1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
udinar píše: Vy se tady divíte nad cenami motorek, ale z tohodle jde hlava kolem !!! PAV 41
Kdyby k tomu měl i tažný, tak za to může chtít 2x tolik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
zelinar22 píše: assassin> No tak seš stejnej šmelinář jako ty od jaw??Chlapi,Vždyť je to jednoNěkdo kupuje jawy, Někdo Hondy…Jiný to pro leje v chlastu.A každej podle toho co je mu bližší a co ho zajímá…Já jsem toho názoru ať si každý za svoje těžce vydělaný peníze kupuje co chce?
Nejsem, koupil jsem si vysnenou ducati, ale zjistil jsem ze je to krap… jen za cenu co jsem ji koupil ji nikdo nechce, tak cekam, jestli taky poroste, abych na tom neprodelal balik
Naposledy editováno 20.12.2021 16:14:17
Pred par lety sem si koupil mustanga za 1500 i s notama,jen tak pro prdel na srandavandry s kamosema.
Byla to parada a spousta srandy...za lahev bozkova sem vyhandloval motor,za petikilo koupil skoro rovnej ram.
Ale ted?cumim jak vyvoranej kdyz za zatuhlej motor bez valce kterej vytahl vcera z kopriv frajer chce dva litry.za cenu fichtla se uz da koupit i oktavka a vazne me zarazi ze se to prodava-ze to nekdo kupuje..
Ale muzeme se o tom prit,muzeme s tim nesouhlasit,ale to je tak jedine co s tim muzeme delat...
Naposledy editováno 20.12.2021 19:23:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
Takže všem pohodu a ať to jede jak chcete!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
zelinar22 píše: assassin> Co to je za Ducatku?
999s
Naposledy editováno 21.12.2021 19:14:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
Naposledy editováno 21.12.2021 22:16:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
Naposledy editováno 22.12.2021 23:59:08
2 reakcí na tento příspěvek Ceny Jawa
možná budu za magora, ale s chutí jsem si pročetl toto předvánoční téma. Hlavním důvodem bylo, že si rád vyslechnu názory jiných, protože v každém rozumném názoru se skrývá vždy malý kousek pravdy, který nemusíme na první pohled vidět.
Každopádně nemám jednoznačnou odpověď na to, kam směřují ceny současných Jawek nebo jestli se nestávají "platidlem". Osobně na to mám názor podobnej jako někteří zde, tj. že se ceny jednou zastaví a pak půjdou dolů (reálné ceny, nikoli numerické vyjádření) a vede mě k tomu to, že ceny nahoře drží zejména "pamětníci", kteří tu jednou nebudou a také trochu retro módní vlna.
Nicméně abych taky přispěl do diskuze, tak přidám několik svých postřehů a zkušeností. Na začátek bych měl asi dodat, že jsem na Jawkách před spoustou let začínal a to né že bych chtěl (taky jsem koukal po japoncích), ale protože to ve své době bylo pro mě jediné dostupné svezení. Najezdil jsem s nima hodně a pár mi jich doma i zbylo, nicméně protože mám od mládí historická vozidla rád (kor předválečné Tatrovky a náklaďáčky), tak jsem postupně nalovil i pár veteránků.
Ovšem taky to chce říci, co já vnímám jako veterána a co je pro mě na něm zajímavé. Paradoxně vzato, je mi skoro jedno, co je to za typ nebo model nebo jestli mi chybí v dlouhé řadě stejně barevnejch a stejně trapnejch derivátů kejvaček, ale mě na tom vždy bavila ta "archeologie". Prostě to někde u původního majitele najít ve stodole, vyhrabat to ze sena jako překvapení, v jakém to bude stavu a co to vlastně je... pak se s majitelem s úsměvem dohodnout na ceně tak, aby to bylo přijatelné pro obě strany a s radostí jsem si to často tlačil škarpou domů.
Doma jsem to pak postupně dával do kupy zase z jiného dotaženého šrotu a odměnou bylo, že to jelo a dalo se na tom jezdit (i když s atributy, které tomu vtisknul konstruktér před 60 lety a dneska jsou pro nás spíše úsměvné).
Ovšem toto už dneska vlastně nejde provozovat. Jednak už ve stodolách nic moc zajímavého není (a huntované zbastlené vraky krosek mě nezajímají) a jednak se kolem tohoto sortimentu namotalo tolik dementů, že se mi z toho chce tak akorát .
