1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: 250 bych do staryho bawa nedal... to pro me tu hodnotu nema. 36ka byla super v dobe kdy jsi za 60 koupil peknou 323/325/328..
Radsi bys to dal do nejake bezemocni plecky, ktera bude jen ztracet na hodnote? :)
Samoze jsem do 250 pocital nakup + servis, aby to byla vonafka.
Tri litrovy kupatko v origo paketu bude vzdycky dobry auto a vzdy bude mit smysl.
SLEEPER píše: Mel jsem vsechno az moc v poradku.
Ja se bavim o pomeru cena/zabava/prakticnost a to tam proste je.
Ja mam pocit, ze soudis s nejake mensi motorizace, kde je podvozek samoze blato a uz to vsechno postrada smysl. Skritek vi, jaka to byla motokara a na mokru slo jezdit farinky bokem i na trojku a to na pobaveni staci. Zaroven s tim dokazes jet pohodlne pod 7l/100.
Za me udelali kluci bramboracky, pekny auto.
... Ford T bylo taky pekny auto... kdysi...
(a fraze az moc v poradku je smesna, zvlast u takhle staryho auta)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SVSkritek píše: dark-demon> No tam slo hlavne o to, ze mozna mimo posledni kusy E46 mely ochranu proti korozi horsi jak tehdejsi fabie. Takze na podvozku pak na co sahnes akorat utrhnes, nebo se utrhne i samo (ulozeni napravnice treba). Vdyzt nejde seridit ani zadni excentry na geometrii, bez lisu, nebo velkyho kladiva . Ja to mel na vyvareni uz ve stari 10 let. Ale uznavam ze to byl asi hodne prosolenej kus. Vzdycky se to tam drzelo mezi naraznikem a kufrem, zadni lemy, spodky dveri, podlaha atd.
No ale kazdeho vec, jestli chce dat 8 prumernych platu a travit leto v jame z nostalgie
Mnojo, jenze ty jsi koupil uplne spatne, pak jsi to nesmyslne drzel a cpal do toho kese....
Tvym nazorum na vec se nedivim.
I kdyz to nejake preturbene mondeo combi jelo v primce rychleji, coz je klidne mozny, tak to stejne porad bude bezcharakterni auto, ktere nema smysl drzet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Naposledy editováno 07.03.2020 22:33:41
SVSkritek píše: Jen k tomu charakteru. Kdyz je nad vsim ostatnim. Upozornuju, ze cabrio ma oproti coupe okolo 150kg navrch. Coz uz je u takoveho auta hodne znat, tuhost na karoserii bez strechy, zmekle provozem a korozi, bude taky horsi.
Ver mi, ze ne vsechny e46 jsou hniloba na sracku kdyz to bude auto za ktery si priplatis, tak proste bude pekny tak jako tak. To ze ti neco prirezne nebo se urve na podvozku, je bezny i u jinejch znacek
Zadni naprava je u e46 bohuzel znama, ale jeji vyreseni dneska uz stoji par korun a umi to kazdej druhej co se bmw zabejva.
A to ze kabro je tezsi a ma mensi tuhost, s kabriem se nezavodi, uzivas si treba peknej zvuk motoru, pocasi, proste to jsou auta vic na pohodu a ne na hledani limitu. To ze s lepsim motorem je to i svizny je proste bonus
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
MedWed píše: Ale tak to bych zase nerekl, ze primo ublizit... jen mi neleze do hlavy ta adorace.... podle meho soudu neopravnena.
Slusny svezeni dneska nabidne kazdy auto s foukanou 1,5... Cili v podstate vsechno od segmentu "nizsi stredni"
A souhlasim s tim, ze zkouseni nejakych limitu, kde by mozna (!) e46 mohla byt lepsi nez zminena "nizsi stredni" je mozny fakt v nizkym procentu casu jizd...
A pobavit... me dokaze pobavit tolik veci... ale e46 me zvladne spis nasrat... zvlast kdyz musim jet asi 200m usek po kostkach...
Ale foukana 1.5 ma malo valcu a prave to turbo
chapu jak to myslis, dneska to smazne kazdej ostrejsi hatchback.
Ale taky uz si to dneska nekupujes na kazdej den, ale treba na vikendy. A takovy auto pak kupujes podle toho jestli se ti libi a co od nej cekas. Ja bych takhle treba foukany auto nechtel, takze atmosfericka r6 a v8 naprosto splnujou co od toho chci
Lidi si na vikend kupujou auta s 1.6 motorem a vykonem 60 koni a nevadi jim to
E46 coupe neni zavodak, ale svizny to dokaze bejt vic jak dost
https://www.garaz.cz...mp;utm_campaign=null
dark-demon píše: Ale foukana 1.5 ma malo valcu a prave to turbo
chapu jak to myslis, dneska to smazne kazdej ostrejsi hatchback.
Ale taky uz si to dneska nekupujes na kazdej den, ale treba na vikendy. A takovy auto pak kupujes podle toho jestli se ti libi a co od nej cekas. Ja bych takhle treba foukany auto nechtel, takze atmosfericka r6 a v8 naprosto splnujou co od toho chci
Lidi si na vikend kupujou auta s 1.6 motorem a vykonem 60 koni a nevadi jim to
E46 coupe neni zavodak, ale svizny to dokaze bejt vic jak dost
Ale ses si vedomej toho, ze malo valcu je plus a turbo je veliky plus??
Chapu, ze pokud nekdo chce e46 jako youngtimera ( ), ze nemysli uplne racionalne A koupi to, protoze to koupit chce... nemam s tim problem... zvlast, pokud si to (a ostatnim) i tak prizna...
A vidis, krasne se shodneme... neni to zavodak a na limo je to malo pohodlny
(byt nekteri lide jsou jiste schopni v cernym sedanu e46 videt i takovy skoro jako limo...)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SLEEPER píše: Radsi bys to dal do nejake bezemocni plecky, ktera bude jen ztracet na hodnote? :)
Samoze jsem do 250 pocital nakup + servis, aby to byla vonafka.
Tri litrovy kupatko v origo paketu bude vzdycky dobry auto a vzdy bude mit smysl.
Ja uz bych si auto pro zabavu asi nekoupil. Kazdopadne si nemyslim, ze moderni = bezemocni. Svezl jsem se v m240i a všechny e36,e46 se proti tomu muzou jit zahrabat. Kdyby to nestrilelo do vyfuku je to uplne dokonalej stroj. I kdybych na nej mel, nejspis bych si ho nekoupil. Ale i tak bych dal radeji mega za tohle, nez 250+ za naky 20+ let stary bawo.
Ja jsem na jezdeni pro zabavu dost zmenil nazor a to jak co se aut tak i motorek tyka. Ne zas tak radikalne, ze bych prestal jezdit v provozu a prodal civilni auta a motorky, ale uz to neni takove abych tomu podridil vse ostatni... par let zpatky jsem jel s 20k E pro 928... dneska uz bych to nedal ani za peknou...
328 bych rad jednou dodelal a urcite se v ni rad svezu, ale urcite bych si ji nekoupil za ty prachy co dnes stoji. To auto pro me bylo dobry v tom, ze to melo pohanenej zadek, docela silnej motor a byl to dobrej polotovar pro stavbu opravdu sportovniho auta... dnes uz neplati skoro nic z toho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Naposledy editováno 09.03.2020 09:23:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: Ja uz bych si auto pro zabavu asi nekoupil. Kazdopadne si nemyslim, ze moderni = bezemocni. Svezl jsem se v m240i a všechny e36,e46 se proti tomu muzou jit zahrabat. Kdyby to nestrilelo do vyfuku je to uplne dokonalej stroj. I kdybych na nej mel, nejspis bych si ho nekoupil. Ale i tak bych dal radeji mega za tohle, nez 250+ za naky 20+ let stary bawo.
Ja jsem na jezdeni pro zabavu dost zmenil nazor a to jak co se aut tak i motorek tyka. Ne zas tak radikalne, ze bych prestal jezdit v provozu a prodal civilni auta a motorky, ale uz to neni takove abych tomu podridil vse ostatni... par let zpatky jsem jel s 20k E pro 928... dneska uz bych to nedal ani za peknou...
328 bych rad jednou dodelal a urcite se v ni rad svezu, ale urcite bych si ji nekoupil za ty prachy co dnes stoji. To auto pro me bylo dobry v tom, ze to melo pohanenej zadek, docela silnej motor a byl to dobrej polotovar pro stavbu opravdu sportovniho auta... dnes uz neplati skoro nic z toho.
Ja uz bych do e46 taky nesel i kdyz 330ci v paketu, bude porad pekny auto. Verim, ze dvojkove bawo je supr, hlavne m2, ale to se bavime o 2 milionech s tim, ze je to dal tezce ztratovy.
Mne se ty hranaty kraksny libi. Z te e36 udelam vonafku, povozime se, povyletujeme a uvidi se. Ja v tom naopak vidim smysl.
Dospivani je super, ale chlap by mel obcas udelat neco nezodpovedneho, aby dal fungoval zodpovedne. Dava to smysl, ze jo.
SVSkritek píše: assassin> Gratuluji k dospívání. Podobně mě taky postihlo ve 30 letech . Jak říkáš, nějakej moderní závodák to by byl velkej skok dopředu, treba i stojicici za mensi uzitkovou hodnotu. E36,E46 to uz je spise nostalgie a sponovani cen. Z tech super parametru zustal uz jen tak ten zadni nahon ,kde stejne chybi svor no a dobrej je ten hydraulickej posilovac. Sestivalec dobry, ale turbo to dnes posouva na jinej level. Narovna se tim krivka kroutaku a u BMW tim dostanes motor ktery ti vsude tahne tak jako byla spicka atmosfery, nebo jeste vice.
Ja vim, ze nejakych 200 poniku neni nic extra, ale porad to je pocitove dobry a zabavny.
Jako treba nove RSo od skodovky se chova celkem dobre, ale je ti to k hovu, pac je to predokolka a nepobavis se s tim.
Samosvor je super vec, o tom zadna, ale k tomu, abys jezdil pretacivy smyky, neni potreba.
Ja to ted ale stejne budu mit na pohodove vylety, proto convertible, ale porad tomu muzu dat hardtop a zajet si s tim treba na Sedlo na politani bokem.
Za ty keše slo poridit e93, ale to nema styl a uz je to vazne auto pro buzeranty i kdyz holkam z devitky, by se e93 jiste libila.
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Skritek: 46svor nemela (krom M), ale u 36ky se dal za příplatek dat skoro do kazde, takze jsou auta co samosvor maji a pokud ne, da se sehnat ten OEM - jen dnes uz ne tak uplne levne. 328 diky tomu ze ma uz asc+t tak nema svor tak casto, jeho funkci totiz nahrazuje (teoreticky) elektronika. Takze je obvyklejší spis u starších 325 jeste bez trakce. Ja do sve kupoval svor z M3 3.0 (3.2 ma jako jedina v e36 velkej “obal” tzn uplne jinej) včetně kardanu kolem 5tis. V te dobe melo smysl z toho stavet track car - dnes kdyz stoji origo M zrcatka pres 10tis to nema smysl.
assassin píše:
Skritek: 46svor nemela (krom M), ale u 36ky se dal za příplatek dat skoro do kazde, takze jsou auta co samosvor maji a pokud ne, da se sehnat ten OEM - jen dnes uz ne tak uplne levne. 328 diky tomu ze ma uz asc+t tak nema svor tak casto, jeho funkci totiz nahrazuje (teoreticky) elektronika.
Aha, to je dobry vedet.
Uz jsem se tady o tom nekdy bavil, ale asc/dtc svor nenahrazuje, nesimuluje. S temito (aktivnimi) ficury, ti auto pri prokluzu sebere power a pripadne ty brzdami srovna vychylku (smyk). Svor te samoze nechal jet bokem, jen ti pekne znatelne a citelne zaberou obe kola.
Hodne jiny.
Kazdopadne budu po svoru na e36 patrat. :)
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Kdyz to chci na 328i, pasuje i z jinych motorizaci a jaky pomer je doporucen?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Kazdopadne smyk to vyrovnávat neumi, na to by byl potreba senzor natočení volantu, ideálně jeste gyroskopy - 36 tohle nema. 46 uz jo.
Ohledne svoru klidne napis, az budes neco mit, neni to uplne easy. Jsou tri velikosti “obalu” tzn toho velkeho odlitku. Obaly maji stejne ony diffy i svory. Lisi se to vnitřnostma. Tam je pak x-variant. Maly obal maji auta jako 318is .. střední ma 328, m3 3.0, velky ma jen m3 3.2, jsou ruzne prevodove poměry - automaty maji jine nez manuály atd. 328 ma prevodovej pomer 1:2,93 - pokud bys chtel zachovat prevod, musis sehnat svor kterej byl origo v 328 z továrny (tech je malo, nikdy jsem ho nevidel) m3 3.0 ma prevod 1:3,15 - kratší, protoze točí o 1000ot vic. Ja mam ten Mkovej, kratší prevod je super na akceleraci, maximalka je skoro stejna, protoze na ten seriovej prevod uz to motor pres 240 neutahne. S kratším převodem to jede taky 240 ale v omezovaci - samo to pak vic točí pri beznych rychlostech a vic to zere. Podle me to ale stoji za to.
Jsou lidi co skládají vnitřnosti aby meli jeste kratší prevod - věnec z nejakyho dieselu apod a prevody kolem 1:3,4 Je to neco jako kdyz si na motorce hraješ s rozetama.
Svor od nesvoru se pozná podle cedulky co je pod jednim sroubem, ale ideálně zvednout auto a zatočit kolama. M3 ma jine poloosy - ale priruby jdou vymenit uplne easy za ty z tveho původního. Kardan nekdy pasuje, nekdy ma jinou prirubu. Byly m3 se stejnym kardanem jako ma 328, nebo mely kardan s homokinetakama, ty maji priruby jine. Priruba na kardan jde vymenit taky, ale je to pruda, musi se vymezit zubove vule, je potreba nekdo kdo diffum rozumi. Ja kvuli tomu vzal z te nabourane m3 diff i s kardanem - je to ta verze s homokinetakem. V diffu mam set na zvýšení svornosti - misto dvou lamel jsou tam 3. Z USA cca 9tis. Je v tom i sada tesneni, nove srouby atd.
Naposledy editováno 09.03.2020 10:48:10
assassin> To ja vim, ze asc+t brzdi kola je na zadku a dsc vsechna, ale i tak asc ten smyk jakoby vyrovnava. V realu asc+t a svor pri prokluzu, je uplne neco jineho. U asc ti to sebre vykon a hned ti zacnou pracovat brzdy, u svoru jedes dal, jen se moment (nebo jeho cast) presune na druhe kolo. Je to tak, ze mas porad vykon, ale lip se ti ten smyk koriguje. Tot me prakticke zkusenosti. :)
To me prave zajimalo, jaky "obal" a jaky zvolit pomer. Urcite z toho nechci delat zadny special na vrchy, ale zaroven bych chtel kratsi, nez je serie.
Tady treba pise velky obal na "neMka"...
Ale vim o tom prd, jen jsem to ridil, rad si necham poradit.
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Asc+t se chova “teoreticky” podobne jako 36ka s asc a svorem - treba starší 325i. Svor rozděluje moment mezi kola, asc krade vykon.
Vyndani te asc klapky je oblíbená úprava.
Nekdy lidi berou jako velkej obal ten střední - protoze tech 3,2 m3 bylo malo a bezne se s tim diffem v inzerci nepotkas, je to podobny jako 6kvalt skříň.
Nebo se to označuje “velky obal 188” a “velky obal 210” u 3,2 ( je to stejny tusim i u 46 m3 a 39 m5)
Ja doporucuju diff z m3 a 3,15 prevod.
Ten z inzerce ma stejnej prevod jako ma 328 s manuálem v sérii. Cena docela ulet. Ja to kupoval v dobe kdy uz to slo nahoru za 5. Dalo se to taky za 3
Naposledy editováno 09.03.2020 11:53:58
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Auto utržený ve smyku všema 4ma kolama je prostě pořád jinej level - a pro rychlej průjezd zatáčky to oproti zadodriftům i dává smysl A i když dneska už se dávno bojim takhle lítat fakt rychle, tak pořád mi to do těch aspoň cca 120ti baví
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Naposledy editováno 09.03.2020 13:29:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Naposledy editováno 09.03.2020 14:35:28
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: Sleeper: aby to mohlo neco vyrovnávat tak by to muselo vedet kam mas zatoceno.
Asc+t se chova “teoreticky” podobne jako 36ka s asc a svorem - treba starší 325i. Svor rozděluje moment mezi kola, asc krade vykon.
Vyndani te asc klapky je oblíbená úprava.
Nekdy lidi berou jako velkej obal ten střední - protoze tech 3,2 m3 bylo malo a bezne se s tim diffem v inzerci nepotkas, je to podobny jako 6kvalt skříň.
Nebo se to označuje “velky obal 188” a “velky obal 210” u 3,2 ( je to stejny tusim i u 46 m3 a 39 m5)
Ja doporucuju diff z m3 a 3,15 prevod.
Ten z inzerce ma stejnej prevod jako ma 328 s manuálem v sérii. Cena docela ulet. Ja to kupoval v dobe kdy uz to slo nahoru za 5. Dalo se to taky za 3
Verim, ze odebrani ovladani klapek bude lepsi, ale porad je to pri aktivaci asc uplne jine chovani nez pri sepnuti samosvoru.
Okok, diky za osvetu. Pokud bude spatnej diff, dal bych rovnou svor.
oxygen píše: Hele gádžové, 3x jsem zkusil přejít ze 4x4 na driftovací zadokolku a potřetí mám opět pocit, že je to sračkový ježdění vo ničem
Auto utržený ve smyku všema 4ma kolama je prostě pořád jinej level - a pro rychlej průjezd zatáčky to oproti zadodriftům i dává smysl A i když dneska už se dávno bojim takhle lítat fakt rychle, tak pořád mi to do těch aspoň cca 120ti baví
Jako jezdil jsem po Talošce STíčkem a dokazu si to predstavit, jako super alternativu, ale to by clovek musel bydlet v horach. Krom toho bokem se 4kolkou je kalup, kdezto u rwd to rychlostne nemusis nejak prehanet.
Btw dost me u STi sral malej rejt, ale asi bych si zvykl no.