globalmoto_kveten





Téma: Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
 
16.8.2020 v 13:28
Ahoj,
Nedá mi spát otázka jaký je rozdíl mezi řadovým a Včkovým 4 válcem. Jedná se mi asi spíše o vlastnosti výkonu a momentu, točivost.... Jediné co jsem dohledal na internetu, že co do šířky je Včková konstrukce užší.
Děkuji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 13:25 | Nahoru | #1
vilemx> Když dám vedle sebe dva jednoválce stejného objemu, u jednoho bude zrychlení z nižších otáček vlažné, tak ten druhý, který zatáhne víc, bude jednoválec do V? A nebo je rozdíl někde úplně jinde, v časování, v tvarování kanálů, délkách a objemech potrubí, jejich propojení, velikosti setrvačníku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 14:35 | Nahoru | #2

Kohlstein píše: vilemx> Když dám vedle sebe dva jednoválce stejného objemu, u jednoho bude zrychlení z nižších otáček vlažné, tak ten druhý, který zatáhne víc, bude jednoválec do V? A nebo je rozdíl někde úplně jinde, v časování, v tvarování kanálů, délkách a objemech potrubí, jejich propojení, velikosti setrvačníku?



Přesně vo tom to je

Jen bych upřesnil, že záleží na momentu setrvačnosti setrvačníku a klikovky, ale většinou má větší (hmotnější) setrvačník větší moment setrvačnosti.

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 20:24 | Nahoru | #3
Kohlstein> Hele, Saso, vis co?
Teoreticky (ti) jde samozrejme vsechno, ale tak nejak se bavime o motorech do motorek, kde kazda kategorie ma urcite vlastnosti. A pokud je v te kategorii vedle sebe pravidelny radak a V-cko, tak radak bude uhlazeny silny elektromotor a V-cko cukavejsi zlobivejsi.

Kdyby beze zbytku platilo, ze je uplne jedno, jestli radak nebo V-cko (uhel libovolne od 1 do 180 stupnu), protoze vsechno se da nastavit volbou presazeni kliky, casovanim, poradim zapalu, setrvakem, ... tak nevin, proc konstrukteri vymysli ruzna usporadani valcu. Zrejme urcite vlastnosti je velice obtizne dohnat - udelat sametove V-cko.

Typicky to je videt u dvouvalu do cendur. Dlouhou dobu se pouzivaly pravidelne radaky vs. V-cka. Posledni dobou se ale hromadne prechazi na radaky s presazenim. Lid si zada nepravidelny (pocitove agresivnejsi) chod, tak presadime cepy na vyrobne levnejsim radaku. Sirku motoru neresime, protize ty mastodonty do terenu, kde by vadil siroky karter, stejne moc lidi netaha.

Naposledy editováno 17.08.2020 20:30:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist