Nedá mi spát otázka jaký je rozdíl mezi řadovým a Včkovým 4 válcem. Jedná se mi asi spíše o vlastnosti výkonu a momentu, točivost.... Jediné co jsem dohledal na internetu, že co do šířky je Včková konstrukce užší.
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Robertek píše: t_freedom> Njn, mcz fórum je takový odjakživa
vypada to, ze mas prehled, asi jsi tady toho uz hodne zazil
ty + freedom: tzn kdyz budu mit dva motory stejneho objemu konstruovane stejnym zpusobem - vrtani, zdvih, pocet ventilu, profily vacek jen se budou lisit usporadanim - 4v rade vs V4 tak mezi nimi bude vami popsany rozdil v prubehu vykonu atd. ?
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Edit: Jiný profily vaček..?
Naposledy editováno 17.08.2020 10:48:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Robertek píše: Viz. třeba litrovej Fazer a R1 před crossplanem. Stejný motory, akorát Fazer má víc vyhlazenou křivku, R1 všechno nahoře.
Edit: Jiný profily vaček..?
osobne mi prijde, ze ten priklad co jsi dal nerika vubec nic o tom porovnani rada vs vecko - naopak ukazuje, ze je od zakladu nesmysl se necim takovym zabyvat. Ale klidne pokracujte, rad si o konstrukci motoru prectu neco inovativniho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
NC30 bych chtěl ale to bych musel vystřelit i 24 vzhledem k vozovemu parku a velikosti garaze to proste nemam kam dat ....krom toho jsou ty 400 tak malý ze počítám za par let problémy se na tom bezbolestně projet
Ale uvidíme, priority se třeba změní
t_freedom píše: assassin> ...jinak řečeno, chceš tvrdit že ty motory budou mít zcela stejný parametry, rezonanční pole sání, výfuku (bavíme se o motorech bez elektroniky řízení a korekce sání, klapek atd, atmosféry) ? .. nerad odpovídám otázkou, ale chtěl bych bez flamu dojít k tomu, kam se to budeš snažit směřovat...známe se, že?
ja nevim jakej mezi tema motorama bude rozdil, co se chovani tyka (kdyz definujeme jako vstup, ze ty motory odlisuje jen usporadani). tudiz nemuzu tvrdit, ze budou mit zcela stejny parametry, to je cele.
Naposledy editováno 17.08.2020 12:43:21
Doby kdy Eckelstone ladil s Williamsem v garáži šestiválce na brzdě, popotahovali teleskopický vejfuky a dávali nástavce do sání jsou dávno pryč...
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Kohlstein píše: vilemx> Když dám vedle sebe dva jednoválce stejného objemu, u jednoho bude zrychlení z nižších otáček vlažné, tak ten druhý, který zatáhne víc, bude jednoválec do V? A nebo je rozdíl někde úplně jinde, v časování, v tvarování kanálů, délkách a objemech potrubí, jejich propojení, velikosti setrvačníku?
Přesně vo tom to je
Jen bych upřesnil, že záleží na momentu setrvačnosti setrvačníku a klikovky, ale většinou má větší (hmotnější) setrvačník větší moment setrvačnosti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
t_freedom píše: Maxipes_Fík> protože energie narůstá s kvadrátem poloměru... ...takže subtilní klika na řadě s malejma závažíma, může na tom bejt líp než úzká stavba 2válu...
Nevím jakou souvislost má to, cos napsal s tím, co jsem psal já, psal jsem jenom, že nezáleží na velikosti setrvačníku, ale na momentu setrvačnosti setrvačníku a klikovky.
Pokud si myslíš, že čím je menší moment setrvačnosti klikovky a setrvačníku, tím je to lepší, tak se pleteš, to platí jen do určité hranice, zkus nastartovat 4T jednoválcovou sekačku na trávu s odmontovaným žacím nožem, nepoběží, neudrží se v chodu bez toho momentu setrvačnosti nože. U víceválcových motorů nehrozí, že by se neudržely v chodu při nadměrném odlehčování setrvačníku, ale zase se zvětšují torzní kmity a hrozí destrukce klikovky, ale bavili jsme se o jednoválci.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
t_freedom píše: Maxipes_Fík> protože energie narůstá s kvadrátem poloměru... ...takže subtilní klika na řadě s malejma závažíma, může na tom bejt líp než úzká stavba 2válu...
1000 rada vs 1000 V2 je jasny - ale myslim, ze se tu od zacatku bavime R4 1000 vs V4 1000 - stejne vrtani, stejne zdvihy…. ale je fakt, ze jsem dneska uplne zformatovanej
btw jak psal milek to srovnani z praxe V4 aprilka vs ZX10 … tam je tusim rozdil i v objemu, ty aprilie byly jen 1100 a 1200 ne? ZX10 je asi stale jeste litr?
Naposledy editováno 17.08.2020 17:34:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
kerut píše: v gp jezdi pulka pole s radovejma
Takmer všetci majú V-čka, radový má iba Suzuki a Yamaha, ale tí majú crossplane, takže podobné intervaly zapaľovania ako V.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Teoreticky (ti) jde samozrejme vsechno, ale tak nejak se bavime o motorech do motorek, kde kazda kategorie ma urcite vlastnosti. A pokud je v te kategorii vedle sebe pravidelny radak a V-cko, tak radak bude uhlazeny silny elektromotor a V-cko cukavejsi zlobivejsi.
Kdyby beze zbytku platilo, ze je uplne jedno, jestli radak nebo V-cko (uhel libovolne od 1 do 180 stupnu), protoze vsechno se da nastavit volbou presazeni kliky, casovanim, poradim zapalu, setrvakem, ... tak nevin, proc konstrukteri vymysli ruzna usporadani valcu. Zrejme urcite vlastnosti je velice obtizne dohnat - udelat sametove V-cko.
Typicky to je videt u dvouvalu do cendur. Dlouhou dobu se pouzivaly pravidelne radaky vs. V-cka. Posledni dobou se ale hromadne prechazi na radaky s presazenim. Lid si zada nepravidelny (pocitove agresivnejsi) chod, tak presadime cepy na vyrobne levnejsim radaku. Sirku motoru neresime, protize ty mastodonty do terenu, kde by vadil siroky karter, stejne moc lidi netaha.
Naposledy editováno 17.08.2020 20:30:25
Metric píše: Takmer všetci majú V-čka, radový má iba Suzuki a Yamaha, ale tí majú crossplane, takže podobné intervaly zapaľovania ako V.
MotoGP konstrukce motoru je se svým pořadím a rozestupem zapalování specifická. Jedni potřebují Big-bang kvůli lepší kontrolovatelnosti prokluzu jezdcem, ale když se to přežene, můžou mít problém s kontrolou trakce a trvanlivostí pneumatik.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Metric píše: Takmer všetci majú V-čka, radový má iba Suzuki a Yamaha
vychazi mi ze "takmer vsici" jsou honda a ktmjinak ve zbytku ale zasade potvrzujes ze dulezite je casovani valcu ne usporadani motoru,... btw co se tyka klasicke 4ky v lajne, tu ma kuprikladu s1000rr a kupodivu to taky funguje
a otazka do placu pro vsechny, schvalne, co si tak kefalin predstavujete pod tim "obecnym" V-eckem, piste schvalne casovani ve stupnich, jsem docela zvedavej (voni treba vsechny "civilni" vefera jsou od ctyrky v lajne v podstate jen kousicek...)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Nevíš, jak to má můj Véčkovej Briggs Stratton Vanguard?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Jen mě zajímá... Už sis to někdy někdy fakt spočítal... Na tý široký klikovce?... Ono ta tvoje teorie o hmotě na úzký leč vysoký klice, oproti nízký klice 4ky má trochu mouchy...
Naposledy editováno 17.08.2020 21:44:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
t_freedom píše: assassin> narážel jsem právě na toto...klika V2 oproti STR4
Jen mě zajímá... Už sis to někdy někdy fakt spočítal... Na tý široký klikovce?... Ono ta tvoje teorie o hmotě na úzký leč vysoký klice, oproti nízký klice 4ky má trochu mouchy...
ja jsem vypotil nejakou teorii o uzky a vysoky klice? Mel jsem vcera hodne slabej den, ale kdyz jsem to dnes precetl znova, tak jsem nic nenasel …
ja jsem si od zacatku myslel, ze resime ten dotaz z uvodniho prispevku tzn R4 vs V4 - R4 vs V2 (pri stejnem objemu atd.) bude samozrejme rozdil.
nemel jsem nikdy duvod to pocitat, ale pokud nekdo doda vstupni data tak to neni tezky namodelovat a moment setrvacnosti vyplivne catia...
Naposledy editováno 18.08.2020 13:49:03