paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Otáčkoměr ukazuje míň než má
24.5.2009 v 13:06
Mám GPZ500S rok 98 a otáčkoměr mi ukazuje cca o půlku míň než by měl. Zjistil sem že tam mám tu krabičku co se jmenuje integrated circuit igniter ze staršího modelu (do roku 94,na fotce)Je to nějak propojené?mohlo by to dělat to?
Nebo kde bych našel nějaké čidlo k otáčkoměru?
Poraďte jak to vyřešit.

Předchozí
1 2
Následující

Otáčkoměr ukazuje míň než má

24.5.2009 v 16:25 | Nahoru | #1
Vetsinou se otacky berou z motoru od zapalka.

Otáčkoměr ukazuje míň než má

24.5.2009 v 20:06 | Nahoru | #2
a co by mohlo bejt špatně když mi otáčkoměr ukazuje cca o polovinu míň než by měl?

Otáčkoměr ukazuje míň než má

24.5.2009 v 22:57 | Nahoru | #3
No tezko rict.To muze bejt vice veci.Budto to muze prave delat to casovani na zapalovani nebo muzes mit chybu v budikach.

Otáčkoměr ukazuje míň než má

25.5.2009 v 21:23 | Nahoru | #4
tak to sám asi nezmáknu

Otáčkoměr ukazuje míň než má

30.5.2009 v 07:17 | Nahoru | #5
Příčinu hledej v tom,že v r.94 došlo k modernizaci typu a Ty jsi použil díl do r.94

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má

30.5.2009 v 08:11 | Nahoru | #6
myslel sem si že by to mohlo bejt tím,ale takhle už sem to právě koupil
a nemá ten otáčkoměr uvnitř nějaké štelování?něco jako odpor aby se tam přidalo a ukazoval by víc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otáčkoměr ukazuje míň než má

30.5.2009 v 08:56 | Nahoru | #7
stovi: Tak jednoduché to není. Řešení u tebe spočívá ve zdvojnásobení počtu impulsů, které jdou z řídící jednotky do otáčkoměru. Jde to udělat několika způsoby - buď vloženým samostatným obvodem, který se jmenuje "násobič kmitočtu", nebo pokud ti válce nepálí spolu zároveň (nevím, jestli je GPZ jednohup), sečtením signálů pro každý válec dohromady pomocí diod.
Zkus se o radu obrátit na osobu nejpovolanější - GSX-Rolla z ISŠA v Brně, který to u své GSX-R řešil taky.

edit: Jestli jsem našel správné mikrofiše, tak u tvé motorky jdou písty proti sobě
klikový hřídel
takže bys měl mít dva snímače a dvě zapalovací cívky, takže by se ten součet měl dát jednoduše a levně vyřešit.

Naposledy editováno 30.05.2009 09:00:50

(reakce na) Otáčkoměr ukazuje míň než má

30.5.2009 v 09:13 | Nahoru | #8

1100Virago>stovi: Tak jednoduché to není. Řešení u tebe spočívá ve zdvojnásobení počtu impulsů, které jdou z řídící jednotky do otáčkoměru. Jde to udělat několika způsoby - buď vloženým samostatným obvodem, který se jmenuje "násobič kmitočtu", nebo pokud ti válce nepálí spolu zároveň (nevím, jestli je GPZ jednohup), sečtením signálů pro každý válec dohromady pomocí diod.
Zkus se o radu obrátit na osobu nejpovolanější - GSX-Rolla z ISŠA v Brně, který to u své GSX-R řešil taky.

edit: Jestli jsem našel správné mikrofiše, tak u tvé motorky jdou písty proti sobě
klikový hřídel
takže bys měl mít dva snímače a dvě zapalovací cívky, takže by se ten součet měl dát jednoduše a levně vyřešit.



Spíš než dva snímače tam bude jeden snímač, ale na klice nebude jeden zobáček ale dva proti sobě o 180°.

Otáčkoměr ukazuje míň než má

30.5.2009 v 09:16 | Nahoru | #9
dvě zapalovací cívky mám,snímače nevím
zkusím zkontaktovat GSX-Rolla aby mi poradil jak to sečíst
jinak moc dík za rady

Naposledy editováno 30.05.2009 09:17:51

Otáčkoměr ukazuje míň než má

31.5.2009 v 09:37 | Nahoru | #10
Zkus nalézt v okolí někoho s GPZ nad r.v.94 a díl na zkoušku prohodit.Nevím,
ale v Č.Třebové fungoval opravář kterému se říkalo "Závodák".Zkus rozhodit sítě.

Otáčkoměr ukazuje míň než má

31.5.2009 v 19:35 | Nahoru | #11
jde to sečíst jednoduše na této motorce tak, že máš dvoukanálový zapalování, který dává jiskru vůči sobě o 180° kliky a tak na jednu otáčku máš dva pulzy - jeden z levýho, jeden z pravýho válce

tyto primárnívstupy induktivního zapalování sečteš tak, že ... TEĎ POZOR ...odpojíš od cívek oba tenký dráty primárního okruhu, na jednom najdeš po zapnutým klíčku 12V proti kostře a na druhým nic (je v kliku rozpojen tranzistorem, aby tam netekl žádnej proud)

takže máš identifikovaný na každý cívce trvalý plus a ten druhej (spínaný mínus). důležitý dál bude spínaný mínus. vše zapojíš zase do cívek a to spínaný mínus napíchneš usměrňovací diodou (stačí na malej proud, klidně nějakou do 2A, ale stačí i méně) a průrazný napětí aby měla tak 600V - cenovka za kus asi 2Kč - běžná usm. dioda.

na ten spínanej mínus připojíš jednu diodu tou stranou, kde má na sobě pruh, stejně tak i na kabel druhé cívky. volný konce diod spojíš a přivedeš to do otáčkoměru. diody jsou tam jednoduše proto, aby se kanály nemíchaly v zapalování (pak by ti každá cívka pálila i v DÚ a to nechceš)

snad to z návodu dáš

druhým

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má

31.5.2009 v 19:40 | Nahoru | #12
1100 Virago: četl jsem tvůj příspěvek a mám regulerní dotaz na přesazení čepů u řadového dvouválce. Znám asi jen 2 starší motérky co choděj písty spolu, jinak všechny tyto GPZ, ER6, GS 500 choděj proti sobě - důvod je jasnej - nevývažky posuvných hmot by byly obrovský a takto aspoň síly vyřešej schopně a momenty už to neřeší jak u 4válce v řadě.

vím že motorky co chodily válce spolu musely být a zajímá mě jestli nevíc o nějakých konkrétních. mám tušení, že nějaký starý CB od hondy někde kolem 80.roku

díky za info

(reakce na) Otáčkoměr ukazuje míň než má

31.5.2009 v 19:47 | Nahoru | #13

GSX-Roll>1100 Virago: četl jsem tvůj příspěvek a mám regulerní dotaz na přesazení čepů u řadového dvouválce. Znám asi jen 2 starší motérky co choděj písty spolu, jinak všechny tyto GPZ, ER6, GS 500 choděj proti sobě - důvod je jasnej - nevývažky posuvných hmot by byly obrovský a takto aspoň síly vyřešej schopně a momenty už to neřeší jak u 4válce v řadě.

vím že motorky co chodily válce spolu musely být a zajímá mě jestli nevíc o nějakých konkrétních. mám tušení, že nějaký starý CB od hondy někde kolem 80.roku

díky za info



Jak myslíš spolu? Jakože dva válce jsou v HU a dva v DU? nebo že dokonce pálí dva a dva společně?

Otáčkoměr ukazuje míň než má

31.5.2009 v 21:17 | Nahoru | #14
GSX-Roll> super to bych mohl zvládnout,ještě se zeptám ty spojené diody mám pak připojit k otáčkoměru místo toho drátu co jde od té krabičky integrated circuit igniter,jakoby ten signál od té krabičky nahradit tím od cívek? na obrázku je to ten označený BK (tachometer=otáčkoměr)
nemůžu doufám něco spálit

Naposledy editováno 31.05.2009 21:19:38

Otáčkoměr ukazuje míň než má

31.5.2009 v 21:18 | Nahoru | #15
foto

[img]

Otáčkoměr ukazuje míň než má

1.6.2009 v 13:03 | Nahoru | #16
dingo: když je to dvouválec, tak dva nahoře a dva dole být nemůžou

ptal jsem se na to, jestli si někdo vybaví řadovej dvouválec, kterýmu chodí písty zároveň (samozřejmě že nemyslím, aby zároveň taky pálily)

Stovi: nic nespálíš, ale samozřejmě neovlivním to, jestli uděláš něco špatně a pokazíš to. Ten drát co ti vede ze zapalka do otáčkoměru ten G/W přestřihneš a ta část co vede do budíku tak na tu se napoj. druhý konec (co vede do jednotky) zaizoluj

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má

1.6.2009 v 13:15 | Nahoru | #17
Já vím jen o Jawě 500 OHC tam chodily písty zároven (pokud se nepletu )

(reakce na) Otáčkoměr ukazuje míň než má

1.6.2009 v 13:59 | Nahoru | #18
Prda1: Souhlas, 500OHC je jedním z představitelů motorů. lidově přezdívaných "jednohup".

GSX-Roll: Z těchhle strojů mi šla rukama stará Kawasaki Z440LTD. Ta má kvůli toho dva vyvažováky. Jinak nevím, ale řekl bych, že někdy v 70. letech a začátkem 80. let to muselo být dost běžné konstrukční řešení. Je fakt, že na vyvážení je to náročnější, ale zase má tenhle motor pravidelnější chod, protože zápaly se střídají po celé otáčce. Navíc - u V-twinů taky chodívají písty společně a rozdíl v časování zápalů je dán jen úhlem válců.

edit - jen pro zajímavost, klikovka z 500OHC
[img] z eltédéčka
[img]

Naposledy editováno 01.06.2009 14:08:34

Otáčkoměr ukazuje míň než má

1.6.2009 v 14:08 | Nahoru | #19
Dvouválce bez přesazených ojničních čepů zkoušel Triumph, ale nevím v jakém modelu, ale bylo to někdy v 60tých nebo 70tých letech. Pokud bude někdo vědět víc, dejte mi info.

Naposledy editováno 01.06.2009 14:08:32

Otáčkoměr ukazuje míň než má

1.6.2009 v 15:52 | Nahoru | #20
GSX-Roll: díky moc

Otáčkoměr ukazuje míň než má

1.6.2009 v 21:19 | Nahoru | #21
Virago: říkal jsem si, že to byly sedmdesátý léta, kdy radši daly přednost pravidelnosti chodu a vyvažovali se z takovýma hroznýma hmotama. ono se to taky moc nemotalo takže to bylo kapánek lehčí než teď.

Jinak k těm vidlicovým motorům - nemáš tak zcela pravdu, že je to dáno jen úhlem válců. Je přeci plno motorů a to převážně chopperových, kde válce sice svíraj např.60°, ale další 30°je na klice a tak rozestup zapalování je po 270°

díky za výčet pár strojů, s těma se už jen tak nesetkám tak nemám přehled
čau

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má

11.6.2009 v 15:46 | Nahoru | #22
tak sem sehnal diody 2A a do 1500V ale stále se mi to nepovedlo zprovoznit když to zapojím tak jak si psal pruhem ke spínanému mínus tak to nedělá nic (ani když je připojená jen jedna dioda) když to zkusím připojit obráceně (pruhama k otáčkoměru) tak to ukazuje jen když je připojená jedna dioda (ukazuje ale o polovinu míň)
mám blbý diody nebo ještě nějak změnit ten směr jejich zapojení?
prosím ještě poraď

[img]

(reakce na) Otáčkoměr ukazuje míň než má

11.6.2009 v 16:19 | Nahoru | #23
[quote]stovi>tak sem sehnal diody 2A a do 1500V ale stále se mi to nepovedlo zprovoznit když to zapojím tak jak si psal pruhem ke spínanému mínus tak to nedělá nic (ani když je připojená jen jedna dioda) když to zkusím připojit obráceně (pruhama k otáčkoměru) tak to ukazuje jen když je připojená jedna dioda (ukazuje ale o polovinu míň)
mám blbý diody nebo ještě nějak změnit ten směr jejich zapojení?
prosím ještě poraď

[img] schopnej s tím přijet v sobotu do Žamberka (přesné místo upřesním v soukromé zprávě). Bych se ti na to mohl podívat.

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má

11.6.2009 v 16:46 | Nahoru | #24
no tuhle sobotu ještě ne,nemám to moc v kupě...
nemohl by si poradit přes net?
na obrázku je schéma jak to je zapojený

[img]

(reakce na) Otáčkoměr ukazuje míň než má

11.6.2009 v 17:14 | Nahoru | #25
[quote]stovi>no tuhle sobotu ještě ne,nemám to moc v kupě...
nemohl by si poradit přes net?
na obrázku je schéma jak to je zapojený

[img] tomhle případě ti diody nepomůžou má to jen jeden snímač a tudíž jak jsem psal, obě svíčky pálí současně Jediná možnost je, že je něco špatně v otáčkoměru a do toho se dá vlízt. No a nebo je něco špatně v TCIčku a do toho nevlezeš.

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má

11.6.2009 v 17:19 | Nahoru | #26
jé takže práce na nic:(
no je tam jiná ta krabička(na začátku diskuze je vyfocená) takže jedině sehnat tu správnou jo?

(reakce na) Otáčkoměr ukazuje míň než má

11.6.2009 v 17:44 | Nahoru | #27

stovi>jé takže práce na nic:(
no je tam jiná ta krabička(na začátku diskuze je vyfocená) takže jedině sehnat tu správnou jo?



Kdoví co tam máš, krabička z GPZtky z roku 1994 má vstupy na dvě čidla - tj. 4vstupy

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má

11.6.2009 v 17:51 | Nahoru | #28
mám tam tu co je vyfocená nahoře s jedním vstupem (starý model) a měla by tam být tahle se dvěma (novější model):

[img]

(reakce na) Otáčkoměr ukazuje míň než má

11.6.2009 v 18:13 | Nahoru | #29
[quote]stovi>mám tam tu co je vyfocená nahoře s jedním vstupem (starý model) a měla by tam být tahle se dvěma (novější model):

[img] kolik čidel máš v motoru? Neměl takhle náhodou někdo něco? a není tak třeba ta jednotka tam správně, jen otáčkoměr z jiného modelu??

Otáčkoměr ukazuje míň než má

11.6.2009 v 19:51 | Nahoru | #30
jak poznám kolik je tam čidel? motorka by měla bejt rok 98 a všechno tomu nasvědčuje (kapoty,vzatu kotouč atd.)jediný co mě napadá že by tam někdo vyměnil motor i s eletrikou,koukal sem ža tam mám i tu starší pojistkovou skříňku
jinak typ motoru je EX500AE
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist