globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: lithiová baterie - zkušenosti?
5.11.2014 v 14:14
Prosím, máte osobní zkušenosti s tímto druhem baterek... životnost? provoz? háklivost? fungování? přínos(mimo úsporu váhy)?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

22.11.2023 v 12:12 | Nahoru | #1

Medved píše: Hm, 0V je 0V ... koukam do parametru regulatoru Foxy, co se mi tady vali a pisou, ze ma v sepnutem stavu odpor 0.007 Ohm. To mi pri zatizeni 100A (jeho Ic) vychazi na 70W ztratoveho vykonu. Aniz bych se chtel s mistrem '0V' jakkoli trumfovat ve znalostech elektrotechniky, 70W mi neprijde malo.
Co se tyce chlazeni regulatoru - ty mosfety maji samozrejme chladice plus jsou pripevnene na kovovem profilu, ktery take funguje jako chladic. Par spalenych regulatoru uz jsem rozebral a nejakou parodii na chladic pod tou smrstovackou mely vsechny.


A chladič a žebra a ventilátor je kde? Do čeho se chladí těch 70W? Asi ty odpory musí být ještě podstatně menší (paralelní spojení) a tím pádem je ten úbytek daleko menší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

22.11.2023 v 12:22 | Nahoru | #2
mito7> takze ty vychazis z oznaceni 60A na krabicce - to beres jako fakt, ale vnitrni odpor jako hodnotu od toho sameho vyrobce co napsal tech 60A na obal neplati, to musi byt mnohem mensi?

ty si proste cucas neco z prstu a podle toho generujes nejake pochybne teorie.
Tady je kazdemu kdo ma aspon zakladni elektrotechnicke vzdelani jasny, ze ten regulator nesnese trvale zatezovani 60A proudem - prave proto, ze tam neni masivni zebrovani a ventilator
(jak uz jsem psal, ten se u leteckych regleru nepouziva, protoze je tam pomerne slusne proudeni vzduchu diky vrtuli - na autickach regulatory s podobnejma parametrama maji velke chladice i ventilatory, k tomu jsem daval i fotky)

Naposledy editováno 22.11.2023 12:23:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

23.11.2023 v 20:59 | Nahoru | #3

mito7 píše: A chladič a žebra a ventilátor je kde? Do čeho se chladí těch 70W? Asi ty odpory musí být ještě podstatně menší (paralelní spojení) a tím pádem je ten úbytek daleko menší.



a) bavíte se tu o 3f proudu a pokud řešíte tepelný ztráty tak je třeba vycházet z efektivních hodnot, ten ztrátovej výkon pak vychází asi 58W na celej regler (za předpokladu že je max. hodnota proudu 100A, je to 3f a zkratovej regler se třemi spínacími prvky 7mOhm Rdson),
b) pokud je tam napsáno že ten regulátor má 0,007Ohm v sepnutým stavu tak to jasně vypovídá o odporu toho spínacího prvku, nic paralelního co by ještě zmenšilo ten odpor tam není,
c) naopak tam dochází k dalším ztrátám protože tam vždycky pujde proud i přes diody (na schottky s Imax 100A je při 50A klidně několik desetin V), na druhou stranu výkon dodávanej alternátorem s permanentníma magnetama klesá s velikostí odebíranýho napětí, maximální výkon je dodávanej v určitém rozsahu otáček, ve vysokých
se uplatňuje vlastní indukčnost vinutí což omezuje zkratovej proud etc.Takže dopátrat se nějakýho konkrétního čísla ztrátového výkonu je záležitost na 3D graf kde budou otáčky, parametry regleru a celý to bude courat s teplotou a napětím baterky.

Trochu to tu začíná připomínat jedno další vlákno.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

24.11.2023 v 09:29 | Nahoru | #4

mito7 píše: A chladič a žebra a ventilátor je kde? Do čeho se chladí těch 70W? Asi ty odpory musí být ještě podstatně menší (paralelní spojení) a tím pádem je ten úbytek daleko menší.

Umis alespon cist? Uz ti to tady psal assassin, psal jsem to i ja v tom sahodlouhem pojednani, na ktere reagujes a ktere jsi zjevne necetl anebo nepochopil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist