Jedenáctý podnik MS Superbike – Magny-Cours
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Kawasaki Racing, Ducati Media, Milwaukee Aprilia, Yamaha Racing, Aprilia Racing | Zveřejněno: 27.9.2018 | Zobrazeno: 4 749x
Mistrovství světa superbikových motocyklů pokračuje o nadcházejícím víkendu ve Francii na slavné dráze Circuit de Nevers Magny-Cours. Definitivně se o titulech rozhodne v šampionátech WorldSSP300 a STK1000, protože závody ve Francii pro ně letošní sezona končí. Ve WorldSBK má velkou šanci si zajistit titul už nyní Jonathan Rea, mnohem vyrovnanější situace je v sérii WorldSSP.
Kapitoly článku
Circuit de Nevers Magny-Cours (FRA)
Francouzský závodní okruh leží v blízkosti měst Magny-Cours a Nevers, takže proto Circuit de Nevers Magny-Cours. Na 4411 metrů dlouhé dráze v minulosti například přivítali slavné vytrvalostní závody Bol d’Or nebo prestižní formuli 1. Dráha měří 4411 metrů, cílovou rovinku má 250 metrů dlouhou a v jednom kole musí jezdci zdolat celkem 17 zatáček – 8 levých a 9 pravých.
FIM Superbike (WorldSBK) – Preview
Lídrem průběžného hodnocení je od druhého závodu v Thajsku Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team). To znamená, že od druhého podniku sezony Rea vede tabulku průběžného hodnocení, kde poctivě navyšuje svůj náskok. Ten je nyní na hodnotě 116 bodů a proto má úřadující světový šampion první mečbol už v Magny-Cours. Varian je spousta, ale pokud vyhraje první závod a Chaz Davies skončí třetí, má titul v kapse. Hodně se po závodech v Portugalsku mluvilo o tom, jak velký vliv na pokles sledovanosti superbikového šampionátu má jednoznačná nadvláda jezdce ze Severního Irska. Rea dominuje díky svému talentu, díky perfektní technice a díky tomu, že nemá soupeře. Na tom budou muset zapracovat a na startovní rošt dostat jména, která dokážou přitáhnout fanoušky.
Velšan Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) je druhý v šampionátu. V jeho případě tu o nějakém boji o celkové vítězství nemůže být řeč, víc se teď bude muset soustředit na udržení druhé pozice, jelikož jeho náskok má hodnotu 20 bodů. Davies byl letos pasován do role jednoho z favoritů na titul, ale větší šance bude mít příští rok s novou motorkou Ducati Panigale V4. To bude rozhodně zajímavé, ale až příští rok.
Teď je hodně zajímavé sledovat třetího v pořadí Michaela van der Marka (Pata Yamaha Official WorldSBK Team), jemuž se poslední tři závody podařilo dokončit s umístěním na stupních vítězů. Ztrátu na druhého dokázal stlačit na rovných dvacet bodů, což je pro jezdce Yamahy výborné, protože do konce sezony má ještě šest závodů a dobou šanci letošní ročník uzavřít jako vicemistr světa. To bude cílem VD Marka a tří ladiček.
Čtvrtým jezdcem v pořadí je Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), jemuž se pomalu blíží konec jeho spolupráce s Kawasaki. Mistr světa z roku 2013 ztrácí na třetího 44 bodů, takže není nic ztraceno, ale více méně to bude víc souboj o čtvrté místo, protože tam je jeho náskok jen na 11 bodech. Kde pojede Tom Sykes příští sezonu je zatím s otazníkem, ale má mít nabídky od Hondy a Aprilie.
Pátý Marco Melandri (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) zajel v Portimau velmi dobře, když v obou závodech stál na stupních vítězů a tento trend si bude chtít udržet. Ztráta na čtvrté místo není velká, takže cílem bude posun vpřed. Melandri u Ducati končí, Italové s ním neprodloužili smlouvu, takže je docela možné, že v příštím roce pojede s GRT Yamaha, jenž je nyní úspěšným týmem v supersportech.
Českým zástupcem v mistrovství světa je Jakub Smrž (Guandalini Racing), který jel první podnik v Portimau a s týmem více méně motorku ladili. Víkend ve Francii už budou chtít absolvovat ve vyšším tempu a s výsledkem, který je motivuje na další závody v Argentině. Naskočit v této chvíli do sezony není snadné, ale Jakub Smrž je zkušený závodník, takže si určitě poradí.
FIM Superbike – Stav po Portimau:
1. | JONATHAN | REA | KAWASAKI | 420 |
2. | CHAZ | DAVIES | DUCATI | 304 |
3. | MICHAEL | VAN DER MARK | YAMAHA | 284 |
4. | TOM | SYKES | KAWASAKI | 240 |
5. | MARCO | MELANDRI | DUCATI | 229 |
6. | ALEX | LOWES | YAMAHA | 204 |
7. | XAVI | FORES | DUCATI | 170 |
8. | EUGENE | LAVERTY | APRILIA | 122 |
9. | TOPRAK | RAZGATLIOGLU | KAWASAKI | 108 |
10. | LORIS | BAZ | BMW | 103 |
11. | LORENZO | SAVADORI | APRILIA | 102 |
12. | JORDI | TORRES | MV AGUSTA | 92 |
13. | LEON | CAMIER | HONDA | 90 |
14. | MICHAEL | RUBEN RINALDI | DUCATI | 74 |
15. | LEANDRO | MERCADO | KAWASAKI | 59 |
16. | ROMÁN | RAMOS | KAWASAKI | 55 |
17. | JAKE | GAGNE | HONDA | 48 |
18. | YONNY | HERNANDEZ | KAWASAKI | 28 |
19. | PJ | JACOBSEN | HONDA | 21 |
20. | LEON | HASLAM | KAWASAKI | 14 |
21. | DAVIDE | GIUGLIANO | APRILIA | 11 |
22. | NICCOLÒ | CANEPA | YAMAHA | 7 |
23. | KAREL | HANIKA | YAMAHA | 5 |
24. | BRADLEY | RAY | SUZUKI | 3 |
25. | LUKE | MOSSEY | KAWASAKI | 2 |
26. | ONDREJ | JEZEK | YAMAHA | 2 |
27. | ALESSANDRO | ANDREOZZI | YAMAHA | 1 |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.