chci se zeptat, jestli někdo má podobnou zkušenost s benzínem jako já. Mám bmw xcountry 2007 a při natankování benzínu s vyšším oktanovým číslem (např. Verva 100 nebo shell V-power racing) se mi zhorší odezva na plyn(začne mít prodlevu při přidání) a celkově bych řekl, že klesne lehce výkon. Na natural 95 to nedělá. Nevím, jestli to je normální, nebo jestli mám něco na motorce špatně, případně čím by to mohlo být? Poradíte? Díky
Ale zdvořile řeknu že to spíš budou aditiva, mě třeba "lepší" benzín u omw přijde jak bláto tzn. to co píšeš (Ale možná to tak má bejt a to bláto trošku čístí motor), u shell a benziny mi stovka přijde trošku živější a míň otrávná když to mám hooodně zahřatý tak mi tak neumírá volnobéh ale jsou to jen pocity a dojmy a vždy budou (jenže to samý dělá i aditivovaná 95tka)...benzín jako takovej nic nemění a v teroii a praxi, dávat vyšší oktanový číslo nemá na motor žááááádnej vliv "až na těch pár příběhů" ... ale co si budem ... všichni o pravé teorii benzínu a laboratovních podmínek víme H O V N O a stejně tak O Konkstrukci motorů které nejsou z roku 90 víme taky co H O V N O ...protože ČVUT ANI VŠCHT prostě nemáme a jen si "myslíme" protože jsme "někde četli někdo říkal"
To je jako říct ... bolel mě zub, tak jsem si místo ibalginu vzal raději tramal a teď jsem nějakej zfetovanej, čím to může být ?
Naposledy editováno 11.09.2020 12:27:58
3 reakcí na tento příspěvek vliv benzínu na výkon
Vždy je potřeba skloubit kompresní poměr, předstih a rychlost hoření směsi. Když to na samotnou vervu nejede, doporučuju mixovat 95 a 100 půl na půl. Přece jenom samotná neaditivovaná 95 s lihem není ideální kvůli hrozící korozi palivového systému a degradaci benzínu.
Beranidlo uvedl pravou příčinu poklesu výkonu. 100 oktanový benzín skutečně potřebuje větší předstih a vyžaduje vyšší kompresní tlaky (jak se zmiňuje puffybodie), aby se využil jeho potenciál. Pokud je předstih nastaven pro 95 oktanů, bude příliš malý pro potřeby 100 oktanového. Kompresní tlaky motoru u tvé motorky jsou vhodné pro 95 oktanový, ne pro 100 oktanový benzín. Motor pracuje neefektivně. Ve výsledku vedou malé kompresní tlaky plus malý předstih k větším ztrátám při přeměně energie v benzínu na práci motoru.
Naposledy editováno 11.09.2020 14:54:45
K příspěvku výše. Ano,asi ano, ovšem v reálu měl by mít i 100 benzín podíl nižší složky, kterej by tenhle efekt vykompenzovat měl.ono už sama definice oktanového čísla,to jsou procenta, u 100 to z definice končit musí. Na nádrž čistého oktanu, to merozjedeš. Bude chybět ten švuňk, který proces do pohybu uvede. Analog na čistej Cetan diesel nerozběhne.
Existuje i variabilita, proces určování oktanové číslo dle EU(laboratorni) a US(strojní) jiné hodnoty hází. 78_US odpovídá klasickému 85_EU.
A včil dumej.
1 reakcí na tento příspěvek vliv benzínu na výkon
zdenysrx6 píše: na SV 650 sem poznal rozdíl mezi 95 a 100 , holt kompresní poměr 11,5
Jo, o tom žádná, ale nelze pominout kondici stroje. Stav zapalovací soustavy. Absolutně ale nelze hodnotit. Tankuješ cosik optimalizovanýho, poměr cena výkon. U motorek je hodně i okolní teplota, vlhkost vzduchu i to má vliv. Absolutně povědět, že Verva má lepší výkon než N98. Mno, laboratorně bych to to nechtěl hodnotit, přestože u pumpy 98 nebo Vervu, tak vždy Vervu, cenový rozdíl je kávička z kávomatu, jistota ke kulomet.
... A leju tam Vervu, protože s tím vyjedu 2x za rok. Ten (možná) zasraný karbec od Bio by mě za to nestál. Stačí že probouzím baterku, natož se patlat s karbecem.
1 reakcí na tento příspěvek vliv benzínu na výkon
kerut píše: presne, souhlas, do strikacky cpu cokoliv levnyho, do karburatoru jedine to nejcistsi, )motivace totozna, akorat hadam ze karbec ma nekolikanasobne vic soucastek)..
U Ruskýho ne. Plovák jako u Jawy. Šroubovák, kombinačky, a izolačka tu ovšem lepe nahradí lehuloplast z lekarničky. Narveš želvičku rozbrčíš,a kalupem bežícího výsadkového roje,k cíli se dohrkáš.
Akoráte musí ten cíl musí být blíže než "Příliš vzdálený most". Teď jsem na to koukal, na postup z nich neměl nikdo,akorát u Skopčáků i remíza bylo vítězství.
1 reakcí na tento příspěvek vliv benzínu na výkon
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv benzínu na výkon
Naposledy editováno 07.10.2020 22:11:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv benzínu na výkon
HMS píše: Beranidlo> A platit chodíš postupně, nebo to dáš doprostřed mezi stojany?
Postupně. U jedné benzínky natural, u další příležitostně Vervu nebo Maxxmotion. Od té doby, co byly vynalezeny kanystry, je možnost nakoupit stovku v přiměřeném množství cestou z práce a aplikovat spolu s VIFem doma, což taky dělám. Moje motorky netrpí ztrátou výkonu po natankování vysokooktanového benzínu.
1 reakcí na tento příspěvek vliv benzínu na výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv benzínu na výkon
HMS píše: Beranidlo> A platit chodíš postupně, nebo to dáš doprostřed mezi stojany?
Nevím jak u tebe, ale v civilizaci bývají často všechna paliva dostupná na jednom stojanu. Funguje to tak, že si z každé pistole trochu cvrkneš a zaplatíš najednou třeba 4 druhy...
Naposledy editováno 12.09.2020 22:31:48
1 reakcí na tento příspěvek vliv benzínu na výkon
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sháním někoho šikovného kdo by mi v... BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... | berry78 | 22 | 17.10.2022 v 10:42 V_i_c_i |
BMW G650 Xmoto servisne intervaly BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... | Fopy | 2 | 8.6.2022 v 22:08 Komorerth |
BMW G650 Xmoto servisne intervaly BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... | Fopy | 0 | 7.6.2022 v 22:49 Fopy |
Nejunivezálnější motorka [1, 2, 3] BMW G 650 Xcountry | berry78 | 77 | 15.4.2021 v 16:49 krokoš |
Led světlo BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 Xmoto | Mkjuman | 2 | 13.6.2020 v 20:31 ThomasDRZ |