1 reakcí na tento příspěvek Smyka spojka
Edit: Proto tvrdím, že je dobré dbát doporučení výrobce, tzn. dodržet značku, parametry i
vizkozitu
Naposledy editováno 09.07.2009 23:40:51
1 reakcí na tento příspěvek Smyka spojka
Edit: popiš závadu přesně, záleží na tom, jestli prokluzuje při jízdě, nebo málo vystavuje, že máš problém zařadit neutrál? Tvůj popis asi každý pochopil trochu jinak, co máš za ročník?
Naposledy editováno 10.07.2009 09:34:11
1 reakcí na tento příspěvek Smyka spojka
takze bych asi jako prvni pokus zkontroloval stav lamel/plechu a pokud jsou ok tak bych asi prvni vymenil jen pruzinky... (vyjde to levneji nez hned davat jinej oil)
lenze majitel tam predtym nalel 10W40 motula, to nesmykalo, teraz sem tam dal 15W50 motula polosynt. a zacalo to celkem dost smykat, ale mam to v rosmedzi asi 4,5tis. do 8-9tis. ot. kde sa uz ale chytne a drzi....
jo a take spojka vypina dobre, sice cekam na gumicku na spojkovy pistek v prasatku, ale funkcna je, vypina, neutral no problemo a radeni take...
hm....co myslite panove?
3 reakcí na tento příspěvek Smyka spojka
Takže základem je zkontrolovat lamely a plechy, jestli nejsou spálený (tmavej lesklej povrch toho "korku" či co to je, plechy nesmí být do modra (ani lokálně), výjimkou jsou ty dva krajní který barevný asi budou).
Tady je pár údajů:
Tloušťka lamely min. 3,40 mm
Tloušťka plechu min. 1,47 mm
Výška štosu (9 lamel, 10 plechů pokud si vzpomínám) min 45 mm (to je limit pro výměnu, 45,70 je OK)
Délka pružiny: min 43 mm, 44 mm je OK.
Pokud máš všecko v normě, tak se podívej jestli ty plechy nejsou moc vyleštěný, tím byl problém způsobenej u mě (a přišel jsem na to až jsem vyměnil všecko ostatní ), v tom případě stačí ty plechy trošku ošoupat o rovnej beton, tím se naruší ten hladkej povrch (ale právě jen aby se narušil povrch, nechceš odebírat materiál, a taky je pak nezapomeň pořádně vyčistit). Při zpětný montáži je nutný dodržovat pořadí lamel a plechů tk jak jsi je vytáhl, ten první (nejvíc do motoru) má zoubek kterej patří na otvor ve spojkovém koši - kvůli přívodu oleje. Ten poslední (nejblíž k deklu) musí být přesazenej oproti těm ostatním o jeden zub (uvidíš až to rozhodíš).
To je zas elaborát...doufám že jsem všecko podstatný vystihl, kdyžtak mi piš PMka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smyka spojka
inac nemusim vylevat olej z motky ked to idu rozhodit, ze? a nedavals tam silnejsi pruziny? nahodu?
este jo toto, a zacalo ti to tehda robit take az po vymjene oleja? mna to celkem sere, ponevadz ten predemnu tam lel 10W40, takze oil co tam rozhodne nema co delat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smyka spojka
vylejvat to teoreticky nemusíš, stačí když je na bočáku. Ale je lepší vypustit aspoň olejovou nádrž, zabere to pár minut. Silnější pružiny jsem tam dával, to taky nepomohlo.
jo, a když už to budeš mít venku, tak si zkontroluj ložisko v přítlačáku, jestli je OK.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smyka spojka
no nevadi, ty by sem chcel vymjenit uz asi take, jesli bych to robil....zichr je zichr
kdes ich kupil a za co jesli mozu vjedet?
oka, takze ojla leju pro zichr ven...a skontrolovat lozisko, jaj ono je na pritlacnej deske? a ked nebude, treba mjenit cely pritlacak, ci ide len to samo?
jináč motory do určitýho čísla (který nevim) měly pracovní plochu přítlačáku sešikmenou asi o 3°. To se neosvědčilo, a proto se vyměňovaly za přítlačáky s plochou rovnou - u některejch spojkovejch setů se přímo uvádí, že je potřeba vyměnit i ten přítlačák, jinak spojka nezabírá nebo naopak nevypíná.
To číslo:
Here is the note from AF1
Note for 1998-2001 owners: If you are experiencing clutch slippage, and have engine number 689953 and below, you will need the updated pressure plate from your dealer (part #0259517, about $60)
Naposledy editováno 09.10.2009 09:29:43
ta cena by byla myslim celkem ourajt, a tys to jak objednaval, cis byl primo v kamenaku?
a mjely ty pruziny a lamely na sklade, ci byla nejaka dobaci doba?
edit: treba si dat na neco pozor pri rozebirani kosa? alebo celej spojky?
jo dik za ten postup a to cislo, pujdu to mrknut
Naposledy editováno 09.10.2009 10:08:33
1 reakcí na tento příspěvek Smyka spojka
Chceš tohle:
Lamely CK6680 = 2690,-
Silnější pružiny CSK 200 = 312,-
(ale pro jistotu tam napiš že to má být na RSV)
V neděli jsem vznesl dotaz, zda je mají, v pondělí mi přišla odpověď a obratem jsem mailem objednal, a ve středu mi je kurýr (mimochodem v ceně ) přinesl až pod nos, takhle se dělaj kšefty
Žádná zrada tam není, akorát si dej pozor na to abys nepoškodil membránu a všecko to složil zpátky tak jak to má bejt (i ta membrána a podložky jsou orientovaný, takže si to skládej tak jak to vyndáš). Jo, a to že v případě montáže nových lamel je vhodné je před montáží nechat aspoň přes noc nacucnout v oleji (v tom co tam pak naleješ) asi víš...krom toho mi to napsali v tom e-mailu taky
Naposledy editováno 09.10.2009 10:16:39
ci to ti poslali oni taku ponuku?
objednals to mailem jo...no ja to budu muset s dodanim potom vymyslet, to vis, slovenska republika....jedine, ze bych sa s nima dohodel, ze ich pockam treba v hodonine na namjesti a ze budu mjet taku a taku mikinu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smyka spojka
hansell>Pokud ti to začalo dělat až po výměně oleje, je to jistě olejem, stačí jen změnit značku za jinou a může klouzat, motorce ten olej třeba prostě nesedne, to že jsou oba 15W50 nic neznamená. Já svou RSV jezdil na Castrol R4 15W50 a problémy jsem se spojkou neměl. Doporučoval bych přestat s tím jezdit a vyměnit olej za jinou značku, než si vymrv.š spojku úplně a doufej, že přestane klouzat a vrátí se do nomálu. Pokud jsi ji moc neodvařil, mohlo by se to podařit. Nenalil jsi tam náhodou Motul? Nic proti němu nemám, ale už se mi to s tímhle olejem u jiný motorky taky stalo, prostě některý oleje a motorky si vzájemně nesednou.
Edit: Proto tvrdím, že je dobré dbát doporučení výrobce, tzn. dodržet značku, parametry i
vizkozitu
Je zajimave ze presne toto ale vzdy jen na CASTROOL to delalo me i jinym kamosum a to na motorkach co meli spojku pred smrti a na MOTUL to NEDELALO...
Tak jestli si nekoupil castrool v motulu
PS:Konkretne R4ka kouzala extra fest
ale jo, srandicky... no je to motul...este mja napadlo
speedfred...tak to je take dobry postreh dik!!! totiz chalanisko mi tam v servisi dal moc oleja, malo to projel a potom to prelil...
no ja sem sice 2 decky vytahel, ale aj tak ho tam bylo este trosku moc, ked tak skusim este vytahnut...kazdopadne sem uz objednal silnejsi pruziny, rozlozim to ked mi dojdu a promjeram v jakem je oblozeni stavje...a podla teho uz uvidim, pokat to bude pred smrtu, tak kupim aj oblozeni a zmaknu to spolem secko...
z-x-r>Je zajimave ze presne toto ale vzdy jen na CASTROOL to delalo me i jinym kamosum a to na motorkach co meli spojku pred smrti a na MOTUL to NEDELALO...
Tak jestli si nekoupil castrool v motulu
PS:Konkretne R4ka kouzala extra fest
Přesně tak, pokud byly problémy s klouzaním spojky, tak většinou po naletí Castrolu, po naletí Motulu to právě klouzat přestalo.. Ale jsou to drby z druhé ruky..
tak sem to vcera rozhodil (konecne) a zistil sem par vjeci....
lamely konec cili KO
pruziny konec cili KO
plechy, no uvidime, snad chvilu este pojezda....
leenze, ina vjec co mja trosku zarazila, teda hlavne podla prispjevku, ze sem na tych plechoch(prvem a poslednem) zadne zaludnosti nenasel, proste nic na nich neni, zadna dirka, alebo vystupek co by mjel nekde zapasovat, nic?
no tak vam teraz nevim...sak tu je obrazek este s plechama
[img]
a este bez....plechu
[img]
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 | WenCa | 6248 | 28.2.2024 v 16:15 doveda |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |