www.aliexpress.com/item/32709168102.html
On je vyjezd ze zatacky a vyjezd ze zatacky, orad potrebujes nejak drzet stopu, takze muzes mit koło v luftu az kdyz jedes rovne, ale od apexu do okamziku kdy jedes rovne uz tahas a s tim odlehcenym kooem to kmitne. Ja prvni rok dva jezdil na TL bez tlumice a prave tenhle okamzik byl ten kdy mi to delalo slusny tankslappery...
Zalezi na stylu jizdy, na silnici malokdo jede tak ze az do apexu brzdi a hned za nim zase akceleruje... takze moc lidi nepozna potrebu tlumice...
Dotaz na zkušené uživatele tlumičů. Využiju ho u RE INT? Nebo spíš jinak, vím, že z 90 % ne, ale občas by se možná hodil. Jde mi o tohle. Twiny RE jsou relativně vysoký a hlavně maj vysoko položený těžiště. U continentala, kde je "zalehávací" pozice jezdce, který téměř vždy jede jen solo, se asi potřeba tlumiče nijak zásadně neprojeví. Udávané rozložení váhy 50/50.
No, ale INT je "sedící". A já jezdím dost často v tandemu. Plus občas 60l bag na nosiči. INT sám o sobě má rozložení 40/60 (těžký zadek).
Modelová situace z léta. Jedeme ve dvou naložení. Před námi jouda, ani nevím na čem. Laďák, který způsoboval sonický třesk v okruhu 100 km a ve vesnicích se vysypávaly okení skla. Určitě měl i nějaký titanový ojnice (narážka na vedlejší téma "nová nerbo starý železo"). Nicméně jel serpentiny do kopce takovým způsobem, že před ním jedoucí tříválcová fobie mu ujížděla. Vydržel jsem jet za ním chvilku, neb jsem si vedom omezeného výkonu svého stroje a řidičskými schopnostmi na úrovni devadesátiletýho geronta nicméně nedalo se, kopl tam dvojku vytočil k omezovači a bravurně předjel.
No a teď, znamenalo to prárkrát překlopit, prosmýknout se okolo posery, hodit to do další zatáčky atd. V ten moment se stalo řízení trochu nervozní, asi sem nevzal apex úplně ukázkově, možná si předjížděný pomyslel něco o blbym frajerovy, nicméně žádná krizovka. Každopádně by se ten manévr dal určitě povést čistěji. K podobné situaci, kterou tedy připisuju onomu rozložení váhy a vysokýmu těžišti, čas od času dojde.
Levné řeštení je přepnout z modu "sport-posera" na "H-D touring", nicméně mohl by tohle řešit tlumič řízení? Případně jaký? Přiznávám, že ten Scott se mi líbí, hlavně tedy po technický stránce, a pak že je příjemně mrňavý, ovšem pořád je to jedenáct litrů plus vymejšlet a vyrábět montážní sadu. A u RE INT je to trochu komplikovaný. Jinak řečeno, sposta sraní a peněz na to, abych si dvakrát do roka odpustil nějaký cuknutí do řidítek.
Naposledy editováno 29.10.2020 20:44:46
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení
Ale montoval jsem tlumic i lidem co jezdi v klidu a pochvalovali si, ze jim to krasne uklidni prujezd dirama atd - z meho pohledu si vlastne dobrovolne nechali vzit zpetnou vazbu od predku.. ale kdyz jim to vyhovuje?
Tzn nejspis by ti to s tou nervozitou rizeni RE pomohlo, ale je otazka, jestli se ti bude libit celkove chovani s tlumicem...
S tou montazkou bych ti kdyztak pomohl, driv jsem vymyslel a vyrabel montazky pro trible performance, ktere uz neexistuje, tak nejake zkusenosti mam - dneska uz i jine moznosti, vzhledem k 3d tisku je vyvoj a testovani prototypu uplne nekde jinde...
Ad scotts vs cina - to je uz tvuj boj, on nejspis ten cinan funguje...
Ale mozna by tam sel dostat i klasickej tlumic, u nahacu je to s mistem obtiznejsi, ale da se...
Jel jsem co to slo, ale to vis, 20let stara technika to ani titan nezachrani...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
Děkuji za nabídku montážky, třeba ji využiju.
njn, čína.... jenže, jak psal Honza-TA950, je fakt, že se to skutečně může sekout. Pokud přestanou fungovat z nějakýho důvodu ventilky, tak ten olej v krizový okamžik fakt nepřeperu...
Možná by opravdu stačil "normální" tlumič, pokud by se dal nějak inteligentně umístit.
To dělá ten titan, voe, kdybys tam měl poctivej kovanej železnej ingot, tak do toho kopce vylítneš pouhou setrvačností!
sardel píše: assassin> No právě. Budu vymejšlet drahý kokotiny a nakonec zjistím, že je to k prdu... Na druhou stranu, vždycky se dá povolit na minimum, takže bude nefunkční a já budu vypadat jako drsnej závodník s vytuněným Indem. Prostě jen namontovaná další zbytečná blbinka (mno, tolik jich tam zas ještě nemám )
Děkuji za nabídku montážky, třeba ji využiju.
njn, čína.... jenže, jak psal Honza-TA950, je fakt, že se to skutečně může sekout. Pokud přestanou fungovat z nějakýho důvodu ventilky, tak ten olej v krizový okamžik fakt nepřeperu...
Možná by opravdu stačil "normální" tlumič, pokud by se dal nějak inteligentně umístit.
To dělá ten titan, voe, kdybys tam měl poctivej kovanej železnej ingot, tak do toho kopce vylítneš pouhou setrvačností!
v nejhorsim to prodas, tyhle hracky az tak zasadne neztraci na cene…
ten scotts je na tlumic relativne slozitej - ma ty ventily, protoze ma ruzny nastaveni a je progresivni respektive meni utlum v zavislosti na rychlosti.. (z klasickejch pistovejch tlumic to ma treba hyperpro Rada RSC)
ty obycejne tlumice maji proste jen v pistu dirku, kterou proudi olej z jedne strany na druhou a tu skrti jehla, tam se vlastne nema co seknout, tam pak staci zkonstrolovat jestli v nem neni bordel co by mohl dirku ucpat, pripadne, jestli cinan nezapomnel neco utahnout apod.
sice se takovejm tlumicum rika linearni - ale oni vlastne jsou progresivni taky, uz z pprincipu … kdyz kapalina proudi nejakym skrcenim, tak se ten odpor meni v zavislosti na tom jak rychle kapalina proudi a neni to linearni zavislost.
Naposledy editováno 29.10.2020 11:35:45
Sem hledal, jak to kdo má (jestli vůbec) dělaný, a našel jsem v podstatě jen tohle , což je přesně ta boční montáž, kterou už z principu nechci.
Líbilo by se mi, když už, něco takovýho , jenže to je na himalayana. A v ideálním případě tlumič dát za šavle. Jenže tam je zas chladič....
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení
pricne je moznost pod spodni brejle nebo naopak na horni. v obou pripadech je to boj o milimetry, chce to videt tu motorku a pripadne vyzkouset. ja mam vytisknutej plastovej "dummy" tlumic kterej tam zkusim baj voko, jestli je aspon mala sance, pak vytisknu prvni Prototyp montazky a zkusi se jestli nedochazi ke kolizi a dal se to ladi… kdyz jsem to jeste delal, tak vyvoj prvniho kusu vzdy nakej cas zabral …
s tim rotacakem je u nahacu mnohem mene prace. to je fakt. zkusim se na ten RE kouknout aspon na fotkach, jestli je vubec sance…
ta pricna montaz nahore pred nadrzi by tam asi vypadala dost divne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
Já nevím, zas v tomhle mám malý zkušenosti, ale vysvětluju si to opravdu tím vysokým těžištěm a odlehčeným předkem. Pokud třeba projíždím táhlou zatáčku, tak málokdy je celá přesně ve stejným poloměru. Takže řízení prostě stále koriguju. No a pokud je delší, tak to vysoký těžiště postupně motorku jakoby "rozhoupe". Není to nic tragickýho, nic nebezpečnýho a neprojevuje se to vždy, navíc 35 Kw není žádný trhač asfaltu, takže stačí jen ubrat, ale i tak... Kdybych se toho mohl jednoduše zbavit... Je to asi prostě vlastnost retrobajku, projevuje se většinou ve svižnější jízdě ve dvou, tak možná je to jen upozornění, že s baťůžkem se mám chovat mravně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
Naposledy editováno 29.10.2020 22:54:18
https://www.fullcont...mortecdores-direcao/
Naposledy editováno 30.10.2020 18:25:09
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
Naposledy editováno 30.10.2020 18:55:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
Naposledy editováno 30.10.2020 19:08:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
kerut> Tak to si rozumíme
Naposledy editováno 30.10.2020 19:25:46
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení
Continental
Rozvor: 1398 mm
Výška: 1024mm
Světlá výška: 174 mm
Délka: 2122 mm
Šířka: 744mm
Výška sedla: 790mm
Hmotnost: 198 Kg
Objem nádrže: 12.
Interceptor
Rozvor: 1400 mm
Výška: 1165mm
Světlá výška: 174 mm
Délka: 2122 mm
Šířka: 789mm
Výška sedla: 804mm
Hmotnost: 202 Kg
Objem nádrže: 13.7l
Naposledy editováno 30.10.2020 19:42:35
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
jasně, nádrž je jiná, i sedlo, ale to je bezvýznamný. pořád si myslím, že největší rozdíl dělá poloha, posez jezdce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
Opotřebovaný??? To asi ne. Řeší se tu rok nový motorky a ještě ne konkrétní kusy, ale porovnání typů obecně.
4 kila u takovýhle motorky? To když se před jízdou pořádně vyseru (a že to mi nedá moc práce), tak zlepším jízdní vlastnosti?