Nebo kde bych našel nějaké čidlo k otáčkoměru?
Poraďte jak to vyřešit.
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má
a nemá ten otáčkoměr uvnitř nějaké štelování?něco jako odpor aby se tam přidalo a ukazoval by víc...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otáčkoměr ukazuje míň než má
Zkus se o radu obrátit na osobu nejpovolanější - GSX-Rolla z ISŠA v Brně, který to u své GSX-R řešil taky.
edit: Jestli jsem našel správné mikrofiše, tak u tvé motorky jdou písty proti sobě
klikový hřídel
takže bys měl mít dva snímače a dvě zapalovací cívky, takže by se ten součet měl dát jednoduše a levně vyřešit.
Naposledy editováno 30.05.2009 09:00:50
1100Virago>stovi: Tak jednoduché to není. Řešení u tebe spočívá ve zdvojnásobení počtu impulsů, které jdou z řídící jednotky do otáčkoměru. Jde to udělat několika způsoby - buď vloženým samostatným obvodem, který se jmenuje "násobič kmitočtu", nebo pokud ti válce nepálí spolu zároveň (nevím, jestli je GPZ jednohup), sečtením signálů pro každý válec dohromady pomocí diod.
Zkus se o radu obrátit na osobu nejpovolanější - GSX-Rolla z ISŠA v Brně, který to u své GSX-R řešil taky.
edit: Jestli jsem našel správné mikrofiše, tak u tvé motorky jdou písty proti sobě
klikový hřídel
takže bys měl mít dva snímače a dvě zapalovací cívky, takže by se ten součet měl dát jednoduše a levně vyřešit.
Spíš než dva snímače tam bude jeden snímač, ale na klice nebude jeden zobáček ale dva proti sobě o 180°.
tyto primárnívstupy induktivního zapalování sečteš tak, že ... TEĎ POZOR ...odpojíš od cívek oba tenký dráty primárního okruhu, na jednom najdeš po zapnutým klíčku 12V proti kostře a na druhým nic (je v kliku rozpojen tranzistorem, aby tam netekl žádnej proud)
takže máš identifikovaný na každý cívce trvalý plus a ten druhej (spínaný mínus). důležitý dál bude spínaný mínus. vše zapojíš zase do cívek a to spínaný mínus napíchneš usměrňovací diodou (stačí na malej proud, klidně nějakou do 2A, ale stačí i méně) a průrazný napětí aby měla tak 600V - cenovka za kus asi 2Kč - běžná usm. dioda.
na ten spínanej mínus připojíš jednu diodu tou stranou, kde má na sobě pruh, stejně tak i na kabel druhé cívky. volný konce diod spojíš a přivedeš to do otáčkoměru. diody jsou tam jednoduše proto, aby se kanály nemíchaly v zapalování (pak by ti každá cívka pálila i v DÚ a to nechceš)
snad to z návodu dáš
druhým
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má
vím že motorky co chodily válce spolu musely být a zajímá mě jestli nevíc o nějakých konkrétních. mám tušení, že nějaký starý CB od hondy někde kolem 80.roku
díky za info
GSX-Roll>1100 Virago: četl jsem tvůj příspěvek a mám regulerní dotaz na přesazení čepů u řadového dvouválce. Znám asi jen 2 starší motérky co choděj písty spolu, jinak všechny tyto GPZ, ER6, GS 500 choděj proti sobě - důvod je jasnej - nevývažky posuvných hmot by byly obrovský a takto aspoň síly vyřešej schopně a momenty už to neřeší jak u 4válce v řadě.
vím že motorky co chodily válce spolu musely být a zajímá mě jestli nevíc o nějakých konkrétních. mám tušení, že nějaký starý CB od hondy někde kolem 80.roku
díky za info
Jak myslíš spolu? Jakože dva válce jsou v HU a dva v DU? nebo že dokonce pálí dva a dva společně?
nemůžu doufám něco spálit
Naposledy editováno 31.05.2009 21:19:38
ptal jsem se na to, jestli si někdo vybaví řadovej dvouválec, kterýmu chodí písty zároveň (samozřejmě že nemyslím, aby zároveň taky pálily)
Stovi: nic nespálíš, ale samozřejmě neovlivním to, jestli uděláš něco špatně a pokazíš to. Ten drát co ti vede ze zapalka do otáčkoměru ten G/W přestřihneš a ta část co vede do budíku tak na tu se napoj. druhý konec (co vede do jednotky) zaizoluj
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má
GSX-Roll: Z těchhle strojů mi šla rukama stará Kawasaki Z440LTD. Ta má kvůli toho dva vyvažováky. Jinak nevím, ale řekl bych, že někdy v 70. letech a začátkem 80. let to muselo být dost běžné konstrukční řešení. Je fakt, že na vyvážení je to náročnější, ale zase má tenhle motor pravidelnější chod, protože zápaly se střídají po celé otáčce. Navíc - u V-twinů taky chodívají písty společně a rozdíl v časování zápalů je dán jen úhlem válců.
edit - jen pro zajímavost, klikovka z 500OHC
[img] z eltédéčka
[img]
Naposledy editováno 01.06.2009 14:08:34
Jinak k těm vidlicovým motorům - nemáš tak zcela pravdu, že je to dáno jen úhlem válců. Je přeci plno motorů a to převážně chopperových, kde válce sice svíraj např.60°, ale další 30°je na klice a tak rozestup zapalování je po 270°
díky za výčet pár strojů, s těma se už jen tak nesetkám tak nemám přehled
čau
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má
mám blbý diody nebo ještě nějak změnit ten směr jejich zapojení?
prosím ještě poraď
[img]
mám blbý diody nebo ještě nějak změnit ten směr jejich zapojení?
prosím ještě poraď
[img] schopnej s tím přijet v sobotu do Žamberka (přesné místo upřesním v soukromé zprávě). Bych se ti na to mohl podívat.
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má
nemohl by si poradit přes net?
na obrázku je schéma jak to je zapojený
[img]
nemohl by si poradit přes net?
na obrázku je schéma jak to je zapojený
[img] tomhle případě ti diody nepomůžou má to jen jeden snímač a tudíž jak jsem psal, obě svíčky pálí současně Jediná možnost je, že je něco špatně v otáčkoměru a do toho se dá vlízt. No a nebo je něco špatně v TCIčku a do toho nevlezeš.
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má
no je tam jiná ta krabička(na začátku diskuze je vyfocená) takže jedině sehnat tu správnou jo?
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr ukazuje míň než má
[img]
[img] kolik čidel máš v motoru? Neměl takhle náhodou někdo něco? a není tak třeba ta jednotka tam správně, jen otáčkoměr z jiného modelu??
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 | blingdoogie | 23 | 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 | Novajs45 | 3 | 28.5.2023 v 14:22 Novajs45 |
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 | dolezel | 9 | 17.8.2022 v 06:26 dolezel |