potřeboval bych ověřený, zaručený tip na přípravek, kterým by bylo možné uvolnit zapečený a zarezlý šroub na přírubě výfukového kolena z válce.
Jsou tam 3 šrouby, kryté matkami s čepičkou. U té jedné, která nejde povolit ta čepička upadla a šroub vypadá takhle :
Zbylé dvě matky jsem povolil, sice těžko, ale šlo to a namazal jsem šroub měděnou pastou.
No a potřebuji sundat tuhle třetí matku, zkontrolovat stav závitu pod matkou, případně ten šroub vyměnit.
Ale nejdřív musím povolit tu matici.
WD-40 je tam asi půl hodiny a zatím nic.
Děkuji za každý přínosný příspěvek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
assassin píše: Duke1> Ja bych docela chtel videt to vytazeni naklepnutym torxem v tomhle pripade. Kdyz ukroutil plnej material steftu, zajimal by me mechanismus kterej prenese vetsi moment na zlomku prurezu kdyz tam vyvrtam diru na torx.
Netvrdim, ze to nefunguje, jen by me to zajimalo, jestli by to v tomto pripade slo tak snadno jak pises…
...věř mu, to jsou zkušenosti z praxe ...lidi, který ty zkušenosti z praxe maj to vědí, ostatním napíšu, že si nesmíš představit a trvat na doslovným překladu, že vyvrtat, naklepnout a je venku, ale po odvrtání už tím naklepáním odrazíš částečně závit, samozřejmě, že mu přidá i větší rány než jemný zaklepání, dál postupuje, že ho začíná pomalu postupně rozhýbávat, ne že za to vezme a je to hned venku, případně rozpálí do ruda, nechá schladnout a znovu rozhýbává
...jde to, věř, to je praxe + mít to v rukách (cítit už v ruce jak se to chová) ...a to jsou věci předávaný už spoustu desítek let starýma fachmanama, kterým to předávali stejný fachmani
...takových pro teoretiky (čímž neříkám, že jsi to konkrétně ty, naopak, zářnej příklad je tady někdo úlně jinej) nepochopitelných grifů, proti jejich "vědám", je hodně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
edit: teda ty, pokud jsi svářeč v pravým slova smyslu to uděláš i v běžný garáži, ale s běžným vybavením ne, tak jsem to myslel
Naposledy editováno 31.07.2021 11:47:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Naposledy editováno 31.07.2021 11:54:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Dawe02 píše: osiris> Jasne, ja to psal pro doplneni co dnes jde udelat. Minuly tyden jsem si zrovnazalomil M20 HSS zavitnik asi centak pod povrchem siluminove desky na ktere uz bylo hotove obrabeni asi za 30tKc a bez tohoto bych ho nikdy nevytahl.
...to by šlo asi i vyjiskřit ne? ...ale pěkná práce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Naposledy editováno 31.07.2021 12:51:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Naposledy editováno 01.08.2021 20:32:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Kdyby ten torx nefungoval tak to tady nepíšu ,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
možná víš jestli větší namáháni v krutu pevnostně přenese víc trubka, nebo plný profil a proč, když se podíváš na síly které na obvodě
Pokud máš stejný průměr tak větší moment přenese plný profil tzn. odvrtáním šroubu se sníží.Aby fungovalo to co myslíš musíš změnit průměr viz.třeba kardan versus poloosa.Naposledy editováno 31.07.2021 17:17:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Poloosa asi kvůli průměru ceně je dělaná tak jak je dělaná , ale všeobecně pro ocel a kruhový profil platí co píšu , zjisti si to třeba pevnosti a pružnosti nebo aplikovaný pevnosti a pružnosti . Dutý profil přenese větší kroutící moment při stejném průřezu . Samozřejmě při spočítaném vnitřním průměru a ne tloušťce stěny 1 mm.
Někde si to najdi a pak pochopíš proč, protože pochopíš v jakým místě ten materiál při extrémním namáháhání přenáší na mezi namáhání největší sílu.
Duke1 píše: Foustka> nemáš pravdu něco si o tom zjisti , neprovnávej to s poloosou ale všeobecně materiál ocel kruhového průřezu , až přijdeš na to o čem píšu tak to .... Dutý profil přenese větší kroutící moment při stejném průřezu ...
Ale pravdu mate oba. Foustka evidentne porovnava trubku s kulatinou o stejnem vnejsim prumeru.
Ty zase porovnavas trubku s kulatinou o stejnem pricnem prurezu (kdy by trubka musela mit z definice vnejsi prumer vetsi).
Vice viz termin prurezove charakteristiky, pripadne i kvadraticke momenty.
U rotacne symetrickych profilu je to snadne protoze moment tuhosti v krutu je shodny s polarnim setrvacnym momentem viz screenshot z tabulek:
Naposledy editováno 01.08.2021 13:21:36
Duke1: dik za pouceni, ale jeden cas me prurezove charakteristiky zivily … ano kruhovy profil vs trubka pri stejnem prurezu je jak pises, problem je, ze u toho steftu tezko vyvrtanim diry ziskas stejnej prurez
Stev: to ma vliv taky, pokud utrzenej sroub nekouka a natluces do nej torx tak se sroub "roztahne" a zvysi se jeste treni v zavitu - ostatne stejnej problem je i s vytahovakama. V te vyvrtane dire navic na dne vznika dalsi vrub… pokud neni nic lepsiho po ruce tak vrtani a torx asi nejakym zpusobem funguje, ale me teda vzdy nejlepe poslouzilo navarovani - uz jsem takhle dostal ven i odvzdusnovak z litinoveho brzdoveho trmenu ve kterym byl zalomenej tvrdej vytahovak…
Naposledy editováno 01.08.2021 13:59:34
4 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
Pánové, já to nedal. Bejčil jsem fatk betelně, ale s citem, abych něco neurval.
Výsledek - ani milimetr se nepootočil. Samozřejmě můžu vzít dlouhý momenťák a použit dlouhou páku, ale tady asi něco není dobře, když to nejde normální lidskou silou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Osiris, Dave> vono jde ledas co, ale z vas dvou musi mit ta hlinkova slitina (s nizsima metalurgickejma teplotama a s lepsi tepelnou vodivosti..) fakt radost..
(jinak zavitniky lamou vetsinou ucni v prvnim rocniku, vyjimecne v druhem.. ale to nechme byt..)
No a taky muzes natloukat ten torx, kdyz tu ostatni pisou, ze je to 100% uspech
1 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
Ten torx v praxi by mě samotného zajímal, nějak nerozumím v čem je lepší pracovní plochu pro přenos momentu zúžit na řádově milimetry čtvereční, spíš bych tam viděl efekt toho samotného naklepání do osy šroubu, které uvolní závity.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
kerut píše: Duke1> mas recht, unahlil jsem se, jsi fakt kreten
Osiris, Dave> vono jde ledas co, ale z vas dvou musi mit ta hlinkova slitina (s nizsima metalurgickejma teplotama a s lepsi tepelnou vodivosti..) fakt radost..
(jinak zavitniky lamou vetsinou ucni v prvnim rocniku, vyjimecne v druhem.. ale to nechme byt..)
Navarovani je bezna prumyslova praxe, tak zas nedrzkuj. Prave diky te lepsi tepelne vodivosti bys mel moc dobre chapat, ze teplo roznese a nic se ji nestane.
K tomu lamani zavitniku - no chci te videt jak udelas 36ks 40mm dlouhych M20 zavitovych der do siluminu rucne. Prijed a ukaz! Normalni clovek co pracuje produktivne na to vezme zavitorez a i ten proste nekdy narazi na vmestek a strojni zavitnik obcas zalomi. Nevyhnes se tomu ani kdyz to plave v lihu a mas spravne nastaveny moment.
Naposledy editováno 02.08.2021 09:26:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
PetrX> no na vytazeni modelarskyho M3/M4 inbusu se strzenym sestihranem to castecne funguje (lepsi je to vzit samozrejme sikama z venku ale ne vzdy je to mozny), ale tlouct to do diry ve velkym steftu kterej neutahne ani racnou je dle myho proste nesmysl.. vim jak na hovno jde protahovani spiraly v trubce (pouziti bez komentare)je to taky v radu desetin, protahovak je z nastrojovky, kalenej (narozdil od bitu) a netluce se do toho razama kladivem "sup tam", ale ma to na obou koncich vedeni valcovou casti a lisuje se to pomalu. a je to strasnej boj... kdysi jsem mel ideu protahnout si sestihran do mosazi.. mel jsem inbus a sbrousenej do nabehu a na nem vybrousene dokola "zuby" tak tu desetinku kazdy stupen mohl mit.... a bez lisu a dodrzeni kolmosti vedenim ani hovno..
no stejne jako protahovacka proste.. tenhle zpusob "obrabeni" je co do dodrzeni kolmosti a velke sily narocnej..
Naposledy editováno 02.08.2021 11:32:15
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
kerut píše: Dawe02> no navarovani verim, ale neverim tomu ze dokazes vyvarit housenku kdyz je to zalomeny pod urovni vnitrniho zavitu, tak aby sis minimalne neskrtnul o ten vnejsi zavit nebo ho jinak nedokurvil.. dokud je to cely "odstineny" zelezem (matice se dotyka konce zalomenyho steftu) pak naprosto souhlasim,OK, ale vyvarovat uz uvnitr v hliniku (zalomeno por urovni) je vo hubu.
Jak jsem psal, to navarovani se provadi eldou se specialnim obalem, ktery tvori izolacni strusku. Ta izoluje jak tepelne tak mechanicky svarovy kov dostatecne na to, abys pri svisle orientovane zavitove dire vyvaril drik dlouhy nekolik cm smerem nahoru. A to aniz by ses svarovym kovem dotkl povrchu hliniku pricemz ten zustava relativne chladny. Pokud je treba varit v dire orientovane vodorovne, tak se to take da provest. Bud vrstvis housenku postupne s prestavkami a to pri vrchnim okraji diry, nebo si diru vyvlozkujes tenkou ocelovou trubickou ci jen stocenym plechem pri spodni polovine diry. Nasel jsem video jedne takove eldy - Chemweld 9200, uplne stejne jako to na videu delaji u litiny to funguje u liteho hliniku.
...(vono ani argonem to neni s hlinikem prdel, musi se to umet, coz treba muj pripad to skutecne neni.. mozna jsi v tomhle radove sikovnejsi a hlinik svarujes jak panbuh)
Vsak jsem nikdy netvrdil, ze varit hlinik je prdel. Neni, sam jsem se to dlouho ucil s MIGem, ale az po dalsich par letech s AC TIGem moje svary zestarleho, olejem kontaminovaneho a nesourodeho materialu, coz je to co delam nejcasteji, vypadaji aspon trochu slusne:
Naposledy editováno 02.08.2021 12:11:48
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Conti Road Attack 3 [1, 2, 3] BMW R 1100 RS | FrancisR | 76 | 30.4.2024 v 06:38 Marcusk |
výfuk Dominator na BMW 1100 RS BMW R 1100 RS | Martin50 | 11 | 6.2.2024 v 17:20 FrancisR |
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS | Martin50 | 3 | 19.1.2024 v 10:21 xbabka |
Přídavná světla R1100RS BMW R 1100 RS | novekostatko | 15 | 14.2.2023 v 22:13 Brůča. |
R 1100 synchronizace BMW R 1100 RS | Obdélník | 9 | 7.4.2022 v 08:46 FrancisR |