zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
kObzZy píše: Máte někdo na přední vidlici vyměněné víčka s odvzdušňovacím ventilkem ? Popřípadě nové víčka s integrovaným ventilkem od ZETA ? Budu měnit pružinu a přemýšlím jestli by se nehodilo i doplnit víčka o ventilky.
Co bys tam chtěl odvzdušňovat? Radši vyměň včas olej.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Fyro píše: Znám to taky-zní to apocit je jako kdyby přeskakoval Řetěz. Dělá to při rychlé jízdě do kopce Po rozmláceným povrchu. Podle mě mlátí řetěz o kyvku.
Asi to je normální, dělalo mi to i u XR 250 R. Řetěz mám vždy napnutý správně.
Zkusil jsem vyměnit rozetu - možná to mlátí o trochu míň, ale furt dost. Začínám to brát jako vlastnost, ačkoliv rok nazpět jsem nic takového tuším nepozoroval...
Nicméně, koukal jsem na pastorek (najeto 1500 km) - na drážkované hřídeli má vůli a hází axiálně po obvodu cca 2-3 mm + samotná hřídel má axiální vůli v převodovce cca 2-3 mm.
Byl byste někdo ochoten mrknout na svůj stroj a říct, zda je toto normální?
Díky!
Naposledy editováno 24.04.2023 08:20:57
Mathew94 píše:
Nicméně, koukal jsem na pastorek (najeto 1500 km) - na drážkované hřídeli má vůli a hází axiálně po obvodu cca 2-3 mm + samotná hřídel má axiální vůli v převodovce cca 2-3 mm.
Máš tam vůbec ještě ložisko, resp. kuličky v něm?
Naposledy editováno 24.04.2023 09:27:16
Mathew94 píše: ...
Nicméně, koukal jsem na pastorek (najeto 1500 km) - na drážkované hřídeli má vůli a hází axiálně po obvodu cca 2-3 mm + samotná hřídel má axiální vůli v převodovce cca 2-3 mm.
Pastorek může mít axiální vůli. Ale hřídel může mít maximálně tak půl milimetru.
Pokud by se posunula o 3mm, posunou se s ní i volně otočná kola (č. 4, 7, 10, 12 na obrázku), do kterých by pak nedostatečně zapadly zubové spojky "kameny" posuvných kol (č. 16, 19 na obrázku) jejichž axiální polohu určují řadící vidličky. A to nemluvím o tom, že by to kolo v záběru přenášelo sílu polovinou šířky zubů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mathew94 píše: Zkusil jsem vyměnit rozetu - možná to mlátí o trochu míň, ale furt dost. Začínám to brát jako vlastnost, ačkoliv rok nazpět jsem nic takového tuším nepozoroval...
Nicméně, koukal jsem na pastorek (najeto 1500 km) - na drážkované hřídeli má vůli a hází axiálně po obvodu cca 2-3 mm + samotná hřídel má axiální vůli v převodovce cca 2-3 mm.
Byl byste někdo ochoten mrknout na svůj stroj a říct, zda je toto normální?
Díky!
..nemáš třeba nerovnoměrně vytahanej řetěz? Plácání řetězu taky znám, ale je mi divný, že u tebe na to nemá vliv napnutí. U mně na to mělo napnutí řetězu vliv zásadní (mlátil při podtáčení motoru jen když byl hodně volnej nad předepsanou hodnotu). Krom slideru na kyvce umí dělat podobnej zvuk i ten díl dole před rozetou, jen nevim jestli i u crf, znám to od svojí ajp a z nějakých ktm.
A na tancující pastorek pozor, spolu s křemičitým prachem, kterej se do drážek dostane, umí časem zkurvit cementování na tisícihranu a pak ho pěkně semele. Např. JTR pastorky jsou v tomhle ohledu pěkný srač..y, protože oproti originálu mají na hřídeli vůli jak prase. Rozety od nich používám, ale kolečko už nikdy..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
EnduroOnRoad píše: ..nemáš třeba nerovnoměrně vytahanej řetěz? Plácání řetězu taky znám, ale je mi divný, že u tebe na to nemá vliv napnutí. U mně na to mělo napnutí řetězu vliv zásadní (mlátil při podtáčení motoru jen když byl hodně volnej nad předepsanou hodnotu). Krom slideru na kyvce umí dělat podobnej zvuk i ten díl dole před rozetou, jen nevim jestli i u crf, znám to od svojí ajp a z nějakých ktm.
A na tancující pastorek pozor, spolu s křemičitým prachem, kterej se do drážek dostane, umí časem zkurvit cementování na tisícihranu a pak ho pěkně semele. Např. JTR pastorky jsou v tomhle ohledu pěkný srač..y, protože oproti originálu mají na hřídeli vůli jak prase. Rozety od nich používám, ale kolečko už nikdy..
>Krautkopf
To snad jo Každopádně radiální vůle tam je minimální..
>mRKEF
Ok, díky za info!
>Deadman
To zní logicky - změřím vůli přesně.
>EnduroOnRoad
O to drážkování se právě bojim. Myslíš JTF pastorky? Tak ten tam přesně mám - jaký jiný bys doporučil?
Na to "vodítko" dole před rozetou mrknu.
PS.: Ha, jestli správně chápu, tak JTF (Front) a JTR (Rear)?
Děkuji všem za reakce!
Naposledy editováno 24.04.2023 12:17:05
jj, správně je to JT Sprockets a jak píšeš na konci písmeno je Rear/Front. Já ti nejsem schopen poradit, co tam dát alternativního, nemám to vyzkoušené - to ti asi poradí nejlépe crfkáři s velkými km nájezdy. A pak už jedině objednat a vyzkoušet. Já dlouhou dobu považoval JT za kvalitní, ale nezdála se mi ta velká vůle a po zkurvení hřídele na jedné mojí motorce a načaté hřídeli u kámoše mi to začlo bejt podezřelý, teď už vím. Já mám na svým ajp čistokrevně čínskej motor a origo čínský kolečko. Kolečko vypadá naprosto obyčejně, hnusná černá ocel, evidentně soustružené, bez jakýchkoliv líbivých povrchových úprav a nápisů. Sedí i po 15 tis. km (z toho půlka offroad v písku) jak nový, ani se nehne a sundat šlo rukou docela ztuha, prostě žádná vůle. A to by na to číňan mohl v tomto případě celkem sr..t, protože kolečko má narozdíl od např. honďáckýho úchytu pořádnou boční oporu velkým vymezovacím kroužkem, ke kterýmu je zvenku přitaženo obrovskou maticí. Je tak dokonale utěsněno proti bordelu a hlavně neumožní to jakékoliv tancování kolečka na hřídeli. Když jsem si koupil JT kolečko, zjistil jsem, že tam vaklá jak svině a eště navíc netrefili nálitek pod matici, bylo tam méně materiálu. Od pohledu bych řekl, že ty JT jsou lisované a od toho se možná odvíjí ty nepřesnosti. V minulosti mi JT vaklalo i na jiných strojích, kde originál seděl dobře (jiná čína a Honda NX). Nebyla to vada kusu.
Kolečka z číny na ten můj motor jsem objednal od dvou různých výrobců a obě seděly perfektně.
Takže možná zkusit něco ověřeného z číny na tu crf nebo nejraději origo z Hondy, jestli to neni za nesmyslnou raketu. Výměna hřídele je mnohem dražší sranda. Ona totiž jakákoliv vůle v tom tisícihranu nebo spíš "několikahranu" se provozem začne rychle zvětšovat, např. při každém ostrém přechodu z akcelerace do brždění motorem a zpět to dostane ránu a to tam ani nemusí bejt písek. Ten patent, co Honda používá, obecně neni do svinčiku uplně výhra, o to více to chce hlídat, aby to bylo v co nejlepším stavu..
Naposledy editováno 24.04.2023 17:19:40
3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
V Hondě stojí pastorek 1600,- a jejich dvorní mechanik řekl, že stejně všude dávaj JT, neb vydrží víc než origo.
Nebo možná kecal a je to jen kvůli podojení zákazníka...těžko říct.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mathew94 píše:
V Hondě stojí pastorek 1600,-
To je normální Honda cena. Ať jde o ložisko NSK, rozvoďák Daido, cokoliv... Vezmou cenu, za kterou to ten výrobce dodává na otevřený trh a vynásobí ji pěti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Deadman píše: To je normální Honda cena. Ať jde o ložisko NSK, rozvoďák Daido, cokoliv... Vezmou cenu, za kterou to ten výrobce dodává na otevřený trh a vynásobí ji pěti.
To mají všichni takhle napálený, proto tak dobře funguje trh s druhovýrobou..
Fyro píše: To mají všichni takhle napálený, proto tak dobře funguje trh s druhovýrobou..
Nevím jak motocyklová divize BMW, ale u aut BMW je ten cenový faktor "jen" asi x3. Ty origo díly jsou dnes stejně vyrobené všude, jen ne v Německu a kvalita je většinou stejná jako lepší druhovýroba. Často identická, když si člověk vybere díl od výrobce, co dělá ty origo díly. Automobilka si sama skoro nic nevyrábí.
Co jsem prohlížel kamarádovu CRF250L, a to i zevnitř při opravě spojky, kvalita materiálu ani zpracování na mě nepůsobila lepším dojmem než průměrná druhovýroba. Zvláště ve srovnání s Hondou made in Japan z 80. let.
Mathew94 píše: Tak jen pro zajímavost:
V Hondě stojí pastorek 1600,- a jejich dvorní mechanik řekl, že stejně všude dávaj JT, neb vydrží víc než origo.
Nebo možná kecal a je to jen kvůli podojení zákazníka...těžko říct.
tvl, to je dobrá zlodějna.. čekal jsem hodně, ale tohle teda ne. Za ty prachy uděláš 5 až 6 pokusnejch nákupů v číně, a to už bys mohl natrefit na něco slušnýho.
Já ti zkusim na alli najít podle obrázků tu značku, co mi od nich perfektně seděly ty kolečka. Ale je to stejně trošku loterie, protože jednak číňan mlží a lže jak když tiskne, obrázky jsou u produktů vždycky alespoň 2 až 3 uplně něčeho jinýho, než ve skutečnosti dostaneš a navíc na CRF se to tomu samýmu výrobci nemusí tak dobře povést jako na moje AJP. Večer budu mít víc času, tak to zkusim vypátrat a hodit link.
Takovouhle zlodějnu bych z principu nepodporoval. Na základě nových faktů tedy odvolávám své doporučení k nákupu originálu v Hondě..
A jestli tam fakt cpou JT, tak snad raději No coment..
Takže bych asi doporučil zkusit zdejší eshopy nebo prodejny, mají krom výše jmenovaného anglického šitu eště několik dalších značek, všechno se to pohybuje +/- okolo 300 CZK. Koupit od každého vzorek, vyzkoušet, která značka se nejmíň vaklá a zbytek pak ve 14 denní lhůtě poslušně vrátit. V druhé fázi případně ten alliexpress, kde jsou ceny stejné, dodání delší, vrácení nerentabilní.. Přeju mnoho štěstí!
PS: a samozřejmě se tady podělit s ostatními o výsledek celého experimentu
Naposledy editováno 25.04.2023 22:59:53
Ty obrázky té snížené verze bych vyhodnotil skoro jako mou CRF250 po výměně přední pružiny a zadní "kosti". Z nižší světlé výšky si nic nedělám, mám tam plastovej "šusplech" kterej mě dost překvapil tím, co vydrží, a jak se pěkně dokáže sklouznost po šutru...
Co jsem musel dotvořit, tak na předku zajistit uchycení tlumiče ve víčku o těch 5cm níž (vlastně výš), než je původně, ono se to pořád při zastavení v prudkým kopci mělo snahu vysunout na původní délku, což je na mě moc. Takže jsem milý víčko provrtal, zhora udělal M14 závit a tam našrouboval kousek mosazi, ve kterým je M10 závit pro tyčku tlumiče. Tak akorát mi to vyšlo pod řídítka, efekt vysunutí šavlí v kopci prakticky zmizel. Takže předpokládám že podobně to bude i u sériové snížené verze, tam spíš bude tyčka tlumiče kratší, nechtěl jsem do toho nevratně zasahovat, víčko tlumiče mám náhradní pro uvededení do původního stavu.
P.S. Já jsem tak rád, že jsem koupil loni tu zánovní CRF250... jinak bych byl asi doteď bez motorky na polňačky.
3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Tady zajímavý kousek kdyby někdo hledal něco takové
Máte s tím někdo zkušenosti? Vypadá to dobře a asi je to i lehký když je to vzduchac.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Sice bych za to 100 tisíc nedal, ale jestli si někdo myslí, že je to stará kurva, tak tak tahle kurva na drapákách by byla schopná všem současným CRF-L a KLX sakra natrhnout prdel.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |