Kafoholik píše: Tak, když si to dám vedle sebe, SWM novou a tu vykopávku od Hondy, tak i čísla potvrzují že nekecám: https://www.motorka...mp;y%5B1784%5D=78939
Krom hmotnosti a výkonu i krouťáku pro Hondu hraje i kompresní poměr, kde je 10:1 u XR a 12:1 u SWM. To je hodnota která má značný vliv na výdrž všeho v motoru, od kliky až po starter . A taky hodnota , která může rychlým pohledem značit, že XR pojede líp v nízkých a nebude tolik vibrovat...
A pak těch 18 kilo rozdíl v mokrý váze... u endura hrozná cifra ( ale u XR je to o tom že je braná verze bez starteru, takže u starterové to nebude tolik )
Já ti rozumím a kdyby staly vedle sebe dve stejně starý motorky, tak asi není o čem... Ale když vedle sebe postavís 20 let starej ostrej stroj, s kterým se nikdo za jeho život moc nemazlil a zánovní motorku...
1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
Postupem času ale opouštím "cestovatelské" ambice. Stále více se mi líbí jezdit s nenaloženou motorkou. A tak se ohlížím po něčem s menším výkonem ALE HLAVNĚ
S JEŠTĚ MENŠÍ VÁHOU než má upravená HUSKA 701...a to je fakt problém . Terén - třeba Rumunsko, jezdím s kámošema co mají endurka s váhou kolem 110 kg. Huska má 165 kg. Na silnici to není nic, ale v terénu je to strašně moc! Tam pocítí člověk každý kilo. Huska je docela ostrá, nemám možnost volby map a tak funguje v "plné palbě" (po úpravách cca 85 koní) hlavně za mokra je to hodně zajímavý. Navíc nejsem žádnej šampión , je to někdy dřina. Na těchto příkladech chci ukázat jak to cítím , a jak si myslím , že to je. Snad to pomůže k ujasnění "co chceš jezdit" a následně k výběru odpovídající motorky.
Naposledy editováno 04.05.2020 23:08:05
2 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
Takže jsem si řekl, že až zjistím, že to opravdu nestačí, tak ju vyměním, ale zatím mě přesvědčila o její nenápadné univerzálnosti,lehké ovladatelnosti, pohodlí hondy. Motokros nejezdím, se spolujezdcem také ne...takže přístí rok zase 250L. Ostatně nejlepší sezóna je od podzimu do jara, nikdo nikde, umrzlé louky a šotolinky, stačí jen Goretex rukavice...
2 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
každý stroj má něco .. jezdil jsem XL250, XR250, XRE300, DR350, DRZ400 a z těch těžších 690, 701, PR7...
pořád čekám na ideální stroj - a zatím spíš pořád zklamání v nabídce výrbců tahle kategorii jehodně mimo zájem
crf450L byl velký kandidát, ale olej po 1000km na civilním stroji to se moc nepovedlo a výkon na takto malý interval taky nic moc
KTM390 adventure - tam už intervaly rozumné, výkon dostačující ale zase podvozek nic moc a hmotnost už taky stoupá
CCM450 zajímavý počin, ale škoda zvoleného motoru.
u těch 250 je limitující v Evropě a na dlouhé cestě výkon na hlavních silnicích to není nic moc, pokud má člověk čas a drží se terénu a těch nejposlednějších cestiček tak je to OK - jinak by se pár koníků navíc hodilo
holt škoda limitů a elektroniky - dřív šlo vyrobit zajímavé stroje - XR400 se vstřikem a startérem bych bral hned
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
Tak, HQ701 a KTM690 má intervaly 10 tisíc km, poslední dobou... OK, s ohledem na povahu motorky to zkrátíme na 5, ale i tak to už není zlý. Jsou tam ty dva filtry a nějak pod dva litry oleje...
Moje teď prochází kontrolou motoru u Trojana v HK, najeto necelých 30 tisíc a dobrý, nic není potřeba vyloženě, ale dám napínák rozvodu, pro jistotu, protože po startu si zaklepal vždycky...
Kolem 150 kilo mokrá je dobrý cenduro, řekl bych.
Ale, na dlouhý cestování je divoká motorka únavná... Ne ani kvůli pohodlí, to je třeba pro mě dostatečný, ale jak to brzdí a jde za plynem a furt to je jak na jehlách, tak toho máš za čtyři hoďky dost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
na 690/701 mám 40tis km ve 3 verzích 690/2009 R, 690/2012 a teď 701 - olej jsem měnil taky dřív - ty první to měly psáno na 7500km novější pak 10tis, ale stejně mi to vycházelo tak cca 5000-7000 i vzhledem k jízdám v terénu a jízdám po silnici s terénním převodem
jinak jsme jezdil to normální mapu - tj. ne tu morou ani tu ostarou - ta prostředními vyhovovala nejvíc, tu 7001 už volba mapy bohužel není
ostatně při výměně během cesty kde není m vhodné místo/čas není problém olej vyměnit bez výměny filtrů
staré domino byl vzducháč a mělo interval 3000 km a i tam se řešil chladič a prodloužení, proto mi přijde na neostrou motorku interval 1000 km fakt málo i když je to rychlé a jednoduché
Tak ale ta 701 ti ty podmínky celkem plní ne? Když uvážím, že stejně musíš už i přezout na těch km, tak ten olej už se udělá tak nějak spolu. Možná je větší pakárna s tou gumou. A kdo na tom pojede takovou cestu aby ten interval vyjezdil během ní? Ti kdo to udělají, jsou připravení, nebo zvyklí během cesty servisovat.
pokud enduro tak už je limitující váha a zbytečně velký výkon s ostřejším průběhem - na "rally" je to v pohodě, na technickou pasáž míň
1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
A těch 1000 km fakticky plati?
Ona tedy ta cenovka je hodně při porovnání s 701/690...
Kafoholik píše: Hele, máte někdo tu Hondu osahanou? Jak to v reálu jezdí.
A těch 1000 km fakticky plati?
Ona tedy ta cenovka je hodně při porovnání s 701/690...
Ono to temer komplet vychazi z mx ... takze tim je dana cena, neni to rozpoctovej stroj, je tam vse top, stejne jako na crf-r.
Ale pár majitelů tady je, tak nejlíp směřovat na ně .
Naposledy editováno 23.10.2020 11:36:51
1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
Každopádně, chování MX je na silnici blbý, pokud se bavíme o nějakým cestování. Plynule se na tom dá jet jen palba. Pomalu, jako třeba jízda v obci, nebo s nějakou skupinou, to vůbec. Ještě tak větší moderní dvoutakt možná.
To i ta 690 je tak na hranici, i ta je celkem nervózní když se chce jet třeba za někým, nebo držet cca 50. Zkoušel jsem i různé převody, ale s lehčím se hned plaší a s těžkým je uškytaná v nízkých... Tak asi vrátím original.
Mně na 690 pomohl o 1z menší primár. Ikdyz jsem to tam dával hlavně z důvodu lepšího využití v terénu. Líp se chytá dvojka i trojka.
(250L, AJP PR5, DZR400S, XT660R, KTM EXC 450, KTM690 R - 2014, HUSQ 701 -2016, WR450F a zmíněná 450L).
Je to lehká, hravá motorka, podvozkově když přesedneš z 250L je to jak nebe a dudy. Ideální pro tuto moto jsou polní, lesy, louky, tam je jak ryba ve vodě.
Na silnici podle mě moc ideální není, když je člověk zvyklý na cesťák , ale dá se.
1000km interval je v pohodě, co naleješ to stejné vypustíš žádný šedý přejetý humus a máš super pocit. Množství zanedbatelné jeden filtřík, ten můžes měnit ob výměnu a výměna do pár minut .
S porovnáním oproti 690R je obrovský rozdíl ve váze, ten je znát. 690 je už částečný mastodont. 690 jede lépe, ale na mě má obrovské vibrace a pomalé pasáže jsou problém. S 450L stojíš na stupačkách a krásně si s ní při jízdě krokem hraješ jak s trialem.
Co se mi líbí, tak crf450L jak zavřená, tak otevřená jednotkou je strašně tichá a v motoru člověk oproti ktm neslyší žádný divný zvuk navíc .
Má super převody v základu, kdy chceš jet někde v lese po cestě do pořádného krpálu (nemyslím extrémní výjezd) a motorka to dá na 1,2,3 kvalt s noblesou a kroutícího momentu má od spodu na rozdávání.
S 690 si zase dokážu víc představit to valit dál po silnici.
Každý ať si vybere co mu sedne , je to jen o prioritách, o tom co chce jezdit a hlavně o penězích
Naposledy editováno 14.12.2020 05:48:31
2 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
Murkin píše: Nezkoušel někdo SWM 300R?
Projdi 3 poslední stránky.....
http://www.offmoto.c...hp?id=11910&p=16
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Do Vorkuty a přes Polární Ural, taj... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 20 | 22.6.2024 v 22:30 ZdendaZB |
CRF450- zaměnitelnost převodovek Honda CRF 450R | Anti | 1 | 20.6.2024 v 07:02 PavelRS |
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8347 | 17.6.2024 v 20:44 mRKEF |
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |
Praskla nádrž 690 KTM 690 Enduro R | Kacena690 | 9 | 6.6.2024 v 16:31 ZdendaZB |