Dík za odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud
Ampér = proud
to jen pro upřesnění
Těch 13,6 by nemusel být problém záleží jak je baterie vybitá a jaký odběr má zbytek elektro instalace, napětí by mělo stoupat jak se bude baterie dobíjet.( samozřejmě na delší trase ne u popojíždění kdy se pořád startuje)
2 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud
Tak odpověď je 30A (víc ti totiž nedovolí pojistka).
Při běžných stavech vybití baterie to bude do 28A.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjecí proud
combust píše: Dotaz zní "kolik proudu?.
Tak odpověď je 30A (víc ti totiž nedovolí pojistka).
Při běžných stavech vybití baterie to bude do 28A.
Naprostá blbost vývod z aku se nejistí.
Naposledy editováno 25.04.2020 08:41:45
13mili ohm. Alternátor dá max proud podle vinutí, čím silnější drát tím větší proud.Občas hlavně u starších moto není na závadu zkontrolovat připojení kostry - pól aku
a konektory na trase alternátor, reguláto, aku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjecí proud
kratkej01 píše: Naprostá blbost vývod z aku se nejistí.
Vývod z aku se jistí. Hlavní pojistkou.
Kdyby napsal kolik šťávy to hrne do baterky ? Mě 13,6 - 13,8 V , tak by se zase řešila " šťáva " a moštování ?
Jinak desetina Voltu sem , desetina Voltu tam - obyčejné měřáky mnohdy až tak přesné nejsou a záleží jaký měřák použil - tedy výsledné měření - skutečné může být OK . I ten můj https://www.novelmo...y-voltmetr-d5791.htm ukazuje o 0,2 V méně než "pořádná - lepší mašinka " , ale jako na prvotní info je zcela dostačující .
edit. Napsal jsem pičovinu - ne o 2 V ! - správně je ...ukazuje o 0,2 V méně.....opraveno .
Naposledy editováno 29.04.2020 20:11:39
Ale odpojením baterie za chodu motoru si koleduješ o zničení regulátoru. Ten totiž potřebuje baterii jako zátěž. Bez ni musí veškerou nadbytečnou energii "sežrat" sám, a na to nebývá dimenzovaný. Takže buď rád, že motor hned zhasnul.
1 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud
1 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud
to Malp: 1) Terminologii je třeba pilovat (bo bez toho je z toho bordel) a aspoň to má trochu edukativní dopad na tazatele. . 2) Jestli měřák při měření napětí okolo 13V ukazuje o 2 volty jinak tak je s přesností skoro 20% mimo. Jako chápu že manželce se vysvětlí že takhle vypadá 20cm (+/-4cm) ale u strojů to většinou není optimální strategie. I třídigit měřák 0-100V za 3 doláče z aliexpressu měří přesněji (jen je třeba ho zkalibrovat).
to husq701: Sorry, bylo to silnější než já.
to lukasnoe: Vezmi voltmetr a změř napětí na baterce při vypnutý motorce (mělo by být výše než 12,5V,viz. google-sulfatace atd.). Pak proveď to samé při zapnutém zapalování a světlech (pokud to poklesne pod 12V tak je baterka špatná nebo vybitá). Pak to změř při nastartovaný a vypnutejch světlech na volnoběh a pak při zvýšených otáčkách (3000rpm stačí). Napětí by mělo být vyšší než to co jsi naměřil před startem. Běžně to drží na těch 13,8V-14,4V ale aktuální stav se odvíjí od spotřeby zapnutých spotřebičů a kondice akumulátoru. Pokud tam naměříš přes 14,5V tak zkontroluj regulátor.
Naposledy editováno 28.04.2020 22:26:37
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |