globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: spolehlive enduro / DUAL sport
Ahoj, bydlim v panelaku a chci si koupit motorku do terenu. Nejlepe krosku, ale to jsou vsechny silene narocne na servis. Nemuzu si dovolit delat generalku kazdych 135 hodin. Proto jsem odmitl jit do KTM EXC 350F. Po silnici nepotrebuji jezdit, takze muze byt i hodne orientovana do terenu, ale chci ji na cislech a aby se tam nejlepe hlavne menil olej, steloval ventily a nic vic. Mam jich par Suzuki DRZ400, Honda CRF450L, Yamaha WR250R, Kawasaki 250KLX, Husquarna 701, KTM 690 Enduro... Nicmene motorky bud nemuzu najit za rozumnou cenu nebo je nemuzu najit ve stavu, v jakem bych si predstavoval a nebo ty 250ky jsou moc slabe. Takze pokud jsem jeste neco opomnel z motorek, napiste mi to sem, at muzu hledat vice modelu. Dekuji Vam.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

17.4.2020 v 11:10 | Nahoru | #31

Kafoholik píše: Tak, když si to dám vedle sebe, SWM novou a tu vykopávku od Hondy, tak i čísla potvrzují že nekecám: https://www.motorka...mp;y%5B1784%5D=78939

Krom hmotnosti a výkonu i krouťáku pro Hondu hraje i kompresní poměr, kde je 10:1 u XR a 12:1 u SWM. To je hodnota která má značný vliv na výdrž všeho v motoru, od kliky až po starter . A taky hodnota , která může rychlým pohledem značit, že XR pojede líp v nízkých a nebude tolik vibrovat...

A pak těch 18 kilo rozdíl v mokrý váze... u endura hrozná cifra ( ale u XR je to o tom že je braná verze bez starteru, takže u starterové to nebude tolik )



Já ti rozumím a kdyby staly vedle sebe dve stejně starý motorky, tak asi není o čem... Ale když vedle sebe postavís 20 let starej ostrej stroj, s kterým se nikdo za jeho život moc nemazlil a zánovní motorku...

spolehlive enduro / DUAL sport

18.4.2020 v 05:16 | Nahoru | #32
Takovejch těch silnejch a lehkejch "nesoutěžáků" moc neni, a když už, tk budou nový za ranec. A nebo za málo a koupit starou vránu u který nevíš, co se vysype. To si musíš ujasnit sám..

1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

18.4.2020 v 16:53 | Nahoru | #33
Spolehlivý a nenáročný za rozumný peníze je X-challenge 650. Ale chce to tak 185cm a více

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

18.4.2020 v 17:03 | Nahoru | #34
Palomoto>... no konečně někdo, kdo hovoří rozumnou řečí

spolehlive enduro / DUAL sport

4.5.2020 v 23:00 | Nahoru | #35
Ahoj. Koukal jsem na zadání , kde je taky zmíněn můj stroj Huska 701 a pak na některé odpovědi. Nemůžu moc radit. Mládí jsem odlítal na strojích které dneska nadšenci renovují jako veterány . Pak rodina, přestavba chalupy podnikání...a na "stará kolena" jsem se vrátil na dvě kola (díky Bohu ! je to úžasný ) Myslím, že je hlavně potřeba abys věděl co chceš. Jestli krosku a s ní lítat někde po krosový trati, je to celkem snadný. Proč má být na papírech ? To by znamenalo , že chceš taky popojet (legálně) po silnici. To už jsme u endura. Kolik toho ježdění po silnici bude? Jestli 5 - 10% nemá cenu řešit značky. Když bude silnice víc a terén bude NE motokrosová trať, ale "volný terén", je to jednoznačně enduro. Čím větší podíl bude silnice, tím by měla být motorka silnější a naopak. Do terénu není potřeba "kdo ví jaký výkon" tam je spíš důležitá minimální hmotnost. Já jsem přesně věděl co chci. Motorka pro moje (široké, variabilní) využití na trhu nebyla a doposud není. Chtěl jsem lehký stroj abych mohl jezdit těžší terén.(abych to s ním dal ) Zároveň jsem chtěl s klukama co mají dvouválcové (skoro bych řekl) cestovní endura na výlet 3-8 000 km (bez výměny oleje ) a abych jim stačil i když se na silnici předjíždí a cesta se "ukrajuje" Upravil jsem si na to Husku a jsem s ní nadmíru spokojen.
Postupem času ale opouštím "cestovatelské" ambice. Stále více se mi líbí jezdit s nenaloženou motorkou. A tak se ohlížím po něčem s menším výkonem ALE HLAVNĚ
S JEŠTĚ MENŠÍ VÁHOU než má upravená HUSKA 701...a to je fakt problém . Terén - třeba Rumunsko, jezdím s kámošema co mají endurka s váhou kolem 110 kg. Huska má 165 kg. Na silnici to není nic, ale v terénu je to strašně moc! Tam pocítí člověk každý kilo. Huska je docela ostrá, nemám možnost volby map a tak funguje v "plné palbě" (po úpravách cca 85 koní) hlavně za mokra je to hodně zajímavý. Navíc nejsem žádnej šampión , je to někdy dřina. Na těchto příkladech chci ukázat jak to cítím , a jak si myslím , že to je. Snad to pomůže k ujasnění "co chceš jezdit" a následně k výběru odpovídající motorky.

Naposledy editováno 04.05.2020 23:08:05

spolehlive enduro / DUAL sport

19.10.2020 v 14:21 | Nahoru | #36
Zduř. Do těžšího terénu mám KTM 250R Freeride. Je to lehoučká motorka, lehce do trialu, je na značkách, je to dvoutakt motor z EXC se sníženým výkonem, ale jede to pěkně. Na ježdění po venkově, na Ukrajinu atd je to dle mého ideální. Jet na odpoledne do lomu, polí. lesů - super. Servis minimální, tlumiče WP jsou tedy slabší, ale jinak je to vyvážená motorka. A nestojí raketu.

2 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

20.10.2020 v 19:24 | Nahoru | #37
Já začal s CRF 250L, říkal sem si , že se do toho obuju a pak si pořídím KTM690, PR7, něco podobného, zkrátka nějaký silnější dualsport. Původně jsem chtěl WR250,ale nebyly k mání vůbec. Takže vyhrála Honda. Pořídil sem to nový za pěkných 100k model 2017..Modifikace : šus plech s bokama, řidítka renthal, 13z převod.kolečko, pneu do terenu C02 klasika, držák na mobil s 5V USB..toť vše. týden hory rumunsko, týden ukrajina, uběhly 3 roky, 4000km a já zjišťuju, že ju sice honím na hranici motorových možností, ale nikdy nikdo na mě nečekal, jediné co není je silnější 2 a 3 při výjezdech, kde to stejně vyjede většinou půlka účastníků. Měkčí pérování na skákání není ( do metru to zvládá), naopak na ukrajinských polňačkách a rozbitých silnicích, trailech je to paráda. Ruce nebrní ani po celém dni, vibrace jak u kola... Údržba snadnější než na mým bejvalým downhillu. Mazat řetěz, vidle v čistotě, jednou ročně vzduch a olej.filtr, zkrátka nula nula nic. Na garančce jsem se ptal jak je to s poruchovostí a v ČB mi řekli, že neví, že tyhle stroje po garančce už prakticky nevidí.
Takže jsem si řekl, že až zjistím, že to opravdu nestačí, tak ju vyměním, ale zatím mě přesvědčila o její nenápadné univerzálnosti,lehké ovladatelnosti, pohodlí hondy. Motokros nejezdím, se spolujezdcem také ne...takže přístí rok zase 250L. Ostatně nejlepší sezóna je od podzimu do jara, nikdo nikde, umrzlé louky a šotolinky, stačí jen Goretex rukavice...

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

21.10.2020 v 07:42 | Nahoru | #38
Ajwnhoe> Podepisuji :D. Stejně jsem dávno zjistil, že jsem offroad retard, takže většinu nedostatků má moje maličkost, nikoliv moto .

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

21.10.2020 v 08:20 | Nahoru | #39
Ajwnhoe> Ale na Balkán jsi nejel po ose ?
Ono ne snad že by to nešlo, je tu borec co na tom dojel na Sachalin myslím, nebo tam někam... Ale ten přejezd Maďarska je hrozná otrava.

2 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

21.10.2020 v 13:58 | Nahoru | #40
hledání svatého grálu pokračuje...

každý stroj má něco .. jezdil jsem XL250, XR250, XRE300, DR350, DRZ400 a z těch těžších 690, 701, PR7...

pořád čekám na ideální stroj - a zatím spíš pořád zklamání v nabídce výrbců tahle kategorii jehodně mimo zájem
crf450L byl velký kandidát, ale olej po 1000km na civilním stroji to se moc nepovedlo a výkon na takto malý interval taky nic moc
KTM390 adventure - tam už intervaly rozumné, výkon dostačující ale zase podvozek nic moc a hmotnost už taky stoupá
CCM450 zajímavý počin, ale škoda zvoleného motoru.

u těch 250 je limitující v Evropě a na dlouhé cestě výkon na hlavních silnicích to není nic moc, pokud má člověk čas a drží se terénu a těch nejposlednějších cestiček tak je to OK - jinak by se pár koníků navíc hodilo

holt škoda limitů a elektroniky - dřív šlo vyrobit zajímavé stroje - XR400 se vstřikem a startérem bych bral hned

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

21.10.2020 v 14:03 | Nahoru | #41
Honza-TA950> Ta crf450l mi prijde fajn. Ten olej jde vymenit rychle a neni ho tam moc, to bych tomu asi odpustil

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

21.10.2020 v 14:19 | Nahoru | #42

Honza-TA950 píše: h

holt škoda limitů a elektroniky - dřív šlo vyrobit zajímavé stroje - XR400 se vstřikem a startérem bych bral hned



třeba nám ji Shineray vyrobí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

21.10.2020 v 14:23 | Nahoru | #43
assassin> existuje na to i rychlonástavec a šusplech s otvorem - jen povalíš motorku na bok, nacvakneš hadičku postavíš motorku, do PETky vyteče olej, povalíš zpátky, odděláš nástavec, zašroubuješ zátku a naliješ nový olej, skoro čistá práce na 5 minut na parkovišti - ale na delší cesty je to prostě nepraktické, při přesunu abys měnil olej obden

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

21.10.2020 v 19:39 | Nahoru | #44
Honza-TA950>
Tak, HQ701 a KTM690 má intervaly 10 tisíc km, poslední dobou... OK, s ohledem na povahu motorky to zkrátíme na 5, ale i tak to už není zlý. Jsou tam ty dva filtry a nějak pod dva litry oleje...
Moje teď prochází kontrolou motoru u Trojana v HK, najeto necelých 30 tisíc a dobrý, nic není potřeba vyloženě, ale dám napínák rozvodu, pro jistotu, protože po startu si zaklepal vždycky...
Kolem 150 kilo mokrá je dobrý cenduro, řekl bych.

Ale, na dlouhý cestování je divoká motorka únavná... Ne ani kvůli pohodlí, to je třeba pro mě dostatečný, ale jak to brzdí a jde za plynem a furt to je jak na jehlách, tak toho máš za čtyři hoďky dost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

22.10.2020 v 10:31 | Nahoru | #45
Kafoholik> neuč orla lítat

na 690/701 mám 40tis km ve 3 verzích 690/2009 R, 690/2012 a teď 701 - olej jsem měnil taky dřív - ty první to měly psáno na 7500km novější pak 10tis, ale stejně mi to vycházelo tak cca 5000-7000 i vzhledem k jízdám v terénu a jízdám po silnici s terénním převodem

jinak jsme jezdil to normální mapu - tj. ne tu morou ani tu ostarou - ta prostředními vyhovovala nejvíc, tu 7001 už volba mapy bohužel není

ostatně při výměně během cesty kde není m vhodné místo/čas není problém olej vyměnit bez výměny filtrů

staré domino byl vzducháč a mělo interval 3000 km a i tam se řešil chladič a prodloužení, proto mi přijde na neostrou motorku interval 1000 km fakt málo i když je to rychlé a jednoduché

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

22.10.2020 v 10:48 | Nahoru | #46
Honza-TA950> JJ. jasný. 1000 km není použitelných ani na ježdění do práce, o tom žádná. Kdyby to bylo cca 13 hodin, to najedeš za dva týdny když nikam nepojedeš

Tak ale ta 701 ti ty podmínky celkem plní ne? Když uvážím, že stejně musíš už i přezout na těch km, tak ten olej už se udělá tak nějak spolu. Možná je větší pakárna s tou gumou. A kdo na tom pojede takovou cestu aby ten interval vyjezdil během ní? Ti kdo to udělají, jsou připravení, nebo zvyklí během cesty servisovat.

spolehlive enduro / DUAL sport

22.10.2020 v 12:38 | Nahoru | #47
tam závisí jak moc enduro a jak moc dual - pokud dual tak je 701 hodně slušná, těch 70 koní je zábavných i na silnici, podvozek toho snese dost v terénu, a s pár úpravami s tím jde objet svět a přitom cestou do Moskvy není třeba měnit 3x olej a váhat při každém předjíždění auta, těch 10tis je OK po téhle porci si motorka nejakou péči zaslouží a často dojde i na gumy apod.

pokud enduro tak už je limitující váha a zbytečně velký výkon s ostřejším průběhem - na "rally" je to v pohodě, na technickou pasáž míň

1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

22.10.2020 v 21:37 | Nahoru | #48
Hele, máte někdo tu Hondu osahanou? Jak to v reálu jezdí.
A těch 1000 km fakticky plati?

Ona tedy ta cenovka je hodně při porovnání s 701/690...

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

23.10.2020 v 00:46 | Nahoru | #49

Kafoholik píše: Hele, máte někdo tu Hondu osahanou? Jak to v reálu jezdí.
A těch 1000 km fakticky plati?

Ona tedy ta cenovka je hodně při porovnání s 701/690...



Ono to temer komplet vychazi z mx ... takze tim je dana cena, neni to rozpoctovej stroj, je tam vse top, stejne jako na crf-r.

spolehlive enduro / DUAL sport

23.10.2020 v 11:35 | Nahoru | #50
Krátce jsem jel na předváděčce v Liberci. Mě osobně teda moc ta motorka nenadchla a cena to zabila úplně. Nedokážu si na tom moc představit delší vzdálenosti. Je to prostě stavbou závoďák a i ovládání je hodně digitální (spojka on, off, plyn taky). Prostě na bublačku fakt ne, ale přitom to vlastně moc nejede. Na terén asi dobrý krouťák odspodu, ale jinak to bylo hrozně zdechlý. WR250R mi přišla jako raketa proti tomu, ale pravda, musí se držet víc pod krkem.

Ale pár majitelů tady je, tak nejlíp směřovat na ně .

Naposledy editováno 23.10.2020 11:36:51

1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

23.10.2020 v 18:57 | Nahoru | #51
Hmm. Ptám se, protože mx hondy mam rád. A cenduro XR650 Dallara byla skvělá. Asi lepší než ta 690 co mám...

Každopádně, chování MX je na silnici blbý, pokud se bavíme o nějakým cestování. Plynule se na tom dá jet jen palba. Pomalu, jako třeba jízda v obci, nebo s nějakou skupinou, to vůbec. Ještě tak větší moderní dvoutakt možná.

To i ta 690 je tak na hranici, i ta je celkem nervózní když se chce jet třeba za někým, nebo držet cca 50. Zkoušel jsem i různé převody, ale s lehčím se hned plaší a s těžkým je uškytaná v nízkých... Tak asi vrátím original.

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

19.11.2020 v 09:46 | Nahoru | #52
To i ta 690 je tak na hranici, i ta je celkem nervózní když se chce jet třeba za někým, nebo držet cca 50. Zkoušel jsem i různé převody, ale s lehčím se hned plaší a s těžkým je uškytaná v nízkých... Tak asi vrátím original. [/quote]

Mně na 690 pomohl o 1z menší primár. Ikdyz jsem to tam dával hlavně z důvodu lepšího využití v terénu. Líp se chytá dvojka i trojka.

spolehlive enduro / DUAL sport

14.12.2020 v 05:46 | Nahoru | #53
Otevřená CRF 450L je top. Vyzkoušel jsem už hodně motorek a 450L je zatím to nejlepší s ohledem na mé potřeby.
(250L, AJP PR5, DZR400S, XT660R, KTM EXC 450, KTM690 R - 2014, HUSQ 701 -2016, WR450F a zmíněná 450L).

Je to lehká, hravá motorka, podvozkově když přesedneš z 250L je to jak nebe a dudy. Ideální pro tuto moto jsou polní, lesy, louky, tam je jak ryba ve vodě.
Na silnici podle mě moc ideální není, když je člověk zvyklý na cesťák , ale dá se.
1000km interval je v pohodě, co naleješ to stejné vypustíš žádný šedý přejetý humus a máš super pocit. Množství zanedbatelné jeden filtřík, ten můžes měnit ob výměnu a výměna do pár minut .

S porovnáním oproti 690R je obrovský rozdíl ve váze, ten je znát. 690 je už částečný mastodont. 690 jede lépe, ale na mě má obrovské vibrace a pomalé pasáže jsou problém. S 450L stojíš na stupačkách a krásně si s ní při jízdě krokem hraješ jak s trialem.
Co se mi líbí, tak crf450L jak zavřená, tak otevřená jednotkou je strašně tichá a v motoru člověk oproti ktm neslyší žádný divný zvuk navíc .
Má super převody v základu, kdy chceš jet někde v lese po cestě do pořádného krpálu (nemyslím extrémní výjezd) a motorka to dá na 1,2,3 kvalt s noblesou a kroutícího momentu má od spodu na rozdávání.
S 690 si zase dokážu víc představit to valit dál po silnici.

Každý ať si vybere co mu sedne , je to jen o prioritách, o tom co chce jezdit a hlavně o penězích

Naposledy editováno 14.12.2020 05:48:31

2 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

14.12.2020 v 18:31 | Nahoru | #54
Nezkoušel někdo SWM 300R?

spolehlive enduro / DUAL sport

14.12.2020 v 18:45 | Nahoru | #55
Jel jsem na ni v rámci enduro školy a není to špatný. Oproti AJP 250 je to super a to ve všem. Ale oproti Yamaze, KTM apod. (beru ostrý) nee

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.12.2020 v 10:02 | Nahoru | #56

Murkin píše: Nezkoušel někdo SWM 300R?


Projdi 3 poslední stránky.....
http://www.offmoto.c...hp?id=11910&p=16

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.12.2020 v 10:28 | Nahoru | #57

Murkin píše: Nezkoušel někdo SWM 300R?


Pozvi sem Lopatu

spolehlive enduro / DUAL sport

15.12.2020 v 12:28 | Nahoru | #58
Tak diky, zitra si pro jednu asi dojedu

spolehlive enduro / DUAL sport

16.12.2020 v 18:10 | Nahoru | #59
Tak je doma, uvidime jak to bude fungovat a jak se ji podari odladit.

spolehlive enduro / DUAL sport

16.12.2020 v 19:50 | Nahoru | #60
Tak to jsou pěkný vánoce
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8252 Dnes v 12:15 Fic6
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06


TOPlist