zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Fridex_01 píše: Zdar borci, dám svou čerstvou zkušenost s Trackerem na 300L, mám tam 120/90. Guma vleze v pohodě,nikde ani při propružení neškrtá. Potvrdilo se mi očekávání, že na hlíně drží víc jak na asfaltu. Není to kompromis,je to čistě do terénu. To že hučí je pravda,ale to mi nevadí,ale to že plave a dokáže poslat takhle slabou motorku i na trojku do driftu mi vadí.
Díky moc za info. Takže v terénu dobrý a na asfaltu špatně? Na asfaltu to plave i na suchý silnici? Při tlaku 1,5?
Asi jen další potvrzení, že žádný rozumný Univerzál pro 70 %off/30 on neexistuje
Pokud chci zachovat funkci dual sport, Tak jediný co se asi dá udělat dát naobě kola MT 21..
Možná lepší to položit v terénu než na silnici, si říkám…
Naposledy editováno 07.08.2023 15:27:30
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kamarád na CRF250L doteď jezdil MT16 vepředu a MT21 vzadu. Ta MT21 vzadu v bahně zaostávala, ale ne nijak zle. Jinak si to celkem chválil.
Já jsem teď objednal MT16 přední a D606 zadní, tak poreferuji, jak to dopadlo. Zajímala mě i Dunlop AT81 přední, ale nenašel jsem nikoho, kdo by mi řekl jak funguje.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
"O 10mm vyšší" je kratší o 5mm (zadek o 1,5cm níž při stejném předpětí, při správném mnohem výš)
"-30mm" tlumič je kratší o plných 27mm
"-60mm" tlumič je kratší o brutálních 37mm
O kolik jsou kratší zdvihy tlumičů, jsem se od nich nedozvěděl.
Pokud tedy chcete brutálně snížit motorku třeba pro manželku, je to dobrá cesta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Michelin Tracker má trochu měkčí konstrukci, proti "pravým" enduro a cross plášťům. Aby se ta guma chovala líp na silnici, neplavala na špuntech a neměla moc velký valivý odpor, potřebuje vyšší tlak - takový, že odolná cross guma už by byla jak beton. Proto má Tracker menší tuhost kordu, aby se dostálo požadavkům na větší univerzálnost, ale tlakuje se o kapku víc. Doporučených 1,2 bar je minimum, spíš na offroad, protože na silnici už plave a nezatáčí. Na trasy s větším podílem silnice chce pumpovat 1,5 bar, když bude použitá primárně na silnici, tak 1,7 bar.
Deadman píše: Fridex_01> Vysloveně to klouže do driftu, nebo si jen přešlapují špalky, takže to plave ale neklouže? To druhé dělá třeba Mitas C-02 a člověk si na to zvykne.
Kamarád na CRF250L doteď jezdil MT16 vepředu a MT21 vzadu. Ta MT21 vzadu v bahně zaostávala, ale ne nijak zle. Jinak si to celkem chválil.
Já jsem teď objednal MT16 přední a D606 zadní, tak poreferuji, jak to dopadlo. Zajímala mě i Dunlop AT81 přední, ale nenašel jsem nikoho, kdo by mi řekl jak funguje.
Tak dej prosím pak vědět. Ještě s objednávkou počkám.
Palomoto píše: Deadman> nějak mne nesedí že jinde snížení 30mm udělá kratší o 10mm a tady o 27mm? Jako Wilbers je dobrá firma a asi ví co dělají a mají to pomeremy
Tlumič o 10mm kratší udělá snížení o 32mm, pokud by měl pružinu stejně měkkou jako originál. Prakticky je z toho ale zvýšení o 2cm, pokud má správnou pružinu nastavenou na sag 80mm. Tlumič o originální délce 415mm se správnou pružinou nastavenou na stejný sag by měl sedlo o 55mm vejš než má originál.
Dodatek: Takže když je pro mě výška sedla s originálem (sag 135mm při asi 75kg) tak akorát, koupím si o 17mm kratší RallyRaid který se sagem 80mm bude mít sedlo stejně vysoko. Přestože mechanicky to sedlo snižuje o 54mm, prakticky se výška sedla oproti originálu nezmění.
Wilbers uvádí u tlumičů přibližné snížení sedla oproti originálu s měkkou pružinou a průměrně těžkým jezdcem. Aby toho snížení dosáhl s normální pružinou, musí to ten tlumič snížit o to číslo plus 5cm navíc, o kolik je originál chybně sedlý.
Pokud si na CRF300L místo nás dvou sedne 100kg pořízek, zadek si sedne o 20cm, kousek nad dorazem a všechna ta čísla opět vycházejí jinak.
Originál tlumič je zřejmě navržen pro thajskou transku co váží 40kg i s podprsenkou a postelí.
Naposledy editováno 07.08.2023 17:43:01
assassin píše: celkem i jo... elektromobily, kary za dlouhy prachy....
WB lambda plus kontroler je dnes par tisicovek, kdo se chce v motorce vrtat urcite tohle potrebuje... taky jsem si prosel barvama svicky, ruskou svickou atd... ale to je fakt pravek
A chudáci s tim pak musej jezdit po těch rozvalinách Tuhle přede mnou jelo nějaký placatý lambo po okresce, z předku mu padaly trsátka, jak najel do nějaký džuzny
To nemusim hulit nějakej model přes skleněnku, stačí se na svíčku kouknout. Jak už jsem tu psal, neni to exaktní měření jako s tou lambdou, to dá rozum. Ale svíčka ti prostě leccos napoví, když tam bude něco vyloženě špatně.
Deadman píše: Dal jsem si teď za dva dny prvních seznamovacích 650km. Zatím jen asfalt, převážně 2. a 3. třídy. Mám další postřehy a dotazy.
1. Dá se jednoduše a nedestruktivně vypnout to svícení předníma blinkrama co je místo parkovačky? Ve dne to vypadá blbě a mate to ostatní řidiče. V noci to dokonce ruší tím, že to svítí v zorném poli. Hlavní světlo stejně nejde nijak vypnout (na tom nejpozději po záruce zapracuji), tak ta chybějící parkovačka nedává smysl.
2. Tachometr hodně přeměřuje, zhruba o 10%. Spotřeba podle tankování je o 8% vyšší než indikuje display, ikdyž bych věřil počitadlu kilometrů. Plná nádrž od rezervy je jen 5L, trochu otravné. Na NX to bylo podobné. Proč ty nádrže nedělají o 2L větší?
3. Tlačítka na tachometru jdou opravdu obtížně zmáčknout. Sice k tomu není moc důvod, až na můj zvyk nulovat počítadlo km při tankování. Působí to dojmem čínského zmetku, Honda by si na takové detajly mohla dávat pozor.
4. Odstupňování převodovky je skoro perfektní. Mezery bezi kvalty 1-2-3 a 5-6 jsou pro mě optimální. Kvalty 3-4-5 by k dokonalosti mohly být o kousek dál od sebe.
5. To sedlo je opravdu hrozné, na tom dovolenou nedám. Už když jsem o pořízení CRF jen přemýšlel, věděl jsem že sedlo budu muset upravit, minimálně přečalounit. Nevěděl jsem ale, že je až tak hrozné. Máte někdo zkušenosti se SeatConcepts? Jsou drazí, ale mají mezinárodně dobré reference.
5. Klakson jsem musel odpojit, jinak to nešlo. Po čtvrt století ježdění se těžko zvyká na prohozené ovládání blinkru.
6. Potkávačka svítí jen průměrně. Zato dálkovka opravdu překvapila.
Tyjo ten klakson za mě uplně v pohodě a to jezdim ještě na motorkách, co to maj obráceně(klakson/blinkry) Ta ruka se nakalibruje sama, zas bych z toho nedělal umění hry na klavír...
3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Fridex_01 píše: Fyro> Na úplně suchým asfaltu jsem to nevyzkoušel, ale mokrej asfalt dost napoví. Doufám doporučených 1,5 bar, v rychlých zatáčkách si prvně zaplave a pak jsem zvolnil. V pomalých cítíš,jak zase jakoby zaplave- prostě uhne než se zapře,ale prostě na tak malé ploše těch kostek grip být nemůže, takže na výjezdech klouzal jak silniční na šotolině. Do budoucna nevím jestli zkusit doporučocané kombo MT21 a d606, nebo zkusit TKC 80
A máš ty trackery na obou kolech?
Šotolina, kamenité cesty a suchý offroad také dobrý. Mokrá tráva je už horší, v bahně slabé, boční vedení v podélných rigolech žádné. Není to guma vysloveně na offroad, je to cestovní univerzál. MT21 je oproti tomu víc offroad a méně cestovní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Palomoto píše: .... TkC 80 si nedokážu představit, že by v terénu byly lepší než originál
Tohle můžu zodpovědět, protože jezdím oboje. Ne, TKC-80 jsou v terénu o něco slabší než originál IRC. Zato ale výrazně lépe drží na asfaltu a mají několikanásobnou životnost. Na zadní IRC jsem za necelých 1000km sjel zhruba 2mm. Tímhle tempem bude ve 4000km na vyhození.
Tolik na ní ale nikdy nenajedu, strčím ji do sklepa jako STK speciál pro případ, že by na STK v mém okolí začli řešit výšku profilu.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
P.S: kolik kdo foukáte do terénu? mám obavy, že když budu mít v zadní gumě míň než 0.2MPa, tak ji někde vyzuju, cvaknu nebo zničím ráfek...
Deadman píše: ...
Mimochodem, na youtube jsou záběry o překvapivé konstrukci toho origo výfuku. Preciznost Hondy se tu nekoná, vypadá to jako zbastlený absobrční výfuk s tlumítkem:
Opravuji se. Ukazuje se, že Honda má pro každý kontinent jiný výfuk.
Americká verze je o asi 3cm kratší a má vyndavací tlumící vložku. Co je uvnitř, nevím. Nejspíš až po kat nic.
Evropská a britská verze nemá vyndavatelné tlumítko. Podíval jsem se dovnitř boroskopem. Je to komorový výfuk s přepážkou uprostřed (asi jedinou). Výstupní roura je děrovaná, s otevřeným koncem uvnitř kus před přepážkou. Skrz přepážku prochází další děrovaná trubka. Uvnitř není žádná tlumicí vata (to v tomto druhu výfuku nikdy není)
Australská verze je opět jiná. Dokonce vypadá ještě o kousek delší.
Předpokládám, že třetinu útlumu hluku má na svědomí kat. Bez něj se to bude hůř dohánět. Napadlo mě dát dva kratší absobční tlumiče za sebe. Ten druhý napojit na tlumící vložku prvního. Zároveň by tam mohl být malý ohyb, aby to lépe zapadlo do tvarů motorky. Na délku je tam minimálně 15cm volného místa navíc. Alespoň by výfuk neopaloval blinkr a případná zavazadla.
Naposledy editováno 08.08.2023 21:51:58
Ale asi na to kašlu, až budu chtít jezdit fakt potichu, pořídím si něco elektrickýho. Snad se to časem dostane cenovkama aspoň na úroveň CRF300L.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
https://www.zrmoto.c...st-front-dot-14/2023
Jsem frustrován z českých eshopů. Jen menšina z nich uvádí "dostupnost neznámá", nebo "skladem u dodavatele", což fakticky znamená že netuší jestli a kdy to lze sehnat.
Většinou uvání "20 kusů na externím skladu", "skladem", nebo "skladem na prodejně". Přestože to není pravda a sklad, natož externí ani žádný nemají.
Ač jsem vše objednával pouze "skladem" nebo "skladem na prodejně". Polovinu věcí ani po 2 týdnech nemám. Když se ozvu emailem, dostanu jen výmluvy, když pak zavolám, přiznají že tu věc nikdy neměli a že netuší, kdy jim to přijde.
Ve srovnání s tím, cokoliv jsem objednával z ciziny, pokud uváděli že je to skladem, ihned to odeslali. Případně informovali o předpokládaném datu doručení. To v ČR ne. Informování o aktuálním stavu žádné, informace na webu vysloveně nepravdivé.
Naposledy editováno 09.08.2023 13:15:10
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |