Nebudu mluvit o tom na jaky vysledek by kdo chtel zavody jezdit(to uz je pak na vas).A jestli to jde vubec jet na nejaky dobry vysledek si muze udelat predstavu kazdy sam.Treba podle toho,jak jsem dojel ja se svym maximalne uspornym programem v zavodech CEC2 a CMNcup.Ale v prvni rade jde o to si proste poradne zazavodit za relativne bezpecnych podminek.
V kostce shrnu,na kolik me tyto dva zavodni dny vysli:
Priprava motorky a moje doporuceni:
Nutna: Americka paska 200kc
Doporucena: Laminaty-moje 1350kc jinak pouzite asi od 3000-7000 na starsi motorku
Beru v uvahu,ze jezdite vsichni i v provozu a tudiz mate motorku v poradku(kapaliny,desky,gumy)
Ale presto uvedu kolik me stal nejnutnejsi material:
Desky: jedny nove(vydrzi x zavodu)1800kc
Gumy: Predni pouzite 1x slick-500kc CEC2,1x Pirelli Diablo 1000kc CMN
Zadni pouzite 2x Pirelli Diablo cena dohromady 3000kc oba zavody dohromady vcetne cesty po ose)a obe dve zadni gumy jsou jeste v dobrem stavu k prodeji po 1200kc na dolitani na silnici!
Benzin(pocitam pri spotrebe 10l/100km= 3kc/km:
cesta Brno 400km+250km po okruhu 1950kc
cesta Most 200km+130km po okruhu 990kc
Tady jen upozornuju,ze v pripade ze bych nejel zavody,tak bych stejne nekde jezdil na motorce ,ujel +- za dva dny vikendu tyto kilometry taky a tim padem to vubec nepovazuju jako vydaje na zavody.
Startovne:
CEC2 6000kc(pro dva lidi)+ 1000kc pronajem boxu(neni nutne)=3500kc na osobu
CMN 2500kc
Jidlo nepocitam...jist budete ikdyby jste sedeli doma u bedny ne?
Vedlejsi vydaje: 2x prezuti gumy na okruhu 300kc a nejaky stahovaci pasky(jsem ukradl Majklovi) a 2x striknuti sprejem na retez 100kc.
No a ted si to sami spocitejte co jsou a nejsou pro vas nutne vydaje a jestli je to opravdu tak draha a financne narocna zabava?A jestli by nestalo za to to nekdy zkusit.
Jo jinak zavodnici kdo jste to jeli...prosim uvedte jen na porovnani na kolik vas vysli tyto dva zavody podle vasich kalkulacek.At si muze kazdy udelat predstavu diky!
Naposledy editováno 09.05.2009 10:13:53
1 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...
Bezik,Perna: aspoň něco normálního na čtení
MOTOKROS NEBO ENDURO:
výdaje za benzin, gumy, startovný jsou tu mnohokrát nižší, nemluvě o "volných", tj. trénování, kdy celodenní ježdění do roztrhání těla tě přijde na celkem cca 500,- Kč. adrenalinu i divočiny tu zažiješ nejmíň stejně, ale spíš mnohem víc - a když si skočíš svůj první dvoják, prodriftuješ celou zatáčku, vystřelí tě první tobogán a daří se ti skákat vejš a dál... a pády stojí max. někdy nějakou tu páčku, navíc máš brnění a padá se nejčastěji v rychlostech, kterejma jezdíme i na kole... motorky dražší nejsou, ale vozejk, ten je potřeba (stačí ale úplně obyčejnej)... pěknejch tratí jsou u nás desítky, závodů spousta a dá se jezdit prakticky celej rok, pokud zrovna extra nelilo nebo extra nemrzne, atd. atd.
... zas jiný, ale vlastně opět to samý je učení se např. na letištích s odstrojenou motorkou trochu (i mnohem) víc, než jen po dvou kolech rychle dokola - taky pěkná makačka i adrenalin... a výdaje, ty už skoro žádný
... nebo pořídit levnou šlapačku, 2 litry benzínu na den, podhustit gumy na 0,5 a hurá za barák kamkoliv - taky se tomu věnuje dost lidí a taky je to hustokrutě obtížný
Naposledy editováno 10.05.2009 02:13:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
Palec68>Nofeare už mi to přijde docela trapný,kdyby ti bylo 20 a chtěl jsi se zviditelnit tak to pochopím ale v tvém věku....Je to hezký že to odjedeš za takovýhle peníze,navíc na závody po ose atd atd.Tohle ti udělá ale jeden z 500 protože není blázen.
Bezik,Perna: aspoň něco normálního na čtení
Tak to necti a mas klid ne?Nemam potrebu se zviditelnovat,jsem videt az az.Nemam na aktualnim aute tazne a nemam ani vozejk.A kdyz uz jsem koupil ty laminaty,abych usertil krasne nove kapoty kdybych to rosekal.Tak to proste tu cestu na okruh bez svetla a znacky preziju.Ale jestli to nemuzes rozdejchat,tak to nahlas na policii,ze takhle jezdim a ze ohrozuju nejmin celou zemekouli.Kdyz bych ty zavody dojel se stejnym vysledkem a jeste bych u toho svitil a plandali by mi tam blinkry,tak bys mel kecy taky ze to neni normalni.
A porad dokola rikam,ze jizda po ose mi naklady vubec nesnizila.Takze kdokoliv to pojme jako ja a jen s tim rozdilem,ze si to tam dotahne v dodavce nebo na vleku to bude mit porad stejne drahy a vubec si nemyslim ze by to byl blazen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
NoFear4>Palec68>....Takze kdokoliv to pojme jako ja a jen s tim rozdilem,ze si to tam dotahne v dodavce nebo na vleku to bude mit porad stejne drahy a vubec si nemyslim ze by to byl blazen.
...nooo ona dodavka nebo vozejk usetri dost penez v pripade ze s tim maznes nebo to prestane fungovat ... pak jsi rad ze to nemusis do prahy tlacit
DanMagna>a pak tu je Fír, ktery je samorost a talent, bez ironie, a udela vysledek
Mas pravdu ze jsem samorost,ale v zadnem pripade nejsem talent.Kdyz jsem to pred 10lety zkousel,jel jsem "stejne mizerne" a jeste mnohem horsi casy nez jede vetsina kluku ted.Myslim ze Brno jsem nedokazal zajet ani 2:28...takze talentem to urcite neni,je to proste vyjezdenim,zkusenostma a mozna trosku ta technika pokrocila od te doby. A take bych vubec nerekl,ze jsem zajel nejaky vysledek.SAmozrejme nechci zlehcovat umeni vsech jezdcu pripadne uroven tech dvou zavodu.Ale preci jen oba zavody jsou delane pro lidi z ulice a taky tam vetsina lidi z ulice prijela.Cili to zajet tak jak jsem to zajel vlastne z meho pohledu byla vice mene povinnost...respektive bych asi na takovych zavodech uz nemel co delat-ale to je diskutabilni.Nejsem sice zavodnik,ani jsem nikdy nebyl,ale kdyz uz se na ty okruhu tak nejak obcas dojdu svezt,tak bych nemluvil o tom.Ze jsem dokazal zajet vysledek.Vysledek by byl,dybych neco zajel treba pri CEC,pripadne pri volne tride.Z meho pohledu za lehke uznani stoji snad jedine ten cas z Mostu,jinak bych o tom ani nemluvil
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
lumberjack1>NoFear4>Palec68>....Takze kdokoliv to pojme jako ja a jen s tim rozdilem,ze si to tam dotahne v dodavce nebo na vleku to bude mit porad stejne drahy a vubec si nemyslim ze by to byl blazen.
...nooo ona dodavka nebo vozejk usetri dost penez v pripade ze s tim maznes nebo to prestane fungovat ... pak jsi rad ze to nemusis do prahy tlacit
No to mozna ano,ale ja moc neresim veci,ktere se jeste nestaly.A i tak by se nic moc nezmenilo.Mel jsem sebou auto mlade,tak bych si proste dojel do prahy pro vlek a nekdy bych si pro ten vrak dojel no Zadna krec.To same s avizovanym destem.Nebudu davat 10tis za mokre gumy,kvuli 60minutam jizdy.Bud to odjedu na normalnich,nebo se na to vykaslu a bude ze me divak.Furt lepsi nez to zbytecne rosekat.
Ale predmetem tohohle vlakna nebylo se hadat,pripadne nekomu vnucovat svuj pristup k zavodum.Jen jsem chtel naznacit,ze treba vybava a investice do urcitych veci ktere neskutecne navysuji cenu zavodeni proste neni az tak nutna.A uz vubec to neni nutne pro dobry vysledek....cehoz jsem zdarny priklad.Kdyby ti kluci(doufam ze se na me nebudou kvuli tomu zlobit)investovali misto do hustejch uprav motorky,nahrivaku a ja nevim ceho jeste.Radsi ty prachy do jezdeni a trenovani,tak pojedou mnohem lepe,nez ted.Ale pravda je,ze to uz by zase nevypadali jako zavodnici,ale jako nejakej exot z ulice jako ja A oni si to prave chtej uzit i s tema racingovejma proprietama okolo at jedou jak jedou.A ja jim to preju
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
Ale jeden rozdil oproti krosce,pripadne autum tu je v tech investicich....na silnicni motorce se preci jen docela dost pada a nemale procento tech padu je velice financne narocne.A to pak muzou vsechny ambice vzit rychle za sve,kdyz ti to treba 2x v mesici udela panna orel....a je po zavodeni.
To se ti v motokrosu stat myslim nemuze ne a invistice do stroje jsou temer neznicitelne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
NoFear4>
No to mozna ano,ale ja moc neresim veci,ktere se jeste nestaly.A i tak by se nic moc nezmenilo.Mel jsem sebou auto mlade,tak bych si proste dojel do prahy pro vlek a nekdy bych si pro ten vrak dojel no Zadna krec.To same s avizovanym destem.Nebudu davat 10tis za mokre gumy,kvuli 60minutam jizdy.Bud to odjedu na normalnich,nebo se na to vykaslu a bude ze me divak.Furt lepsi nez to zbytecne rosekat.
Ale predmetem tohohle vlakna nebylo se hadat,pripadne nekomu vnucovat svuj pristup k zavodum.Jen jsem chtel naznacit,ze treba vybava a investice do urcitych veci ktere neskutecne navysuji cenu zavodeni proste neni az tak nutna.A uz vubec to neni nutne pro dobry vysledek....cehoz jsem zdarny priklad.Kdyby ti kluci(doufam ze se na me nebudou kvuli tomu zlobit)investovali misto do hustejch uprav motorky,nahrivaku a ja nevim ceho jeste.Radsi ty prachy do jezdeni a trenovani,tak pojedou mnohem lepe,nez ted.Ale pravda je,ze to uz by zase nevypadali jako zavodnici,ale jako nejakej exot z ulice jako ja A oni si to prave chtej uzit i s tema racingovejma proprietama okolo at jedou jak jedou.A ja jim to preju
Martine, tak preci jen trochu polemiky ad mokre gumy, pokud je tvuj pristup takovy jak pises, jsem rad, ze jezdis jine zavody nez my, neb varianta na sjetych slickach je vic nez nezodpovedna a varianta ze bys to vzdal je sice z tech dvou ohleduplnejsi ke zbytku zavodniku, ale trochu to meni smysl, proc lidi zavodi co se tyce posledni casti, zrovna kluci z HKT jdou touto cestou, jedou stare vrany a o to vic se snazi trenovat, bohuzel treninky na okruzich jsou preci jen finacne narocnejsi, ale aspon je to bezpecne, nez se predvadet na Dube, Buchlakach a jinych "prirodnich" okruzich a jeste jednou zopakuji, najit kompromis mezi nesmyslnym utracenim zbytecne a rozumnou investici neni vubec snadne, pocinaje upravama moto a konce testovanim a trenovanim, jeden maly priklad, na CBR neni krom vidle zadna uprava a jasne jsme si stanovili limit, az bude CBR a pilot na ni jezdit Brno stabil 2,12 tak se zacne investovat do motoru a dalsich periferii, zatim mu k tomu chybi 3vteriny , tak to treba prijde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
DanMagna>jeden maly priklad, na CBR neni krom vidle zadna uprava a jasne jsme si stanovili limit, az bude CBR a pilot na ni jezdit Brno stabil 2,12 tak se zacne investovat do motoru a dalsich periferii, zatim mu k tomu chybi 3vteriny , tak to treba prijde
No a to je to kam jsem se chtel dostat a co se mi na tobe libi(ikdyz do toho samozrejme rvete porad dost penez )dokud jezdec nezajede nejaky cas stabilne na motorce,ktera to sama o sobe umi...nedal bych mu ani korunu do upgradu te motorky.
Za kolik bych to mel zajet na stare ZX10 aby jste mi koupili aspon race packy?
Naposledy editováno 10.05.2009 10:01:54
3 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
Indigo>Brno se dá na čisté sériovce zajet za 2:06. Teď to tam zajel nějaký Němec. Takže do úprav motory bych neinvestoval a spíše bych to vrazil do trénnku.
Tak tomu bohuzel neverim ani nahodou...mozna Rossi by to na seriovce dal...v tomhle case
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
NoFear4>DanMagna>Za kolik bych to mel zajet na stare ZX10 aby jste mi koupili aspon race packy?
Packy uz s tema 2,19 si zaslouzis , ale k casu, uprimne nevim, Kawi neumim, ale pocitove si myslim, ze 2,15 ta motka musi byt schopna dat, samo Brno
Indigo, chlape vrat se na zem, 2,06 je cas, ktery na serii zajede jen opravdu par vyjmecnych jedincu, jen pro tvoji info nejaky neznamy pilot jmenem Vostarek ma tusim osobak na 600 v Brne neco kolem 2,04xx a to je stockova 6 a ver nebo ne, jen to, ze mu seberes predni vidli a das to uplnou serii ho stoji 2-3vteriny na kolo.
Indigo>Brno se dá na čisté sériovce zajet za 2:06. Teď to tam zajel nějaký Němec. Takže do úprav motory bych neinvestoval a spíše bych to vrazil do trénnku.
Tohle je blábol, nezlehčuj zase tolik situaci! Ikdyž je to věc, která mě vážně zajímá, myslím, že ta hranice totální sériovky je tak 2:08-2:09 se světovým jezdcem.. Ale možná by to neměl zapotřebí se na tom trápit..
Myslím, že argument Plejby je víc než dostačující..
Indigo>Brno se dá na čisté sériovce zajet za 2:06. Teď to tam zajel nějaký Němec. Takže do úprav motory bych neinvestoval a spíše bych to vrazil do trénnku.
Čoveče to se mi zdá taky trošku "přitažený za vlasy",když jen vzpomenu že tak dva roky zpět jsem četl článek o J.Draždákovi,kterej tahal za R1 po Hagovi a byl rád když zajížděl takovýhle časy...nechce se mi věřit no...a nevíš na čem to tam ten germán zajel?Ale stejne,že by letošní seriový SBK jezdil Brno za 2:06?? :\
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
DanMagna>, jeden maly priklad, na CBR neni krom vidle zadna uprava a jasne jsme si stanovili limit, az bude CBR a pilot na ni jezdit Brno stabil 2,12 tak se zacne investovat do motoru a dalsich periferii, zatim mu k tomu chybi 3vteriny , tak to treba prijde
No Dane, nerad Tě tady tahám za slovo, ale nějak jsi pozapomněl na přepákování, padáky, koncovku, lamináty, jinej převod (teď si nejsem jistej hadicema a řidítkama)...
Nehledě na druhý kola, (plus samozřejmě stojany, nahříváky) ;)
Krom toho ty přední vidle jsou taky slušná finanční pumelenice...
Takže oproti sériovce doplňky tak za 70+ ??
Ale jede Vám to moc hezky, to zase jo
Naposledy editováno 10.05.2009 10:25:59
Šinďa>DanMagna>, jeden maly priklad, na CBR neni krom vidle zadna uprava a jasne jsme si stanovili limit, az bude CBR a pilot na ni jezdit Brno stabil 2,12 tak se zacne investovat do motoru a dalsich periferii, zatim mu k tomu chybi 3vteriny , tak to treba prijde
No Dane, nerad Tě tady tahám za slovo, ale nějak jsi pozapomněl na přepákování, padáky, koncovku, lamináty, (teď si nejsem jistej hadicema a řidítkama)...
Nehledě na druhý kola, (plus samozřejmě stojany, nahříváky) ;)
Krom toho ty přední vidle jsou taky slušná finanční pumelenice...
Takže oproti sériovce doplňky tak za 70+ ??
Ale jede Vám to moc hezky, to zase jo
Honzo, jasne, ale to beru jako automaticke, ty upravy co popisujes, riditka jsou origo, SBK riditka jsou zatim jen jako nahr.dil, ale treba nahrivaky zbyly a stojany byly zadarmo, neb zadek zbyl ze 749 a predek mi Honza znarodnil ja tu resil tuning samotne motorky a tam fakt krom vidle neni nic co by menilo jeji jizdni vlastnosti, ta koncovka je spis ku skode, ale zase aspon setris kila a je to vyborne slyset
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
Šinďa>DanMagna>, jeden maly priklad, na CBR neni krom vidle zadna uprava a jasne jsme si stanovili limit, az bude CBR a pilot na ni jezdit Brno stabil 2,12 tak se zacne investovat do motoru a dalsich periferii, zatim mu k tomu chybi 3vteriny , tak to treba prijde
No Dane, nerad Tě tady tahám za slovo, ale nějak jsi pozapomněl na přepákování, padáky, koncovku, lamináty, jinej převod (teď si nejsem jistej hadicema a řidítkama)...
Nehledě na druhý kola, (plus samozřejmě stojany, nahříváky) ;)
Krom toho ty přední vidle jsou taky slušná finanční pumelenice...
Takže oproti sériovce doplňky tak za 70+ ??
Ale jede Vám to moc hezky, to zase jo
No toto co to ctu Dane?! Te asi priste vezmu za rucicku a dotahnu ke svoji motorce.Abys videl jak vypada seriovka
2 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...
nekamenuj mě Dane... Kluci jedou parádně.. jen to nebude tak levný jak řikáš.
navíc, jak píšeš nepustil bys mladýho na silnici, protože mu nechceš jít na pohřeb, ale na okruhu už nejednou havaroval právě z toho dúvodu, že jezdí na starý vráně ( tušim že to byla nebrzdící jetá pumpa, teď naposledy zase zaseknutej plyn ) a o helmě za 3 tisíce kterou mu chceš pořídit ani nemluvim. To jen když si zmínil tu bezpečnost na trati ve spojení - Nuifíra na slickách v dešti:))
to martin-
Postavil sem motorku která umí jet rychle ( Indoš si na ní teď v Brně zajezdil a prej to až taková hrůza neni ) jenže pokud neumí pilot a nemá naježdíno, tak ho nezachrní nic. Letos na CEC2kách sem jel Brno vůbec poprvé a hned na motorkce kterou neznám ( jo před dvěma léty sem si tam jednou zkusil na Tuonu motoškolu ), takže sem se tam všem více méně motal. Myslim že závodění je opravdu zábava a chytlo mě to, jenže sám musim uznat že pro mě bude vhodnější trénovat a nejdřív se na bajku naučit a to sme opět u financí .. mno co trénovat , trénovat trénovat....( bohužel musim jen na trati,2V naháč nemá s japonečkou opravdu mnoho společnýho:))) zábava, zábava, zábava... když ty peníze budou, mám je prochlastat v hospodě? profetovat? chytnul sem se lidí co maji jako drogu ježděni na okruhu... a tak trpim, ale zároveň si to užívám. ( Nechce se se mnou někdo kamarádit kdo jezdí bahno???:))) třeba bych pak ušetřil )
Naposledy editováno 10.05.2009 10:53:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...
DanMagna>NoFear4>DanMagna> jen to, ze mu seberes predni vidli a das to uplnou serii ho stoji 2-3vteriny na kolo.
Jsi zapomněl, že ta vidlice stojí kolem 250tis (aspoň co vím co tam má třeba Svoboda)
Jinak jsem rád, že jsi potvrdil můj předběžný rozpočet a že si zas tak nevyskakuji.