paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.8.2023 v 14:28 | Nahoru | #7411

Deadman píše: Ono bylo za příplatek u čtvrtunových cesťáků, kde dává smysl a sám bych ho tam chtěl. Ne u lehkých endur.
Ale zase musím říct, že to ABS na CRF300L je naladěné tak, že nijak agresivně nezasahuje ani v terénu. Mírný smyk zadního kola umožňuje, při pomalé rychlosti nezasahuje vůbec. Tedy téměř nepřekáží. V každém případě je ale zcela zbytečné. Zvyšuje výrobní náklady a výsledkem je jen +2kg zbytečné hmotnosti.


Mne ted ABS na CFR nijak neurazi a na predku uz vubec ne, tam funguje skoro dokonale. A protoze se da na zadku vypnout, tsk ty 2 kila navic za kostku pod sedlem klidne ozelim.

Naposledy editováno 30.08.2023 14:31:13

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.8.2023 v 17:31 | Nahoru | #7412
V zimě jsem se dostal do takové blátivé kaše, že po pozjezdu se abs vůbec nezaplo a hlásilo chybu, a to i po několika pokusech s vypnutím a zapnuiím motoru, rozjezd, zase chyba... Ale to bylo jenom při jedné vyjížďce a fakt to byly bahenní lázně, sebe a motorku jsem umejval wapkou skoro hodinu, a to bylo jenom nahrubo, abych to mohl dát do garáže a boty do chodby... To už raděj volný kamení než tolik bláta.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.8.2023 v 18:09 | Nahoru | #7413
karelsychra> To se mi v Rumunsku stalo několikrát na blátivých úsecích, jak cestou na kopec, tak při sjezdu dolů. A to to bahno ani nelepilo. Po delší jízdě bez prokluzu kol ta chyba zmizí. Software toho ABS zřejmě s jízdou na nepřilnavém povrchu vůbec nepočítá a trvalý rozdíl v rychlosti kol považuje za chybu systému.

Mimochodem - k brždění motorem (při sjezdu z 1500m vysokého kopce nutné) - to vstřikování nemá na rozdíl od aut funkci fuel cut off. Tedy nevypne vstřikování při brždění motorem, alespoň ne v běžných otáčkách. Takže to furt žere a střílí do výfuku (i díky PAIR). Pokud při brždění motorem vypnu chcípák, brzdná síla významně vzroste. To jsem při dlouhých sjezdech využíval. Pokud se ale zadní kolo zcela zastaví (na velmi kluzkém povrchu), už se neroztočí a člověk musí být připraven vymáčknout spojku.
Opětovné roztočení bez startéru jde jen někdy. Na nízký kvalt to neotočí motorem před kompresi, na vysoký to rozepne tu samosvornou spojku co mají 300L, takže to pak brzdí spojkou, což je pochopitelně nežádoucí.

Naposledy editováno 30.08.2023 18:18:45

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.8.2023 v 21:05 | Nahoru | #7414
Brždění motorem u 250 používám, a žádný střílení do výfuku jsem nezaznamenal. A že to brzdí víc s vypnutým zapalováním jsem si onehdy vyzkoušel omylem, zavadil jsem o spínač prackou při sjezdu a pak se divil, že to dole nějak nereaguje na plyn :)
"samosvorná spojka" - jestli není jenom poddimenzovaná. Někde na netu jsem zahlídl, že borci dávají nějaký "hard" provedení z CBR300, na první pohled tam není ta poloviční poslední lamela...

Naposledy editováno 30.08.2023 21:11:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.8.2023 v 21:21 | Nahoru | #7415

karelsychra píše:
"samosvorná spojka" - jestli není jenom poddimenzovaná. Někde na netu jsem zahlídl, že borci dávají nějaký "hard" provedení z CBR300, na první pohled tam není ta poloviční poslední lamela...



Na 300L a 300LR je úplně jiná spojka než na 250L a CBR250/300. Rozdíl je v přítlačném mechanismu, který při brždění uvolňuje přítlak, a v tahu naopak přitahuje.
Není to jen slabá spojka, jako u 250L s origo slabýma a při přehřátí měknoucíma pružinama. Funguje to a páčka jde zmáčknout i jedním prstem. Já jsem si uřízl páčku v půlce (stejně to mám na NX250 s normální spojkou) tak, aby byla na 2 prsty, zbylé prsty vůbec nezvedám z heftu.
Tady je jak to funguje:

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 09:48 | Nahoru | #7416
Zajímavý... Otázka je, jestli je nějakej důvod k tuningu u crf250. Já to nijak přes spojku netahám, a nějakýho prokluzu v záběru jsem si nevšiml, tak si myslím, že i ta origo spojka se mnou bude hodně dlouho... A jestli jde jedním nebo dvěma prsty ani nevím, určitě mnohem líp nez na XJR, a ještě mnohelm líp než na XJ 900f, kdysi jsem si průjezdem Katovickou semaforovou oblastí uhnal zánět šlach...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 10:41 | Nahoru | #7417
[quote=Deadman]Na 300L a 300LR je úplně jiná spojka než na 250L a CBR250/300. Rozdíl je v přítlačném mechanismu, který při brždění uvolňuje přítlak, a v tahu naopak přitahuje.
Není to jen slabá spojka, jako u 250L s origo slabýma a při přehřátí měknoucíma pružinama. Funguje to a páčka jde zmáčknout i jedním prstem. Já jsem si uřízl páčku v půlce (stejně to mám na NX250 s normální spojkou) tak, aby byla na 2 prsty, zbylé prsty vůbec nezvedám z heftu.
Tady je jak to funguje:


Ta spojka se jim opravdu povedla-Na jeden prstík. Konečně člověk může v terénu používat hodně spojku. Což je prostě potřeba.
Jinak ta motorka vzhledem k ceně je opravdu dobrá – to co zvládá v terénu i na silnici. S přibývajícími kilometry si to uvědomuju čím dál víc.

Naposledy editováno 03.09.2023 10:44:14

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 10:46 | Nahoru | #7418
karelsychra> Kamarádovi na 250L spojka také pocitově fungovala dobře. Že malinko klouže při plném záběru, nepostřehl. Až najednou začala klouzat hodně. Pokud nejezdíš nikam daleko, klidně to můžeš nechat být, dokud se to neposere. A pak vyměnit pružiny i s lamelama.
Já bych tam minimálně hned dal pružiny z CBR300R, prodlouží to životnost lamel. Ale já jsem ten typ, kterému nevadí se vrtat v motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 11:46 | Nahoru | #7419
Deadman> Ahoj v čom má byt ten facelift bo pokukujem po crf 300l len už tento rok to asi necham tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 12:00 | Nahoru | #7420

jojik1 píše: Deadman> Ahoj v čom má byt ten facelift bo pokukujem po crf 300l len už tento rok to asi necham tak.


To bude zveřejněno nejdříve v listopadu. Touto dobou nejspíše ještě není ani definitivně rozhodnuto o všech změnách. Zatím máme jen vágní informace že nějaký facelift bude.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 12:12 | Nahoru | #7421
Deadman> Ok vďaka budem sledovať ja tu moc na fóre nepíšem ,ale denne tu čítam viac než dosť a stále učím.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 20:32 | Nahoru | #7422
tady se scházejí znalí lidé. Víte někdo proč má většina čtyřtaktů na hlavě válce zvenku ze strany ty výřezy na vačky (půlměsíce)? (těsnění víka hlavy se má podmazat silikonem jen v těch půlkruzích)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 20:46 | Nahoru | #7423

bledemon píše: tady se scházejí znalí lidé. Víte někdo proč má většina čtyřtaktů na hlavě válce zvenku ze strany ty výřezy na vačky (půlměsíce)? (těsnění víka hlavy se má podmazat silikonem jen v těch půlkruzích)


Já si tipnu, že je technologický "otvor" vzniklý při vyvrtávání uložení vaček v hlavě.
Ale může tam být i nějaký další účel.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 21:06 | Nahoru | #7424
Deadman>

Je to tak, je to technologické, ulozeni vacky se musi obrobit v sesroubovanem stavu a jinudy by se tam nastroj nedostal.

Treba ostre jednovalce od ktm to nemají, viko ventilu ma tu delici rovinu šikmo…

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 21:10 | Nahoru | #7425
Deadman> to mě nenapadlo dík (i když předpokládám že otvor v hlavě je odlit a pak jím vedou vrták do uložení vaček).

Zajímavost, že u Kove předěláním ohc zongshenu na dohc (má přidat 10kw, edit: nakonec asi 3kw) udělali jeden otvor větší:


Naposledy editováno 08.11.2023 13:01:26

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 21:12 | Nahoru | #7426

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 21:15 | Nahoru | #7427
assassin> a teď jsem našel crf450 unicam, to má víko rovné bez výřezů hlavy

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 21:31 | Nahoru | #7428
Dnes jsem si dal prvnich par offroad kilaku s renthaly a je to vyrazne lepsi nez s originaly. Akorat se mi ted tresou zrcatka...

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2023 v 23:52 | Nahoru | #7429
to Bledemon: Asi mají tu druhou vačku tlustší. Možná je použit systém jak v autě, že se ta vačka prostě zastrčí do hlavy z boku, tj ložiska jsou ten největší průměr. Ale jsou to jenom dohady, vevnitř jsem to neviděl. Obecně + 10kW neudělá rozdíl OHC/DOHC s ostatními shodnými parametry, ale jinej tvar spalovacího prostoru, časování, zdvihy vaček, velikost ventilů a další změny.
CRF450 unicam: jedna vačka, vejš, a pod ní zdvihátka jako páka, dva ventily přes jednozvratnou páku . Tj díra na vačku je hodně nad dělicí rovinou ventildeklu. z obrázku je to jasný. Tj něco málo setrvačné hmoty navíc, ale jinak najdi deset rozdílů ve fungování proti DOHC - možná končí nahoře drobek níž kvůli větším setrvačnejm hmotám na ventilech, ale to je asi celý. Ve výsledku je to DOHC jednodušší než tohle řešení...
Se dívám, že i CRF 250L má pákový zdvihátka, ne každá vačka na svůj ventil. Teda jestli to od 2013 nezměnili, novější obrázek jsem nenašel

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.9.2023 v 01:42 | Nahoru | #7430
Novejsi ktm (sportovni) jsou taky jednovackovy. Velka cast soucasnych vykonnych motoru maji vlozena vahadla a vacka nemacka primo ventily, vcetne tech co maji pres 200ps z litru…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.9.2023 v 08:28 | Nahoru | #7431
assassin> Což by mě zajímalo proč. 30 let byly standardem hrníčky. A fungovaly zcela bezproblémově.
Chápu vahadla třeba u automobilových motorů BMW, kde je soustava dvou vahadel nutná pro variabilní zdvih ventilu. Ale proč u jednoduchého rozvodu? Nižší výrobní náklady?
Výhoda hrníčkového zdvihátka je, že na ventil působí čistě jen souose, takže se téměř neoportřebovává dřík a vodítko, narozdíl od vahadlového řešení. Ale životnost výrobce nezajímá.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.9.2023 v 09:47 | Nahoru | #7432
Inzeruju svoje Domino (předchůdce CRF), tak jsem využil hezkého počasí a udělal umělecký fotky
https://motorky.bazo...0-dominator-1998.php

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.9.2023 v 10:24 | Nahoru | #7433
Deadman> nejsem motorar, ale 30let to bezproblémové fungovalo na motorech s polovičním , nebo o tretinu menším “mernym” vykonem. Jeste cca 10let zpet bylo top 150ps na litr, dneska je to 210…

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.9.2023 v 10:41 | Nahoru | #7434
Pro motory, které jsou klasický "spotřebák", vycházejí hrníčková zdvihátka moc draho. Proto se nahrazují vloženými pákami. Taky se tím zjednodušuje údržba, vyměnit distanční podložky u pák by mělo jít bez sundávání vačkových hřídelů.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 09:04 | Nahoru | #7435

mRKEF píše: SuperSic58> Sranda jak se změnila situace. Před lety bylo ABS, ESP za masivní příplatky a teď ho dostaneš "zadarmo" a půlka lidí by to nechtěla :D.



Já bych si klidně i připlatil, aby tam to ABS nebylo Z podstaty se mi příčí už jen ta hromada hadic, káblů, krabiček plus čerpadlo nebo co to je, jen to zabírá místo a dělá motorku složitou a komplikovanou

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 09:08 | Nahoru | #7436
Tak už jsou doma nový goggle Snad je dneska i ozkoušim v praxi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 09:15 | Nahoru | #7437

Krautkopf píše: Pro motory, které jsou klasický "spotřebák", vycházejí hrníčková zdvihátka moc draho. Proto se nahrazují vloženými pákami. Taky se tím zjednodušuje údržba, vyměnit distanční podložky u pák by mělo jít bez sundávání vačkových hřídelů.



Tak to ja myslel treba motor s1000rr…

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 09:41 | Nahoru | #7438
assassin> Vždyť píšu spotřebák .S těmi krátkými vloženými pákami je to výrobně mnohem jednodušší, výměna podložek taky, takže proč ne, když to zaručí funkci. Je potřeba vyřešit zaručit mazání a tvrdost kontaktních ploch, protože jak se to nepodaří, hned jsou vačky na kaši .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 09:49 | Nahoru | #7439
SuperSic58> tak snad budes pokojenej… ja fox prestal kupovat, protozevse co jsem od nich mel byl klasickej americkej spotrebak na jedno pouziti …

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 09:58 | Nahoru | #7440
assassin> S čím máš dobrou zkušenost? Taky budu muset časem vyměnit - mám už takový vyžilý xindly kdysi z bikers crownu .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist