motozem_rijen





Téma: Nejunivezálnější motorka
Přátelé zdravím Vás .. Měl jsem asi 30 motorek .. včetně Fireblada 954 a BMW R1200RT .. ale po 2 letech co ho mám jsem zjistil jsem, že vlastně strašně miluju BMW Xcountry které jsem koupil více méně náhodou . Je to jednoválec Rotax 650ccm 55Hp a 148Kg suchá hmotnost (160 s nápněmi) ... pro mé využití je naprosto dokonalá .. Super ovladatelná, relativně pohodlná , s předním kolem 19" zvládne i lehčí terén a zároveň se dobře vodí v zatáčkách . Na okreskách je zábavná , rozbité silnice jí nevadí , žere do 3,5 litru. Dojedu si na ní pro rohlíky a když na ní hodím bágly můžu ject po ose do Rumunska i tam obstojně pojezdit nějaký offroad. Jediné co jí nesvědčí je dálnice … Ale té se stejně vyhýbám jak jen to jde … Jediné co mě teď trápí že mě nenapadá nějaká alternativa … Bud špatně koukám a nebo se nic podobného teď nevyrábí ??? Všechny podobné motorky jsou bud o 30Kg težší .. nejblíž k tomu jsou některé modely od KTM .. ale ty mají buď 21 palců velké přední kolo .. nebo naopak SM a ty mají jen 17 palců a tam zas nejde dát enduro guma … nebo jsou to menší kubatury .. Proste hledám .. ale nanacházím … Mále Někdo typ na podobný univerzál ????
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 11:03 | Nahoru | #1
KTM 690 Enduro R/ 790 Adventure R

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 11:19 | Nahoru | #2
K660S> Díky .. Na kačeny jsem koukal ... ty k tomu mají blízko .. ale myslím že s těma 21 kolama to nebude tak obratné .. 690 enduro má navíc sedlo strašnou lavici ze které mě bolí prdel už od pohledu .. na tom bych daleko ject nechtěl. 790 adventure má zase suchá o 41Kg větší váhu .. to je v terénu kurva znát .. Nejlepší by byl Duke 690 .. ale na přední 17-ku bude omezený výběr enduro gumy a .. navíc má zdvih perování jen 140mm takže to bude tvrdé a v terénu nepoužitelné … xcountry má 240mm !!!

1 reakcí na tento příspěvek Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 11:22 | Nahoru | #3
Jenom otazecka, nemyslím to zle. Ale když ti vyhovuje xCuntry, proč si ho nenechás a hledáš alternativu?

1 reakcí na tento příspěvek Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 11:28 | Nahoru | #4
Versys, nejuniverzálnější motorka, na které jsem kdy jel. (Versys = Versatile system)

Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 11:35 | Nahoru | #5
pokud trváš na přední 19" tak to je komplikace - buď jde o to aby to bylo lehké a zvládlo terén pak je 21" lepší volba nebo na silnic tak 17" případně možnost přehazovat kola jako u 690/701 ,ale jen kola z endura SM neudělají

obecně je tomu 690/701 nejlblíž - vyzkoušej a uvidíš jak moc ti ta přední 21" bude vadit, výkon i hmotnost má 690/701 lepší a sedlo není problém vyměnit nebo předělat
mě osobně 21" na silnici nevadí, zvlášť když tam mám gumy co zvládnou alespoň nějaký terén

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 11:41 | Nahoru | #6
Wenca24> Nevím jestli si radši nemám koupit ještě jedno do zásoby když za něj není na trhu náhrada

2 reakcí na tento příspěvek Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 11:55 | Nahoru | #7
Vážně jezdíš do 3.5 litru? Já chápu, že jí máš rád a chtěl sis jí pochválit, ale není potřeba přehánět Ten motor je úspornej, to jo, na druhou stranu, 3.5 jako maximum je scifi. Koní to má 53, ale to je detail. No a proč chceš měnit? Ten motor vydrží neskutečně moc, takže potom chvalozpěvu tomu úplně nerozumím.

Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 12:03 | Nahoru | #8
Kefalín....čo si predstavujetě pod pojmom univerzálný?? Nic "univerzálního" nedělá všechno dobře. Vždy je něco za něco. Stejně tak budík,s vestavěným opíkačem topinek,mixerem,měřákem PH a vysavačem nebude prostě fungovat v těch věcech na 100%. Vedli se tady debaty ve více vláknech a vždy musíš udělat v něčem ústupek,abys to měl "univerzální". Abych nebyl pochopen že tady trolím,já jsem chtěl jen říct univerzální je leckdy ošemetný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 12:10 | Nahoru | #9

berry78 píše: K660S> Díky .. Na kačeny jsem koukal ... ty k tomu mají blízko .. ale myslím že s těma 21 kolama to nebude tak obratné .. 690 enduro má navíc sedlo strašnou lavici ze které mě bolí prdel už od pohledu .. na tom bych daleko ject nechtěl. 790 adventure má zase suchá o 41Kg větší váhu .. to je v terénu kurva znát .. Nejlepší by byl Duke 690 .. ale na přední 17-ku bude omezený výběr enduro gumy a .. navíc má zdvih perování jen 140mm takže to bude tvrdé a v terénu nepoužitelné … xcountry má 240mm !!!


hele 690 ma oproti ostrejm motorkam, ktery maj tu “lavici”, sedlo vylozene cestovni, toho bych se fakt nebal. bude to stejny jako motardovy SMC a to je dost pohodlny a siroky. s tim kolem vepredu nevim. ale kazdy ostry enduro ma vepredu 21 a neobratny mi v terenu neprijdou, bude to spis v rukach obe ty motorky jsou podle me momentalne to nejlepsi v dany kategorii, co si muzes koupit. zkus se na tom nekde svezt, pujc si v KTM. rekl bych, ze budes hodne hodne prekvapenej, kor kdyz srovnavas s tim bavorakem. bmw ma 55 koni a KTM 690 ma 49kw v zakladu. s mapou a akrapem cca 51kw, a to uz je velkej rozdil.
a uvazovat o Duke 690 do terenu je uplne mimo, to ciste silnicni motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 12:12 | Nahoru | #10

berry78 píše: Wenca24> Nevím jestli si radši nemám koupit ještě jedno do zásoby když za něj není na trhu náhrada

Pořád ale nebylo zodpovězeno, proč potřebuješ měnit? kdyz vyhovuje všemu tak je to přeci blbost ne? Leda že by se schylovalo k velkému servisu který vyřeší pečlivé umytí, naleštění a prodej nějakému chudákovi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 12:15 | Nahoru | #11
milonovo> Já jsem to možná nenapsal úplně přesně … nechci jí měnit .. ani není za co .. Zajímalo mě jestli existuje něco podobně univerzálního ale asi ne . Jinak s tou spotřebou nepřehánim ..viz. muj deník . https://www.motorka...etail&ddid=74030 . Tu spotřebu sem si počítal skoro každé tankování . Strašně mě bavilo srát s tím kolegu který jel na přetiženém Varaderu .. Na benzínce platil 2x tolik , v zatáčkách se trápil , při parkování se trápil , do terénu si vůbec netroufnul atd …

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 12:25 | Nahoru | #12
K660S> Ok .. to s tím sedlem zní dobře … 21 kolo mi přijde neobratný na silnici kde strávim 95% času velkej obvod - velkej gyro efekt .. hůř se bude překlápět .. ( v terénu je určitě super) .. ta 19" ka mi v tomhle přijde "geniální" :o) Jinak Máš pravdu že to jsou nejbližší konkurenti a ty jejich jednoválce jsou minimálně co do výkonu TOP … životnost ale bude určitě o něco horši

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 12:25 | Nahoru | #13
grooll> Nechci prodávat , sem rád že ho mám .. ale už se 11 let nevyrábí a na trhu není dle mě adekvátní náhrada .

(reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 12:27 | Nahoru | #14
berry78> Problém je, že tohle bude každý pociťovat individuálně - i na stejný motorce budou mít různý piloti různý výsledky a různý pocity (nepřenositelný přes fórum). Chce to vyzkoušet výše zmíněné modely.

(reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 12:28 | Nahoru | #15
milonovo> 53 koní je v serii … já mám vejfuck Leovince a nálepku turbo … tak říkám 55

Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 12:42 | Nahoru | #16
701/nová 690 má 55kW při cca stejné hmotnosti

(reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 13:08 | Nahoru | #17
Mr.Dreamer> Versys je těžký krám na silnici.

(reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 13:13 | Nahoru | #18

berry78 píše: K660S>...21 kolo mi přijde neobratný na silnici kde strávim 95% času velkej obvod - velkej gyro efekt .. hůř se bude překlápět...



Toho bych se opravdu ale opravdu nebál.

(reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 13:13 | Nahoru | #19

berry78 píše: grooll> Nechci prodávat , sem rád že ho mám .. ale už se 11 let nevyrábí a na trhu není dle mě adekvátní náhrada .


2007 je skoro nová motorka, do důchodu má ještě dalších 10 let. Pak si koupíš tu stejnou od někoho, kdo jezdí míň, a zase vydržíš 10 let. A potom už ti to bude jedno.

Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 13:26 | Nahoru | #20
Kdyt ty motorky jdou servisovat víceméně donekonečna pokud to nekde nerozvesis o strom... Když ti vyhovuje tak normálně jezdí a až přijde čas uděláš generalku a jedeš dal ne?
Jinak to ktm 690 a derivát huska mi přijde jako důstojný nástupce - je ve všem lepsi.. I na silnici s tím budeš rychlejší než s tím bavem...
Ještě mě napadá swm superdual... To má 19ku...

(reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 13:32 | Nahoru | #21
berry78> k tomu 21" kolu. Ja ho na kacene mam a ze by to snim bylo nejaky neobratny nebo se stim nedalo na okruhu klopit na stupacku me neprijde. Vyber silnicnich gum na vcelku velkej.

Edit ; jeste k ty lavici. Me treba sedlo u adv950 vylozene sralo, ty boxni hrany po 400 km cejtis jak kdyby se ti zarezavaly do stehen. Ale po 500 km to prejde , dal jsem stim na jeden zatah nejakejch 1280 km , coz jsem na zadnym cestovnim vyladenym sedle nedal

Naposledy editováno 14.05.2020 13:34:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 13:49 | Nahoru | #22
[quote=berry78]K660S> Ok .. to s tím sedlem zní dobře … 21 kolo mi přijde neobratný na silnici kde strávim 95% času velkej obvod - velkej gyro efekt .. hůř se bude překlápět ..

To je v píči co řešíš,jezdíš za 3 a pul litru a řešíš toto?Vzníká ti tam vúbec ten gyro

(reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 14:00 | Nahoru | #23
VlaHa> .. hele to neřeš ... na silnici je 19 kolo lepší i proto že je o centimetr širší .. 90/90R21 vs 100/90 R19

Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 14:17 | Nahoru | #24
Čau, ja už len čakám, kedy toto vlákno objaví Medveď , ten bude spokojnýýýýý, tu pred pár týždňami sa riešila motorka a celkom pekne vychádzala tá KTM enduro 500 , dlhé servisné intervaly a podobne, perfiš dual sport. Palivové mapy, kadejaké elektronické fičúry. Na jednom pieste natočil 90 000 km. Nejaký člen tu si ju kúpil a perfektne všetko popísal to by sa ti možno hodilo poštudovať, presne motka ako vyšitá pre teba, teda , keď máš lóve.

1 reakcí na tento příspěvek Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 15:00 | Nahoru | #25
Kluci ... tak už je to vyřešený .... jediná možnost :

https://adventuremot...m-690-adventure-duke

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 15:18 | Nahoru | #26

berry78 píše: Kluci ... tak už je to vyřešený .... jediná možnost :

https://adventuremot...venture-duke [/quote]

Většinu lidí, rychle přejdou choutky, na podobné přestavby záhy poté, co zjistí, skutečné, cenové relace.... já právě (se skřípěním zubů ) dokompletoval, jen dvě ostré kola, pro ADV790R a jsem na 50t....

Jinak názoru, na ovlivnění ovladatelnosti kolem 19-21" se jen usmívám ... půjč si někde, na půl dne, (ne půl hodiny), KTM790R a pak suď 21ku kolo...

A podobně to je i s posuzováním suché, papírové, hmotnosti... je to o rozložení hmoty, výšce těžiště a odladění geometrie moto... dvě sezóny jsem měl HUSQ701, teď druhou sezónu 790R a připadá mi lehčí a v off je ta zábava mnohem snazší

Naposledy editováno 14.05.2020 15:24:56

1 reakcí na tento příspěvek Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 15:26 | Nahoru | #27
Tak třeba CCM GP 450, nebo AJP PR7 a s 19 kolem je SWM Superdual T.

1 reakcí na tento příspěvek Nejunivezálnější motorka

14.5.2020 v 17:48 | Nahoru | #28
Deník jsem si prohlídnul, ale moudrej z toho pořád nejsem... Mám defakto to samý, akorát s trochu jinejma plastama a na 17tkách, taky mám Leo svinče, ta spotřeba mi fakt nejde do hlavy. Píšeš, že se dostaneš na 3 litry, 3,3 v průměru a nejvíc 3,6, takže bys na nádrž, když se kocháš měl dát 300km.. .. Jako čistě teoreticky, na těch 3,5 by se mělo jít s velkým sebezapřením dostat, protože... Když jsem měl dakara, jednoho z prvních, takže jednosvíčku, jezdil jsem za cca 4,5, ta dvousvíčka je údajně úspornější a motorka je cca o 30 kilo lehčí. Takže teoreticky by to mělo bejt možný. (mimochodem řešit gyroskopickej efekt 21 kola, pokud se specializuješ na ecorally je pitomost, na tom Dakaru jsem nebyl o moc pomalejší na okruhu, spíš možná skoro na stejno a limit je ve mě) Ale já si k tomu v praxi teda ani nečuch. Kolem 170km se rozsvítí hladový oko a max při 190ti km tankuju, protože nechci zkoušet, kdy to zdechne. Když počítám, že bych tam měl ještě litr rezervu, tak je to 4,7. Ty by si v tý samý situaci mohl mít při velmi rozvážný jízdě o 110 km víc. Takže otázka je, jestli jsem fakt takový hovado, nebo to mám rozbitý. Já netvrdím, že lzeš, ale pokud se na tyhle hodnoty fakt dostaneš, tak podobný tempo asi udrží libovolná 250. Nebo nevím. Jinak souhlas, tahle trojice se jim povedla, škoda že se jich prodalo tak málo, ale není divu, protože ve 2007 to stálo to co SMC když se doprodávalo a to je zase o velkej kus dál...
Plus teda nevím jak tripmetr, ale rychloměr celkem proměřuje do plusu.

Naposledy editováno 14.05.2020 18:09:10

2 reakcí na tento příspěvek Nejunivezálnější motorka

15.5.2020 v 08:09 | Nahoru | #29
Zdarec. Mam xchallenge. Vyloženě spotrebu nemerim, ale ted pri vylete me to uplne prastilo do oka, kdyz jsem tankoval po ujeti 200 km a dotankoval jsem do plna 4,8 litru. Ale je fakt ze jsem se placal po horskych minisilnicich v rychlostech do 70km/h. Myslim, ze tech 3,5 litru je uveritelnych.

(reakce na) Nejunivezálnější motorka

15.5.2020 v 08:44 | Nahoru | #30
milonovo> Mě neukazuje rezerva tak si tu spotřebu hlídám a po 200km tankuju. Ty 3 litry byl rekord .. ne pravidlo … ale běžně se to drželo do 3,5 litru .. jen snad jednou sem na ty dovče byl přes 4 litry a na ty etapě bylo asi 100Km dálnice kde proste s baglama ta motorka má aerodynamiku cihly . Myslim že spotřebě u motorky nebo auta s velkou rezervou výkonu hodně pomáhá kopcovitej terén .. nahuru jedeš v optimálních otáčkách a nejsou tam ztráty škrcením .. (který vznikají na rovině když využíváš při konstantní rychlosti jen nepatrnej zlomek výkonu motoru ) a z kopce pak (když máš vstřikování) a brzdíš motorem jedeš s nulovou spotřebou . Jinak máš pravdu že tacho kecá do plusu skoro o 10% .. a moje údaje jsou podle km na tacho a né podle GPS. Jinak na ecorallye se nespecializuju .. rád se svezu i rychleji ale je to vždycky s přihlédnutím k tomu že mám doma 2 malý děti a hypotéku .
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vliv benzínu na výkon [1, 2, 3] BMW G 650 Xcountry Mammoth 62 11.10.2020 v 09:03 Jack77
Led světlo BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 Xmoto Mkjuman 2 13.6.2020 v 20:31 ThomasDRZ
BMW G 650 X Country BMW G 650 Xcountry mari 2 17.7.2014 v 22:27 MONIKA2
Cestovní enduro či "off-road" naked... BMW G 650 Xcountry, Triumph Scrambler, Moto Morini S... tmsjlnk 18 12.7.2014 v 21:45 tmsjlnk
BMW diagnostika - opravna BMW G 650 Xcountry Fic6 0 10.7.2013 v 18:07 Fic6

TOPlist