Párkrát se mi za poslední dobu stalo, že jsem se jel někamna něco podívat spíše z plezíru "co kdyby to bylo něco zajímavého", což nikdy nebylo, ale to jednání, z toho jsem byl vždy akorát nasr****. Potkáš tam dementa, co bere Jawu jako specifické české Bitcoiny, pořád mele dokola, jaká je to "raryta", jedinej kus ve vesmíru a pak ani neví, jak se to startuje. Druhej podobnej případ je ten, když sice ví co prodává a jak se to startuje, ale když už se chceš dohodnout na ceně, tak se dozvíš: "no Franta z prasečáku řikal, že to pod 100 litrů nemam prodávat, že to viděl na internetu..."... a to je pak pro mě ztracenej čas, když na ceně se nemam dohadovat s majitelem, ale s neznámým Frantou z prasečáku.
Další příběh je o tom, jak jsem vyrazil asi před deseti roky jednou v životě prodávat nějaké drobné přebytky krámů na burzu. No nebylo tam nic moc, něco na Kejvy, Péráky, takovej ten obecnej a nezajímavej balast. Hele sotva jsem otevřel auto, tak mi to začali škubat z rukou, jeden dement mi něco hodil i na nohu, tak jsem to prostě strčil zpět, vypáskoval prostor a vyložil to v klidu. Pak mě ale dostal jeden jouda, co přišel odkudsi, sebral skoro všechno (z různých typů), pak se dohadoval o ceně, že když si to vezme všechno, že chce množstevní slevu - rozuměj zadarmo, to mi bylo divné, tak jsem nasadil nestandardní ceny, tak toho půl zase upustil a vzal si jen něco zajímavého. Nu tak jsem se za ním koukal při odchodu a neudělal nic jiného, než to odtáhl na svůj "stánek" a tam to přeprodával.
Tohle na mě bylo už trochu moc. Chtěl jsem tam něco prodat podle hlesla "já to nepotřebuji, tobě to chybí, prodám za cenu, ať jsme oba spokojení a tobě ať to slouží na tvojí motorce - naivní, teď už to vím", ale když jsem viděl tyhle dementy, tak už jsem nikdy na burzu nevyrazil a ani nevyrazím, protože to mě dokáže nejvíce vytočit, tak vlezlost a lidská blbost. Navíc nemám potřebu živit nějakého překupníka co neumí ani do 4 počítat.
A poslední zmínka patří asi tomu, jak to vypadá, když vyrazím s nějakým takovým strojem na silnice. Že sám si užívám ten pocit, kdy se to celý v 50 třese, div že se to pod zadkem nerozpadne, že to smrdí, prdí, nejde, nebrzdí, nesvítí, nebliká... o tom netřeba se rozepisovat, to je vlastnost a důvod, proč to dělám, ale taky u toho potkávám lidi. Těch lidí je ale velká hromada... něco jsou důchodci, co se slzičkou a nezávistivě vzpomínaj, něco jsou mladý, co si říkají "proboha, jak se na tom dá jezdit", pak jsou "neználci", ti jen tak okukují jakoukoli starou věc s otevřenou pusou... a pak je poslední skupina, kterou jsou závistivci/překupníci. Pokud takovej člověk to hned nechce koupit, tak okamžitě začnou závistivé pindy: "no to muselo stát peněz... a to je dneska drahý co... a chromování je drahý...", prostě to jsou ti, co všechno přepočítávají jen na peníze a vidí v tom samé peníze, žádný požitek z krkolomné jízdy, občas ušpinění rukou apod. Nakonec možná jsou nejlepší ti, kterým jsem úplně jedno, jen když smrdím, opatrně mě předjedou a jedou si po svejch.
Kažopádně zase je to o té skupině "penězoměnců", kteří mě neskutečně vytáčí.
Bohužel jak už tady zaznělo, kolem těchto motorek se nalepilo tolik dementů a vychcánků, že jsem se za sebe rozhodl, že co je na půdě, to tam zůstane (i kdyby se to mělo později hodit do šrotu, protože podat inzerát na něco zajímavého a čekat, že se ozve 50 překupníků a debilů... děkuji nechci), co chci zprovoznit, to se někdy udělá a občas se to projede. Nemám už potřebu někde něco tahat domů (kor né od překupníků), natož do toho vrážet peníze, protož pak v tom není už ta zmíněná archeologie a už by mě to netěšilo.
A tak jsem se na nějaké velké hromadění vykašlal a raději se zaměřil na budoucnost. U veteránů se každej ohlíží na minulost, jak to bylo skvělý nebo hrozný, všichni se můžou podělat z toho, co bylo v pravěku (ano myslím Jawy atd.), ale málokdo z těchto lidí si uvědomuje, že toto taky byl někdy nový "nezajímavý" stroj, který se později stal pro některé legendou, ale tam jeho životní pouť končí - přesněji řečeno jako nepoužívaný "kus nábytku v garáži nebo obýváku" (u spousty majitelů), jenže život jde dále. Stejně jako před spoustou let byla Kejvačka nová a dnes je legenda, tak za chvilku bude legendou něco jiného, co dnes je nové nebo mladé (viz zmínění japonci z přelomu 80. a 90. let) a Kejvačky přirozeně zapadnou. Takový osud podle mě čeká uvedené Jawky a obecně všechno dnes staré a retro. Dobu prostě nezastavíš a pokud to někdo dělá jen pro peníze a penzijní připojištění (nikoli pro radost ze svezení), tak jednou nastane okamžik, kdy se mu to zhroutí .
Za mě osobně je mi pak jedno, kdo za jakej vrak co dá nebo nedá, nebo kolik nasype do renovace... to je každého věc... ale věřit tomu, že je to skvělý a úžasný na zhodnocení a vyhazovat do toho čas a peníze jen proto, že v současnosti je "rudé davové šílenství s šišatým logem na nádrži" těch, co jen potřebují vlastnit a stejně na tom neumí jezdit (hodně případů), toho já se účastnit nebudu.
Nu a za peníze, které dnes i do budoucna ušetřím za krmení překupníků a dementů při shraňování obstarožních dvoutaktů si raději vybavím dílnu technologiemi, které mohou vytvářet budoucnost v nových výrobcích, než podporovat překupníky a vychcánky při opravách vraků, které mají být už dávno ve šmelcu (a tím myslím konkrétní stavy strojů, které se dnes "renovují" stavbou z replik, nikoli konkrétní značku a typ stroje).
A teď to mě .
Howgh!
2 reakcí na tento příspěvek Ceny Jawa
1 reakcí na tento příspěvek Ceny Jawa
Přiznám se, že jsem docela rád v těch dobách rád spíš ze zvědavosti navštívil někoho kdo něco starého prodával a vyslechl příběh prodávané věci(to tak trochu žili ještě původní vlastníci těch strojů.
Mezitím uplynulo pár desetiletí...původním vlastníkům už by bylo těch předválečných strojů asi víc jak 100 let...tak už nejsou, renovačních firem je dost, existují výrobci replik(různé kvality)., po veteránech touží lidé co si to můžou dovolit zaplatit a splnit si své přání, do oblasti veteránů se dostaly i poválečné stroje(péraci a kejvačky apod.), pokud to lidem přináší radost tak proč ne, jen se ty důvody (cena, šikovnost technická oprav, dopravní prostředek, postoj k historii, tušení ceny...nějak přeskupily či vytratily.. to je jsem měl na mysli při založení tématu...
.pěkné motorkářsky veteránské vánoce
2 reakcí na tento příspěvek Ceny Jawa
Je zajímavé, že se setkáváte s lidmi které označujete cituji "..tolik dementů.....akorát nasr****. Potkáš tam dementa, ...když jsem viděl tyhle dementy,..závistivci/překupníci, 50 překupníků a debilů... ." což je opravdu divné, jakože jak je třeba poznáváte. Já jen že jestli není chyba na Vaší straně přijímače třeba. Jasan já také znám určité překupníky, znám je osobně, za ty roky to jinak nejde, ale prostě cena je a je daná,...bere, nebere,.....
Já za život prodal asi dvacet motorek + - , tomu kdo si přijel, a vždy spokojenost.....nejen u motorek, ale i u motorů a podobně. Pokud něco prodávám na burze je cena, kdo to vezme, tento bere. Klukům co je jim 12-13 dávám díly na pincky zadara,...proč? Protože je to něco jako vidět Zemana se Schwarzenbergerem tančit ve SralDance!
Nemyslím to jako hejt, jen prostě mám dojem, že jak si to člověk dělá sám, tak se mu všechno vrací,.....
Dolin píše: Borci je zajímavé, jak se to vždy, opravdu vždy smekne a "překupnictví". U "Sofía" by mě zajímalo co je špatně, že prodaný díl byl přeprodáván dál? Jakože co je na tom zle? Pokud jste prodal za cenu, kteru jste chtěl, cituji " tak jsem nasadil nestandardní ceny,..." (mě to přijde jako že tedy dokonce za víc než původně), tak je chyba v čem???? Dál to zboží není Vaše a kdyby si jej nový vlastník nechal roztavit, tak je to přeci jedno ne? Šlo tedy jen o závist, že to nedokážete prodat za víc???
Je zajímavé, že se setkáváte s lidmi které označujete cituji "..tolik dementů.....akorát nasr****. Potkáš tam dementa, ...když jsem viděl tyhle dementy,..závistivci/překupníci, 50 překupníků a debilů... ." což je opravdu divné, jakože jak je třeba poznáváte. Já jen že jestli není chyba na Vaší straně přijímače třeba. Jasan já také znám určité překupníky, znám je osobně, za ty roky to jinak nejde, ale prostě cena je a je daná,...bere, nebere,.....
Já za život prodal asi dvacet motorek + - , tomu kdo si přijel, a vždy spokojenost.....nejen u motorek, ale i u motorů a podobně. Pokud něco prodávám na burze je cena, kdo to vezme, tento bere. Klukům co je jim 12-13 dávám díly na pincky zadara,...proč? Protože je to něco jako vidět Zemana se Schwarzenbergerem tančit ve SralDance!
Nemyslím to jako hejt, jen prostě mám dojem, že jak si to člověk dělá sám, tak se mu všechno vrací,.....
Zemědělské, obráběcí stroje to samé, když jsem byl kupovat sběrací vůz na seno tak mi pán sám od sebe při odvozu 3 tísíce slevil jak byl nadšený, že už s tou lůzou která u něho střídala předemnou nemusí jednat. Když chci něco koupit tak vždy kontroluju podle tel. čísla kolik toho daný člověk na netu prodává. Za překupníkama nemá cenu jezdit, lži, zamaskované vady, generálky přestříkáním barvou atd. Jenom ztráta času a paliva do auta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
Vidím to podobně. Své první vlastní vozidlo jsem si za svoje peníze koupil v roce 1980, byla to předválečná motorka. Líbila se mi Jawa 250 nebo 350 panel, ale ty byly nad moje finanční možnosti, za 1000 kčs se dala koupit pouze předválečná technika, o níž nikdo - kromě veteránistů - nestál. Měl jsem ji na normální ježdění, než našetřím peníze na moderní Jawu 350 panelku...Dnes ? Raději nemluvit...ale je ze mně veteránista, který vlastní hlavně předválečné věci. Jawy 634 , Škody 100, 120 mně nezajímají.
K dílům: před časem jsem na burze prodal věc k předválečnému autu ( které mám,ale ten díl jsem měl 3krát ) s tím,že si ho koupí někdo, kdo má stejné předválečné auto a potřebuje ho. Prostě - někomu pomůžu. Cena ? Normální, řekněme lidová. Koupil ho člověk a za chvíli mi kolega, jenž se mnou na burzu jel říká, že ten "můj" díl onen člověk prodává o kus dál za třikrát tolik. Naštvalo mně to. Ne kvůli ceně, ale kvůli tomu, že můj záměr pomoci jinému dopadl takto...kdyby ten díl prodal jinde, jindy, bylo by to jedno, ale hned na té samé burze ?
Na burzách už neprodávám. A je to - v lidech...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
Já sice nemam potřebu tady obhajovat svoje názory, ale jelikož jsem zastánce volné diskuze a jelikož se mi zdá, že jen nemluvíme stajným jazykem, ale stejně myslíme něco podobného, možná pár věcí vysvětlím... ale čistě jen na úrovni diskuze na úrovni slušnosti.
Prvně musím říci, že nemám problém s tykáním a to od kohokoli, tj. chcete/chceš-li mi tykat, pak s tím nemám problém a bude mi potěšením z tykání.
