Téma: Nasazení ložisek klikovky
10.2.2023 v 11:00
Čau všichni, chci se zeptat, jak dáváte ložiska do karteru při montáži klikovky u 350? Protože nemá ségrovku u ložisek jako 250, tak musí být jiný postup nasazení ložiska. Proto se chci zeptat, jestli dáváte nejdřív ložiska na kliku a potom celé do karteru nebo máte třeba vyrobený kroužek v rozměru gufera a na něj dáte ložisko do karteru a potom se po montáži klikovky kroužek vyndá a vymění za gufero? Už jsem i někde četl, že někdo dá gufero, potom karter do trouby a nandá ložisko. Potom nasazuje klikovku. To mi nepřijde ideální, nahřívat to i s guferem a potom vkládat klikovku. Díky za komenty
1 reakcí na tento příspěvek Nasazení ložisek klikovky
Já osobně to dělám obráceně, nejprve ložiska na kliku a poté až do karteru. Nikdy jsem neměl problém.
FJRPEPA> Ono v podstatě z hlediska funkce je to jedno a ten "tvůj" postup je pro montáž jednodušší. Gufero tam dávám nakonec. Ne, že by mu ublížila teplota, protože kartery stačí ohřát na přibližně 80°, ale kvůli tomu, abych mu nepoškodil při montáži břit
Naposledy editováno 11.02.2023 19:25:25
Naposledy editováno 11.02.2023 19:25:25
1 reakcí na tento příspěvek Nasazení ložisek klikovky
Logicky je vhodnejšie založiť najprv ložiská na kľukovku a po vychladnutí vložiť do zohriatych blokov. Netreba sa starať o polohu ložiska (tú určí stredový labyrint) a predsa len tepelná roztiažnosť hliníka je podstatne väčšia, ako u ocele.
Naposledy editováno 13.02.2023 23:03:55
Naposledy editováno 13.02.2023 23:03:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nasazení ložisek klikovky
josi> Tak až ti díky tomuto postupu dosedne klikovka až na karter, jsem zvědavý, jak to budeš logicky obhajovat jako vhodnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nasazení ložisek klikovky
Krautkopf> No motorů jsem za život složil hodně, ale to, že by klikovka sedla až na karter, to jsem tedy ještě nezažil, A i kdyby, tak by se to mohlo stát i v případu opačného postupu. To by jedině musel být špatně zalisovaný čep či špatný čep. Jinak to není možné.
Naposledy editováno 13.02.2023 14:12:11
Naposledy editováno 13.02.2023 14:12:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nasazení ložisek klikovky
Krautkopf> Tak ten jsem loni dělal u dvou motorek a opět nejprve ložiska na kliku a potom až do karteru a bez problému, teď jsem si uvědomil, že klikovka nemůže dosednout na karter, protože to nedovolí středový labyrint.
Tím nechci říct, že druhý způsob je špatný, jen chci říct, že to je úplně jedno a ať to dělá každý tak jak je zvyklý a nebo mu to vyhovuje lépe.
Naposledy editováno 13.02.2023 15:42:54
Tím nechci říct, že druhý způsob je špatný, jen chci říct, že to je úplně jedno a ať to dělá každý tak jak je zvyklý a nebo mu to vyhovuje lépe.
Naposledy editováno 13.02.2023 15:42:54
souhlasím s postupem 1.) Ložiska na kliku 2.) klika do karterů// obrácený postup má za následek nedostatečné nasunutí kroužku ložiska na kliku....kartery pak nejdou sešroubovat těsně k sobě a pokud se i se šroubují, jde ojnice ztuha právě proto, že vnitřní kroužek ložiska není na klice nadoraz....vznikne tak pnutí mezi vnějším-vnitřním kroužkem a kuličkami...
Raději bych se držel návodu, kde se píše u nasazení ložisek do karteru do roviny. Středový labyrint, resp. středový kruh to sice zadrží při vkládání klikovky i s ložiskama, ale kolik má ten středový kruh v karterech stranovou vůli? Půl milimetru?
Skládal jsem již několik 354 i 634, ale nesetkal jsem se s tím, že by středové al.čelo pochodovalo v karterech půl milimetru...spíše nic jak půl milimetru. Navíc sedí na kolíkách a šroubech,..... A používám variantu jak se segerovkou, pod ni je vložen ocelový kroužek přesného rozměru gufera, ložisko a to toho vsunu kliku. Ložisko je předtím ohřáté přes měděnou trubičku ohněm "na syčení sliny"....a nebo v pohodě i variantu ohřátý karter a ložisko na čepu kliky. Pod zapalko (250/11, 250/353, 350/559, 350/354, 350/18...) dávám na moje motorky válečkové ložiska, protože zpětné rozebrání je složení je následně sranda a lze dělat i 20x dokola.
Hlavně všecko v klidu, rukama, volně a nebrat kladivo, narážeče a podobně,.....vše jde vždy volně samo,...!
Hlavně všecko v klidu, rukama, volně a nebrat kladivo, narážeče a podobně,.....vše jde vždy volně samo,...!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350 634 oilmaster Jawa 350/634 | Jawar634 | 18 | 8.10.2024 v 11:39 VGT |
Ukrajinské VAPE [1, 2] Jawa 350/634 | Lu-boš | 45 | 9.8.2024 v 09:05 pavel5168 |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |