Ohlasy na biky v Austrálii

Ohlasy na včerejší závody čtyřtaktních motocyklů v australském Phillip Islandu, kde opět dominovali ve třídě Superbike tovární jezdci Ducati a ve třídě Supersport se s přehledem dojel pro vítězství domácí Vermeulen.

World Superbike Neil Hodgson (Ducati Filla): po prvním závodě Opravdu jsem chtěl velmi mnoho vyhrát tento závod jako hold nedávno zemřelému Barry Sheenovi. Jen jsem se chtěl dostat do vedení, ujet a nenechat nikoho na mě útočit a tak jsem byl dost překvapený, když mě Chili předjel. Nakonec jsem by rád, že je tam, když Chili vypadl – byl jsem zklamaný. Pokračoval jsem ve stejné rychlosti a jel za vítězstvím.
po druhém závodě Opět jsem se pokusil všem ujet, dokonce se mi to na chvilku podařilo, ale pak mě Ruben začal dotahovat. Když se již hodně přiblížil, rozhodl jsem se trochu odpočinout – byl to můj plán. Věděl jsem z předchozích závodů na tomto okruhu, že kdo první vyjede poslední zatáčku, má šanci na vítězství. Měl jsem hodně rychlý motocykl a tak jsem myslel, že pokud první vyjedu, tak vyhraju.
Ruben Xaus (Ducati Filla): po prvním závodě Měl jsem opravdu hodně špatný začátek, ale bral jsem to během závodu velmi klidně. Svedl jsem dobrý souboj s Gregoriem, bude to dobré pro mě i pro šampionát.
po druhém závodě Tento závod byl opravdu dobrý. Viděl jsem, že Neil tentokráte nejel tak rychle, bylo obtížné udávat tempo. Když jsem ho předjel, tak jsem mu chtěl ujet, ale on v několika zatáčkách porušil můj rytmus a na konci závodu již bylo nemožné okolo něj projet. V posledním kole jsem chtěl zaútočit v zatáčce Honda, ale Neil brzdil velmi tvrdě, zavřel mi dveře a bylo to. Díky mým mechanikům byl můj motocykl dnes dokonalý.
Régis Laconi (Team Caracchi NCR Nortel Networks): Začínat ve třetí řadě a bojovat o místa těsně za pódiem byl fantastické. V obou závodech jsem bojoval v těsném kontaktu s ostatními jezdci. V těchto podmínkách je velmi snadné udělat jednu malou chybu a pak ztratíte místo. To je to co se stalo, ale bránil jsem se tomu vždy jak nejlépe jsem uměl. Okruh dnes nebyl moc rychlý, celkově to však byl dobrý den, ve kterém jsem zaznamenal důležité body do šampionátu. S tím co jsem dosáhl zde v Austrálii musím být spokojený.
David Garcia (Team Caracchi NCR Nortel Networks): