Desátý podnik MS Superbike – Jerez

Po dlouhé přestávce je tu další díl superbikové sezony 2014 v podobě závodního víkendu na jihošpanělském okruhu v Jerezu. Dráha ležící nedaleko afrického pobřeží obyčejně nabízí příznivé klima, čehož týmy často využívají k testování. Nadcházející víkend bude ale o napínavé bitvě o letošní tituly šampionů v třídách – Superbike, Supersport, Superstock 1000 a 600.

Kapitoly článku

Do španělské Andalusie zamíří superbikový šampionát už druhým rokem po sobě a celkem potřetí. Poprvé na jihu Španělska závodili jezdci superbiků v roce 1990, což byl zahajovací podnik sezony. Loni se do Jerezu mistrovství světa produkčních motocyklů vrátilo a protože závěrečné indické kolo zrušili, byl v roce 2013 Jerez posledním dílem superbikové sezony. V letošním roce je Jerez desátým podnikem sezony a místem, kde se bude bojovat o tituly ve všech motocyklových kategoriích.
Závodní okruh Jerez má dráhu dlouhou 4423 metrů a v jednom kole tam jezdci projedou třinácti zatáčkami z toho pěti levými a osmi pravými. Nejdelší rovinka je jen 607 metrů dlouhá. Rekord okruhu patří s časem 1'41,691 sekundy Tomu Sykesovi, nejrychlejší kolo 1'40,620 sekundy zajel v roce 2013 Eugene Laverty.

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2014 !!! - ZDE


Superbike – preview

Vedoucím jezdcem průběžného hodnocení je britský závodník Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), který k desátému podniku sezony míří s platnou smlouvou na další dva roky u tovární Kawasaki. Úřadující mistr světa má v této chvíli náskok 44 bodů, což mu ale zatím titul nezaručuje a to ani potom, co dvě kola seriálu v Rusku a Jižní Africe bez náhrady zrušili. K dispozici je stále maximum 150 bodů a Sykes si musí udržet maximální koncentraci.

Druhý v pořadí Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) má stále šanci bojovat o titul mistra světa nebo přinejmenším Sykesovi jeho obhajobu zkomplikovat. Ztráta 44 bodů může klidně zmizet během jediného víkendu a proto bude důležité, aby si Francouz zachoval chladnou hlavu a pokusil se oba závody vyhrát. Letos ale plný počet získal jen jednou v Austrálii a jednou v Assenu.
Ve hře o titul je rovněž Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike), který má pro desátý podnik sezony připraven nový motor jeho Hondy. Severní Ir na Sykese ztrácí 64 bodů, což není málo, ale vzhledem k tomu, že jezdci superbiků jedou vždy dva závody, také on může za určitých okolností Guintoliho se Sykesem porazit. Přitom je docela možné, že Tom Sykes bude v příštím roce jeho týmovým kolegou. Rea má totiž v tomto směru jednat s Kawasaki a protože vztahy mezi Sykesem a Bazem nejsou od Malajsie nejlepší, je docela možné, že Rea skutečně půjde ke Kawasaki.
Čtvrtý Loris Baz (Kawasaki Racing Team) letos stále čeká na vítězství, ale už sedmkrát byl druhý a ztráta osmi bodů na třetího Jonathana Rea není tak velká, aby ji nebylo možné vymazat v jediném klání. V Laguně Seca to Bazovi moc nešlo, když si na konto připsal celkem sedmnáct bodů, což bylo o devět méně než jich získal jezdec Hondy Rea. Pokud chce v Kataru být mezi nejlepšími třemi, musí Severního Ira pravidelně porážet. Jeho výkony mají rovněž vliv na jeho budoucnost, o které se nyní intenzivně jedná.
První pětici uzavírá Marco Melandri (Aprilia Racing Team) jehož ztráta na lídra představuje 108 bodů a to v této chvíli znamená, že je poslední z jezdců, který má alespoň matematickou šanci bojovat o titul. Během letní dovolené se Ital Marco Melandri stal otcem dcery Martiny a v této nové roli zahájí desátý víkend sezony, který může být v mistrovství světa superbiků také jeho poslední, protože se spekuluje o možnosti jet s Aprilii v MotoGP, kde je do role jeho týmového kolegy pasován Álvaro Bautista. Aprilia chtěla odkoupit dvě místa od týmu Paula Birda PBM, protože jinak je startovní rošt plný, ale nyní je mnohem pravděpodobnější verze spolupráce s Gresiniho týmem.
Nejlépe postaveným jezdcem kategorie EVO je dvanáctý Španěl David Salom (Kawasaki Racing Team), jenž po závodu v Laguně Seca a červencových testech v Portimau podstoupil operaci pravé ruky, která mu už delší dobu působila problémy. Domácí závod v Jerezu tak pro něj bude zkouškou fyzické kondice. Podobně na tom bude Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia), který po těžké nehodě v Laguně podstoupil operaci nohy, aby závěrečnou část sezony zvládl bez větších zdravotních problémů. Do akce se rovněž vrací Claudio Corti (MV Agusta Reparto Corse), jenž byl po nehodě v Portimau nucen vynechat závod v Laguně Seca a Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki), který právě v Laguně těžce havaroval a zranil si levou nohu.
Kdo bude na startovním roštu chybět, tak obě Bimoty, protože výrobce nesplnil podmínky Mezinárodní motocyklové federace (FIM) pro udělení homologace na základě stanoveného počtu vyrobených kusů motocyklů. Účast jim tak byla pozastavena. Na start se zřejmě nepostaví ani Fabien Foret, jehož tým Mahi Racing Team India zůstal bez peněz. Francouz sice nevylučuje další pokračovaní v seriálu superbiků, ale pravděpodobně teď víc zaměří pozornost na mistrovství světa vytrvalostních motocyklů, kde závodí s týmem SCR Kawasaki.

Průběžné hodnocení MS Superbike:

1. - T. SYKES - KAWASAKI - 325 bodů
2. - S. GUINTOLI - APRILIA - 281
3. - J. REA - HONDA - 261
4. - L. BAZ - KAWASAKI - 253
5. - M. MELANDRI - APRILIA - 217
6. - C. DAVIES - DUCATI - 159
7. - D. GIUGLIANO - DUCATI - 153
8. - T. ELIAS - APRILIA - 137
9. - E. LAVERTY - SUZUKI - 134
10. - L. HASLAM - HONDA - 133
11. - A. LOWES - SUZUKI - 119
12. - D. SALOM - KAWASAKI - 88  bodů (TOP EVO)
13. - N. CANEPA - DUCATI - 51
14. - L. CAMIER - MV AGUSTA - 37**
15. - J. GUARNONI - KAWASAKI - 33
16. - S. BARRIER - BMW - 21
17. - A. ANDREOZZI - KAWASAKI - 17
18. - S. MORAIS - KAWASAKI - 17
19. - L. SCASSA - KAWASAKI - 16
20. - F. FORET - KAWASAKI - 14
21. - C. CORTI - MV AGUSTA - 13
22. - B. STARING - KAWASAKI - 12
23. - G. ALLERTON - BMW - 6*
24. - K. BOS - HONDA - 5***
25. - I. GOI - DUCATI - 5****
26. - R. RUSSO - KAWASAKI - 5
27. - L. PEGRAM - EBR - 2*****
28. - I. TOTH - BMW - 2
29. - M. FABRIZIO - KAWASAKI - 2
30. - G. RIZMAYER - BMW - 1
31. - R. LANUSSE - KAWASAKI - 1

* Austrálie - náhradní jezdec za Sylvaina Barrierra
** Aragonie až Malajsie ... náhradní jezdec za Sylvaina Barrierra + USA s MV Agusta
*** Assen - jezdec na divokou kartu
**** Misano - jezdec na divokou kartu
***** Laguna Seca, USA - divoká karta Larry Pegram (Foremost Insurance EBR)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Radek Babička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist