globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vodou chlazený válec na 516.
21.9.2009 v 15:57
Zdravím,chtěl bych si na svojí 516 dát nejakej válec vodou chlazenej a z větším výkonem co má klapku do válce a k tomu i vejfuk.Slyšel sem a koukal sem na fotku že by tam šel válec z cagiva VMX 125.Chci se zeptat jestli by tam šel bez žádný ůpravy,pouze kdybych vybrousil do karterů začátek pátýho kanálu.A jestli bych musel dělat ůpravy tak napište prosim jaký a jestli by mi na to šel sériovej karburátor!Dík.

Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

2.10.2009 v 09:12 | Nahoru | #31
pech.> Můj názor je, že pokud se do uvedených úprav pustí tak výsledek bude daleko zaostávat za originálem v dobrém stavu, ale jsou věci na které si každý musí přijít sám...

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

2.10.2009 v 09:53 | Nahoru | #32
s tím souhlasím, setkal jsem se s 513 s dodanými klapkami, a jela podstatně hůře než jiná, sériová 513 která byla pouze doplněna o motoplat a i 513 smotoplatem se chovala v nízkých otáčkách hůře než naprosto sériová 513, protože motoplatem se odstranila setrvačná hmota klasického zapalování a motor byl v malých otáčkách ještě více mrtvá.

ta oklapkovaná pořád poškubávala, nešla slušně seřídit...

jednoduše ten motor je víceméně v možnostech doby na maximu, doma na koleni moc lepšího nevymyslíš... obzvláš´t u 516. která je otáčkami výše nad objmnějšími Čz, životnost už v sérii nemá nijak oslnivou.

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

2.10.2009 v 10:22 | Nahoru | #33
pech.> Pokud se nebudeme koukat na peníze, myslím hlavně ty co stojí provoz tak se dá i z 516 dostat víc než v sérii, ale znamená to zavařit celý válec udělat jinou vložku prostě všechno znovu a to v dnešní době pozbývá smysl. Vyjde levněji koupit něco novějšího.

K 513 a klapkám, záleží kdo ty klapky dělal, většinou je to bída protože se o to pokouší lidi co nemají dost znalostí ani možností, ale když se to povede tak to stojí za to. Chce to, ale hodně vědět i zkoušet a pak se může při troše štěstí zadařit. Osobně si myslím, že to má cenu pro ty co jedou sériovku úplně na maximu tj. na bednu na šumavě nebo vysočině, jinak je to škoda času i peněz.
Co se týká motoplatu tak máš pravdu, že s kladívkem je motor hladší odspodu, ale není to tak zásadní aby to vyvážilo spolehlivost motoplatu. U kladívek dost často řešíš nějaké blbosti jako uklepaný drátek, mastné kontakty a tak podobně. Pro ježdění pro radost jsou kladívka lepší kvůli tomu průběhu, ale na závody bych je nechtěl, kvůli menší spolehlivosti.

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

2.10.2009 v 12:53 | Nahoru | #34
když si vzpomenu na ročník 2007 a poslední závod sezony ve strakonicích, tak tam to vyhrál kluk na nízkém bočáku ze 70 let... ono to nebude jen o motorce, ale i o absenci pudu sebezáchovy:)

navíc v šumavském poháru se jezdí všechny objemy pohromadě, tj. 125 250 380 spolu... tam přeci jenom by byla cesta jít spíš přes 513 (514 je už možná trochu moc raketa)

jde o to jestli se chce jen povozit, nebo pomejšlí na umístění...

každpádně odjet sezonu jsou jen v provozních nákladech desítky tisíc..

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

2.10.2009 v 13:48 | Nahoru | #35
pech.> Na úrovni co se jezdí je to z 90% o rukách,pokud budeme předpokládat motorku v rozumném stavu. Na závody je lepší 513 než 516, hlavně proto, že na motor nemusíš za celej rok šáhnout, ale i na 516 se dá zajet hodně vysoko. Kamarád na ní dojel v Habeši 2007 něco kolem 10místa a to byla pekelně rychlá trať.
Půlitra to chce umět vodit, rychlostně si myslím že je to s 513 srovnatelné je to spíš o tom co konkrétnímu jezdci víc sedne.
Co se týká nákladů tak jsem to radši nepočítal, ale málo to nebude...

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

2.10.2009 v 15:03 | Nahoru | #36
No tak podle toho co ady slyšim,tak se asi naučim pořádně jezdit a pak si seženu motor z 514 s motoplatem a dam ho do svojí motorky a je to vyřešený!

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

2.10.2009 v 15:16 | Nahoru | #37
croos> Tak to by jsi udělal největší blbost jako by jsi mohl. Do rámu z 516 ti ten motor nebude pasovat a křížení 514 a motoplat taky není ideální. Pokud použiješ motoplat tak odlehčíš o hodně kliku a ten motor je pak hrozně divoký, když už bezkontakt tak femsa nebo se teď nově vyrábí myslím od vape.
Jezdit se naučíš hodně na závodech, protože na tréninku si budeš už připadat jako mistr světa a pak jen budeš koukat jak kolem tebe všichni lítaj. Za mě rozhodně pro závodní využití stačí 513, dokazuje to třeba David Říha a o něm se rozhodně nedá říct že by se nějak loudal.

Vodou chlazený válec na 516.

2.10.2009 v 23:25 | Nahoru | #38
jj, obojí jsem psal, 514 už je trochu moc.. jakožto zatím začátečník bude mít plné kecky 516/513.... :) 514 opravdu není žádná prdel, povozil jsem se na ní, a klidně vám popravdě řeknu že nyní už mne vůbec neláká takovou bestiální věc osedlat znovu

Vodou chlazený válec na 516.

5.10.2009 v 16:52 | Nahoru | #39
No tak já si až se naučim dobře jezdit na 125,pak si seženu samotnej rám bez předních vydlí a beze všeho s motorem na 514 nebo 513a zbytek tam dam z motorky c mam ted.Myslíte že mam na ní možnost se umístit v první polovině?Michal#5 ten tvuj kamarád jak se umístil desátej z kolika?A byl to začátečník nebo nákej borec?Pech.proč bestiální věc?Vono je to těžký ůřídit nebo co?A poslední dotaz já když mam 125 musim mít černej podklad a bílí číslo,že jo?A rozměr toho čísla např.7 má bejt kolik?

Vodou chlazený válec na 516.

5.10.2009 v 17:23 | Nahoru | #40
A ještě se chci zeptat,mam na motoru vyraženo 511 ale má to 6rychlostí a odpovídá všechno motoru 516 tak to je mi divný!

Vodou chlazený válec na 516.

5.10.2009 v 18:52 | Nahoru | #41
Tak na začátek co je to vůbec Habeš, je to poslední závod Šumavského poháru kam se pravidelně sjíždí kolem 100 zetek. Z kvalifikace postupuje 50 do hlavního závodu a zrovna pomalu se nejede. Z toho co jsem napsal ti může být jasné, že se o začátečníka nejedná a asi to byl strop kam se dalo s 516 zajet. Trať byla dost rychlá takže i 14ti zubé kolečko na 513 bylo dost na hranu a na zadní rovince se motor dost přetáčel.
S číslama děláš moc vědu záleží na konkrétním poháru, ale třeba na vysočině se to neřeší, musíš to vzít s rozumem, aby čísla byla čitelná, ale s pravítkem tam nikdo běhat nebude.
Rám s motorem budeš těžko shánět nebo spíš tě bude stát víc než celá 513.
514 bych popsal jako moc koní v nic moc podvozku, ona i 513 ti přijde proti 516 hrozně neohrabaná. Lepší než to řešit na fóru bude se s někým domluvit a projet se dá ti to mnohem víc než všechny řeči.
Kde se s 516 umístíš záleží hlavně na tobě a trati kde se pojede. Hlavní důvod proč 516 nikdo nejezdí je v závodním nasazení omezená životnost, kolik ti nebudu psát protože až se tě to bude týkat poznáš sám. Na první rok v nějakém poháru si myslím, že je to ok a pak už budeš mít představu o tom co chceš sám.
Kartery 511 se od 516 liší údajně užší zadní částí než má 516, jde jen o uchycení na čep kyvky, víc o tom nevím. Potom 511 má kulatou kliku s vyvažovacími otvory proti 516 kde je klikovka zkosená. Zbytek je stejný a záměnný včetně klikovek. Hlavní rozdíl mezi oběma motory je hlavně ve válci s hlavou, válec 511 má menší žebra.

Vodou chlazený válec na 516.

5.10.2009 v 19:00 | Nahoru | #42
No tak žebra mam velký a kliku mam skosenou takže to 516 je ale zajímalo by mě jakej mamlas tam vyrazil 511!

Vodou chlazený válec na 516.

5.10.2009 v 19:33 | Nahoru | #43
Mamlas jsi ty, blok motoru je 511, válec a kliku 516 tam někdo dal v průběhu doby....

Vodou chlazený válec na 516.

5.10.2009 v 20:02 | Nahoru | #44
Aha tak už tomu rozumim!

Vodou chlazený válec na 516.

7.10.2009 v 16:05 | Nahoru | #45
A ještě bych se chtěl zeptat jak je to ze šumavským pohárem,jestli někdo neví nákou stránku kde je napsaný kdy a kde se ty závody pojedou a jestli se musim zaregistrovat někde předem nebo až na místě.Dík.

Vodou chlazený válec na 516.

7.10.2009 v 16:24 | Nahoru | #46
Letošní kalendář máš tady ale jede se už jen Habeš a to by na první závody byl asi dost oříšek. Přihlásit se stačí až na místě, registrace dopředu nikdy nebyla nutná. Kalendář na příští rok bude tak v únoru.

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

7.10.2009 v 16:28 | Nahoru | #47
snad se letos na Habeš dostanu :)

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

7.10.2009 v 16:34 | Nahoru | #48
pech.> Závodit nebo jako dívák?

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

14.10.2009 v 20:37 | Nahoru | #49
A šel by motor 519 do rámu 516?Jestli jo nevadilo by to na šumavským poháru že bych to měl takle?

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

14.10.2009 v 23:04 | Nahoru | #50
croos> Po úpravách určitě, ale vzhledem k cenám ve kterých se motory 519 pohybují a přínosu který by jsi získal bych to neřešil.

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

15.10.2009 v 18:14 | Nahoru | #51
No ale ten motor má výkon skoro jako 513ne?A to na závodech stačí!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

16.10.2009 v 10:16 | Nahoru | #52
croos> Pro TEBE je to blbost, protože nebudeš vědět co dělat s výkonem co má 516, až ji budeš umět držet v zatáčkách přes spojku a bude ti to málo za předpokladu dobrého stavu motorky pak teprve má cenu něco řešit.
Další věc je, že motor 519 pořídíš když dobře za cca 15tis a to ještě pentu což znamená upravit válec, jiné zapalování, jinou převodovku. Takže pod 20 tis to nepořídíš ani náhodou. I proto se mi to zdá jako nesmysl. Výkonově proti 516 není moc rozdíl, má lepší průběh, ale koní je tam +- stejně. Údajům o výkonu z manuálu se nedá věřit, papír snese všechno.
Daleko lepší než vymýšlet úpravy bude dát motorku do 100% funkčního stavu včetně pérování a ušetřené peníze utratit radši za ježdění, případně chrániče pokud je nemáš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

16.10.2009 v 12:02 | Nahoru | #53
Michal #5> divák, já jsem přeorientovanej na cestovní, mám pár kousků čz, motokros jsem nikdy nejezdil, jen jsem se na pár motokrosech svezl, a opravoval je.

jinak jak je zmíněno 19ka má papírový výkon velmi dobrý, ale pořád je to 125, takže přes podobný výkon, ji 513 stejně zpráská dík objemu a dřívějšímu nástupu plného výkonu...

pokud chceš opravdu pomejšlet na umístění, tak nevymejšlej blbosti, motorku nech orginál, ale ve 100% stavu, aby chodila jak má, jak motor, tak podovozek, pak se vyjezdi - protože je spousta těch co tvrdí jak je kde co slabý... ale pak zjistíš že na rovině drží plnej, jinak se serou jako s hnojem...

Naposledy editováno 16.10.2009 12:14:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

16.10.2009 v 16:57 | Nahoru | #54
pech.> Jestli to nebude pod sněhem tak se přijedu povozit.
Cross na to co a jak přijde po prvních závodech, tam zjistí, že to s výkonem motorky trochu jinak. Podle mě na první rok je 516 ideál, jen to chce někoho kdo poradí, aby fungovala na 100%. Bez někoho kdo dokáže poradit co a jak je to hrozně těžký a pokrok víc než pomalý.

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

16.10.2009 v 22:16 | Nahoru | #55
Michal #5> tak dej potom o sobě vědět... já jsem skoro strakoňák

Vodou chlazený válec na 516.

15.11.2009 v 16:35 | Nahoru | #56
A kolika zubou bych si měl koupit rozetu a sekundár?Ted mam 12 a cca45 a zdá se mi to moc do rychla.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
spotřeba ČZ 125/516 martintymr 4 7.9.2023 v 12:57 doktorM
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Háže olej z převodovky ČZ 125/516 sustrjan 23 10.6.2022 v 16:33 sustrjan
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist