2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
Co se tyce chlazeni regulatoru - ty mosfety maji samozrejme chladice plus jsou pripevnene na kovovem profilu, ktery take funguje jako chladic. Par spalenych regulatoru uz jsem rozebral a nejakou parodii na chladic pod tou smrstovackou mely vsechny.
Naposledy editováno 21.11.2023 16:10:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Medved píše: Hm, 0V je 0V ... koukam do parametru regulatoru Foxy, co se mi tady vali a pisou, ze ma v sepnutem stavu odpor 0.007 Ohm. To mi pri zatizeni 100A (jeho Ic) vychazi na 70W ztratoveho vykonu. Aniz bych se chtel s mistrem '0V' jakkoli trumfovat ve znalostech elektrotechniky, 70W mi neprijde malo.
Co se tyce chlazeni regulatoru - ty mosfety maji samozrejme chladice plus jsou pripevnene na kovovem profilu, ktery take funguje jako chladic. Par spalenych regulatoru uz jsem rozebral a nejakou parodii na chladic pod tou smrstovackou mely vsechny.
A chladič a žebra a ventilátor je kde? Do čeho se chladí těch 70W? Asi ty odpory musí být ještě podstatně menší (paralelní spojení) a tím pádem je ten úbytek daleko menší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
ty si proste cucas neco z prstu a podle toho generujes nejake pochybne teorie.
Tady je kazdemu kdo ma aspon zakladni elektrotechnicke vzdelani jasny, ze ten regulator nesnese trvale zatezovani 60A proudem - prave proto, ze tam neni masivni zebrovani a ventilator
(jak uz jsem psal, ten se u leteckych regleru nepouziva, protoze je tam pomerne slusne proudeni vzduchu diky vrtuli - na autickach regulatory s podobnejma parametrama maji velke chladice i ventilatory, k tomu jsem daval i fotky)
Naposledy editováno 22.11.2023 12:23:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
mito7 píše: A chladič a žebra a ventilátor je kde? Do čeho se chladí těch 70W? Asi ty odpory musí být ještě podstatně menší (paralelní spojení) a tím pádem je ten úbytek daleko menší.
a) bavíte se tu o 3f proudu a pokud řešíte tepelný ztráty tak je třeba vycházet z efektivních hodnot, ten ztrátovej výkon pak vychází asi 58W na celej regler (za předpokladu že je max. hodnota proudu 100A, je to 3f a zkratovej regler se třemi spínacími prvky 7mOhm Rdson),
b) pokud je tam napsáno že ten regulátor má 0,007Ohm v sepnutým stavu tak to jasně vypovídá o odporu toho spínacího prvku, nic paralelního co by ještě zmenšilo ten odpor tam není,
c) naopak tam dochází k dalším ztrátám protože tam vždycky pujde proud i přes diody (na schottky s Imax 100A je při 50A klidně několik desetin V), na druhou stranu výkon dodávanej alternátorem s permanentníma magnetama klesá s velikostí odebíranýho napětí, maximální výkon je dodávanej v určitém rozsahu otáček, ve vysokých
se uplatňuje vlastní indukčnost vinutí což omezuje zkratovej proud etc.Takže dopátrat se nějakýho konkrétního čísla ztrátového výkonu je záležitost na 3D graf kde budou otáčky, parametry regleru a celý to bude courat s teplotou a napětím baterky.
Trochu to tu začíná připomínat jedno další vlákno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
assassin píše: combust> tusim, ze byla rec o ESC stridaveho motoru RC letadla… trosku se tady vytahuji ne tak uplne souvisejici priklady…
Aha, to sem přehlídl ale ve finále je to fuk, ztráty tam budou taky jen záleží na topologii (jestli je to full-bridge 3f tak je to prakticky identickej problém akorát proud je ještě větší divočina).
Naposledy editováno 23.11.2023 21:38:15
combust píše: ... pokud je tam napsáno že ten regulátor má 0,007Ohm v sepnutým stavu tak to jasně vypovídá o odporu toho spínacího prvku, nic paralelního co by ještě zmenšilo ten odpor tam není ... [/url]
To uplne neni pravda. Obvykle tam spina paralelne nekolik mosfetu. Je to hlavne kvuli cene. Protoze nikdo nebude do regleru za 800kc davat jeden 100A mosfet s Rds v radech zlomku miliohmu.Ale to je fuk - jak pise assassin, puvodne tady slo o to, vysvetlit Ohmuv zakon. A zvrhlo se to na modelarske reglery (ktere sem zatahl prave ten, kdo o Ohmove zakone nema poneti).
Naposledy editováno 24.11.2023 09:27:19
mito7 píše: A chladič a žebra a ventilátor je kde? Do čeho se chladí těch 70W? Asi ty odpory musí být ještě podstatně menší (paralelní spojení) a tím pádem je ten úbytek daleko menší.
Umis alespon cist? Uz ti to tady psal assassin, psal jsem to i ja v tom sahodlouhem pojednani, na ktere reagujes a ktere jsi zjevne necetl anebo nepochopil.Krovak píše: assassin> A přesto je ten 50A regler v metrovém letadle po 6 minutách slušně ohřátej...
Bingo - 6min, to je dalsi dulezita vec. Proto ten regler nepotrebuje zadne extra chlazeni. Staci mu ta parodie pod smrstovackou plus vzduch, proudici okolo.2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 čl. 0V
2 čl. 1,1V
3 čl. 2,2V
4 čl. 0,7V
V packu žádný balancér, byl na něj jen napíchnutý modul s hodinami, který ale ve vypnutém stavu nic nezobrazuje a loňskou zimu ho baterka ustála naprosto bez problému. Navíc kdyby žraly hodiny, lehly by všechny články. Ty byly z Aliexpressu a tímto s pokusy s čínskými články na obrázku níže končím. Nebudu tu každej rok dělat kokota a předělávat baterku. Ještě že Ježíšek naježil bodovačku baterií
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
edit: Akorát jsem teda nešel cestou kapacitoru a zdroje, ale pořídil dvě drobátko větší lipolky
Naposledy editováno 27.12.2023 22:15:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
pasky to chce cistej nikl, cinani casto prodavaji poniklovanou ocel... ja ma nakoupeny nejaky zasoby z nkonu, ale i neco od cinanu na zkousku a jsou taky ok.
pouzivam 0.15, 0.2 a 0.3 ... podle toho jak velky proudy skrz to planuju prohanet, da se to i vrstvit. Energii svaru nastavuju baj voko, vezmu nejaky KO clanky a zkousim ... chce to udelat bod tak aby drzel, tzn kdyz se snazis pasek utrhnout tak aby zustal bod na clanku a v pasku jsi vytrhl diru, ale zase to nechce prepalit proud .. abys teplotou bodu zbytecne nenicil clanek.
0.3 pasky boduju nekde mezi 45-50J a na tenci to snizuju
ale zadna velka veda, ta vec funguje fakt dobre a hlavne dela jeden bod jako druhej... ta cina ktera nastavuje cas tak udela kazdej svar jinej podle vodivosti (jinej pritlak atd)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Btw, přes noc mi tak došlo, že v druhém Simsonu jsou Liitokaly taky, včetně věčně svítících hodin a baterka drží už třetím rokem. Tak buď štěstí na články, nebo je to tím, že fichtl nestojí snad nikdy déle než tři týdny.
Naposledy editováno 28.12.2023 09:32:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
ty "zebriky" jsou pri spojovani vetsich akupacku urcite vyhoda - ale jak rikas, musis mit vi typu - a jeste takova poznamka, ty zebriky jsou designovane pro clanky umistene v nejake plasotve matrici, tzn jak kdyz je ve vytisknute krabicce skladam na sebe tak nesedi roztec... na bateriich 2x4,3x4 apod se to da, na vetsich se ti to uz rozjede...
bohuzel, beznej smrtelnik se obvykle dostane k ruznejm B-sarzim, tzn je moznost, ze mzi clanky je nejaky vadny a ten s sebou vezme celou baterii.
Ja mel asi 3 vadne baterie z minule sarze cca 100ks tech lithiumwerks coz me osobne teda dost zklamalo :( predtim vzdy bez problemu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
O Lithiumwerks mi nemluv, páč jestli dobře pamatuješ, tak jedna z těch tří mrtvých baterek byla moje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
www.tipa.eu/cz/propojovaci-svarovaci-pasky-02x5x200mm-pro-baterie-100ks/d-280573/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
ZdenekH6 píše: PetrL3> to vypadá že sháníš novou baterii do komunikátoru , já našel - vyzkoušel a pak stejně koupil novou SF2
Když byly ty komunikátory nový, jeden vydržel cca 7 hodin, druhej 4. To pěkně dekuju za ty prachy, odnesl sem to na reklamaci.
Nevím, jestli měnili aku nebo celej interkom, ale pak to drželo nějakých7+5-6, tak zase zpět.
Na další pokus to pořád nebylo deklarovaných 12 nebo kolik hodin, ale 8+7 už je použitelných.
No a teď když to není v záruce, tak není jedinej důvod si tam nedat vlastní aku. kupovat set za 12.000 nebo baterky po dvou nebo třech stovkách je pro mě celekm rozdíl.
Takže až najdu vhodnou aku, tak to vyměním sám a bude to.