KTM 950 Super Enduro po více než 10 letech vlastnění prodáno, takže hledám adekvátní náhradu. (taková ale neexistuje, kdo nejel, nepochopí )
Co hledám:
kolem litrové, ale lépe nad litrové cenduro s výkonem min. 100 (čím víc tím lépe) koní pro vysokého jezdce - 194cm
Preference Véčkovýho motoru, přední kolo min. 19", lépe 21". Motorka co se nebojí polňaček / polí / luk / lesů, ale nebude jezdit těžký off. Motorka musí zvládat cestovní rychlost 170 - 180km/h a být zábavná.
Co nejméně elektroniky, asistentů a hlavně kurvítek (jó, i tak je ve výběru KTM ) .
Střikačce se nevyhnu, to samé ABS / TC a palivovým mapám. Co rozhodně nevyhledávám je elektronickej podvozek (bojím se drahý údržby). S možností naložit bagáž.
Cena kolem 250, max 300.
Na 85% mám sice vybráno v následujícím pořadí, ale diskuze otevřená
KTM 1190 Adventure R
KTM 1090 Adventure R
KTM 1290 Adventure R
Honda CRF 1000 Africa twin - tady se bojim tuposti cele motorky
Yamaha Supertenere 1200 - tady se bojim tezkopadnosti
Honda CRF 1000 ATAS - drahý, je o 60 000kč lepší než AT?
Triumph 800/GS1200 - tady se bojim nudy
Jiný návrhy? OT vítány
ArmyMoto píše: Tož tedy ptal se (nad litr) + zábavný.. Podle mého názoru nejzábavnější nad litrové enduro, je jednoznačně BMW HP2 enduro, ale záleží teda co člověk myslí slovem (zábavný).
jediný co mi na HP2 přijde fakt zábavný je to, že v roce 2011 se dalo koupit za 180 - 200, dneska kolem 400
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
A az budes chtit zazit zabavu v terenu, pujc si 100 kilo vazici endurko, nebo 80 kilo vazici trialku, a az na silnici, tak si pujc treba street tripla Nebo motarda
Naposledy editováno 28.07.2021 08:51:51
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
foxdive píše: V čem je tripl na našich cestách zábavný?
Lehkej, obratnej, na silnici az dost vykonnej, schopnej podvozek .... jasny, v sosnovy/mejte to bude vetsi prdel nez na nasich silnicich
Naposledy editováno 28.07.2021 09:58:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
Ozzy_ píše: Chtel sem se zeptat, jestli slova jako "zabavny", "300 kilo", "21 palcovy kolo", "99.5 procent alsfalt" a tak vsechno co tu padlo nejsou temer primy protimluvy. Ale vidim ze uz jdu pozde a problem byl vyresen. Takze gratuluju k masine, a at ti da vsechno po cem jsi touzil
A az budes chtit zazit zabavu v terenu, pujc si 100 kilo vazici endurko, nebo 80 kilo vazici trialku, a az na silnici, tak si pujc treba street tripla Nebo motarda
Presne jak rikas, je to nejidealnejsi kompromis, kterej si proste vnitrne obhajim
Mohl jsem klidne napsat jako spravnej edvencr rajdr, ze jezdim 50:50 ale jak vime, to nejezdi nikdo.
Mam co jsem chtel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
KubaLC8 píše: Presne jak rikas, je to nejidealnejsi kompromis, kterej si proste vnitrne obhajim
Mohl jsem klidne napsat jako spravnej edvencr rajdr, ze jezdim 50:50 ale jak vime, to nejezdi nikdo.
Mam co jsem chtel
Vsak jo, dulezity je abys byl spokojenej ! a verim ze budes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
Ozzy_ píše: Vsak jo, dulezity je abys byl spokojenej ! a verim ze budes.
Zatím to tak je, alespoň nechodím do garáže s depkou, na čem pojedu, jako to bylo v minulosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
Ozzy_ píše: Lehkej, obratnej, na silnici az dost vykonnej, schopnej podvozek .... jasny, v sosnovy/mejte to bude vetsi prdel nez na nasich silnicich
me ten motor přijde nudný, celkově trivalcefoxdive píše: me ten motor přijde nudný, celkově trivalce
Vidis, a ja z nej byl (v daytone) nadsenej, a na R6ce jezdim jen proto, ze kdyz sem daytonu stipnul, tak za ni chteli nesmysl, a R6ka byla za dobre. A na speedovi sem se povozil v Sosnovy, a je to pecka Jede to hned odspodu, ne jak R6ka kterou musim drzet pres 8 tisic, coz na silnici neni nic moc, a nevadne to az nahoru, coz ... atd :)
Za me je naopak trival idealni slouceni vyhod dvouvalce a ctyrvalce
Naposledy editováno 28.07.2021 11:56:12
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
1. spojuje vyhody dvouvalce a 4 valce a jede jak dole tak nahore
2. spojuje nevyhody dvouvalce a 4 valce a nejede ani dole ani nahore
A ted si vyber
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
ArmyMoto píše: Jinak v té době jediná lepší motorka než 950 superenduro byla BMW HP2, proč asi myslíte, že jejich cena jde tak nehorázně nahoru?
Protože se jich prodalo docela málo a jde o raritku, ne? Ty děsivé ceny HP2 nejsou kvůli "lepší", ale "vzácnější".
KubaLC8 píše: Na ten trivalec se muze koukat dvema pohledy:
1. spojuje vyhody dvouvalce a 4 valce a jede jak dole tak nahore
2. spojuje nevyhody dvouvalce a 4 valce a nejede ani dole ani nahore
A ted si vyber
koukam ze jsem druhej, kdo to napsal.... moznost 2 je spravna
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
foxdive píše: To sou zase kecy
Souhlas a ještě od někoho, kdo má 800GS, paštika on i off road
Hoši, no taaaaak, litrovej 3 vál ve Speed Triplu JEDE, přestaňte se předvádět
Naposledy editováno 29.07.2021 06:33:55
ArmyMoto píše: KubaLC8> Podle názoru lidí co znám kolem sebe, tak bohužel hledat něco lepšího než KTM 950 enduro v současné době není snadné. Bavil jsem se i s lidmi co přesedlali na 790 adventure R RALLY a to je asi jediná motorka co se dá porovnat s 950 s tím rozdílem, že se dost sere a má spousty dětských nemocí. Jinak v té době jediná lepší motorka než 950 superenduro byla BMW HP2, proč asi myslíte, že jejich cena jde tak nehorázně nahoru? Je to i skvělá investice, ale jezdit na tom brutální terén už by byla škoda. Určitě bych nešel do velkého KTM 1290 super adventure, protože to už není lehce ovladatelné enduro, ale spíše autobus. Z dnešních nových KTM jde strach, když se člověk podívá kolik to má počítačů, skelných kabelů a katalyzátorů a to nemluvím o dalších počítačem ovládaných systémech, které když se poserou tak je vymalováno.
Díky za názor.
950 SER není dokonalá motorka, má plno chyb, výhod a taky plno extrémů a kompromisů. Jestli srovnávat se 790 nevím, podle mě ne, SERko je dost ultimativní náčiní. Když jsem ho před 10 lety kupoval, tohle jsem vyhledával, po 10 letech jsem změnil priority a rozhodl se tak jak jsem se rozhodl. Srovnání SERka s HP2 je na místě co se týká zaměření stroje. Tím to asi tak končí. Aby podvozek HP2 (nebo kařdýho jinýho BMW) fungoval alespoň tak jako na SERku (nebo kterýkoliv KTM), znamenalo to investici cca 80 tyček. O vhodnosti širokýho boxeru do hardoffu se můžeme bavit do nekonečna.
Kult BMW, raritní motorka dělá s cenama HP2 to co dělá.
Do 1290 A-R jsem šel zcela rozmyšlen a smířen s realitou.
Já se jen zeptám..
Jel jsi někdy na SERku?
Jel jsi na 1290 ať už T, S nebo R?
Nechci vyvolávat hádky na téma vrtule vs. pomeranč, ale jestli jezdíš 800GS, tak ovladatelnost a celkově jízda v porovnání na 950SER / 1290R je úplně někde jinde.
Za sebe: měl jsem půjčený F800GS 2018 a za sebe bych zábavnost přirovnal k jízdě vlakem. 1200 GS LC no budiš, alespoň ten Akrap tam bručel....
Porovnávat techniku KTM vs. BMW z hlediska sravosti...... kolik myslíš že počítačů má BMW? Myslíš, že je to výrazně lepší?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
ArmyMoto píše: Koukám že už si koupil 1290, koukám na to až nyní. fakt by mě zajímalo nezaujaté porovnání s 950 superenduro. Já osobně jezdím spíš terén a tak mi ty velké cestovní endura nic moc neříkají, ale je opravdu pěkná.
SERko bude v terénu o kus lepší, to už vidím teď na podvozku, jak se SERko umělo poprat s retardérama a jak na tom skáče 1290, ale budu muset se v tom podvozku povrtat, někdo už to přede mnou dělal. Zase na druhou stranu SERko nemělo 160 koní při podobný váze, takže tam možná bude ten rozdíl.
Hmotnost a ovladatelnost na silnici ve prospěch SERka, tak do 100km/h, pak vede pevnější podvozek a brzdy 1290ky.
Obrovská výhoda 1290 je, že umí jezdit pomalu, není problém jezdit do 5000ot bez cukání.
Motoricky má SERko pocitově výbušnější motor, kterej tahá hned, Viděl bych to pocitově tak, že SERko má silnější spodek, pak se ale podíváš na tachák a vidíš realitu......1290 jede nesmysl.
Dojmy budou přibývat, na 1290 mám najeto prd a nula v terénu...
To že mám F800GS ve fotkách neznamená, že to je jediné na čem jezdím, je to motorka na které jsem letos najel nejvíce. Jinak momentálně mám u sebe zaparkováno cca 20 svých motorek, ale převážně armádní speciály a motokrosové veterány. Jinak co se týče F 800 GS, tak to je samo sebou už taky skoro veterán, ale líbí se mi ovladatelnost a spotřeba na dálky. První věc kterou jsem udělal když jsem ji koupil, bylo komplet výměna podvozku o 2cm vyšší Tractive a tlumič řízení Scot, což z toho udělalo totálně jiný stroj. Je to motorka na delší cesty v terénu s tím, že se nemusím bát s tím někde praštit, bylo jich vyrobených tolik, že díly na to jsou za pakatel a je jich mraky všude. Mě už vůbec nejde o rychlost, ale spíše o svobodu pohybu a pohodu.
Nikomu svoje názory nenutím a jsem rád, že si tu můžeme na pohodu poklábosit o motorkách.
Naposledy editováno 29.07.2021 12:29:42
To je samozřejmě ideální, nepředpokládádm, že někde najdeš magora, co ti půjčí HP2 na 200km off
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
foxdive píše: Krásný je, o tom žádná, byl to jejich první a poslední pokus prodávat fakt jakože velký enduro ,nízká váha, normální vidlice, prihradak, škoda zadního vzduchového tlumiče a už tehdy vysoké ceny půl mega, mě se ještě víc líbilo megamoto
Megamoto a Sport jsou jeste vic bozi...
Animals21 píše: Souhlas a ještě od někoho, kdo má 800GS, paštika on i off road
Hoši, no taaaaak, litrovej 3 vál ve Speed Triplu JEDE, přestaňte se předvádět
nejede, promin... sedel jsem na nem, jezdil jsem... zklamanej jsem ho vratil...
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zámek bočního kufru Yamaha XT1200Z Super Tenere | SuWol | 5 | Včera v 21:23 PetrL3 |
KTM 1090 Adventure R - Zadni nadoba... KTM 1090 Adventure R | Tomas9010 | 2 | Včera v 11:25 JiriBN |
Zkušenosti s KTM 1090 Adventure R [1, 2] KTM 1090 Adventure R | Mates008 | 59 | 31.5.2024 v 12:46 Edy1 |
KTM 1190 Adventure, vykon, motory... [1 ... 10, 11] KTM 1190 R Adventure, KTM 1190 Adventure | RadisPCE | 313 | 29.5.2024 v 18:26 KubaLC8 |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |