej chladič tak tam vrazil kus lina,je to Yamaha 350,ze čtyřkolky,nemá to teploměr tak je to hned,paseka veliká.
Pane kolego,uklidněte se.
a- máme teploměr
b- nepřekrýváme celý chladič,ale jen kousek,v -10ti to opravdu neuvařím,
c- záruku neuplatňujeme.
papa.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
prackarr>Pane kolego,uklidněte se.
a- máme teploměr
b- nepřekrýváme celý chladič,ale jen kousek,v -10ti to opravdu neuvařím,
c- záruku neuplatňujeme.
papa.
dva_hrnce>zjisti že tam termostat není a pak se nám tu veřejně omluvíš před nastartovaným fichtlem
velmi nerad to přiznávám a radši bych možná sežral hovno ale bohužel se ukázalo,že Moto Guzzi sport 1200 nemá termostat,věřte mi,že jsem hledal fakt pečlivě a není tam,čekal jsem že po sundání vany na mě jukne,hezky moudře umístěný v oleji ale nic takže se omlouvám,fichtla nemámtak jsem našlápnul Jawetu,snad to nevadí.1 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
A neber si to tak, já občas taky melu blbosti, to každej..
1 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
Dingo>Jak psal prackar, zakrýt jen část. Chladicí soustava je dimenzovaná vysoké letní teploty, takže při trvalých teplotách pod 5-10°C zakrytím půlky chladiče nikdo ničemu neublíží. Jednoduše řečeno je chladicí soustava na zimu mnohokrát předimenzovaná
KOnečně nějaký moudro,to muselo dát přemýšlení,Každá chladící soustava musí být nutně v zimě předimenzovaná,proto tam právě je ten termostat,kterej hlídá stálou teplotu a velikost chladiče s tím nesouvisí.A už dost,zakrývejte jak chcete,má to stejný význam jako navlíknout na robertka šprcku jako antikoncepci1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
motocvok>dva_hrnce> dneska jsem si dal 100 kiláků a tak nějak to už stojí za hovno,v pondělí to přivezu z garančky a seru na to,max kousek na enduru,pokud bude hezky. Chudinka Guzzinka,bude v garáži smutná a navíc se jí bude pětačtyřicetiletej Harley posmívat,že nemá na rozdíl od něj ani blbej termostat Mimochodem u toho Harleye je to včetně olejového chladiče doplněk,který se používá při zvýšení výkonu,v serii tam není,jak říkám,radši bych žral hovno Na druhou stranu neumřu blbej,chladící soustavy vzducháčů můžu vyučovat.
hele na druhou stranu jsem mohl být za vola já Jsem taky nevěděl stopro že tam termostat není někde schovanej, ale věřil jsem si
A nevíš jak vyměnim v tej chladící soustavě vzduch když jsi teď tak chytrej? A jestli je to lepší udělat na zimu nabo až na jaře?
Přemýšlím nad projížďkou hned teď,u nás svítí po 2 týdnech sluníčko
dva_hrnce>hele na druhou stranu jsem mohl být za vola já Jsem taky nevěděl stopro že tam termostat není někde schovanej, ale věřil jsem si
A nevíš jak vyměnim v tej chladící soustavě vzduch když jsi teď tak chytrej? A jestli je to lepší udělat na zimu nabo až na jaře?
Přemýšlím nad projížďkou hned teď,u nás svítí po 2 týdnech sluníčko
motocvok>KOnečně nějaký moudro,to muselo dát přemýšlení,Každá chladící soustava musí být nutně v zimě předimenzovaná,proto tam právě je ten termostat,kterej hlídá stálou teplotu a velikost chladiče s tím nesouvisí.A už dost,zakrývejte jak chcete,má to stejný význam jako navlíknout na robertka šprcku jako antikoncepci
Tak termostat tam máš hlavně, aby jsi ten motor za co nejkratší dobu ohřál na provozní teplotu, a jelikož ne všechno objemové množství ti jde u studeného motoru mimo chladič a při cca 80°C se začíná velký okruh pootvírat - na co to zbytečně chladit a jak už tu zaznělo, protéká do obvodu chladiče vždy kapalina přes nějaký "zanedbatelný" otvor - je to jak z důvodu přetlakový soustavy tak i menším tepelným šokům než dojde k otevření velkého okruhu (s chladičem) (na tyto důvody nikdo nebere zřetel, jelikož patří mezi doplňkové jevy, teoreticky zanedbatelné).
Pravda taková že nezakrývám, ale na ručičce je to taky znát, snímač teploty v tělese termostatu a spínání vrtule v tělese chladiče... Rozhodně na tom nevidím nic špatného, ale nedoporučoval bych to takovým co na motorku lezou jak na děvku .
Už jsem se tu někdy dočítal kokotiny, např. "JJo, přivařit nějaký stužidlo, buď plech anebo pásovou ocel." - no nic proti, ale obojí má stejný význam a k tomu vypovídající hodnota bez tloušťky materiálu a případně i přesným materiálem např. ocel 11 500 = 000 prd.
Naposledy editováno 30.10.2009 18:02:37