AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://allegro.cz/n..._d18b6QaAsFiEALw_wcB
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
/Vem si že tím konstrukčním řešením ušetřil dva válce a dvouvál je klidný tak že se chová jako čtyřválec. Nemyslím že je to zase tak složité aby to bylo extra drahé. Jasně na Japonce moc fabrik nemělo ale je škoda že se to asponˇ nezkusilo.
Když dostala šanci devadesátka -konstrukčně O.k. ale každému muselo být taky jasné že z bláta to fungovat nemůže, tak proč ne číza. Problém byl hlavně v tom že co fabriky vydělaly se přelilo jinde. Tržní ekonomiku bych do toho moc nepletl. Tenkrát se zisk rozpouštěl stejně v totálních nesmyslech.To až po revoluci se na to každý díval dnešníma očima.
No a vem si třeba závodní čtyřvál do V co postavil. Japonci na to koukali jako telata a za chvilku po tom vyjela Honda VF. Na rotačních motorech se prodělal ranec a kolik fabrik to zkoušelo. Možná že jen předběhl dobu o víc než bylo zdrávo. Možná se toho ještě někdo chytí a princip použije. Jestli teda nebude všechno na elektriku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Kdyby někdo potřeboval pneu 130/80/18 ,spíše enduro vzorek,tak jen co se oteplí budou sundávat z moto,loni koupená najeto ani ne 2 tis. km a je jako nová,původní cena 1700 kč nechám za 1000kč. Kenda K 761
https://allegro.cz/n..._d18b6QaAsFiEALw_wcB
Lisovaná tma...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: No právě že úplně ne.. Je to zajímavý, je to krásný ale trochu orloj překombinovanej... Pech-
/Vem si že tím konstrukčním řešením ušetřil dva válce a dvouvál je klidný tak že se chová jako čtyřválec. Nemyslím že je to zase tak složité aby to bylo extra drahé. Jasně na Japonce moc fabrik nemělo ale je škoda že se to asponˇ nezkusilo.
Když dostala šanci devadesátka -konstrukčně O.k. ale každému muselo být taky jasné že z bláta to fungovat nemůže, tak proč ne číza. Problém byl hlavně v tom že co fabriky vydělaly se přelilo jinde. Tržní ekonomiku bych do toho moc nepletl. Tenkrát se zisk rozpouštěl stejně v totálních nesmyslech.To až po revoluci se na to každý díval dnešníma očima.
No a vem si třeba závodní čtyřvál do V co postavil. Japonci na to koukali jako telata a za chvilku po tom vyjela Honda VF. Na rotačních motorech se prodělal ranec a kolik fabrik to zkoušelo. Možná že jen předběhl dobu o víc než bylo zdrávo. Možná se toho ještě někdo chytí a princip použije. Jestli teda nebude všechno na elektriku.
No neušetřil... Dvouválec je dvouválec, ať je vyvážený jak chce, tohle mělo navíc vyvážení protipístem, takže neušetřil dva a chovat se to bude pořád jako dvouválec...
je to prostě píčovina, jde to udělat jednodušeji a přesto líp, protože ten Pudil motor měl veeeelkej problém s vysokýma otáčkama kvůli setrvačnejm silám a proto to má malej výkon, protože to prostě nešlo točit jak turbínu, což ty normální řadovky snesly a proto dávaly víc...... To vyvážení pak použilo BMW u řadovejch dvouválců a přestože to udělali vlastně líp, tak se z toho vyklubal největší mrdka motor v celej historii BMW a to že to bez chyb neumí, to se ví i u těch ostatních...
Takže slepá ulička...
Devadesátka dostala šanci proto, že investičně to bylo za půldarmo. A byl to sráč nahovno...
Čtyřválec do V byl v době, kdy Honda valila čtyřválec řadový, seriově... Pak bylo paralelně VF a stálo za hovno...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Lisovaná tma...
Proč by měla,já ji sundávam protože jsem koupil rozměr kterej tam nepatří a škrtá mi o kastlík pod sedlem,jinak jsem s ní byl spokojen, bohužel v rozměru kterej je na motorku ji nedělají,jinak bych si ji koupil zas.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Co je teda u véčkového motoru problém? Vyšší cena nebo chlazení zadního válce u vodníka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Fabia1 a Octavia1 nevyjdou nejlevněji, jsou to zkurvené mrdky, staré jak nebesa a dneska už většinou shnilé, komfort si představuji zcela jinak, než udrncaný jeb se sedačkami co jsou malé a tvrdé... Paleta motorů ve Fábii to je učiněná tragédie a O1 má dobrej asi tak jeden a ten bejvá zase v těch nejvylítanejších kusech, takže taky často nad hrobem...
Trh ojetin to vidi jinak. A sice tak, jak to pise Skoty
Radeji 20 let starou Octavku jak 10-15 letou Dacii.
Naposledy editováno 25.01.2024 06:07:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Blbost . Jediný V problém, rozvod řetězem vyřešili jinak. Ta koncepce jela roky a kolik motorek se prodalo. Já jsem měl původní VF a ani tam to tak velký problém nebyl, jak se z toho dělalo. Řadový čtyřvál víc točí a je lepší pro sport ale u cestovní motorky je nejvíc využitelný výkon dole.VF má zátah pěkně od spoda kde ho normální člověk využije nejlépe.
Co je teda u véčkového motoru problém? Vyšší cena nebo chlazení zadního válce u vodníka?
Ten čtyřvál do V nebyl až tak marný. Jestli si dobře vzpomínám tak VFR byla ve své době nejprodávanější cestovní motorka
pech. píše: No neušetřil... Dvouválec je dvouválec, ať je vyvážený jak chce, tohle mělo navíc vyvážení protipístem, takže neušetřil dva a chovat se to bude pořád jako dvouválec...
je to prostě píčovina, jde to udělat jednodušeji a přesto líp, protože ten Pudil motor měl veeeelkej problém s vysokýma otáčkama kvůli setrvačnejm silám a proto to má malej výkon, protože to prostě nešlo točit jak turbínu, což ty normální řadovky snesly a proto dávaly víc...... To vyvážení pak použilo BMW u řadovejch dvouválců a přestože to udělali vlastně líp, tak se z toho vyklubal největší mrdka motor v celej historii BMW a to že to bez chyb neumí, to se ví i u těch ostatních...
Takže slepá ulička...
Devadesátka dostala šanci proto, že investičně to bylo za půldarmo. A byl to sráč nahovno...
Čtyřválec do V byl v době, kdy Honda valila čtyřválec řadový, seriově... Pak bylo paralelně VF a stálo za hovno...
Ono VF zase tak nahovno nebylo, mělo to sice jisté neduhy ale dalo následně vzniknout řadě VFR, která byla veleúspěšná a vyráběla se donedávna . Někde se to prostě i Sičiro musel naučit
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1.9TDI byl sen vsech, spotreba a vykon, v podstate kultovni motor
1.8t co prisla pozdeji je top bezninak s velkyma rezervama, doted je vyhledavanej petrolheadama, upravene ty motory jezdi s vykonama daleko pres 400koni
1.6mpi je obyc blbuvzdornej motor, docela i jede, pro lidi co od auta nechtej nic extra idealni volba
1.9sdi - doted ho vyhledavaji ti co nechteji v motoru zadna kurvitka...
pak tam byl starej dvoulitr, jehoz vada ve sve dobe byla, ze je to historickej motor kterej nicim nevynika... ale takove se tady ted adoruji a vsichni tu po nich placou...
najezdil jsem s o1 tdi stovkuy tisic km, takze trosku tusim jak se s tim jezdi, nasi s tim najeli cca 400k, s vetsinou ostatnich jsem jezdil v oktavce, golfu4 nebo leonu cupraR
z meho pohledu jsi opet vedle jak ta jedle
Vladimir píše: Dostal jsem pětikilo jako poukázku do omv. Tak jsem vzal do céčka nádrž té jejich stovky. Ač nejsem zrovna příznivec vysokooktanových benzinů tak v mém autě příjemná změna k lepšímu. O poznání pružnější a trochu živější. Jo a zajímavý že na stojanu toho kilečka bylo E5, v Benešově před týdnem.
Zajímavé. Mám v kanystrech zásobu naturalu s E 5. Chtěl jsem ale vyzkoušet, co udělá natural 100 se škodovkou. Mám LS, takže původně na SUPER 96. Koupil jsem ho u pumpy MOL v Pelhřimově, na stojanu bylo E 10, ale to v tomto případě nevadí. Co ale vadí, že s naturalem 100 auto špatně startuje, po nastartování běží půl minuty a chcípne. Potom musím nastartovat znovu a OK. To vše zastudena. Teplé startuje dobře. Jízda ? Nic nepoznám, jede stejně jako na 95. Hned jsem dojel ke svému mechanikovi, má Paltest, auto bylo nastaveno dobře, má vše v pořádku, tak nevím...
V sobotu pojedu dálkovou, do Prahy, přes 300 km za den už stodvacítka nejela dlouhou dobu, tak tam někde zkusím najít OMV pumpu a natankovat jak píšeš rakouský benzín. Snad bude lepší než náš / mad'arský.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Jirka4137> Stejně tehdy neměli prachy na zavedení výroby nové motorky. Si vezmi třeba Škodovka, ta po zavedení Favoritu byla na pokraji krachu a kdyby jí nekoupil VW asi by krachla
Tahle úvaha by stála za hlubší vysvětlení. Před rokem 1990 se škodovce dařilo a investice se vracela dle plánu. V roce 1990 sice tuzemské prodeje klesly, cituji :
Na mimořádně důležitém domácím trhu se v roce 1990 daří prodat pouze asi 27 000 oproti předpokládaným 126 000 vozům ŠKODA. Za celý rok 1990 je v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách vyrobeno celkem 187 181 vozů ŠKODA.
ale důvody ke krachu nějak nevidím. Až od půlky roku 1991 se začaly rvát mega prachy do do prodejní sítě, ale ani to nebyla žádná dobročinnost, spíš půjčky a záruky prodejcům, kteří se do toho rozhodli jít.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: ...Když dostala šanci devadesátka -konstrukčně O.k. ale každému muselo být taky jasné že z bláta to fungovat nemůže, tak proč ne číza. Problém byl hlavně v tom že co fabriky vydělaly se přelilo jinde. Tržní ekonomiku bych do toho moc nepletl. Tenkrát se zisk rozpouštěl stejně v totálních nesmyslech.To až po revoluci se na to každý díval dnešníma očima.
Jestli si myslíš, že v Jawě a ČZ neuměli počítat, tak jsi hodně vedle. Jawa 90 vznikla na konci 60. let pro Ameriku, kde se tehdy tahle kubatura prodávala opravdu ve velkém jako u nás kola v průmyslovém zboží. Akorát to úplně nevyšlo.
Naposledy editováno 25.01.2024 09:36:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jasně, že dnes bych to už nechtěl. Ale když vezmu v potaz, že pech v té době jezdil favoritem...
Naposledy editováno 25.01.2024 09:55:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 25.01.2024 09:58:17
PetrL3 píše: Já měl ten 2,0 - prehistorickej (v passatu) a když to srovnám s 1,6 nebo 1,9sdi tak to taková tragédie nebyla. 85kw, žralo to 8/100...
Jasně, že dnes bych to už nechtěl. Ale když vezmu v potaz, že pech v té době jezdil favoritem...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kola NEBYLA ! Já chtěl v roce 1979 nové kolo. Místní "kovomat" dostával tak 4 kola ročně a speciálka jízdních kol v PE možná 40 kusů. Myslím Esku nebo Favorita. Jediné co najednou bylo, je Ukrajina. Ta se objevila a za 600.- kčs bylo možné ji mít skoro hned. Tak jsem si měsíc počkal , koupil ji a mám ji dodnes. To byl asi jediný případ, kdy nás SSSR opravdu zachránil, resp. pomohl vyřešit problém... Jinak kola opravdu nebyla.
Nějak před koncem vyučení jsem si koupil Favorita, ale o té dobrodružné anabázi a úplatcích, abych Favorita získal, jsem tady už kdysi psal.
Shrnuto - kola nebyla, natož ve velkém.
Vlasťák1973 píše: Proč by měla,já ji sundávam protože jsem koupil rozměr kterej tam nepatří a škrtá mi o kastlík pod sedlem,jinak jsem s ní byl spokojen, bohužel v rozměru kterej je na motorku ji nedělají,jinak bych si ji koupil zas.
Já když koupil půllitra, bylo to tam, jediný rozdíl byl že 17" a jakmile sprchlo, tak to bylo na zabití i při jízdě po městě...
Sundal jsem to, dal tam Dunlop a od tý doby byl klid, tak jsem si kupoval Dunlop už furt... 750 jsem koupil na Michelinech... Trochu mi serou, tak pak dám zase Dunlop až to sjedu...
A je počasí, tak místo plánovaných lyží, budu jezdit na motorce ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Jedinej opravdu blbej motor, kterej se dával do O1 a F1 bylo to prehistorický OHV. Jízdním projevem tak do zahradního traktůrku, ale ne do moderního auta té doby.
Nemyslím, že je to špatný motor. Ve svojí 120 ho mám a jezdí stále. Otec ho měl ve Fabii, kterou kupoval novou. Tu už nemá, zkorodovala neboli zrezla tak, že skončila v hutích. Ale ten motor, ten by ji přežil naprosto bez problémů. Netvrdím, že je moderní, ale je to držák který kromě občasného seřízení ventilů a výměny oleje - což si i já dělám sám na dvoře - nic nechce.
Edit - o minutu...
Původ motoru OHV je v roce 1937 ve Škodě Popular !! To je první "vrchový" škodovácký motor.
Tudor, spartak, Octavia, 1203...ho už jen převzaly a minimálně obměnily.
Naposledy editováno 25.01.2024 10:10:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |