Ozvěny z Estorilu – MotoGP

A nakonec dejme také slovo pilotům královské třídy, tedy MotoGP, jak oni viděli svůj nedělní závod.
AKTUALIZOVÁNO

Ozvěny z Estorilu – MotoGP
Suverenni vítěz Valentino Rossi – Gauloises Fortuna Yamaha : “V sobotu mě vydržely pneumatiky maximálně 6 až 8 kol. Takže jsme si mysleli, že podobné problémy budou i v závodě, stejně jako na Sachsenringu. Ale během Warm – Upu jsme naštěstí přišli na to, jak prodloužit pneumatikám jejich životnost. A toto řešení se ukázalo jako správné. Měl jsem od začátku závodu velmi dobrý pocit, co se týká pneumatik a to i s plnou nádrží. Bylo to velmi důležité vítězství, neboť přišlo po fantastickém výkonu Gibernaua v Brně a před závodem na „Honda okruhu“ v Motegi. Tam byly Hondy vloni na 1. až 4. místě. Přesto chci v Japonsku zajet velmi dobře. V Brně jsme se hodně poučili z následujících dvou testovacích dnů a to stejné uděláme nyní v Estorilu. Je to sice únavné, ale není jiné cesty. Pár okruhů před koncem sice Tamada najednou snížil můj náskok, ale já jsem znovu zajel několik okruhů za 1.39 a na tento můj rytmus už nestačil Tamada odpovědět“.
Přesto dokázal japonský mistr superbiků z roku 2002 Makoto Tamada – Camel Pramac Pons Honda (2.), že by se u HRC měli vážně zamyslet nad tím, zda by právě on neměl nahradit někoho z dvojice Barros – Hayden v oficielním továrním Repsol týmu: “Nechci říkat, že v Motegi vyhraji, ale můžu slíbit, že se o to pokusím“, říkal vítěz z Ria a muž z Pole - Position.
Jeho týmový kolega Max Biaggi (out), který zřejmě ztratil po Estorilu veškeré šance na titul mistra světa: „Když jsem uviděl, že Lorise vynesla zatáčka a ztratil tím i rychlost, tak jsem moji Hondu zatlačil víc do vnitřního okraje zatáčky. Ale v tom stejném okamžiku našel Loris opět ideální stopu. Tak jsem natvrdo zabrzdil, až se mi zvedlo zadní kolo. Vyhnout jsem se už nemohl, neboť motorka byla neřiditelná. Neříkám, že to byla Lorisova chyba, ale já jsem také nechyboval. Prostě to byla normální závodní situace, která skončila pádem. Basta !“
Tovární jezdec Ducati Loris Capirossi (7.) viděl ovšem už zmíněnou situaci trochu z jiného pohledu: „Vystartoval jsem opravdu fantasticky. Škoda, že mě chtěl Max tak brzo předjet, měl počkat na lepší příležitost. Po této srážce jsem pak zahájil opravdovou stíhací jízdu, ale špice závodu už byla v nedohlednu“.
Vítěz předešlého závodu v Brně, tedy Sete Gibernau – Telefónica MoviStar Gresini Honda (4.): “Zažili jsme opravdu mizerný víkend. Už v tréninku jsem udělal mnoho chyb a tak jsme nastavení motorky ještě jednou změnili, ale to byla chyba“.
Carlos Checa – Fortuna Gauloises Yamaha (5.)
: “Odstartoval jsem jako 10., a přesto jsem si dokázal v klasifikaci mistrovství světa celkově polepšit. Bohužel, zadní pneu byla brzy opotřebovaná. Ovšem to, že mě Valentino „nadělil“ 18 vteřin, to nemohu akceptovat. Musím se prostě zlepšit“, dodal sebekriticky tovární jezdec Yamahy, který dle nejnovějších informací zůstane i příští rok u stejné značky, celkově už sedmou sezónu, a to bez jediného vítězství !
Zatímco jeho stájový kolega Kenny Roberts po skličujícím 14. místě – vynechával mu ovšem motor – nebyl schopen jediného slova, tak jeho krajan John Hopkins – Suzuki Grand Prix (6.) zajel v Estorilu nejlepší výsledek své kariéry pilota MotoGP: “Bohužel už v začátku odjelo pár lídrů pryč. Nám chybí rychlost, a proto mě hned na začátku hodně protivníků předjelo. V posledním kole jsem zkusil předjet Checu, ale vyneslo mě to“. Mimochodem Hopkinsovi tovární časy u Suzuki se blíží ke konci – nahradí ho zřejmě Shane Byrne, neboť Aprilia v kubatuře MotoGP tak, jako tak končí – a Američan by měl jezdit za britsko – český tým, WCM – Blata.
Také Australan Troy Bayllis – Marlboro Ducati (8.) bude u továrního týmu končit a bude „přetransferován“ k Luisi d´Antinovi místo Neila Hodgsona: “Bylo to velmi milé, předjet pár opravdu dobrých pilotů. Nakonec za Capirossim jsem dojel pouze o 1,5 sekundy. Měl jsem zřejmě zvolit jinou pneumatiku“.
Colin Edwards – Telefónica MoviStar Gresini Honda (9.): “Nemohl jsem vůbec jet na limitu. Zvolil jsem měkčí pneu než v Brně a jelikož je zde velmi nerovný povrch, tak to zřejmě vysvětluje všechny moje problémy“.
Seriál Grand Prix bude zřejmě muset opustit také populární Japonec Norick Abe – Gauloises Fortuna Yamaha (10.): “Ve Warm – Upu jsem byl jedenáctý a tak jsem si do závodu hodně věřil. Ale v závodě se motocykl nedal vůbec kontrolovat“.
Shinya Nakano – Kawasaki Racing (11.): “Je to flustrující, jezdit tak vzadu. Kvůli problémům v zahřívacím kole jsem musel startovat úplně zezadu a to ještě na náhradním motocyklu a tak to rozhodně nebyla dětská hračka“.
Jeremy McWilliams – Aprilia (12.): “Poslední část závodu byla namáhavá. Častokrát mi nezbývalo nic jiného, než se prostě pokusit srovnat motorku do správného směru“. Se stejnými problémy se potýkal jeho nový týmový kolega Michel Fabrizio, který závod dokonce vzdal: „Chytal jsem křeče do rukou, neboť na tomto nerovném povrchu byla Aprilie neřiditelná. Nemohl jsem se vůbec na motocyklu udržet.“
Marco Melandri – Fortuna Gauloises Yamaha (out): “Vyneslo mě to trochu dál, než v předchozích kolech. A tak se mi dostala na pneumatiky nečistota a prostě jsem letěl. Škoda, byl jsem pátý a to velmi pohodlně…“.
Alex Barros - Repsol Honda (3.): “Doufám, že se na mě nikdo od Hondy nebude zlobit. Sete je můj opravdu dobrý přítel. On bude mít určitě pro mé chování porozumění. Jsem totiž svému týmu dlužen vybojovat co nejvíce takových výsledků. A za to jsem od Repsolu a Hondy také placen. Sete se musí stát mistrem světa pomocí vlastních sil a nespoléhat na cizí pomoc“.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist