![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
Deadman píše: Ono bylo za příplatek u čtvrtunových cesťáků, kde dává smysl a sám bych ho tam chtěl. Ne u lehkých endur.
Ale zase musím říct, že to ABS na CRF300L je naladěné tak, že nijak agresivně nezasahuje ani v terénu. Mírný smyk zadního kola umožňuje, při pomalé rychlosti nezasahuje vůbec. Tedy téměř nepřekáží. V každém případě je ale zcela zbytečné. Zvyšuje výrobní náklady a výsledkem je jen +2kg zbytečné hmotnosti.
Mne ted ABS na CFR nijak neurazi a na predku uz vubec ne, tam funguje skoro dokonale. A protoze se da na zadku vypnout, tsk ty 2 kila navic za kostku pod sedlem klidne ozelim.
Naposledy editováno 30.08.2023 14:31:13
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Mimochodem - k brždění motorem (při sjezdu z 1500m vysokého kopce nutné) - to vstřikování nemá na rozdíl od aut funkci fuel cut off. Tedy nevypne vstřikování při brždění motorem, alespoň ne v běžných otáčkách. Takže to furt žere a střílí do výfuku (i díky PAIR). Pokud při brždění motorem vypnu chcípák, brzdná síla významně vzroste. To jsem při dlouhých sjezdech využíval. Pokud se ale zadní kolo zcela zastaví (na velmi kluzkém povrchu), už se neroztočí a člověk musí být připraven vymáčknout spojku.
Opětovné roztočení bez startéru jde jen někdy. Na nízký kvalt to neotočí motorem před kompresi, na vysoký to rozepne tu samosvornou spojku co mají 300L, takže to pak brzdí spojkou, což je pochopitelně nežádoucí.
Naposledy editováno 30.08.2023 18:18:45
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
"samosvorná spojka" - jestli není jenom poddimenzovaná. Někde na netu jsem zahlídl, že borci dávají nějaký "hard" provedení z CBR300, na první pohled tam není ta poloviční poslední lamela...
Naposledy editováno 30.08.2023 21:11:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
karelsychra píše:
"samosvorná spojka" - jestli není jenom poddimenzovaná. Někde na netu jsem zahlídl, že borci dávají nějaký "hard" provedení z CBR300, na první pohled tam není ta poloviční poslední lamela...
Na 300L a 300LR je úplně jiná spojka než na 250L a CBR250/300. Rozdíl je v přítlačném mechanismu, který při brždění uvolňuje přítlak, a v tahu naopak přitahuje.
Není to jen slabá spojka, jako u 250L s origo slabýma a při přehřátí měknoucíma pružinama. Funguje to a páčka jde zmáčknout i jedním prstem. Já jsem si uřízl páčku v půlce (stejně to mám na NX250 s normální spojkou) tak, aby byla na 2 prsty, zbylé prsty vůbec nezvedám z heftu.
Tady je jak to funguje:
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Není to jen slabá spojka, jako u 250L s origo slabýma a při přehřátí měknoucíma pružinama. Funguje to a páčka jde zmáčknout i jedním prstem. Já jsem si uřízl páčku v půlce (stejně to mám na NX250 s normální spojkou) tak, aby byla na 2 prsty, zbylé prsty vůbec nezvedám z heftu.
Tady je jak to funguje:
Ta spojka se jim opravdu povedla-Na jeden prstík. Konečně člověk může v terénu používat hodně spojku. Což je prostě potřeba.
Jinak ta motorka vzhledem k ceně je opravdu dobrá – to co zvládá v terénu i na silnici. S přibývajícími kilometry si to uvědomuju čím dál víc.
Naposledy editováno 03.09.2023 10:44:14
Já bych tam minimálně hned dal pružiny z CBR300R, prodlouží to životnost lamel. Ale já jsem ten typ, kterému nevadí se vrtat v motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
jojik1 píše: Deadman> Ahoj v čom má byt ten facelift bo pokukujem po crf 300l len už tento rok to asi necham tak.
To bude zveřejněno nejdříve v listopadu. Touto dobou nejspíše ještě není ani definitivně rozhodnuto o všech změnách. Zatím máme jen vágní informace že nějaký facelift bude.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
bledemon píše: tady se scházejí znalí lidé. Víte někdo proč má většina čtyřtaktů na hlavě válce zvenku ze strany ty výřezy na vačky (půlměsíce)? (těsnění víka hlavy se má podmazat silikonem jen v těch půlkruzích)
Já si tipnu, že je technologický "otvor" vzniklý při vyvrtávání uložení vaček v hlavě.
Ale může tam být i nějaký další účel.
Je to tak, je to technologické, ulozeni vacky se musi obrobit v sesroubovanem stavu a jinudy by se tam nastroj nedostal.
Treba ostre jednovalce od ktm to nemají, viko ventilu ma tu delici rovinu šikmo…
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
CRF450 unicam: jedna vačka, vejš, a pod ní zdvihátka jako páka, dva ventily přes jednozvratnou páku . Tj díra na vačku je hodně nad dělicí rovinou ventildeklu. z obrázku je to jasný.
![](https://www.partsdepot.cz/picown/511093.jpg)
Se dívám, že i CRF 250L má pákový zdvihátka, ne každá vačka na svůj ventil. Teda jestli to od 2013 nezměnili, novější obrázek jsem nenašel
![](https://www.partsdepot.cz/picown/437790.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Chápu vahadla třeba u automobilových motorů BMW, kde je soustava dvou vahadel nutná pro variabilní zdvih ventilu. Ale proč u jednoduchého rozvodu? Nižší výrobní náklady?
Výhoda hrníčkového zdvihátka je, že na ventil působí čistě jen souose, takže se téměř neoportřebovává dřík a vodítko, narozdíl od vahadlového řešení. Ale životnost výrobce nezajímá.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
https://motorky.bazo...0-dominator-1998.php
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/36/648360_36e9eedbc03cea462866c571dccffcb4.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
mRKEF píše: SuperSic58> Sranda jak se změnila situace. Před lety bylo ABS, ESP za masivní příplatky a teď ho dostaneš "zadarmo" a půlka lidí by to nechtěla :D.
Já bych si klidně i připlatil, aby tam to ABS nebylo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Krautkopf píše: Pro motory, které jsou klasický "spotřebák", vycházejí hrníčková zdvihátka moc draho. Proto se nahrazují vloženými pákami. Taky se tím zjednodušuje údržba, vyměnit distanční podložky u pák by mělo jít bez sundávání vačkových hřídelů.
Tak to ja myslel treba motor s1000rr…
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |