paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.4.2023 v 19:02 | Nahoru | #6631

kObzZy píše: Máte někdo na přední vidlici vyměněné víčka s odvzdušňovacím ventilkem ? Popřípadě nové víčka s integrovaným ventilkem od ZETA ? Budu měnit pružinu a přemýšlím jestli by se nehodilo i doplnit víčka o ventilky.


Co bys tam chtěl odvzdušňovat? Radši vyměň včas olej.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2023 v 08:19 | Nahoru | #6632

Fyro píše: Znám to taky-zní to apocit je jako kdyby přeskakoval Řetěz. Dělá to při rychlé jízdě do kopce Po rozmláceným povrchu. Podle mě mlátí řetěz o kyvku.
Asi to je normální, dělalo mi to i u XR 250 R. Řetěz mám vždy napnutý správně.



Zkusil jsem vyměnit rozetu - možná to mlátí o trochu míň, ale furt dost. Začínám to brát jako vlastnost, ačkoliv rok nazpět jsem nic takového tuším nepozoroval...

Nicméně, koukal jsem na pastorek (najeto 1500 km) - na drážkované hřídeli má vůli a hází axiálně po obvodu cca 2-3 mm + samotná hřídel má axiální vůli v převodovce cca 2-3 mm.

Byl byste někdo ochoten mrknout na svůj stroj a říct, zda je toto normální?

Díky!

Naposledy editováno 24.04.2023 08:20:57

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2023 v 08:33 | Nahoru | #6633
Tak včera jsem se konečně letos poprvé trochu projel. Bylo to velice poutavé odpoledne. Jen si dneska připadám jak po celodenním lámání skály - jsem starej :D.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2023 v 09:26 | Nahoru | #6634

Mathew94 píše:
Nicméně, koukal jsem na pastorek (najeto 1500 km) - na drážkované hřídeli má vůli a hází axiálně po obvodu cca 2-3 mm + samotná hřídel má axiální vůli v převodovce cca 2-3 mm.


Máš tam vůbec ještě ložisko, resp. kuličky v něm?

Naposledy editováno 24.04.2023 09:27:16

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2023 v 09:51 | Nahoru | #6635
Mathew94> Už jsem toto také řešil a axiální vůle na pastorku CRF je údajně v pořádku. Ještě to opakovaně ověřoval člověk co ode mě koupil CRF a dostal se ke stejnému výsledku.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2023 v 10:23 | Nahoru | #6636

Mathew94 píše: ...
Nicméně, koukal jsem na pastorek (najeto 1500 km) - na drážkované hřídeli má vůli a hází axiálně po obvodu cca 2-3 mm + samotná hřídel má axiální vůli v převodovce cca 2-3 mm.


Pastorek může mít axiální vůli. Ale hřídel může mít maximálně tak půl milimetru.
Pokud by se posunula o 3mm, posunou se s ní i volně otočná kola (č. 4, 7, 10, 12 na obrázku), do kterých by pak nedostatečně zapadly zubové spojky "kameny" posuvných kol (č. 16, 19 na obrázku) jejichž axiální polohu určují řadící vidličky. A to nemluvím o tom, že by to kolo v záběru přenášelo sílu polovinou šířky zubů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2023 v 10:44 | Nahoru | #6637

Mathew94 píše: Zkusil jsem vyměnit rozetu - možná to mlátí o trochu míň, ale furt dost. Začínám to brát jako vlastnost, ačkoliv rok nazpět jsem nic takového tuším nepozoroval...

Nicméně, koukal jsem na pastorek (najeto 1500 km) - na drážkované hřídeli má vůli a hází axiálně po obvodu cca 2-3 mm + samotná hřídel má axiální vůli v převodovce cca 2-3 mm.

Byl byste někdo ochoten mrknout na svůj stroj a říct, zda je toto normální?

Díky!



..nemáš třeba nerovnoměrně vytahanej řetěz? Plácání řetězu taky znám, ale je mi divný, že u tebe na to nemá vliv napnutí. U mně na to mělo napnutí řetězu vliv zásadní (mlátil při podtáčení motoru jen když byl hodně volnej nad předepsanou hodnotu). Krom slideru na kyvce umí dělat podobnej zvuk i ten díl dole před rozetou, jen nevim jestli i u crf, znám to od svojí ajp a z nějakých ktm.
A na tancující pastorek pozor, spolu s křemičitým prachem, kterej se do drážek dostane, umí časem zkurvit cementování na tisícihranu a pak ho pěkně semele. Např. JTR pastorky jsou v tomhle ohledu pěkný srač..y, protože oproti originálu mají na hřídeli vůli jak prase. Rozety od nich používám, ale kolečko už nikdy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2023 v 12:11 | Nahoru | #6638

EnduroOnRoad píše: ..nemáš třeba nerovnoměrně vytahanej řetěz? Plácání řetězu taky znám, ale je mi divný, že u tebe na to nemá vliv napnutí. U mně na to mělo napnutí řetězu vliv zásadní (mlátil při podtáčení motoru jen když byl hodně volnej nad předepsanou hodnotu). Krom slideru na kyvce umí dělat podobnej zvuk i ten díl dole před rozetou, jen nevim jestli i u crf, znám to od svojí ajp a z nějakých ktm.
A na tancující pastorek pozor, spolu s křemičitým prachem, kterej se do drážek dostane, umí časem zkurvit cementování na tisícihranu a pak ho pěkně semele. Např. JTR pastorky jsou v tomhle ohledu pěkný srač..y, protože oproti originálu mají na hřídeli vůli jak prase. Rozety od nich používám, ale kolečko už nikdy..



>Krautkopf
To snad jo Každopádně radiální vůle tam je minimální..

>mRKEF
Ok, díky za info!

>Deadman
To zní logicky - změřím vůli přesně.

>EnduroOnRoad
O to drážkování se právě bojim. Myslíš JTF pastorky? Tak ten tam přesně mám - jaký jiný bys doporučil?
Na to "vodítko" dole před rozetou mrknu.

PS.: Ha, jestli správně chápu, tak JTF (Front) a JTR (Rear)?

Děkuji všem za reakce!

Naposledy editováno 24.04.2023 12:17:05

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2023 v 14:05 | Nahoru | #6639
Mathew94>
jj, správně je to JT Sprockets a jak píšeš na konci písmeno je Rear/Front. Já ti nejsem schopen poradit, co tam dát alternativního, nemám to vyzkoušené - to ti asi poradí nejlépe crfkáři s velkými km nájezdy. A pak už jedině objednat a vyzkoušet. Já dlouhou dobu považoval JT za kvalitní, ale nezdála se mi ta velká vůle a po zkurvení hřídele na jedné mojí motorce a načaté hřídeli u kámoše mi to začlo bejt podezřelý, teď už vím. Já mám na svým ajp čistokrevně čínskej motor a origo čínský kolečko. Kolečko vypadá naprosto obyčejně, hnusná černá ocel, evidentně soustružené, bez jakýchkoliv líbivých povrchových úprav a nápisů. Sedí i po 15 tis. km (z toho půlka offroad v písku) jak nový, ani se nehne a sundat šlo rukou docela ztuha, prostě žádná vůle. A to by na to číňan mohl v tomto případě celkem sr..t, protože kolečko má narozdíl od např. honďáckýho úchytu pořádnou boční oporu velkým vymezovacím kroužkem, ke kterýmu je zvenku přitaženo obrovskou maticí. Je tak dokonale utěsněno proti bordelu a hlavně neumožní to jakékoliv tancování kolečka na hřídeli. Když jsem si koupil JT kolečko, zjistil jsem, že tam vaklá jak svině a eště navíc netrefili nálitek pod matici, bylo tam méně materiálu. Od pohledu bych řekl, že ty JT jsou lisované a od toho se možná odvíjí ty nepřesnosti. V minulosti mi JT vaklalo i na jiných strojích, kde originál seděl dobře (jiná čína a Honda NX). Nebyla to vada kusu.
Kolečka z číny na ten můj motor jsem objednal od dvou různých výrobců a obě seděly perfektně.

Takže možná zkusit něco ověřeného z číny na tu crf nebo nejraději origo z Hondy, jestli to neni za nesmyslnou raketu. Výměna hřídele je mnohem dražší sranda. Ona totiž jakákoliv vůle v tom tisícihranu nebo spíš "několikahranu" se provozem začne rychle zvětšovat, např. při každém ostrém přechodu z akcelerace do brždění motorem a zpět to dostane ránu a to tam ani nemusí bejt písek. Ten patent, co Honda používá, obecně neni do svinčiku uplně výhra, o to více to chce hlídat, aby to bylo v co nejlepším stavu..

Naposledy editováno 24.04.2023 17:19:40

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2023 v 14:06 | Nahoru | #6640
Tak jen pro zajímavost:

V Hondě stojí pastorek 1600,- a jejich dvorní mechanik řekl, že stejně všude dávaj JT, neb vydrží víc než origo.
Nebo možná kecal a je to jen kvůli podojení zákazníka...těžko říct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2023 v 15:13 | Nahoru | #6641

Mathew94 píše:
V Hondě stojí pastorek 1600,-



To je normální Honda cena. Ať jde o ložisko NSK, rozvoďák Daido, cokoliv... Vezmou cenu, za kterou to ten výrobce dodává na otevřený trh a vynásobí ji pěti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2023 v 18:57 | Nahoru | #6642

Deadman píše: To je normální Honda cena. Ať jde o ložisko NSK, rozvoďák Daido, cokoliv... Vezmou cenu, za kterou to ten výrobce dodává na otevřený trh a vynásobí ji pěti.


To mají všichni takhle napálený, proto tak dobře funguje trh s druhovýrobou..

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2023 v 19:11 | Nahoru | #6643

Fyro píše: To mají všichni takhle napálený, proto tak dobře funguje trh s druhovýrobou..


Nevím jak motocyklová divize BMW, ale u aut BMW je ten cenový faktor "jen" asi x3. Ty origo díly jsou dnes stejně vyrobené všude, jen ne v Německu a kvalita je většinou stejná jako lepší druhovýroba. Často identická, když si člověk vybere díl od výrobce, co dělá ty origo díly. Automobilka si sama skoro nic nevyrábí.
Co jsem prohlížel kamarádovu CRF250L, a to i zevnitř při opravě spojky, kvalita materiálu ani zpracování na mě nepůsobila lepším dojmem než průměrná druhovýroba. Zvláště ve srovnání s Hondou made in Japan z 80. let.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2023 v 19:41 | Nahoru | #6644

Mathew94 píše: Tak jen pro zajímavost:

V Hondě stojí pastorek 1600,- a jejich dvorní mechanik řekl, že stejně všude dávaj JT, neb vydrží víc než origo.
Nebo možná kecal a je to jen kvůli podojení zákazníka...těžko říct.



tvl, to je dobrá zlodějna.. čekal jsem hodně, ale tohle teda ne. Za ty prachy uděláš 5 až 6 pokusnejch nákupů v číně, a to už bys mohl natrefit na něco slušnýho.
Já ti zkusim na alli najít podle obrázků tu značku, co mi od nich perfektně seděly ty kolečka. Ale je to stejně trošku loterie, protože jednak číňan mlží a lže jak když tiskne, obrázky jsou u produktů vždycky alespoň 2 až 3 uplně něčeho jinýho, než ve skutečnosti dostaneš a navíc na CRF se to tomu samýmu výrobci nemusí tak dobře povést jako na moje AJP. Večer budu mít víc času, tak to zkusim vypátrat a hodit link.
Takovouhle zlodějnu bych z principu nepodporoval. Na základě nových faktů tedy odvolávám své doporučení k nákupu originálu v Hondě..

A jestli tam fakt cpou JT, tak snad raději No coment..

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2023 v 20:39 | Nahoru | #6645
V Kawě origo 899,- a navíc je tam klasická velká pojistná matice, takže kvedlání na ose nepřichází v úvahu. Mimochodem, měnil jsem olej ve vidlích a jsou stereo, v každé je pružina. Ona Kawa asi není tak progresivní a inovativní jako Honda, spíš mi přijde, že se drží filosofie co se osvědčilo a funguje neopouštěj.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2023 v 22:36 | Nahoru | #6646
Mathew94> tak jsem toho ališe celýho prohledal a bohužel kolečka na Hondu jsou všechny evidentně od jinejch výrobců než kolečko do mého motoru.
Takže bych asi doporučil zkusit zdejší eshopy nebo prodejny, mají krom výše jmenovaného anglického šitu eště několik dalších značek, všechno se to pohybuje +/- okolo 300 CZK. Koupit od každého vzorek, vyzkoušet, která značka se nejmíň vaklá a zbytek pak ve 14 denní lhůtě poslušně vrátit. V druhé fázi případně ten alliexpress, kde jsou ceny stejné, dodání delší, vrácení nerentabilní.. Přeju mnoho štěstí!

PS: a samozřejmě se tady podělit s ostatními o výsledek celého experimentu

Naposledy editováno 25.04.2023 22:59:53

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2023 v 02:44 | Nahoru | #6647
Nevidím k tomu odvzdušnění tlumičů důvod. Spíš beru jako +, že se při propružení stlačí vzduch nad olejem a nedojede to snad tak zhurta k dorazu. Ostatně s progresivní pružinou jsem doraz vepředu ještě nepotkal, předtím, s origo, párkrát jo, a i dřív, než bych to předpokládal.
Ty obrázky té snížené verze bych vyhodnotil skoro jako mou CRF250 po výměně přední pružiny a zadní "kosti". Z nižší světlé výšky si nic nedělám, mám tam plastovej "šusplech" kterej mě dost překvapil tím, co vydrží, a jak se pěkně dokáže sklouznost po šutru...
Co jsem musel dotvořit, tak na předku zajistit uchycení tlumiče ve víčku o těch 5cm níž (vlastně výš), než je původně, ono se to pořád při zastavení v prudkým kopci mělo snahu vysunout na původní délku, což je na mě moc. Takže jsem milý víčko provrtal, zhora udělal M14 závit a tam našrouboval kousek mosazi, ve kterým je M10 závit pro tyčku tlumiče. Tak akorát mi to vyšlo pod řídítka, efekt vysunutí šavlí v kopci prakticky zmizel. Takže předpokládám že podobně to bude i u sériové snížené verze, tam spíš bude tyčka tlumiče kratší, nechtěl jsem do toho nevratně zasahovat, víčko tlumiče mám náhradní pro uvededení do původního stavu.
P.S. Já jsem tak rád, že jsem koupil loni tu zánovní CRF250... jinak bych byl asi doteď bez motorky na polňačky.

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2023 v 21:38 | Nahoru | #6648
https://motorky.bazo...-rok-2004-850-km.php

Tady zajímavý kousek kdyby někdo hledal něco takové
Máte s tím někdo zkušenosti? Vypadá to dobře a asi je to i lehký když je to vzduchac.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2023 v 22:44 | Nahoru | #6649
Švejdy45> v porovnání s KLX 230 je to za tuhle cenu nesmysl

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.4.2023 v 08:19 | Nahoru | #6650
Švejdy45> přídávám se k Merhautovi + bez papírák a bez startéru. A ještě stará k...a

Naposledy editováno 27.04.2023 08:19:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.4.2023 v 08:29 | Nahoru | #6651
Švejdy45> Mlho !

Sice bych za to 100 tisíc nedal, ale jestli si někdo myslí, že je to stará kurva, tak tak tahle kurva na drapákách by byla schopná všem současným CRF-L a KLX sakra natrhnout prdel.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.4.2023 v 08:50 | Nahoru | #6652
Krautkopf> omlouvám se nečtu všechno co se tu vydá hned , nevšiml sem si že se to tu rozebiralo
Jinak myslím že nemusí být špatná , kdyby za ní chtěl 80 tak si ji hned vezmu

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.4.2023 v 09:53 | Nahoru | #6653
Zdravim
mam crf 250 v motardu a chtěl bych vyměnit svody. Jsou tam origo a mám v plánu tam dát jine. Chci se zeptat zds je to kapatibilni s motorkou a jestli to zvedne aspon trochu výkon. Jinak tam už mám ladák FMF. Mám na výběr ze dvou svodů, buď FMF nebo SCALVINI. Přikládám foto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.4.2023 v 10:05 | Nahoru | #6654
filipekkt> Pozor na průměr. Verze do roku 2016 mají myslím menší průměr (což budou všechny CRF-M). Od 2017 do 2020 se to měnilo. Nevím jestli se mění i příruba na motoru nebo rozdíl je až v potrubí ...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.4.2023 v 10:29 | Nahoru | #6655
mRKEF> mám rocnik 2013

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.4.2023 v 11:03 | Nahoru | #6656
Krautkopf> Pro každého je ta k...a jinak stará. za mě je 15 let už dost A s tím natrhnutím nemůžu souhlasit. Nejde to ani porovnat. To by musel jet jeden a ten totožný člověk jeden stejný úsek hned po sobě na obou motorkách... Jinak je to vždycky o tom jelitu za řidítkama Nicméně když si člověk špatně podřadí nebo cokoli takovýho a zdechne mu to, tak KLX už je v téhle situaci o 20m dále díky startéru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.4.2023 v 11:18 | Nahoru | #6657
Sally06> Aby ti to zdechlo, musíš nejdřív zastavit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.4.2023 v 12:57 | Nahoru | #6658
Krautkopf> to není pravda :). Když jsem v řazení měl klacek a myslel si že tam je už jednička, ale přesto se motor divně málo točil, tak to stihlo umřít ještě za jízdy :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.4.2023 v 13:21 | Nahoru | #6659
mRKEF> A pomohlo na ten klacek zmáčknout tlačítko startéru?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.4.2023 v 13:42 | Nahoru | #6660
Krautkopf> Musel jsem vystoupit, vydýchat se a odstranit zámek řazení
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist