nedávno jsem objevil ve stodole starou motorku Jawu 350/639. Byla tam asi 25 let. Tak se Vás chci zeptat, jak mám postupovat abych ji zase zprovoznil? Moc se v tom nevyznám, tak bych potřeboval nějaké rady. Děkuji za odpověď.
někdo z těchhle ti s tím neštěstím pomúže,hlavně řekni,co nejhlouběji
Ale mám obavy - karburátor bude zalepený vysušeným benzinom/olejom.
Ak ho demontuješ spustíš reťazovú reakciu.
Sacie hrdlo z airboxu, gumená vložka do príruby, možno trysky, nové tesnenie na plavákovú komoru... hm... hm... hm.
Každopádne zaujímavý nález, aspoň fotku si mohol dať.
Rád by som ti pomohol, prípadne napíš čo si dosiahol.
Nech sa darí!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639
Super návod, ale pokud tomu nerozumíš, tak to raději svěř někomu, kdo tomu rozumí... protože 20 let odstavená Jawka umí pěkně potrápit a to i když stála v teplé garáži.
Kolega Bimbam (Zdravíčko ) tady popsal slušnej návod, jak rozchodit motor, ale pokud na tom chceš taky jezdit a nezabít se, tak toho budeš muset udělat ještě moc a moc.
Ještě jeho "výpověď" před první jízdou doplním o rozlepení lamel spojky a kontrolu oleje v převodovce. Spojku rozlepíš tak, že necháš motor vypnutej, motorku postavíš na kola, zařadíš třeba dvojku, zmáčkneš spojku a začneš motorku roztlačovat. Ona prve nepůjde, protože jsou slepený lamely, ale po nějakém cloumání se určitě rozlepí. Toto je lepší udělat před nastartováním (já to dělám i po zimě), protože to "chroustnutí" při zařazení a nepříjemný "vystřelení" motorky vpřed po zařazení ničemu dobře nedělá.
Kažodpádně čistě pro příklad, co budeš muset před reálným ježděním řešit:
Vyměnit přechodku mezu karbecem a airboxem - ta bude zkamenělá a pak rozláme airbox.
Kompletně namazat řetěz, udělat případně nohavice apod.
Lahůdka bude hydraulika přední brzdy, protože to, co se tam lilo, to snad nebyla ani brzdovka... každopádně tady budeš pro jistotu to muset celé rozhodit a udělat, protože ten stav ze zkušenosti bývá strašnej.
Olej v přední vidli velmi doporučuji a to i s výplachem třeba naftou nebo potrolejem (pokud nechceš rozebírat). Počítej s tím, že ani nebude chtít vytéci, protože pod šroubkem bude z kekelu "hlenová zátka".
Dále vřele doporučuji namazat nebo rozebrat a namazat uložení kyvky.
Určitě namazat lanko spojky a dole ten automat.
Stejně tak namazat lanko zadní brzdy a obecně zkontrolovat stav obložení vpředu i vzadu
Dále zkontrolovat stav kabeláže(zejména u baterky, pokud jí tam někdo nechal, tak bude nejspíše sežraný kabelový očko), u usměrňovače a u relátka kontrolky dobíjení (tam naoxidujou kontakty a svítí kontrolka, i když to dobíjí).
Taky bych komplet vyčistil vejfuky.
Doporučuji namazat náhony tacho a točkoměru, zezadu namazat hřídelky budíků (jinak je zadřeš) a kompletně vyměnit pod budíkama ty silentbloky, protože ty vydrží tak 2 roky (holt Jawa).
Takových věcí bych vymyslel ještě spousta, ale na vyděšení to stačí .
Každopádně vše co jsem vyjmenoval, tak se nechá udělat "za práci" a není na to třeba nic moc kupovat (i když bych po tolika letech přemýšlel možná o nových pneu)... a zbytek záleží spíše na tom, v jakém ta motka je stavu... to by chtělo vidět. Každopádně pokud to není vrak a nkdo se jí pořádně zavěnuje, bude věrně sloužit dalších spoustu let...
Howgh!
Toho benzínu s olejem klidně malou plnou injekční stříkačku. Půlku , protočit pomalu a šup tam zbytek. Tím se namažou suchý válce a máš kompresi. A benzín steče dolů, kde si ho to pak vyfoukne zpátky, než se chytne karbec.
S teplou svíčkou víc benzínu nevadí, akorát než to zašroubujes tak se něco vypaří a to přesně potřebuješ k zážehu.
Když vrčí, nechat ohřát pár minut, dvoutakt potřebuje trošku prohrávat s plynem a před chcipnutim vyhnat chvíli do otáček aby se vypucoval bordel.
Pak bych řešil ostatní. I ta spojka půjde lip od sebe, všechno.
Když nechytne, pak bych to pitval a pak už tedy důkladně. Ale je fajn vědět jestli to běží nebo co...
tak jsem se už k tomu trochu dostal a zjistil jsem, že nádrž je mírně chycena, jak odstraním rez z nádrže? Motorem protočit nejde, ale bylo mi řečeno, že před těma 20 lety normálně jezdila a nikdo se ji ani nedotkl. Může být problém i jiný než zadřený motor? A pak takové věci jako brzda,spojka a plyn tak to prakticky nereaguje tak mi bylo řečeno že to chce všechny lanka vyměnit atd. Rád bych tu dal video jak vypadá, ale bohužel nejde vložit. Tak děkuji za odpověď.
Nasleduje komplet demontáž.
Problém vidím zatial v tom, že k poleniu motoru je nutné natočit klukovku do polohy aby piest bol v hornej úvrati. Pôjde to?
Totižto klukovku treba min. zgenerálkovať, alebo novú dať.
Odmontuj všetko čo sa dá. Bez násilia. Môžeš urobiť aj fotodokumentáciu.
Všetko vyčistiť, odložiť.
Budeš potrebovať kvalitné náradie, a asi aj pomoc skúseného.
A ešte nejaké peniaze...
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639
Jak se můžou DOSPĚLÍ lidi zabejvat takovejma věcma??
P. S.: Chtěl bych si doma vyrobit atomovou bombu. Nevíte někdo jak na to?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |