Druhý podnik MS Superbike – Thajsko

Je tu druhý podnik sezony mistrovství světa superbiků, který na okruhu Chang International Circuit Buriram přivítá Thajsko. Jezdci a týmy můžou o nadcházejícím víkendu očekávat tropické podmínky, které řádně prověří jejich fyzickou kondici a také kondici jejich techniky. Do Buriramu míří jezdci mistrovství světa FIM Superbike a FIM Supersport. Celkem máme dle nového schématu závodního víkendu jedno klání WorldSBK v sobotu a celkem tři závody v neděli – dva jedou jezdci WorldSBK a jeden jezdci WorldSSP. Vzhledem k časovému pásmu jsou časy tréninků, kvalifikací a závodů jiné než na jaké jsme zvyklí v Evropě, věnujte proto pozornost časovému harmonogramu.

Kapitoly článku

Loni vyhrál první závod FIM Superbike v Buriramu Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), druhý projel cílem Xavi Fores (Barni Racing Team) a třetí byl Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team). Ve druhém klání bral plný počet bodů Chaz Davies, na druhé a třetí pozici skončili jezdce tří ladiček Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) a Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team).

Závod mistrovství světa FIM Supersport vyhrál v roce 2018 Randy Krummenacher (BARDAHL Evan Bros. WorldSSP Team), druhý projel cílem Lucas Mahias (GRT Yamaha Official WorldSSP Team) a třetí byl Federico Caricasulo (GRT Yamaha Official WorldSSP Team). Podobně jak v roce 2017 ovládli také loni závod v Burrirami jezdci tří ladiček.

Chang International Circuit Buriram – Thajsko

Délka okruhu – 4554m
Počet zatáček – 12
Pravých – 7
Levých – 5

WorldSBK

Rekord okruhu – Jonathan Rea (2017) – 1'33,436
Rekord na kolo – Jonathan Rea (2018) – 1'32,814

WorldSSP

Rekord okruhu – Randy Krummenacher (2018) – 1'37,620
Rekord na kolo – Lucas Mahias (2018) – 1'36,738

 

FIM Superbike – Preview

Po prvním kole sezony v Austrálii je na první pozici průběžného hodnocení Álvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati), který na Phillip Islandu vyhrál všechny tři závody a má na kontě 62 bodů. Proč právě tolik? Sobotní první závod a nedělní druhý závod je na plnou délku a tam je bodování klasické. Nedělní sprint na deset kol, tak v tomto případě není za vítězství pětadvacet bodů, ale dvanáct. Bautista třemi triumfy hned na úvod rozhodně překvapil a pořádně rozvlnil stojaté vody WSBK. Teď měli ostatní čas přemýšlet co s tím a proto můžeme v Thajsku očekávat zajímavé bitvy s cílem Bautistu uzemnit. Španěl je ale na vítězné vlně a jen tak se nedá.

Druhý v průběžném hodnocení Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) neměl ani loni víkend v Austrálii úplně ideální, takže velkou hlavu si z toho rozhodně nedělá. Thajsko je možnost jak ověřit všechna zlepšení, která jim Kawasaki zcela určitě navrhla s cílem zachytit náskok jezdce v sedle Ducati Panigale V4 R. Rea je zkušený závodník, takže ví, že titul nevyhrajete v prvních závodech roku, ale konzistentním výkonem v průběhu celé sezony. Přesto bude zajímavé sledovat, zda se nenechá strhnout a nezačne riskovat víc než u něho bývalo zvykem, protože jinak to třeba ani letos nepůjde. Každopádně před víkendem v Thajsku Rea ztrácí na vedení v soutěži třináct bodů, což je opravdu minimum.

Pozitivním překvapením je třetí pozice Marca Melandriho (GRT Yamaha WorldSBK), který jede v netovárním týmu Yamahy, ale i přesto si v Austrálii vybojoval rovných třicet bodů. Na prvního ztrácí dvaatřicet bodů, na druhého je to bodů devatenáct. Melandri byl hned v prvním klání SBK na bedně, což je výborný vstup do sezony, která se v jeho případě už málem nekonala. Je vidět, že je Melandri stále při chuti a s jeho zkušenostmi a technikou YZF-R1 to může dotáhnout vysoko. V tabulce jezdců netovárních týmů je nyní lídrem.

Stejný počet bodů jako Melandri má Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), ale tomu právě umístění na stupních vítězů chybí, takže je průběžně čtvrtý. Britský závodník má před sebou sezonu, kde již potřebuje plně prokázat své kvality. Jednoho dne nastane přetlak jezdců z MotoGP a to pak nebude snadné si udržet místo. Stupně vítězů proto musí být pro Brita cílem číslo jedna v každém podniku sezony.

Jezdci tří ladiček jsou seřazení těsně za sebou, protože pátý Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) ztrácí na Melandriho s Lowesem jen jeden jediný bod. Je jasné, že výsledky dalších tří závodů, které se teď pojedou v Thajsku, pořadím pořádně zamíchá a každý by rád z Burriramu odjížděl s minimální ztrátou na prvního. Holanďan je talentovaný jezdec a v Thajsku bude rozhodně ve hře o vítězství.

Na šesté pozici průběžného hodnocení je Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Britský závodník je výkonnostně na podobné úrovni jako Rea, takže spolu svádějí souboje, a ty je většinou zdržují. V tomto směru bude chtít někdo z dvojice továrních jezdců Kawasaki získat co nejdřív převahu, protože společným soupeřením jen nahrávají Bautistovi. Haslam v prvním klání spadl, což byla velká chyba, ale sezona je teprve před námi, takže bude spoléhat na to, že chybu udělají také jeho soupeři.

Němec Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) jede premiéru v mistrovství světa superbiků a s devatenácti body na kontě to rozhodně není po prvním kole v Austrálii špatné. Pět bodů ztrácí na šestého Haslama, jedenáct na umístění v Top3. Cortese je jezdcem, jemuž těžší motorka sedla jako ulitá a jakmile získá víc zkušeností, bude vpředu bojovat o cenné kovy a především dvojciferné mistrovské body.

Hodně za očekáváním je osmý v pořadí Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team). Velšan měl být v týmu Ducati tím zkušenějším, ale jeho nový kolega Bautista v Austrálii vyhrál co šlo, naopak Davies měl zdravotní problémy, dokončil dva závody a nasbíral jen patnáct bodů. Už v této fázi šampionátu je jeho ztráta na prvního na sedmačtyřiceti bodech, ale jak už jsem několikrát zmínil, jsme na samotném začátku sezony a stát se může cokoliv.

Určité rozčarování prožil v Austrálii bývalý jezdec tovární stáje Kawasaki Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team). Mistr světa z roku 2013 v testech dosahoval výborných výsledků, ale v závodech ž to tak jednoznačné nebylo. Sykes bodoval jen ve dvou hlavních kláních a na konto si připsal dvanáct bodů, což je skutečně málo. Německý výrobce teď potřebuje zabrat, aby společně s Britem dostali S1000RR o něco výš v pořadí výsledkových listin.

První desítku uzavírá Eugene Laverty (Team Goeleven), jehož bodové konto je stejné, jak v případě Toma Sykese. Irský závodník má k dispozici Ducati V4R, ale podobný výkon jaký předvedl Bautista se mu v Austrálii nepodařilo napodobit. Tým je soukromý, takže možnosti budou pochopitelně omezené než je tomu v případě Bautistova týmu s přímou tovární podporou.

Novinkou je návrat holandského týmu Ten Kate Racing do superbikové série WorldSBK 2019. Tým, který po loňské sezoně přišel o smlouvu s Hondou, měl následně problémy, které jak se zdá zdárně překonali a tento týden ohlásili návrat zpět do WorldSBK. S jakým výrobcem a jezdci to bude, oficiálně oznámí v Assenu 2.dubna během tiskové konference týmu.

WorldSBK 2019 – stav MS po Austrálii:

1. ALVARO BAUTISTA DUCATI 62
2. JONATHAN REA KAWASAKI 49
3. MARCO MELANDRI YAMAHA 30
4. ALEX LOWES YAMAHA 30
5. MICHAEL VAN DER MARK YAMAHA 29
6. LEON HASLAM KAWASAKI 24
7. SANDRO CORTESE YAMAHA 19
8. CHAZ DAVIES DUCATI 15
9. TOM SYKES BMW 12
10. EUGENE LAVERTY DUCATI 12
11. TOPRAK RAZGATLIOGLU KAWASAKI 10
12. MICHAEL RUBEN RINALDI DUCATI 9
13. LEANDRO MERCADO KAWASAKI 7
14. JORDI TORRES KAWASAKI 7
15. MARKUS REITERBERGER BMW 7
16. LEON CAMIER HONDA 6
17. RYUICHI KIYONARI HONDA 1

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist