Téma: Součásti systému vstřikování paliva
Měl jsem V-Stroma a protože mi tam zlobilo FI tak znám výčet všech věcí, co Suzuki dává do Stromů a asi i SVéček v rámci vstřikování paliva, je tam toho dost:

1. Pumpa
2. Regulátor tlaku paliva
3. Relé pumpy
4. Air pressure sensor
5. Intake #1 tlakový senzor
6. Intake #2 tlakový senzor
7. Senzor polohy škrtících klapek #1
8. Senzor polohy škrtících klapek #2 (automatické škrtící klapky)
9. Stepper motor pro automatické škrtící klapky
10. Solenoid ovládání přívodu vzduchu volnoběhu
11. Air temperature senzor
12. Lambda senzor ve výfuku
13. Jakýsik PAIR z hlavy válce kvůli emisím
14. Intake #1 temperature senzor
15. Intake #2 temperature senzor
16. nějaké další senzory teploty v motoru, v chladiči atd.

Ze zajímavosti jsem se díval, co má všechno ve vstřikování Yamaha SR 400 a Moto Guzzi V7 Stone, protože oboje jsou dělané jako "jednoduché" motorky, a třeba u Guzzi nevidím dost věcí z toho, co tam dává Suzuki.

Takže zejména nevidím v servisním manuálu od Moto Guzzi zmínku o senzoru polohy škrtících klapek, ani solenoid přívodu vzduchu volnoběhu, ani nevidím zmíněno, že by to mělo robotický pár přídavných škrtících klapek.

Takže buďto se na to vykašlali a do servisního manuálu to neuvedli, nebo nemají tak komplikované FI jako to dělá Suzuki na Stromech.

Takže kdo ty motorky máte, máte na nich třeba právě ten senzor polohy škrtících klapek? Protože tohle měly i karburátorové japonské motorky, třeba Hornet, je to takový černý senzor z boku přidělaný na karburátor, ke kterému vede kabel, eventuálně v případě fuel injection je to to samé z boku přidané na těleso škrtících klapek.

Viz Yamaha SR 400, to senzor polohy má, nemá však sekundární klapky. U Guzzi však není žádná zmínka ani o TPS.



Naposledy editováno 10.06.2024 12:01:19

1 reakcí na tento příspěvek Součásti systému vstřikování paliva

10.6.2024 v 09:20 | Nahoru | #1
Ty jsi mi ale filozof. Stroma už nemáš a pokud tě zlobilo FI, tak to stačilo napíchnout a hned bys věděl. Jinak Stromu 650 stačí k tomu aby jel snímač polohy klikovky, snímač TPS, čerpadlo a vstřikovače. Ostatní je navíc kvůli regulaci volnoběhu a hlavně emisím.

1 reakcí na tento příspěvek Součásti systému vstřikování paliva

10.6.2024 v 10:26 | Nahoru | #2
tak zrovna u stromu ty pridavny klapky muzes klidne zahodit a s tím i souvisejicí tps a steper motor, to tam je jen kvůli tomu, aby jsi to nemohl přehltit pri pridani, bez nich se to chová jako přímootviranej karbec. Pair system zahodit - emise. V manuálu je napsany, co má mít jakou hodnotu, stačí to projít a pak taky všechno správně seřídit!
Mrknout do diagnostickýho modu co to ukazuje.. Solenoid na privod vzduchu jsem mel uz u skodarny, tam bych videl moznej problem u volnobehu..

TPS maj vsechny, jen je to proste nekdy black box na skrtici klapce, takze neni mozná samotna vymena a musi se menit cela klapka, ty strikacky jsou ve smes vsechny stejny, jen bejva rozdil v tom, co clovek muze seridit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Součásti systému vstřikování paliva

10.6.2024 v 10:34 | Nahoru | #3
Rolda89> Super, díky moc za odpověď, pro tohle jsem si přišel. Jsem rád, že na motorkari.cz se vždycky najde alespoň 1-2 lidi v tom balastu co vznikne po založení tématu, kteří dokáží něco k věcí říct.

Takže možná že ta Guzzina TPS má, jen to nemají uvedené v tom servisním manuálu. Zajímal jsem se totiž v minulosti o to, jaký je minimální výčet věcí co potřebuje FI k funkci, a bavil jsem tady o tom s jedním člověkem, co si na původně karbcové motorce jednoválci dával FI, ten tomu rozuměl a vysvětloval, že existují různé typy FI, no nějak jsem mi to zmizelo ze zpráv, příště si musím tyhle věci uložit.

Jinak ten solenoid jsem kdysi u Stroma měnil a na startování to jednoznačně mělo pozitivní vliv, akorát u těch second hand dílu na motorku si člověk nemůže být jistý, jestli to někdo neprodává, protože mu to samotnému zlobilo.

Naposledy editováno 10.06.2024 10:39:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Součásti systému vstřikování paliva

10.6.2024 v 10:36 | Nahoru | #4
Mufiozo> vstrikovani je vsude plus minus stejne... nevim z jakych podkladu cerpas info pro svoje zavery, ale nejspis ty podklady jsou zjednodusene nebo nekompletni.

treba na obrazku co jsi dal je senzor natoceni klapky na pozici cislo 4 .... takze nerozumim tomu, proc pises ze tam neni...

(reakce na) Součásti systému vstřikování paliva

10.6.2024 v 10:53 | Nahoru | #5
Mufiozo> kdyz napisu plus minus stejne, znamena to, ze je stejny princip fungovani a klicove komponenty. ze se pak v nekterych detailech trochu lisi konstrukcni provedeni se schova pod ten termin "plus minus"

jestli je nekde volnobeh rizenej dorazem klapky, obtokovym ventilem a nebo nastavenej napevno dorazem se sroubkem uz je jen detail.

ano starsi systemy Fi mely jednu klapku ovladanou rucne, noveji systemy maji druhou klapku kterou ovlada elektronika a jeste novejsi systemy maji opet jen jednu klapku kterou ovlada elektronika a uz k ni nevede vubec lanko... doba se meni a meni se i konstrukce. v principu je to ale porad to same jen postupne vylepsovane...

Naposledy editováno 10.06.2024 11:00:23

3 reakcí na tento příspěvek Součásti systému vstřikování paliva

10.6.2024 v 11:36 | Nahoru | #6
Ok, budiž, jdu využít mezi spammery zatracovanou funkci Motořkáři.cz a smažu všechno, co není k tématu. To přece není možné, aby tady člověk nadhodil téma, a vynořilo se tolik offtopic balastu. Milorův první příspěvek nechám, protože ačkoliv mě přišel dráždit, tak v něm alespoň zmínil technikálii co k tématu je.

Naposledy editováno 10.06.2024 11:44:22

Součásti systému vstřikování paliva

11.6.2024 v 11:05 | Nahoru | #7
Úplně minimální konfigurace je:
Vstřik
Jednotka
Palivová pumpa
Regulátor tlaku paliva
Senzor polohy klikového/vačkového hřídele
Indučka
TPS senzor nebo senzor tlaku v sacím potrubí
V téhle konfiguraci se nebere ohled na teplotu vzduchu a motoru ani na atmosférický tlak,což by znamenalo obtížné studené starty a problémy v jiných nadmořských výškách.Takze minimální používaná konfigurace obsahuje ještě tyhle tři senzory.. Takhle to měli první Ducati. Suzuki od dob první vstřikny v TL měla "plnou výbavu" krom lambdy a krokového motoru volnoběhu. To přišlo později.

Naposledy editováno 11.06.2024 11:06:00

(reakce na) Součásti systému vstřikování paliva

11.6.2024 v 11:38 | Nahoru | #8
Mufiozo> Moto Guzzi V7 myslis tu verzi s jednou dementni klapkou i s ridici jednotkou (takovy all in 1) z jednovalcoveho skutra, ktera sice nejaky shitovsky TPS ma, ale ukazuje 0° a pak skokove az 9°, a kterou MG nabastlilo na dva valce pomoci takovych tech dlouhych gumovych kalhot a pomoci map se pokusili udelat, aby to nejak jelo a moc se jim to nepovedlo?



Naposledy editováno 11.06.2024 11:45:17

Součásti systému vstřikování paliva

11.6.2024 v 16:00 | Nahoru | #9
Jo oni tam mají jen jednu klapku a ta je už zjevně přes stepper, bez lanka. No jednu klapku má i Honda NC 750. Ok takže to neuvddli v manualu protože to berou jako jeden celý díl.

Naposledy editováno 11.06.2024 16:00:35

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Součásti systému vstřikování paliva

Včera v 12:12 | Nahoru | #10
Mufiozo> prosimte jen tak mimo, co se stane kdybych ten senzor polohy klapek u horneta 600 karburator odpojil, jelo by to, ne, pokazil bych něco? Snazim se přijít na to jestli nemám omezenou jednotku na 35kw

Součásti systému vstřikování paliva

Včera v 13:02 | Nahoru | #11
Když jsem TPS odpojil od jiné karburátorové motorky, tak se nic znatelnýho nedělo. A řekl bych, že u Horneta to nebude jiný.

(reakce na) Součásti systému vstřikování paliva

Včera v 13:30 | Nahoru | #12
MISTRSVĚTA> u karbce to nema moc velkej vliv, temer to nepoznas, rozhodne to pres to nejde skrtit...

Naposledy editováno 26.07.2024 13:30:41

(reakce na) Součásti systému vstřikování paliva

Včera v 14:19 | Nahoru | #13

MISTRSVĚTA píše: Mufiozo> prosimte jen tak mimo, co se stane kdybych ten senzor polohy klapek u horneta 600 karburator odpojil, jelo by to, ne, pokazil bych něco? Snazim se přijít na to jestli nemám omezenou jednotku na 35kw



TPS u karburátoru slouží k tomu aby se reguloval předstih zapalování. Nahrazuje to podtlakovou regulaci co bejvala na rozdělovači zapalování. V podstatě to má vliv spíš v nižších otáčkách a při malých úhlech otevření škrtící klapky (kdy je potřeba větší předstih).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hornet 600 2005 omezený výkon Honda CB 600F Hornet MISTRSVĚTA 19 Včera v 14:02 MISTRSVĚTA
Problém s ABS Yamaha fz6 s2 Yamaha FZ6 Fazer S2 DEDO1 11 3.7.2024 v 10:40 DEDO1
Rady Honda CB 600F Hornet hanac 14 2.7.2024 v 20:13 hycomat
Cvakání při běhu motoru v nižších o... Yamaha FZ6 Fazer S2 kredenc_ 9 18.6.2024 v 15:28 _Michal
Honda CB600F hornet Honda CB 600F Hornet Cula2 2 16.6.2024 v 23:33 Johny_Servis


TOPlist