WSBK Indonésie – Oba závody SBK vyhrál Rea, titul slaví Razgatlioglu
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Kawasaki Racing, Ducati Media, BMW Motorrad WorldSBK, Yamaha Racing, worldsbk.com | Zveřejněno: 21.11.2021 | Zobrazeno: 15 410x
Kapitoly článku
MS Superbike – Závod (2)
V Indonésii začalo před startem druhého závodu skutečně silně pršet, takže to vypadalo na odklad startu, který měl termín v 8.00 hodin. A skutečně, čtyři minuty před startem Ředitelství závodu oznámilo odklad startu a jezdce s jejich týmy poslali ze startovního roštu zpět do boxů. Hodně podobná situace, jaká bylo v sobotu, takže je otázka, zda druhý závod vůbec odstartují.
7.56 (SEČ) - start závodu odložen, jezdci a jejich týmy odcházejí zpět do boxů
8:11 (SEČ) - intenzita deště zůstává stejná, nový termín startu stále není znám
8.14 (SEČ) - kontrola stavu tratě proběhne v 8.30 hodin (SEČ)
8.30 (SEČ) - kontrola tratě
8.45 (SEČ) - kontrola stavu tratě proběhne v 9.00 hodin (SEČ)
9.15 (SEČ) - na trati pracují čety a snaží se z ní dostat kaluže vody
9.19 (SEČ) - Pit Lane bude otevřena v 9.30 (SEČ) na 1 minutu a závod odstartují na 12 kol
9.34 (SEČ) - zahřívací kolo
Do posledního závodu sezony, který zredukovali na 12kol, odstartoval z první řady Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with BRIXX WorldSBK), Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) a Scott Redding (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team). Z druhé startoval Garrett Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Team), Andrea Locatelli (Pata Yamaha with BRIXX WorldSBK) a Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team). Třetí řada a Axel Bassani (Motocorsa Racing), Álvaro Bautista (Team HRC) a Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team). Oliver König (OUTDO TPR Team Pedercini Kawasaki) na startu chyběl. O titulu mistra světa již bylo rozhodnuto, rozhodnuta nicméně nebyla bitva o nejlepšího netovárního jezdce. Dvojici Garrett Gerloff a Axel Bassani dělilo osm bodů.
Po startu si vedoucí pozici udržel Toprak Razgatlioglu, Jonathan Rea se sice propadl na šesté místo, ale ještě během prvního kola bojoval o druhou pozici se Scottem Reddingem. Axel Bassani jel čtvrtý, Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team) pátý a Leandro Mercado (MIE Racing Honda Team) šestý. Ve druhém kol už Rea vedl závodní pole před Razgatlioglem a Reddingem. Od třetího kola závodu jel na špici Scott Redding, Rea byl druhý, Razgatlioglu třetí. V těsném závěsu jel za vedoucí dvojicí Axel Bassani a Michael VD Mark. Bohužel havaroval Leandro Mercado, jehož šesté místo by bylo skvělým výsledkem na závěr sezony.
Bitva o nejlepšího netovárního jezdce byla rozhodnuta před polovinou závodu, když Axel Bassani nejdřív kolidoval s Razgatlioglem a následně se při výjezdu na cílovou rovinku dostal do kontaktu s VD Markem, což Itala poslalo do štěrku únikové zóny, kde pro něho závod skončil. Inciden byl vyšetřován, takže ožná penalizace pro nizozemského jezdce tovární stáje BMW. V polovině závodu vedl Scott Redding, druhý jel Scott Redding a třetí byl po souboji s VD Markem Turek Razgatlioglu. Osm sekund za VD Markem jel jeho týmový kolega Tom Sykes, pro něhož je to poslední závod v barvách tovární stáje.
O vítězství v závodě bojoval Jonathan Rea se Scottem Reddingem, který chtěl zlaté rozloučení s Ducati. O třetí místo už tak intenzivní bitva nebyla, protože VD Mark si na čtvrtého Razgatliogla najel sedm desetin a rozdíl mezi oběma se skaždým kolem navyšoval. Do posledního kola najel jako první Scott Redding a dával do posledních metrů závodu maximum, aby cílem projel první.
Britský závodník Scott Redding to nakonec nedokázal a cílem projel druhý. Vítězem druhého závodu je Jonathan Rea, třetí je Michael van der Mark, jenž se nemusí bát penalizace, protože incident s Bassanim byl uzavřen bez dalších postihů. Čtvrtý závod dokončil Toprak Razgatlioglu, úřadující mistr světa. Nejlepším jezdcem netovárním stáje je Američan Garrett Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Team).
25°C, dráha mokrá, 29°C, vlhkost: 93%
1. | # | 1 | REA Jonathan | Kawasaki ZX-10RR | 20'53.598 | |
2. | # | 45 | REDDING Scott | Ducati Panigale V4 R | + | 0.283 |
3. | # | 60 | VAN DER MARK Michael | BMW M 1000 RR | + | 7.437 |
4. | # | 54 | RAZGATLIOGLU Toprak | Yamaha YZF R1 | + | 10.641 |
5. | # | 66 | SYKES Tom | BMW M 1000 RR | + | 21.707 |
6. | # | 31 | GERLOFF Garrett | Yamaha YZF R1 | + | 24.555 |
7. | # | 3 | NOZANE Kohta | Yamaha YZF R1 | + | 27.772 |
8. | # | 55 | LOCATELLI Andrea | Yamaha YZF R1 | + | 29.481 |
9. | # | 32 | VINALES Isaac | Kawasaki ZX-10RR | + | 38.615 |
10. | # | 19 | BAUTISTA Alvaro | Honda CBR1000 RR-R | + | 47.233 |
11. | # | 23 | PONSSON Christophe | Yamaha YZF R1 | + | 50.369 |
12. | # | 7 | DAVIES Chaz | Ducati Panigale V4 R | + | 50.591 |
13. | # | 53 | RABAT Tito | Kawasaki ZX-10RR | + | 53.099 |
14. | # | 76 | CAVALIERI Samuele | Ducati Panigale V4 R | + | 1'00.069' |
Závod nedokončil/neklasifikován: | ||||||
# | 21 | RINALDI Michael Ruben | Ducati Panigale V4 R | |||
# | 47 | BASSANI Axel | Ducati Panigale V4 R | |||
# | 36 | MERCADO Leandro | Honda CBR1000 RR-R |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.