Pojedou vůbec superbiky letos v Indii?

Superbikový závod plánovaný na 10. března do Indie je ve velkém ohrožení, z důvodů tamních platných celních a devizových předpisů. A tak nový promotér šampionátu Dorna má hned na začátek hodně problémů k vyřešení.

Příští týden se bude konat v Madridu mimořádné jednání Dorny, dále italské společnosti, která zajišťuje přepravu motocyklů a zástupců týmů, ohledně pořádání druhého letošního závodu mistrovství světa plánovaného do Indie na okruh Buddh International Circuit, neboť jak píše vždy velmi dobře informovaný italský web gpone, tak vznikly dva hodně velké problémy:

Ten první se týká minimální 15 denní lhůty k proclení závodnického materiálu, což je stanoveno v indických zákonech. Tato doba však nemůže být dodržena, v tu dobu se totiž koná premiérový závod sezony v Austrálii.

Druhý problém je potom finanční a sice o jisté finanční záruce, kterou musí týmy složit. Ta je hodně vysoká - 105% z ceny nového výrobku - jelikož kromě týmů a minimálně 18 jezdců superbikového šampionátu by měly v Indii závodit i supersporty, tak především pro "chudé" supersportové týmy je to absolutně neřešitelná otázka. Navíc tato peněžní částka může být vrácena až v rozmezí 6 měsíců od jejího složení.

Velké problémy se závodním materiálem měla ostatně i Formule1, nakonec se to sice podařilo bossovi Berniemu Ecclestonovi vyřešit, ale nebylo to vůbec jednoduché...

Tento současný problém nastal v převzetí superbikového šampionátu Dornou od Infrontu, neboť předchozí promotér v osobě Maurizia Flamminiho sice na jaře 2012 smlouvu podepsal, ale tuto záležitost vůbec neřešil, a také nikoho neinformoval a Dorna tak byla nyní postavena před hotovou věc. Existuje jediná možnost vyřešení celého případu a sice ta, že by indická vláda musela udělit nějakou výjimku, ovšem čas neúprosně běží, takže druhý letošní podnik světového šampionátu superbiků a supersportů je opravdu v ohrožení. 

Okruh byl v minulých týdnech částečně upraven, neboť únikové zóny nevyhovovaly závodům motocyklů, nýbrž pouze závodům automobilů. Původní délka tratě 5125 metrů byla zkrácena o více než 100 metrů a tři zatáčky a některá místa na tribuně byla v rámci této úpravy změněna a byly vytvořeny dodatečné únikové zony. Dle webu omnicorse by měl okruh pojmout přes 70.000 diváků, ale trať musí být ještě předtím homologována.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist