No nesere Vás to jako? Vím můžu být rád že aspoň pokoukám něco na cízích stránkách----
Je to tu hodně rozebírané , ale v oblasti cross začátkem 80let jsme měli sice asi jen prototypy ale vodou chlazené a s kotoučema což mi přijde HHOODDNNĚĚ DOBRÉ!!
JUKEJTE
http://mysite.verizon.net/jawaman/CZmx4a.htm
1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
ČZ vždy vyráběla krom motocyklů nástroje, formy pro odlévání odlitků, a přípravky pro jejich všechny obráběcí operace, obráběcí stroje, jednoůčelové i univerzální, disponovala a disponuje vlastní slévárnou litiny a hliníkových slitin, výrobou řetězů, které ale nebyly jen pro motocykly, ale i pro automobily a průmyslové použití, různé autodíly - v průběhu času bubny, převodovky pro osobáky i náklaďáky... třeba převodovka vašeho favorita, felicie, nebo fábie 1.4 8v je každá vyrobená v čz, v dnešních fábiích se točí diferenciály a synchrony z čz, HTPčka obsahují zde vyrobené díly, váše francouzské nebo japonské auto dost možná obsahuje v čz vyrobené vodní pumpy a další drobné díly, turbodmychadlo garret ve vašem autě osahuje dost možná turbínu vyroubenou také zde, a Tatra co potkáváte na cestě jezdí s ČZ turbodmychadlem, jezdí s nimi i cizí náklaďáky, podstatná část traktorů John deere a mnoho dalšího.
že Jawa vyráběla motorky od a do z, jak si mnozí myslí taky není zcela přesné protože například všechny motory typů 633/632/634/638/639 a další se vyráběly a jako kompletní montážní celky dodávaly do jawy, kterážto je stejně jako další díly, některé vyráběné v pobočných závodech v Březnici apod. - zmíním třeba bubny, kotouče, tlumiče, nakupovala - od ČZ...
Jawa tudíž v době své největší slávy byla převážně montážním závodem, což je ale i v dnešní době, celkem běžné.
po ukončení výroby motocyklů byla linka na výrobu motorů přestěhovány do Jawy, kde ji strakoničtí rozeběhli, někteří i pár let dozorovali - a už tenkrát byla linka za zenitem.
Mno a asi se nebudete divit tomu, že se na ní motory 638 pro motorky typu 640 vyrábějí pro kubánce, iráčany a podobné zákazníky dodnes... a přestože se vám to bude zdát divné, jawu drží trochu nad vodou právě produkce 350tek pro obdobné trhy, byť si dost dílů nechávají dělat mimo, shodou okolností i u soukromníčků v okolí Strakonic.
haly po výrobě motocyklů jsou zjednodušeně řečeno nahrazeny výrobou autoskel.
www.czas.cz
Naposledy editováno 07.10.2009 16:25:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
dewwil>to nemůžu soudit, byl mi to tak řečeno...mě je 30let a jezdil jsem na ČZ250/513 a Jawě banánu v 95tým roce, na Japonce v tu dobu jsem ještě neměl a tyhle stroje byly pro nás jakžtakž dostupné a hlavně spousta těchto strojů měla za sebou závodní historii a když jsi ji šel koupit tak prodávající přidal i nějakou tu historku k tomu stroji což pro mě bylo a pro kámoše taky to nejlepší na tom stroji. Vzpomínám jak jsme seděli v garáži a jen tak na ty motorky čuměli a v duchu jsme se vraceli do tý doby kdy se na tom regulérně závodilo. Dnešní motorky jsou výkonější o 100% lepší, ale postrádaj tu vyjímečnost, že ji už i tenkrát nemohl mít každej.....
myslel jsem to tak,že když ta číza byla konkurenceschopná motorka na závody tak Míra Lysý chodil s taškou na zádech do školy ale nevím ,muselo by mu být tak 50 a na to nevypadá. Jinak souhlasím,mělo to něco do sebe,když člověk nikdy nevěděl,jestli mu to pojede celou cestu1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
čtyřtakt, kterého mám také v garáži sám neroztlačím ani za živej svět... zkoušel jsem to, když se mi pojebal starter... a dnešní cestovní motorky zpravidla skočpáku nemají - ani tato ne....
pech.>..
Mno a asi se nebudete divit tomu, že se na ní motory 638 pro motorky typu 640 vyrábějí pro kubánce, iráčany a podobné zákazníky dodnes... a přestože se vám to bude zdát divné, jawu drží trochu nad vodou právě produkce 350tek pro obdobné trhy, byť si dost dílů nechávají dělat mimo, shodou okolností i u soukromníčků v okolí Strakonic.
...
No ono nejen "asi trochu", ale hodně...
Cituji z článku Františka Gorczycy:"V Týnci probíhá výroba a prodej motocyklů s dvoudobými motory, nejefektivnější zůstává třistapadesátka, které by se letos, stejně jako loni, mělo vyvézt na Kubu 1200 ks"
1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
motocvok>myslel jsem to tak,že když ta číza byla konkurenceschopná motorka na závody tak Míra Lysý chodil s taškou na zádech do školy ale nevím ,muselo by mu být tak 50 a na to nevypadá. Jinak souhlasím,mělo to něco do sebe,když člověk nikdy nevěděl,jestli mu to pojede celou cestu
jj, myslím že na ní nezávodil ale trénoval, zkusím vyzvědět víc...
Ready>Nezná někdo tohle ?? Tohle sem nikdy neviděl ani tady v databázi nikdo nemá. Žeby nějaká raritka ?
ČZ 125 Penta Torete
Vyráběno 1991-1993 na Slovensku - Kysucké Nové Mesto - společností Penta s.r.o. (bratří Jánoškové). Ze Strakonic pocházel pouze motor (typ 519). Na rok 1994 plánováno oddělené mazání, na které nedošlo.
Naposledy editováno 07.10.2009 21:48:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
pech.>sám jsem s čz najezdil mnoho několik desítek tisíc kilometrů a vždycky dojela domů... protože porucha nečeho se stává jen ojediněle a zpravidla to byl upadlý drát, prasklé lanko, nebo podobná ptákovina.. byla schopna dojet domů i po kolapsu baterky... pravda při roztláčení jsem málem vypustil duši, ovšem roztlačte si třeba litrovej čtyřvál :)
čtyřtakt, kterého mám také v garáži sám neroztlačím ani za živej svět... zkoušel jsem to, když se mi pojebal starter... a dnešní cestovní motorky zpravidla skočpáku nemají - ani tato ne....
1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Naposledy editováno 08.10.2009 17:58:55
dvoutakty za normálních okolností chtají na drc skočpákou :)
3 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
polaris78>cobra 357: co to tady pořád meleš za nesmysly?? Technice asi rozumíš, ale jinak si zde celou dobu lžeš do vlastní kapsy! To, že měla Jawa atd. za éry komančů super úspěchy je fakt, ale vše bylo postaveno na osobním a individuálním zapálení konkrétních lidí. Kdyby zde tenkrát nebyl totalitní režim, jsou dnes naši výrobci motorek tam, kde dnes italské či japonské značky.
Nebo také nejsou polarisi!!!
Ono plánované hospodářství a propojenost všech sektorů - to je přeci dalece jednoduší cokoli uřídit. Potřebuješ rozjet něco jiného = vypomůže právě fungující část.
Dnes taková fungujícá část "nadělí" zahraničnímu vlastníkovi a ty si pomoz jak umíš.
Jawa dokázala do společného měšce přispět řádným dílem. Ona ani nepotřebovala čerpat v 1989=ta šlapala na plné obrátky(osobně pamatuji jak osmyslíc si firmu Auto Jarov. tam bývalo parkoviště mototechny a tehdy, respektive v létě 1990 se zaplnili sklady motocykly Jawa 350/632=to byly desetiticíce motocyklů. A proč se to stalo? Naše "moudré hlavy" se snílkem Havlem vystrčili řiť na východní, asijské, africké, indické a další trhy = které ovšem živí těch 20-25% tzv. rozvinuté společnosti na zeměkouli. To čí to byl zájem bylo jasné - Evropa byla před krizí a záchrana bylo otevření východních "nepřeplácaných" trhů a zároveň východnímu bloku ukrást jeho trhy. Najednou jsme neměli trhy, zápaďák navenek "pro lidi" Havlíkovi tleskal, ale za budem se smál jak s námi vyběhl(nelze vyloučit, že se NÁM smáli společně).
Státní dluh neexistoval, repektive pohyboval se v opačných číslech, respektive my jsem byli Ti co půjčovali.
Dobře si pamatuji jak jezdili delegace nahlížet na naše zemědělství, byli jsme z větší části soběstační i co do rozmanitosti rostlinné výroby ba co víc v rámci hospodářské pomoci jsme živili část rozvojového světa.
A ty delegace nebyli žádní černoši pro které je práce exotika, ale chlapci od "westu".
Někde se to opravdu přehánělo třeba s DDT, ale převážná většina hospodaření byla eko = tedy to za co dnes připlácíme.
Nakonek jeden příklad ze Šumavy - začal tam hospodařit Holanďan - nějak ošéfoval dotace EU a hurá do práce. Co ten sere do té země sraček z toho nějvětší český "hnojomil" dostává kopřivku na zádech!
To jsem se zase dostal někam kam jsem ani nechtěl.
Koukal jsem Blacku 333 na Frantíkovi na Jawě!
Bylo to pěkně natočeno, ale hlavní deviza tohohle filmu spočívá ve stvořiteli = zápaďákovi, který nemá žádná zájem vybarvovat historii jako omalovánky. Ne, prostě "Jawa byla nejhezčí, jezdil jsem na ní jako voják v Lybii a tak jsem si řekl, že pokud to přežiji aý se vrátím koupím si ji-a mám ji dodnes".
Jasně - většina chlapíků/Frantíků byla ještě starší než-li já, ale zrovna ten nejmladší - typoval bych vrstevník - jako bych slyšel sám sebe. Proč se Jawa nesveze na retrovlně, proč nevyužije oldtimerů, proč nedobude ztracené trhy technikou sice konstrukčně starou, těmto trhům naprosto vyhovující/předimenzovanou/materiálově neošizenou/nesmrtelnou technikou. A předpisy Unie = prdět na ně=tak postavím filiálku někde v tramtárii.
Tedy pěkný náhled do naší vlastní historie očima "neovlivněných" Frantíků!!!
ČZ zrušili taliáni v obavě spojení ČZ s Japončíkem a Jawu nám "projezdí" Enge.
polaris78>cobra 357: co to tady pořád meleš za nesmysly?? Technice asi rozumíš, ale jinak si zde celou dobu lžeš do vlastní kapsy! To, že měla Jawa atd. za éry komančů super úspěchy je fakt, ale vše bylo postaveno na osobním a individuálním zapálení konkrétních lidí. Kdyby zde tenkrát nebyl totalitní režim, jsou dnes naši výrobci motorek tam, kde dnes italské či japonské značky.
Ty šikovné a obětavé lidičky podepisuju ..jinak asi dost zbytečných a emotivních diskuzí. Že sem ten komunistickej mor ve 48mém přišel byla holt tragédie, jejiž důsledky si sebou ponese i několik dalších generací v této zemi(viz ten bordel co tady 20 let po 89tém zažíváme). Ale proč nevzpomínat na Jawu či Čízu v dobrém? Byly to slavný značky,měly světové motorky(pérák, Calif. i další) a určitě se není za co stydět.
A na politiku prdíme - já jsem profesí konstruktér a vždy jsem chtěl dělat to k čemu sit Ty možná v Jawě přičichnul
Viděl jsi na film? Pak Ti musel vehnat slzu do koutku oka - a nebyl jsi sám.
1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Ono to nebylo tak nesmyslný jak ti to připadá.když se na vesnici sjelo na návsi 10 pincků s vykuchanejma laufama a jezdili kolem dokola celý odpoledne (a to se v tý době běžně dělo), nemohlo to jinak dopadnout.
To ale přece pane kolego nebylo kvůli nějakejm pinckům,tento paragraf vyhlášky byl podle vzoru SSSR,kde to měli doplněný kontrolnímy stanovišti na každé větší křižovatce.
U nás se to naštěstí neujalo i když pokusy o tom byly.Pokud jste Pražák,tak si musíte ty buňky na každé výpadovce z Prahy pamatovat.
Bylo potřeba mít přehled o pohybu lidí,třídní nepřítel nenosí uniformu a tudíž je těžko rozpoznatelný,tenkrát nebylo nic mobilního(GPS a jiné navigační systémy) tak kontrola pohybu obyvatelstva se takto prováděla.Vzpomeňte si na kontroly VB nebyl den v týdnu aby někde nestáli a nekontrolovali.
Mnoho lidí dnes zapomělo nebo vůbec neví co to je studená válka.
Podobná opatření samozdřejmě byla i na druhé straně hranic i když né tak okatá,ale potkat Amiky bylo každodenní záležitostí a omezený vstup do různýchoblastí to sámé.
U nás bylo několik silnic kde mohli projíždět jen občané ČSSR.Označené to bylo cedulí Zákaz vjezdu všech vozidel s dodatkovou tabulí.Přesto na těchto silnicích se tajně kontroloval i průjezd vozidel,dle SPZ(měli možná ještě mají nepsané pravidlo aby kontrolní orgány věděli s kým mají tu čest).
Dost st.
Teď je každej zalezlej doma,mlátí jen do klávesnice PC,splácí hypotéky a jak to vypadá na návsi ani neví.V tejdnu jezdí za prací do města,tak je od rána do večera mimo ves a v sobotu honí sekačku ani neví kdo je soused.
Je to vše dobou.Kdysi vesnice minimálně polovinu obyvatel uživila,dnes je to jen noclehárna.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Cobra357>No kolega asi těžko!
Jako motorkář budeš muset ještě trochu dorůst a získat podstatně víc zkušeností než abys mě mohl v 19 letech nazývat kolegou a jako historik jsi lhář a k smíchu!!
K čemu že sloužily ty buňky na okrajích města? Nebylo to náhodou z důvodů možnosti uzavřít výjezd z Prahy a znemožnit případným pachatelům trestných činů opustit město?? Co to tu plácáš o třídním nepříteli? Největší nepřítel národa je smečka totálně zblblých komunistobijců kteří jsou tak zaslepeni demagogií že nevidí tu tragedii která se s národem děje.
To si s Váma asi ráno psal můj otec,
ale přesto se chci zeptat.
Kolik let musí průměrný člověk jezdit na motorce nebo jí vlastnit,aby se stal motorkář teda Váš kolega??
Pokud se na motocyklu setkám se staršími,tak nikdy nikomu netykám pokud mi to nenabídne sám a stejně mám před staršími respekt.
Jinač třídní nepřítel opravdu byl,sami to tak komunisti označovali.
Jsem rád že jsem v té době nemusel žít.
1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
přečetl jsem si jeho reakci,ale nevidím v ní žádného "komunistubijce" co vím tak určitě on komunisty nebije.
Od roku 50je tady v ČR fut,tak asi má své zkušenosti.
Pokud tam ty GAI.byly tak asi těžko zastavovali zločince směrem z Prahy,připadá mito poněkud absurdní.
Zeptám se nějakého politiloga co na tom je pravdy,ale Vaše tvrzení mi připomíná jako když někdo mluví o státní hranici za ČSSR,že tam Pohraniční stráž hlídala hranice proti vnějšímu nepříteli,ale přitom nejvíce zadržených a postřelených bylo osob z republiky odejivších.
Tak nevím co si mám o Vašem tvrzení myslet.Taťkovi věřím ví asi o tom více než Vy i když jste starší a z předměstí Prahy.
Samozdřejmě že v době kdy Vám bylo devatenáct jste se věnoval jiným zábavám než politice.
Naši taky vzpomínají na sedmdesátá leta s nadšením,chodili na Čaje,bigbít a co já jím co všechno dělali,když nebyl internet,mobil,komerční televize,DVD a dnešní svoboda(možná anarchie).Mnoho šťastných kilometrů i když na imperialistickém výrobku Vám přeje mladej Dostál
Předem se omlouvám každému jestli jsem někoho urazil, jestli ano dám si za trest, studenou koupel, 20 kliků a 20 dřepů....
1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
za padem jawy nebo CZ , nemuzou ani komanci ani nikdo jiny, byla to proste neschopnost RVHP vyrobit kvalitni ocel a kvalitni slitiny, ta mekotina, ktera se vyrabi dodnes, nemohla konkurovat strojum z japonska, vzdyt by se to pri 10 000 tockach rozletelo na milion kousku
vzdyt by nebyly schopni vyrobit ani kvalitni brzdovy kotouc (mimochodem taky nas vynalez) poradne predni tlumice, nada, nic,
proc myslite ze na skoda motoru , jste po ujeti 60 000 km museli udelat komplet GO motoru ??
za vsechny pady, muze vzdy jen chamtivost, u nas lidi nemaji zadne narodni citeni, a klidne jakykoliv patent, nebo vynalez prodaji komukoliv kdo da vic, jsme hold cesi , prodejne defky
Naposledy editováno 09.10.2009 15:10:36
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB600F hornet Honda CB 600F Hornet | Cula2 | 2 | 16.6.2024 v 23:33 Johny_Servis |
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... | Mufiozo | 9 | 11.6.2024 v 16:00 Mufiozo |
druzeta ČZ Ostatní | Marťani | 20 | 5.5.2024 v 11:05 Drobeki |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |