paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Koukám na jawičky a čz a dost toho je na zahraničních stránkách v jiných jazycích....
No nesere Vás to jako? Vím můžu být rád že aspoň pokoukám něco na cízích stránkách----

Je to tu hodně rozebírané , ale v oblasti cross začátkem 80let jsme měli sice asi jen prototypy ale vodou chlazené a s kotoučema což mi přijde HHOODDNNĚĚ DOBRÉ!!

JUKEJTE

http://mysite.verizon.net/jawaman/CZmx4a.htm


3 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 21:23 | Nahoru | #1
cobra 357: co to tady pořád meleš za nesmysly?? Technice asi rozumíš, ale jinak si zde celou dobu lžeš do vlastní kapsy! To, že měla Jawa atd. za éry komančů super úspěchy je fakt, ale vše bylo postaveno na osobním a individuálním zapálení konkrétních lidí. Kdyby zde tenkrát nebyl totalitní režim, jsou dnes naši výrobci motorek tam, kde dnes italské či japonské značky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 22:36 | Nahoru | #2

polaris78>cobra 357: co to tady pořád meleš za nesmysly?? Technice asi rozumíš, ale jinak si zde celou dobu lžeš do vlastní kapsy! To, že měla Jawa atd. za éry komančů super úspěchy je fakt, ale vše bylo postaveno na osobním a individuálním zapálení konkrétních lidí. Kdyby zde tenkrát nebyl totalitní režim, jsou dnes naši výrobci motorek tam, kde dnes italské či japonské značky.



Nebo také nejsou polarisi!!!
Ono plánované hospodářství a propojenost všech sektorů - to je přeci dalece jednoduší cokoli uřídit. Potřebuješ rozjet něco jiného = vypomůže právě fungující část.
Dnes taková fungujícá část "nadělí" zahraničnímu vlastníkovi a ty si pomoz jak umíš.
Jawa dokázala do společného měšce přispět řádným dílem. Ona ani nepotřebovala čerpat v 1989=ta šlapala na plné obrátky(osobně pamatuji jak osmyslíc si firmu Auto Jarov. tam bývalo parkoviště mototechny a tehdy, respektive v létě 1990 se zaplnili sklady motocykly Jawa 350/632=to byly desetiticíce motocyklů. A proč se to stalo? Naše "moudré hlavy" se snílkem Havlem vystrčili řiť na východní, asijské, africké, indické a další trhy = které ovšem živí těch 20-25% tzv. rozvinuté společnosti na zeměkouli. To čí to byl zájem bylo jasné - Evropa byla před krizí a záchrana bylo otevření východních "nepřeplácaných" trhů a zároveň východnímu bloku ukrást jeho trhy. Najednou jsme neměli trhy, zápaďák navenek "pro lidi" Havlíkovi tleskal, ale za budem se smál jak s námi vyběhl(nelze vyloučit, že se NÁM smáli společně).
Státní dluh neexistoval, repektive pohyboval se v opačných číslech, respektive my jsem byli Ti co půjčovali.

Dobře si pamatuji jak jezdili delegace nahlížet na naše zemědělství, byli jsme z větší části soběstační i co do rozmanitosti rostlinné výroby ba co víc v rámci hospodářské pomoci jsme živili část rozvojového světa.
A ty delegace nebyli žádní černoši pro které je práce exotika, ale chlapci od "westu".
Někde se to opravdu přehánělo třeba s DDT, ale převážná většina hospodaření byla eko = tedy to za co dnes připlácíme.
Nakonek jeden příklad ze Šumavy - začal tam hospodařit Holanďan - nějak ošéfoval dotace EU a hurá do práce. Co ten sere do té země sraček z toho nějvětší český "hnojomil" dostává kopřivku na zádech!

To jsem se zase dostal někam kam jsem ani nechtěl.
Koukal jsem Blacku 333 na Frantíkovi na Jawě!
Bylo to pěkně natočeno, ale hlavní deviza tohohle filmu spočívá ve stvořiteli = zápaďákovi, který nemá žádná zájem vybarvovat historii jako omalovánky. Ne, prostě "Jawa byla nejhezčí, jezdil jsem na ní jako voják v Lybii a tak jsem si řekl, že pokud to přežiji aý se vrátím koupím si ji-a mám ji dodnes".
Jasně - většina chlapíků/Frantíků byla ještě starší než-li já, ale zrovna ten nejmladší - typoval bych vrstevník - jako bych slyšel sám sebe. Proč se Jawa nesveze na retrovlně, proč nevyužije oldtimerů, proč nedobude ztracené trhy technikou sice konstrukčně starou, těmto trhům naprosto vyhovující/předimenzovanou/materiálově neošizenou/nesmrtelnou technikou. A předpisy Unie = prdět na ně=tak postavím filiálku někde v tramtárii.
Tedy pěkný náhled do naší vlastní historie očima "neovlivněných" Frantíků!!!

ČZ zrušili taliáni v obavě spojení ČZ s Japončíkem a Jawu nám "projezdí" Enge.

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

8.10.2009 v 23:13 | Nahoru | #3

polaris78>cobra 357: co to tady pořád meleš za nesmysly?? Technice asi rozumíš, ale jinak si zde celou dobu lžeš do vlastní kapsy! To, že měla Jawa atd. za éry komančů super úspěchy je fakt, ale vše bylo postaveno na osobním a individuálním zapálení konkrétních lidí. Kdyby zde tenkrát nebyl totalitní režim, jsou dnes naši výrobci motorek tam, kde dnes italské či japonské značky.



Ty šikovné a obětavé lidičky podepisuju ..jinak asi dost zbytečných a emotivních diskuzí. Že sem ten komunistickej mor ve 48mém přišel byla holt tragédie, jejiž důsledky si sebou ponese i několik dalších generací v této zemi(viz ten bordel co tady 20 let po 89tém zažíváme). Ale proč nevzpomínat na Jawu či Čízu v dobrém? Byly to slavný značky,měly světové motorky(pérák, Calif. i další) a určitě se není za co stydět.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB600F hornet Honda CB 600F Hornet Cula2 2 16.6.2024 v 23:33 Johny_Servis
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... Mufiozo 9 11.6.2024 v 16:00 Mufiozo
druzeta ČZ Ostatní Marťani 20 5.5.2024 v 11:05 Drobeki
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal


TOPlist