Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
assassin píše: Clanek jak vino v roce 2050 si mysli, ze uz jim to bude makat to jsem cetl v abicku tak asi 30let zpatky taky…
Mozna by meli trochu zabrat, kdyz 2030 nebo 35 uz se v tom ztracim, zakazou auta ktera nejsou bezemisni - kam se nove pocitaji i ty s baterkama
Pocitam, ze vyroba vodíku bezemisni je - jinak by nevyvíjela neco co uz EU zakázala ne?
Mozna by jsi mel taky trochu zabrat, protoze pokus o to zakazat auta, ktere nejsou "bezemisni" v roce 2035 je z EU. Clanek je ale o Japonsku a tem je fakt nekde to co EU zakazala nebo zakaze a jedou si svoji cestu jako tady Honda nebo drive zminovana Kawasaki i zde na serveru. Stejne jako Toyota otevrene rika, ze ciste elektro auta jsou nesmysl. Stejne tak jako nikdo nerika, ze je vyroba vodiku bezemisni.
Ono japonci dale prodavaji i treba SuperTenere , jen teda ne v Evrope.
Taky by jsi mohl mit aspon trochu prehled i o dalsich informacich odsud, kdyz uz jsi moderator jako treba Nejméně 10 modelů do tří let. Honda představila svůj elektrický plán kde opet jake to prekvapeni Honda otevrene rika, ze s vyvojem a vyrobou spalovacich motoru v zadnem pripade neprestane, ale pujde se na to postupne cestou treba toho vyse zminovaneho vodiku (proto se vsichni tamni vyrobci taky spojili do konsorcia jak auto, tak moto znacky).
A ted ten bod, ktery ti zcela evidentne unikl - pojedou minimalne 3 ruzne smery spalovak, elektro, alternativni spalovak. Coz je dost rozdil oproti tomu co predvadeji soudruzi v EU ve stylu elektro nebo smrt.
A ze soudruzi po narazu s realitou, ale ve skutecnosti jen kvuli blizicim se volbam a volebnim pruzkumum ukazujicim, ze neudelali uplne dobre najednou i e-auto odeberou ze seznamu bezemisnich (mimochodem, cim tedy chteji dosahnout te uhlikove neutrality a bezemisnich vozu, kdyz ted i eauta oznacili za "spatne" ) ukazuje na celkove hlubsi problem co tady existuje. Lidi ohanejici se kecy, ze jen odbornik ma pravo se vyjadrovat k ruznym tematum ty odborniky neposlouchaji, zavedou si svoje nesmysly a pak se strasne divi, ze to nefunguje. Tohle ode zdi ke zdi vubec nepomaha a ostatni se pak smeji valcuji.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
assassin píše: A mas neco i k tomu spalování vodíku ? Proc spalovak vodík ve spalovaku kterej ma mizernou ucinnost a zrovna vodík kterej zkapalnit je nesmírně energeticky narocne, to same skladování atd. To ti dava smysl Jo? Me to prijde jako hovadina. Nepsali to 1.dubma? Ale tak ja jako moderator motorům moc nerozumim, mohl bys mi to prosim osvětlit? Dik
Jasne, ze to aktualne nedava smysl hlavne cenove, protoze kompletne chybejici infrastruktura a prakticky neexistujici trh. Cokoliv je pak drahe a neefektivni, ale to se nezmeni tim, ze se to bude ignorovat nebo zakazovat, proto je dobre, ze jsou firmy co se vydavaji timto smerem. Napr. DAF nebo JCB
Jde se timto smerem i napriklad proto, ze muzes pouzivat soucasne uz pomerne vyladene motory s minimem uprav a proste umoznit prechod a cekani na zazracnou ekologickou baterii co se zelene vytezi, nabije za 10min a umozni dojezd 500 - 1000km v normalnim provozu (ne pri 50km/hod). Stejne tak se zkouma tento zpusob z duvodu toho co jde z vyfuku vodikoveho auta kvuli ekologii.
Z pohledu bezpecnosti sam nevim co je "lepsi", jestli sedet na baterii a byt pohlcen chemickym pozarem nebo sedet na natlakovane vodikove nadrzi a vyletet jak Challenger Asi ani jedna moznost neni prijemna pro bezneho uzivatele.
Jak se taky za poslednich par let zjistilo, tak je neco jineho mit elektricke zavodni auto, motorku, skutr na rozvazku do mesta nebo jesterku ve skladu a nebo nahradit klasicke univerzalni auto tak jak ho vetsina z nas pouziva. Jeden z duvodu proc japonci treba jdou jinym smerem a cinani o roky pred nami.
V oboru treba tech nakladaku ten DAF taky zjistil, ze nad 30 tun uz ciste elektro nema smysl a je lepsi spalovak klasicky, ale to ma svoje zname problemy a proto cesta vodiku. Stejne jako treba Tatra Force e-Drive , zaroven ale jeste zvladaji vzduchac splnujici EURO7 aby proste byl cas, k tomu jeste i hybrid predstavili.
Proste nekde se premysli, zatimco jinde soudruzi nastavuji 5-letky. Treba soucasny stav Volkswagenu ukazuje krasne jak "chytry" to byl napad s emisnimi pokutami a prechodem vseho na ciste elektro. Mercedes a dalsi uz se zacinaji ozyvat taky. Otazka je, jestli to je jeste vcas.
2 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Kdyz uz budu mit zkapalněnej vodík, porad mi prijde lepsi ho spálit v palivovem článku a pohánět kola elektromotorem, nez ve V8 - ten elektromotor clovek vyladil uz desítky let pred tim V8
A cinani jsou daleko pred nami? Souhlasim … a o jaka auta jde? Schvalne nejaky příklad? U tehle odpovedi se náramně pobavím…
Naposledy editováno 10.04.2024 13:24:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
assassin píše: Jo a jeste ohledne mého přehledu - vyzkousime tvuj přehled, ja nekde tvrdil, ze honda skončí se spalovacími motory nebo alespoň neco vzdálene podobného? Ne? Tak proc mi to cpes?
Vice cist pomaha myslet a rozumet. Protoze ja nikde nenapsal, ze tvrdis, ze Honda konci se spalovacimi motory. To byl priklad toho, ze narozdil od EU se nekde premysli (a takove popichnuti ze by se melo zacit i tady a to ti soudruzi ve funkcich fakt nesplnuji) a jedou se minimalne 3 rady pohonu.
Jen neustale vsude pises, ze EU nic nezakazala. Pritom EU se tim netaji viz. napr. EU ban on the sale of new petrol and diesel cars from 2035 explained . Ovsem v klasickem stylu v jakem to zname ze stareho sojuzu to nasledne doplni vyjimkou pro syntenticka paliva Europe steps back from 2035 ICE ban , ktera ale ten zakaz nerusi, protoze takto to bude jen pro luxusni vozy. V soucasnem nastaveni se tady tezko objevi Skoda CityGo na synteticke palivo. Mimochodem tahle vyjimka vznikla prave pri schvalovani toho zakazu (ktery ty a dalsi tvrdite, ze neexistuje) EU countries approve 2035 phaseout of CO2-emitting cars .
Ale to by nebyl spravny kovany soudruh, aby ve sve bezbrehe idiocii to nezakoncil tim, ze i elektricka auta nejsou bezemisni (stejne tak jako nejsou bezemisni ty na synteticka paliva nebo treba i vodik) a co ted jako ze s tim. Takze se ukazuje, ze vsichni normalni lide i drtiva vetsina odborniku meli pravdu, ze je to nesmysl. Stejne si prosadili zakaz, ale realne by ted tedy mel znamenat, ze po 2035 se nesmi prodat zadne nove auto, ani elektricke Jak z tohohle ti myslenkovi velikani vybrusli to bude zcela jiste zajimavy a napinavy serial ve stylu Blby a blbejsi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Uz kdysi davno jsem psal, ze 2035 se prodej spalovacích aut neukonci, to je rozdíl.
Naposledy editováno 10.04.2024 13:26:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
assassin píše: A proc teda nepalit misto vodíku treba LPG nebo CNG? Zkapalněni vodíku je problematicke a drahe, protoze se to nedela ve velkém tohle nemuze vypotit nikdo co ma zvladl alespoň fyziku střední školy, ale nakej ekonom nebo ajtak
Kdyz uz budu mit zkapalněnej vodík, porad mi prijde lepsi ho spálit v palivovem článku a pohánět kola elektromotorem, nez ve V8 - ten elektromotor clovek vyladil uz desítky let pred tim V8
A cinani jsou daleko pred nami? Souhlasim … a o jaka auta jde? Schvalne nejaky příklad? U tehle odpovedi se náramně pobavím…
LPG a CNG se tady pali davno Soucasna "ekologie" je ale o tom co jde z vyfuku a ne co jde do motoru nebo na cerpacku. Proto benzin, diesel, LPG, CNG... fujky, fujky, i kdyz posledni dva lepsi nez prvni dva. Elektro samozrejme orgamus s 0.
Hmmm a ja nekde podporoval myslenku trvalosti pri pouzivani vodiku ve spalovaku? To prece rikam, ze to je jen prechod. Cilem je samozrejme prece palivovy clanek a pohon elektromotorem. To je vazne nad takovou samozrejmosti se pozastavovat a vysvetlovat? Vyhody elektromotoru jsou jednoznacne, jeho nevyhodou v beznem provozu auta nebo motorky je zdroj energie Zkus nekdy aspon trochu vnimat, kdyz aspon u tebe ty naznaky jsou
Ja mel pocit, ze delas na vyvoji elektro auta a ze vis jaka je situace na trhu. Asi jsem mel mylny dojem, ze vis kde jsou cinani napred a kde ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
assassin píše: puffybodie> pises ze nemam přehled, ze honda … a pak napíšeš, zes nic takoveho nepsal? Takze teda ten muj přehled se netýkal Hondy? A ceho teda? Kdyz uz me obvinujes, ze nemam přehled, tak aspon napis ceho se to tyka a jak jsi na to prisel. Protoze ja si naopak myslim, ze ve svem oboru mam přehled docela dobrej …
Ach jo, ja o voze, ty o koze, klasika. PREHLED ve smyslu toho co se objevilo tady na serveru za clanky ohledne elektro a vyvoje do budoucna. Hodna, Kawasaki, Yamaha. A SOUVISLOST s tim, ze narozdil od EU si jinde jako blbci nepodrezavali pod sebou nekolik let vetev tim, ze mistni sojuz nastavi jako jediny spravny smer ciste elektro a jinak nic at to stoji co to stoji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
assassin píše: puffybodie> tys asi spatne cetl, ja naopak pisu, ze zakázali vse
Uz kdysi davno jsem psal, ze 2035 se prodej spalovacích aut neukonci, to je rozdíl.
To si dost protirecis Protoze zakaz je zakaz, schvaleny uz vsemi. V ramci nej schvalili jednu jedinou vyjimku a to na syntenticka paliva. Ale aut na tyto paliva se moc aktualne neprodava, ze ano.
Takze kdyz mame auta na benzin/diesel (plno levnych skoncilo nebo konci kvuli emisnim pokutam), elektro ( u nas to je aktualne kolik, 0,3% prodeju? ), syntenticka paliva ( to procento v provozu u nas asi bude o dost zoufalejsi proti elektro, ze? ) a najednou se bez odborne diskuze rozhodne o zakazu te prvni kategorie, tak vysledkem je, ze prodej se neukonci jo? Hmmmmm. Smekam.
Jo a jak je to s tim jak nad cinani predbehli? Neni to nahodou nejvic videt v tech fujky elektromobilech? Co je nikdo nechce, nejsou k nicemu a je to podrezavani si větve pod sebou?
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
řešit dnes spalování vodíku v ICE je počin hodný Cimrmana a jeho hledání slepých uliček
máme problém získat vodík (viz klasifikace dle náročnosti=ekologičnosti výroby), obecně je výroba vodíku z hlediska energetické bilance mizerná, pak ho složitě ukládám a distribuuji (tj. draze a s dalším energetickým výdajem) a nakonec ho s mizernou účinností spálím v ICE a ještě k tomu musím řešit emise - ne z výfuku ICE s vodíkem jako palivem nejde jen čistá vodní pára jak to na první pohled vypadá, ale musím řešit všechny části tj. např. NOx a to za vše režimů motoru jak to nové normy vyžadují (a to i ty přísnější tj. mimoevropské)
vodík je přesně ukázka krásné teorie vs. reálné praxe kde ten ďábel ukryt v detailu totálně celý teoreticky krásný koncept zesložiťuje a prodražuje
assassin píše: puffybodie> aha takze vlastne ukazujes, ze honda vymysli jak pálit za kazdou cenu (a tohle nikdy levne nebude) ve spalovacím motoru neco jineho
Honda hleda cestu ekologictejsi dopravy. V jakemkoliv oboru, kdyz hledas cestu jak neco zlepsit, tak v prvni rade zjistujes jestli jde nejak jeste vylepsit soucasna technologie, zaroven zacnes zkoumat minimalne dve dalsi dostatecne rozdilne od te v soucasnem pouziti aby jsi se dostal k porovnavacim datum jak s tou soucasnou, tak zaroven i mezi temi minimalne dvemi novymi. Samozrejme cim vice novych cest hledas, tim je to nakladnejsi, ale i presto je to nutne, protoze je ti k nicemu venovat se jen jedne technologii, ktera ti treba ukaze 30% zlepseni oproti te soucasne, kdyz treba druha jina bude mit to zlepseni 50%, ale to se nedozvis, kdyz to ani nezkousis. A nebudes to ani zkouset, kdyz narizenim shora bylo urceno co jedine je dovoleno zkouset
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
puffybodie píše: Honza-TA950> Spalovani vodiku v ICE se resi tak maximalne ve sportacich. Jinak se samozrejme jde skrze palivove clanky a elektromotor. Mel jsem dojem, ze samozrejmosti tady neni nutne vypisovat, ale evidentne jsem se spletl.
Vzdyt ty popiras sam sebe, co o dva příspěvky vyse hajis, nasledne sam hodis do kose… tohle se fakt neda
Ukončuji prokrastimacni hodinku.
Naposledy editováno 10.04.2024 14:05:28
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
nemako píše: Dneska není problém dojezd 500 km a to denně nenajde nikdo,koho znám.
To teda neviem, neviem si spomenúť na nikoho, pre koho by 500 km za deň bol problém... a tých 500 km je dojazd, aký väčšina vozidiel, aspoň teda čo som videl, nemá. Pochopiteľne sa dá prispôsobiť a proste často zastavovať na dobíjanie s tým, že sa proste tá cesta predĺži, ale to proste znamená, že v tom ohľade je elektro horšie, iba nie tak zlé, aby sa nedalo používať.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
ID4 co jsem mel pujcenou ukazovala v zime dojezd 330 km, sednul jsem do toho v Sestajovicich a dojel na Vinohrady, vlivem me jizdy spotreba krapet stoupla. Pak to auto stalo dve noci venku a druhej den jela pritelkyne kamsi k Humpolci a byla rada ze tam dojela. Takze Sestajovice Vinohrady cca 30 km, Vinohrady Humpolec cca 100 km ?
Realnej dojezd min nez polovina udavanyho. Lehce mrzlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Naposledy editováno 10.04.2024 16:37:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Ja jak mam ted prebytky, tak jsem i koukal na bazary, ze bych neco ojetyho koupil, ale krapet se me to tluce s tim, ze v lete jezdim na moto, takze by to tady stejne stalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
assassin píše:
A cinani jsou daleko pred nami? Souhlasim … a o jaka auta jde? Schvalne nejaky příklad? U tehle odpovedi se náramně pobavím…
V poměru cena/výkon asi jo.