Za druhé - zjevně jsem použil pro něktré z vás až příliš expresivní vyjádření typu "dement" a omlouvám se případně těm, kterých se to nějak dotklo. Nicméně zároveň musím uvést, že tyto expresivní výrazy jsou (dle mé zkušenosti) všude stejné a nemělo by tedy dojít k záměně, jaký případ člověka myslím. Například do nedávna jsem neznal slovíčko "frišno", které se u nás prostě nepoužívá a pak nějak netuším, o čem diskuze je.
Pokud jsem tedy někoho svým "univerzálním" jazykem nějak dehonestoval, ještě jednou se mu omlouvám a v textu si může tato slovíčka každý nahrdit tím svým.. typu "jantar" a podobně.
Když už máme ty formální záležitosti za sebou, tak ještě za sebe poděkuji Milanovi za jeho příspěvek i Kalasnikovovi, protože na ně volně navážu... a budu doufat, že se konečně pochopíme.
Zase vysvětlím na příkladu z burzy a tím odpovím, jak to vidím já a že to není nějaká závist, že to někdo dokáže prodat dráže.
Takže když se vrátím opět na burzu, tak mi tam přišel kluk s batůžkem na zádech, na rukou špinavý rukavice, prohrabal mi to tam naprosto dokonale každou bednu a pak našel jeden asi ze 3 dílů na Péráka, který mu chyběl. Z ruky už ho nedal, pořád to prohlížel, jestli tomu něco není, jestli není něco ulomený... a pak se mě ještě zeptal, jestli bych neměl na Péráka páku zadní brzdy a nějakou další kravinu, kterou už jsem zapomněl.
Podle tohoto jednání mi bylo naprosto jasné, že je to kluk, který si dává do kupy jeden konkrétní kus stroje, chybí mu 3 konkrétní věci a ty potřebuje sehnat. Tomu jsem ten jeden díl (přepínač na řidítka Pérák FJ) nechal asi za 150 kaček, protože jsem se držel přesně toho, co zmiňuje Milan a co jsem vlastně napsal i já výše.
Pak ale se přicpal překupník, podíval se letmo, nabral plnou náruč toho "zajímavého", bylo mu naprosto jedno, v jakém je to stavu a zajímala ho jedině cena. Ten byl jasnej a tak se překupník pozná. Protože však s tímto nesouhlaím (viz níže), zaujal jsem postoj, jak se ho zbavit a jak to nechat jiným, kteří to fakt potřebují (viz níže)... můžete si myslet, že jsem blázen, to je ale zase váš názor.
Pak se mi ale stalo (i mimo burzu na inezrát) taky několik řekněmě "sporných" případů, kdy nebylo jasné, jestli je to tak nebo tak. V ten okamžik jsem k tomu přistoupil takto:
Dal jsem cenu překupnickou a stalo se následující:
a) Překupník to okamžitě upustil a utekl, protože mu bylo jasné, že z toho nic nekouká
b) Člověk, který to opravdu potřebuje a chybí mu jen pár věcí... ten to začal v ruce žmoulat, přemýšlet, jestli to za ty prachy fakt chce nebo jestli pojede jinam... a tomu jsem dal okamžitě obrovskou slevu, aby z toho měl radost, že to má a já měl radost, že se zkompletuje jeden historickej stroj. Naivní? Ano, ale pro to to dělám.
Takže shrnuto a podrtženo... nemám problém něco levně prodat nebo dokonce dát tomu, kdo to přímo potřebuje (tedy souhlas s rozdáváním dílů na pinďoury mládeži), protože to opravdu potřebuje na dokompletování stroje a dám mu to klidně za takovu cenu, aby z toho měl radost... a to jednoduše proto, že jsem taky v minulosti dostal kde-co zadarmo nebo za bakšiš jen proto, že jsem slíbil, že z toho udělám zpět motorku, auto, traktor nebo cokoli.
Jasně, pak mi vždy něco přebyde a toho se zbavuju, ale zbavuju se toho buď výše zmíneným způsobem "tomu, kdo to potřebuje", nebo pro mě snáze, vyměním to za to, co potřebuju já.
Jeden příklad... a teď překupníci praskněte ...
Pár let zpět jsem potřeboval na dokompletování svého stroje hodiny na ČZ 501 (v dnešní době celkem nesehnatelná věc). Dlouho jsem je někde vyškraboval a nemohl je sehnat. Pak jsem ale narazil na kluka, co je měl, ale zase mu chyběla komplet nastrojená hlava na půllitra šneka. Tu jsem shodou náhod měl a nepotřeboval, tak jsem to prostě vyměnil kus za kus. Výsledkem bylo, že já dostal hodiny, které jsem potřeboval, on hlavu, teď máme oba hotové funkční stroje a dokonce se občas spolu někam svezeme. Pro mě byla radost dodělat svojí moto a zároveň i dokončení jiné, která ani není moje. Taková je moje metrika "dobrého obchodu".
Když ale toto uvidí překupník, okamžitě dostane infarkt nebo mrtvici a začne mi vyprávět, co jsem tentokrát já za dementa, proč jsem tu hlavu nebouchnul za 30 a hodiny nekoupil za 5, protože to jsou normální ceny (tedy hádám že to jsou normální překupnické ceny) a 25 si nestrčil do kapsy. Toto je ale metrika překupníka a né moje.
Poslední poznámka směřuje k tomu, co tady trochu rozčísl Kalasnikov.
Také jsou mi bazarnické přístupy odporné, takže se jim automaticky vyhýbám. Nicméně já myslel spíše případ, kdy někam jedu s tím, že cenu mám nabídnout. Prohlídnu, cenu nabídnu a hned se dozvím: "ale Franta z prasečáku řikal...". To pak vždy přemýšlím, jestli ten člověk je opravdu svéprávnej, když se musí hájit svým poručníkem z prasečáku. Prostě pokud se mě zeptá, co za to dám, já mu to řeknu a on nesouhlasí, tak má říci: "moje cena je..." nebo něco podobného a chovat se jako vlastní autorita a nikoli prodloužená ruka kohokoli. Na takové jednání já nějak nejsem a zkušenost dlouholetá je ta, že to k ničemu nevede.
Takový mám přístup k věci a než mě úplně rozcupujete , tak ještě dvě poznámky do diskuze:
1) Z mého pohledu je dílů na motorky a starých motorek poměrně dost, ale dost pro ty, kteří to mají jako hobby nebo náboženství či závislost... což má bohužel ještě druhý důsledek - prostě to musí mít "za každou cenu".
Na této platformě pak jsou dvě skupiny vlastníků těchto strojů. První skupina jsou fakt fanatici, které to baví, jezdí s tím apod. Pak druhá skupina, která to prostě vlastní jen jako investici, platidlo apod. a je jim buřt, co to je... a kdyby bylo platidlem žirafí hovno, budou ho mít plnej sklep. Jenže právě tato druhá skupina zajišťuje to, že jsou ceny tam kde jsou a vlastně tak jenom využívají slabosti těch, kteří jsou v té první skupině. Ta druhá skupina jsou pak majoritně ti překupníci.
Já to tak vidím a podle mě to není správně (tedy to ani nehodlám podporovat). Možná to vidím jinak než to dopravdy je, ale o tom je přeci toto vlákno... tak se klidně nechám poučit.
2) Rozjela se tady bezděčně taky diskuze, kdo je to vlastně "motorkář". Přesně na toto bych se vás diskutujících rád zeptal. Je pro vás motorkář ten, který má ŘP sk. A a od autoškoly na tom neseděl? Je pro vás motorkář ten, kdo ŘP ani nemá, ale jezdí každej den motocross, na poli a podobně? Je pro vás motorkář dědek, kterej už 50 let jezdí ráno pro rohlíky do vedlejší vsi na stále stejné kejvačce a ve stále stejné zlomvazce? Je pro vás motorkář ten, kdo jako motorku uznává jen litrového nebo většího supersporta?
Takže jak kdo z vás definuje motorkáře? Toto by mě hodně zajímalo . Ono je třeba vymezit pojmy, ať víme, o čem se bavíme... a navíc pojmy se vymezují i na začátku zákonů, smluv apod. a právníci vědí, proč to dělají.
Tak a teď mě pojďte rozcupovat do posledního šroubku .
I trhačům i všem ostatním pak přeji pěkný Štědrý večer!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák | xbsalo | 12 | 20.2.2024 v 22:02 Dolin |
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák | Borntobewild | 45 | 22.12.2023 v 00:57 strecmen |