1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.
ta oklapkovaná pořád poškubávala, nešla slušně seřídit...
jednoduše ten motor je víceméně v možnostech doby na maximu, doma na koleni moc lepšího nevymyslíš... obzvláš´t u 516. která je otáčkami výše nad objmnějšími Čz, životnost už v sérii nemá nijak oslnivou.
K 513 a klapkám, záleží kdo ty klapky dělal, většinou je to bída protože se o to pokouší lidi co nemají dost znalostí ani možností, ale když se to povede tak to stojí za to. Chce to, ale hodně vědět i zkoušet a pak se může při troše štěstí zadařit. Osobně si myslím, že to má cenu pro ty co jedou sériovku úplně na maximu tj. na bednu na šumavě nebo vysočině, jinak je to škoda času i peněz.
Co se týká motoplatu tak máš pravdu, že s kladívkem je motor hladší odspodu, ale není to tak zásadní aby to vyvážilo spolehlivost motoplatu. U kladívek dost často řešíš nějaké blbosti jako uklepaný drátek, mastné kontakty a tak podobně. Pro ježdění pro radost jsou kladívka lepší kvůli tomu průběhu, ale na závody bych je nechtěl, kvůli menší spolehlivosti.
1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.
navíc v šumavském poháru se jezdí všechny objemy pohromadě, tj. 125 250 380 spolu... tam přeci jenom by byla cesta jít spíš přes 513 (514 je už možná trochu moc raketa)
jde o to jestli se chce jen povozit, nebo pomejšlí na umístění...
každpádně odjet sezonu jsou jen v provozních nákladech desítky tisíc..
Půlitra to chce umět vodit, rychlostně si myslím že je to s 513 srovnatelné je to spíš o tom co konkrétnímu jezdci víc sedne.
Co se týká nákladů tak jsem to radši nepočítal, ale málo to nebude...
1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.
Jezdit se naučíš hodně na závodech, protože na tréninku si budeš už připadat jako mistr světa a pak jen budeš koukat jak kolem tebe všichni lítaj. Za mě rozhodně pro závodní využití stačí 513, dokazuje to třeba David Říha a o něm se rozhodně nedá říct že by se nějak loudal.
S číslama děláš moc vědu záleží na konkrétním poháru, ale třeba na vysočině se to neřeší, musíš to vzít s rozumem, aby čísla byla čitelná, ale s pravítkem tam nikdo běhat nebude.
Rám s motorem budeš těžko shánět nebo spíš tě bude stát víc než celá 513.
514 bych popsal jako moc koní v nic moc podvozku, ona i 513 ti přijde proti 516 hrozně neohrabaná. Lepší než to řešit na fóru bude se s někým domluvit a projet se dá ti to mnohem víc než všechny řeči.
Kde se s 516 umístíš záleží hlavně na tobě a trati kde se pojede. Hlavní důvod proč 516 nikdo nejezdí je v závodním nasazení omezená životnost, kolik ti nebudu psát protože až se tě to bude týkat poznáš sám. Na první rok v nějakém poháru si myslím, že je to ok a pak už budeš mít představu o tom co chceš sám.
Kartery 511 se od 516 liší údajně užší zadní částí než má 516, jde jen o uchycení na čep kyvky, víc o tom nevím. Potom 511 má kulatou kliku s vyvažovacími otvory proti 516 kde je klikovka zkosená. Zbytek je stejný a záměnný včetně klikovek. Hlavní rozdíl mezi oběma motory je hlavně ve válci s hlavou, válec 511 má menší žebra.
1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.
1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.
1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodou chlazený válec na 516.
Další věc je, že motor 519 pořídíš když dobře za cca 15tis a to ještě pentu což znamená upravit válec, jiné zapalování, jinou převodovku. Takže pod 20 tis to nepořídíš ani náhodou. I proto se mi to zdá jako nesmysl. Výkonově proti 516 není moc rozdíl, má lepší průběh, ale koní je tam +- stejně. Údajům o výkonu z manuálu se nedá věřit, papír snese všechno.
Daleko lepší než vymýšlet úpravy bude dát motorku do 100% funkčního stavu včetně pérování a ušetřené peníze utratit radši za ježdění, případně chrániče pokud je nemáš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodou chlazený válec na 516.
jinak jak je zmíněno 19ka má papírový výkon velmi dobrý, ale pořád je to 125, takže přes podobný výkon, ji 513 stejně zpráská dík objemu a dřívějšímu nástupu plného výkonu...
pokud chceš opravdu pomejšlet na umístění, tak nevymejšlej blbosti, motorku nech orginál, ale ve 100% stavu, aby chodila jak má, jak motor, tak podovozek, pak se vyjezdi - protože je spousta těch co tvrdí jak je kde co slabý... ale pak zjistíš že na rovině drží plnej, jinak se serou jako s hnojem...
Naposledy editováno 16.10.2009 12:14:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodou chlazený válec na 516.
Cross na to co a jak přijde po prvních závodech, tam zjistí, že to s výkonem motorky trochu jinak. Podle mě na první rok je 516 ideál, jen to chce někoho kdo poradí, aby fungovala na 100%. Bez někoho kdo dokáže poradit co a jak je to hrozně těžký a pokrok víc než pomalý.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
spotřeba ČZ 125/516 | martintymr | 4 | 7.9.2023 v 12:57 doktorM |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Háže olej z převodovky ČZ 125/516 | sustrjan | 23 | 10.6.2022 v 16:33 sustrjan |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |