globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
 
14.12.2008 v 21:16
četl jsem tady jeden zajimavý dotaz. Když prý bude jezdit v chladném podnebí jak pozná a nebo jak se dá chránit nezahřátému motoru v zimě např. když Burák jezdí až do Německa v unoru.Při takových chladných podmínkách při jízdě tepoměr neukáže ani těch 60 stupnů. Tak se ptám je dobré dát před chladič nějaký štít, na zvýšení teploty? Jaké máte zkušenosti?
Anketa: tak jak
dát
26%
5
nedát
74%
14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

29.10.2009 v 21:32 | Nahoru | #1

Dingo>Jak psal prackar, zakrýt jen část. Chladicí soustava je dimenzovaná vysoké letní teploty, takže při trvalých teplotách pod 5-10°C zakrytím půlky chladiče nikdo ničemu neublíží. Jednoduše řečeno je chladicí soustava na zimu mnohokrát předimenzovaná

KOnečně nějaký moudro,to muselo dát přemýšlení,Každá chladící soustava musí být nutně v zimě předimenzovaná,proto tam právě je ten termostat,kterej hlídá stálou teplotu a velikost chladiče s tím nesouvisí.A už dost,zakrývejte jak chcete,má to stejný význam jako navlíknout na robertka šprcku jako antikoncepci

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

30.10.2009 v 17:51 | Nahoru | #2

motocvok>KOnečně nějaký moudro,to muselo dát přemýšlení,Každá chladící soustava musí být nutně v zimě předimenzovaná,proto tam právě je ten termostat,kterej hlídá stálou teplotu a velikost chladiče s tím nesouvisí.A už dost,zakrývejte jak chcete,má to stejný význam jako navlíknout na robertka šprcku jako antikoncepci



Tak termostat tam máš hlavně, aby jsi ten motor za co nejkratší dobu ohřál na provozní teplotu, a jelikož ne všechno objemové množství ti jde u studeného motoru mimo chladič a při cca 80°C se začíná velký okruh pootvírat - na co to zbytečně chladit a jak už tu zaznělo, protéká do obvodu chladiče vždy kapalina přes nějaký "zanedbatelný" otvor - je to jak z důvodu přetlakový soustavy tak i menším tepelným šokům než dojde k otevření velkého okruhu (s chladičem) (na tyto důvody nikdo nebere zřetel, jelikož patří mezi doplňkové jevy, teoreticky zanedbatelné).

Pravda taková že nezakrývám, ale na ručičce je to taky znát, snímač teploty v tělese termostatu a spínání vrtule v tělese chladiče... Rozhodně na tom nevidím nic špatného, ale nedoporučoval bych to takovým co na motorku lezou jak na děvku .

Už jsem se tu někdy dočítal kokotiny, např. "JJo, přivařit nějaký stužidlo, buď plech anebo pásovou ocel." - no nic proti, ale obojí má stejný význam a k tomu vypovídající hodnota bez tloušťky materiálu a případně i přesným materiálem např. ocel 11 500 = 000 prd.

Naposledy editováno 30.10.2009 18:02:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist