Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1.11.2012 v 20:30
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Frantacz> zajímali by mě zkušenosti s tímhle bikem máte ho někdo?
Švejdy45 píše: Frantacz> zajímali by mě zkušenosti s tímhle bikem máte ho někdo?
e - myslím, že to začíná někde tady
Naposledy editováno 07.04.2023 20:48:34
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
koukam obuto do Michelin Tracker. Ted mám obuté vzadu a ta guma me v terénu mile překvapila. Zvládne toho opravdu dost a to porovnávám se zelenou EF 07 (s tubliss), co mám na druhé motorce. Na silnici hučí, ale drží. Hučí zabavně- při náklonech mění hukot zvuk a je to zábavné. ne jak E-09. ta huci jak traktor furt, v terénu nic moc nepredvádí a boční vedení v terénu= nula
Naposledy editováno 13.04.2023 14:42:40
Naposledy editováno 13.04.2023 14:42:40
spacy> E-09 není guma do terénu, je to cestovní guma na rozbité silnice a šotolinu. Její hlavní deviza je životnost.
Konkurentem Michelin Tracker je např Mitas C-02, se kterým mám pozitivní zkušenosti.
Nicméně, Mitas s motogumama končí, tak je už irelevantní. Nějakou lisovanou tmu z Indie pod původní značkou snad nikdo s hlavou a národní hrdostí kupovat nebude.
Naposledy editováno 12.04.2023 20:46:54
Konkurentem Michelin Tracker je např Mitas C-02, se kterým mám pozitivní zkušenosti.
Nicméně, Mitas s motogumama končí, tak je už irelevantní. Nějakou lisovanou tmu z Indie pod původní značkou snad nikdo s hlavou a národní hrdostí kupovat nebude.
Naposledy editováno 12.04.2023 20:46:54
Protoze E09 na zadku mam, tak potvrzuju co pise Deadman. Je to guma tak na sucho, v bahne nebo na podmaceny louce sice zabira, ale vubec nedrzi do boku. Na CRF300 budu kupovat Tracker, akorat se nedela v presnym rozmeru 120/80-18
Spacy> Tu tabulku dělal někdo, kdo za terén považuje šotolinovou cestu. A zrovna MC23 funguje v terénu lépe než E-09. A dokud ji vyráběla Sava a ne Mitas, držela lépe i na asfaltu.
Na jednu E-09 jsme za pár let kromě běžného ježdění dali po ose 2x Albánií a 1x Ukrajinu. Když jsem jí pak sundával, ještě měla půlku vzorku. To je guma pro někoho, kdo jede po ose na Kavkaz nebo ještě dál.
Na C-02 se po silnici dá, ikdyž to není zdaleka ideální. Zato na ukrajinských poloninách to na ni byla úplně jiná liga. Ta guma v terénu funguje.
S radostí jsem na ní jezdil i do práce. 15km (vzdálenost po silnici) mi obvykle trvala přes hodinu, projezdil jsem všechny remízky, potoky a pěšiny v oblasti.
Na jednu E-09 jsme za pár let kromě běžného ježdění dali po ose 2x Albánií a 1x Ukrajinu. Když jsem jí pak sundával, ještě měla půlku vzorku. To je guma pro někoho, kdo jede po ose na Kavkaz nebo ještě dál.
Na C-02 se po silnici dá, ikdyž to není zdaleka ideální. Zato na ukrajinských poloninách to na ni byla úplně jiná liga. Ta guma v terénu funguje.
S radostí jsem na ní jezdil i do práce. 15km (vzdálenost po silnici) mi obvykle trvala přes hodinu, projezdil jsem všechny remízky, potoky a pěšiny v oblasti.
Jo e09 jsem měl na crf250l a je to otřesna guma. Když se trochu sjela na placku, dělala naprosto nesnesitelný kravál a v terénu totálně k prdu. V trochu mokré hlíně /blátě se mi okamžitě celá zalepila a byl z toho bahenní slick. Na ty crf teda měla i mizernou výdrž. Za 2000 km byla skoro na vyhození. Hned po nahozeni se po pár metrech loupaly kusy spalku. Vidím velký špatný.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Lžete! E-09 je nejlepší guma! Jinak by na ní Libor Podmol nejel letošní Dakar!
https://motohouse.cz...i-a-zlomeny-obratel/
https://motohouse.cz...i-a-zlomeny-obratel/
Tak na zlomení obratle asi bude dobrá. Nicméně jsou i jedinci, co se bez toho obejdou .
Jinak s tou Trackerkou už mám taky něco najeto. No, mezi její výhody patří i to, že je i na silnici opravdu použitelná. V terénu to je určitě lepší než origo IRC. Ale přesto moje další volba padne na něco ještě více off. Podmáčené louky, bláto překryté loužemi, zledovatělý sníh, to jsou místa, kde teď nejčastěji jezdíme ve dvou s jr.
Naposledy editováno 13.04.2023 08:11:07
Jinak s tou Trackerkou už mám taky něco najeto. No, mezi její výhody patří i to, že je i na silnici opravdu použitelná. V terénu to je určitě lepší než origo IRC. Ale přesto moje další volba padne na něco ještě více off. Podmáčené louky, bláto překryté loužemi, zledovatělý sníh, to jsou místa, kde teď nejčastěji jezdíme ve dvou s jr.
Naposledy editováno 13.04.2023 08:11:07
Kohlstein> asi tak to co psal CB600
V tomto případě se domnívám, že Libor šel po ceně a i si myslím, že nemá moc zkušeností gumy/dakar. Mě by nikdy nenapadlo koupit si E-09 a ještě k tomu na dakar Kdysi to byla moje oblíbená pneu! Asi před 13 lety ale její vlastnosti jsou vlastně, že je v terénu na hovno a na cestě totéž
Momentálně jsou luxusní origo IRC pneu co mám na KLX. To je naprostá bomba! Totálně jsem kápl na to, co jsem hledal! Ty pneu jsou luxusní na asfaltu, užívám si to! A v terénu jsou dostačující! Do tvrdého terénu mám jinou moto, takže terén s KLX je naprosto soft (šotolinky, lesňačky, polňačky, louky atd. bahnu se vyhýbám), zkoušel jsem brodík a podmáčený výjezdík z potoka. Byla to hrana, ale dal jsem to i na nabušené IRC. Kdybych podhustil, tak ta pneu je naprosto luxusní univerzál! Ale jak píšu nemám takové nároky, jako většina co tady brázdí těžší terén na CRF apod...
V tomto případě se domnívám, že Libor šel po ceně a i si myslím, že nemá moc zkušeností gumy/dakar. Mě by nikdy nenapadlo koupit si E-09 a ještě k tomu na dakar Kdysi to byla moje oblíbená pneu! Asi před 13 lety ale její vlastnosti jsou vlastně, že je v terénu na hovno a na cestě totéž
Momentálně jsou luxusní origo IRC pneu co mám na KLX. To je naprostá bomba! Totálně jsem kápl na to, co jsem hledal! Ty pneu jsou luxusní na asfaltu, užívám si to! A v terénu jsou dostačující! Do tvrdého terénu mám jinou moto, takže terén s KLX je naprosto soft (šotolinky, lesňačky, polňačky, louky atd. bahnu se vyhýbám), zkoušel jsem brodík a podmáčený výjezdík z potoka. Byla to hrana, ale dal jsem to i na nabušené IRC. Kdybych podhustil, tak ta pneu je naprosto luxusní univerzál! Ale jak píšu nemám takové nároky, jako většina co tady brázdí těžší terén na CRF apod...
Tak ona i E-09 se prodává s označením dakar. Co chceš víc na dakar než dakar gumu :D
https://www.mojepneu...-dakar-150-70-18-70r
https://www.mojepneu...-dakar-150-70-18-70r
To je fakt, zvlášť pokud člověk vybírá gumu jen podle jejího názvu a názvu soutěže, ale nebere už v potaz, že se to vlastně jede jinde . Příště bych osobně volil např. Mitas E09 Saudi Edition.
Naposledy editováno 13.04.2023 13:41:44
Naposledy editováno 13.04.2023 13:41:44
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Zdravím vás pánové, když už tu je řeč o pneu máte prosím někdo tip na něco trochu terénnějšího, než co je originál na CRF300L (tedy 80/100-21M/C a 120/80-18M/C), co vám opravdu sedlo? Nepotřebuji gumu do těžkého, jen něco, co si alespoň trochu poradí s mokrou trávou a blátem (zejména ten předek je zoufalý) a zároveň se hned nesjede. Problém je, že bych to chtěl v předepsaném rozměru a s homologací.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Majkee> Ja ted vozim na predku Michelin Tracker a na zadku Pirelli MT 21, vse dle TP. Je to rozhodne podstatne terenejsi kombinace nez originalni IRC.
Mam na tom odjeto asi 1.5t Km. Predek je prakticky netknutej, na zadku mi asi po 1t Km zmiznul na stredovych spuntech ten zlabek. Pocatkem cervna me ceka po ose Rumunsko, cca 3t Km, tak prave premyslim, jestli to ta Pirellka da. Nemate nekdo zkusenost ?
Origo IRC jsem menil asi po 5t Km, ale asfalt by jeste daly.
Mam na tom odjeto asi 1.5t Km. Predek je prakticky netknutej, na zadku mi asi po 1t Km zmiznul na stredovych spuntech ten zlabek. Pocatkem cervna me ceka po ose Rumunsko, cca 3t Km, tak prave premyslim, jestli to ta Pirellka da. Nemate nekdo zkusenost ?
Origo IRC jsem menil asi po 5t Km, ale asfalt by jeste daly.
Tu pirelku 120/80-18 mám na WR-R a jeví se mi celkem fajn. V ofiko rozměru asi mnoho lepšího nenajdeš :).
Ještě Bridgestone dělá TW302 v tom rozměru, ale tam jsou celkem malé mezery mezi špunty. Ta Pirelka bude lepší do offu.
Naposledy editováno 13.04.2023 16:10:43
Ještě Bridgestone dělá TW302 v tom rozměru, ale tam jsou celkem malé mezery mezi špunty. Ta Pirelka bude lepší do offu.
Naposledy editováno 13.04.2023 16:10:43
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Je tady vůbec někdo, komu se podařilo od poloviny 2022 koupit novou crf300?
Tomu o změně tlumiče nevěřím, to spíš bude nějakej jinej závažnější problém. Ostatně na crf250 byl zadní tlumič taky hodně houpačkovej, ale po snížení díky změně přepákování mi to přijde použitelný i s mejma 120kg... Předku taky pomohla o 50mm kratší progresivní pružina, a poslední "neduh" pro jezdce s krátkejma nohama jsem vyřešil úpravou horního špuntu na straně s tlumičem - s kratší pružinou nic nebránilo tonu, aby se přední šavle vysunuly na doraz třeba ve chvíli, když jsem zastavil v prudkým stoupání, což v kombinaci se sníženým zadkem bylo kolikrát hodně nepříjemný.
Vyřešil jsem to tak, že jsem na soustruhu provrtal to víčko, kde je uchycen konec tlumiče , a na horní část našrouboval "domeček" ve kerým je novej závit pro konec tlumiče. Sice jsem si snížil zdvih pružení (ostatně to už tím snížením) ale zmizel ten efekt, že po zastavení v kopci mě motorka "přeroste". Ale třeba se v příštím životě narodím jako hubenej dlouhán a na tohle už si ani nevzpomenu :) Samozřejmě mám všechny původní díly schovaný pro uvedení do původního stavu. Ten blbej špunt tlumiče stojí přes 1kKč...
Tomu o změně tlumiče nevěřím, to spíš bude nějakej jinej závažnější problém. Ostatně na crf250 byl zadní tlumič taky hodně houpačkovej, ale po snížení díky změně přepákování mi to přijde použitelný i s mejma 120kg... Předku taky pomohla o 50mm kratší progresivní pružina, a poslední "neduh" pro jezdce s krátkejma nohama jsem vyřešil úpravou horního špuntu na straně s tlumičem - s kratší pružinou nic nebránilo tonu, aby se přední šavle vysunuly na doraz třeba ve chvíli, když jsem zastavil v prudkým stoupání, což v kombinaci se sníženým zadkem bylo kolikrát hodně nepříjemný.
Vyřešil jsem to tak, že jsem na soustruhu provrtal to víčko, kde je uchycen konec tlumiče , a na horní část našrouboval "domeček" ve kerým je novej závit pro konec tlumiče. Sice jsem si snížil zdvih pružení (ostatně to už tím snížením) ale zmizel ten efekt, že po zastavení v kopci mě motorka "přeroste". Ale třeba se v příštím životě narodím jako hubenej dlouhán a na tohle už si ani nevzpomenu :) Samozřejmě mám všechny původní díly schovaný pro uvedení do původního stavu. Ten blbej špunt tlumiče stojí přes 1kKč...
karelsychra> Na originálním tlumiči lze nastavovat pouze předpětí pružiny, žádná komprese, odskok, že?
Já motorku na nějaké hard ježdění nechci, na to jsem měl WR 450F. Proto, než koupím lepší zadní tlumič, plánuji originálu dát šanci. Prozatím mám připravené zvyšovací přepáčko, a zkusím dát podložku pod pružinu.
Naposledy editováno 14.04.2023 13:49:53
Já motorku na nějaké hard ježdění nechci, na to jsem měl WR 450F. Proto, než koupím lepší zadní tlumič, plánuji originálu dát šanci. Prozatím mám připravené zvyšovací přepáčko, a zkusím dát podložku pod pružinu.
Naposledy editováno 14.04.2023 13:49:53
To HaroldENG: jasně, jenom předpětí. Já šel naopak dolů, hodně stránek zpět je to vyfocený, dá se nastavit cca -8 až - mnoho centimetrů, těch -8 je až moc... Díky tomu snížení se pootočli trojůhelník přepákování a je to tužší, i když jsem to nepřenastavoval, a přijde mi, že to i "víc tlumí" což mi celkem na polňačky vyhovuje. Do nějakejch větších akcí v terénu se nepouštím, na to nemám...
to Spacy: na mě je toho bláta až moc, navíc pořád nemám vyměněnou zadní gumu...
to Spacy: na mě je toho bláta až moc, navíc pořád nemám vyměněnou zadní gumu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do... [1 ... 11, 12] Yamaha Tricker 250, Kawasaki KLX 250, Honda XR 250R,... | ZdendaZB | 338 | 30.10.2024 v 20:57 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 23 | 3.10.2024 v 21:39 stomas |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |