potřeboval bych ověřený, zaručený tip na přípravek, kterým by bylo možné uvolnit zapečený a zarezlý šroub na přírubě výfukového kolena z válce.
Jsou tam 3 šrouby, kryté matkami s čepičkou. U té jedné, která nejde povolit ta čepička upadla a šroub vypadá takhle :
Zbylé dvě matky jsem povolil, sice těžko, ale šlo to a namazal jsem šroub měděnou pastou.
No a potřebuji sundat tuhle třetí matku, zkontrolovat stav závitu pod matkou, případně ten šroub vyměnit.
Ale nejdřív musím povolit tu matici.
WD-40 je tam asi půl hodiny a zatím nic.
Děkuji za každý přínosný příspěvek.
1 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
Jak jsem psal, jedu na dílnu načerno, není čas se tam mrcasit hodinu s kapotážema, nádrží a kdovíco ještě. Proto to potřebuji vědět natuty.
Jestli se vážně musí odpojit to, co píšete, tak tam nemá cenu jezdit.
Oni nemají čas tam stát a čekat.
Je to buď a nebo.
Elektrické svařování
Elektrické systémy vozidel, které jsou založeny na CAN technologii s velkým
počtem řídicích jednotek, elektricky ovládaných motorů a elektronických
komponentů. Ty jsou velmi citlivé na elektrické rušení například při svařování.
DŮLEŽITÉ!
• Uzemněte svářečku co nejblíže od místa sváru.
• Odpojte záporný pól akumulátoru pro ochranu elektronické výbavy od
proudových rázů a přepětí. Obecně není zapotřebí odpojit komponenty nebo řídicí
jednotky.
Problém je v tom, že u cizího nebo drahyho auta se může jako na potvoru něco stát.
Když je to něco, čeho jsou plny vrakáče za 500 Kč, tak samozřejmě ŘJ neodejde.
Drakl píše: Já bych doporučil výlet za assassinem a řádně bych to zdokumentoval, nech ukáže, co s tyma vrtákama umííí
Asi jsem ti šlápl na kuří oko, ale je tu dost témat kde jsou fotky mých výrobku a je tu na fóru dost lidi kterym jsem opravoval motorku včetně vytahování zalomenych šroubu a to treba v noci pred zavodama. Jestli si v necem verim tak jsou to tyhle mechanické opravy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Už je hotovo. Štefty jsou venku. Každý 3x ukroucen a znovu na zbývající část navařena matka. A vždy až na posledním pahýlku se to hnulo ve válci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
Protoze z urciteho pohledu je kabel pripojeny ke kostre lepsi nez kabel volne visici ve vzduchu, na kterem se muze naindukovat kdo vi co.
E-Ryc píše: No a otazka do pranice je, jestli je svarovani s pripojenou elektroniku skutecne problem nebo se vyrobce zkratka jisti (elektonika pro automotive musi pri EMC testovani prezit docela osklive veci). Zvlast pri modernich metodach, kdy se pouziva relativne male napeti.
Protoze z urciteho pohledu je kabel pripojeny ke kostre lepsi nez kabel volne visici ve vzduchu, na kterem se muze naindukovat kdo vi co.
Je to v nekterych pripadech skutecny problem. Zalezi na miste kde se svaruje, kudy vedou privodni vodice a taky na metode svarovani.
Typicky problem predstavuje treba HF zapalovani u TIGa, pricemz ti kabel k horaku jde v soubehu s nestinenym kabelovym svazkem signalovych vodicu na nez je pobliz nejaky komponent poveseny.
Mas pravdu, ze EMC normy jsou celkem robustni a 7637-2 resp. 16750-2 fakt dobre testuji imunitu zdroju. Ale zase 7637-3 (imunita proti navazbenym pulzum na signalovych vodicich) neni dostatecne silna - tvary pulzu i jejich napetove urovne pro dane komponenty tam vychazi jen z jejich umisteni a z provozniho stavu, coz je spinani relativne nizkych indukcnosti v aute (rele, zap.civky). Hlavne ty urovne jsou fakt nizke, pro 12V system je IV. level myslim jen +40V/-60V a to je nejvic co se testuje pri pozadavku na func. status C.
Dalsi vec je, ze se pro hromadu komponent pod kapotou nevyzaduje otestovat dle ISO 11452 a to ani metodou BCI, kterou by se aspon castecne dalo to riziko HF zapalovani pri svarovani pokryt.
Naposledy editováno 16.08.2021 14:07:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
drak0123 píše: Obdélník> já s tím souhlasím a nerozporuji to !! Právě proto jsem uvedl, že toto by měl vědět každý dobrý servisní technik. Co borců svařuje a nechá zapojený el okruh s počítači. Ale hlavně, že to máš hotovo.
Mam zkušenost startoval jsem svou MT pulsem ze start banky, a vymlatil jsem co sem moh, pojďte sem lidičky kuk na vola Největšího co kdyZem nosila od dubna na servise, nejsou díly
Naposledy editováno 16.08.2021 14:57:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Obdélník píše: Už je hotovo. Štefty jsou venku. Každý 3x ukroucen a znovu na zbývající část navařena matka. A vždy až na posledním pahýlku se to hnulo ve válci.
Gratulace!
Na druhou stranu je mi líto, že končí tenhle napínavý seriál. Nebude druhý díl třeba na téma nefunkční elektroinstalace?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Můžu dát další seriál na téma ?
1) jak udím sejra
2) jak se pokusím přestavět moto na Café
3) jak dělám svépomocí fasádu
1 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
(jeslti ze silnsteny rovnou na malej vrtak nebo z jakykoliv na osazenej vrtak ci navrtavak uz je ciste na vkusu a fantazii konkretniho obrabece,..)
E: jinak na tema co se da a neda trefit (ale je to samozrejme neco uplne jinyho trefovat se ve stojanu proti univerzale, nebo na motoru "ve vzduchu").. BTW ten brzdovej pistek, ani to mezikruzi co z nej odpadlo k nicemu neni a ani nebylo, to bylo ciste onanie z nejakyho uchylnyho hecu tenkrat..
...vypnete uz hergot fix kurva drat nekdo ten posranej australskej patch na fotky
Naposledy editováno 21.08.2021 01:53:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Conti Road Attack 3 [1, 2, 3] BMW R 1100 RS | FrancisR | 76 | 30.4.2024 v 06:38 Marcusk |
výfuk Dominator na BMW 1100 RS BMW R 1100 RS | Martin50 | 11 | 6.2.2024 v 17:20 FrancisR |
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS | Martin50 | 3 | 19.1.2024 v 10:21 xbabka |
Přídavná světla R1100RS BMW R 1100 RS | novekostatko | 15 | 14.2.2023 v 22:13 Brůča. |
R 1100 synchronizace BMW R 1100 RS | Obdélník | 9 | 7.4.2022 v 08:46 FrancisR |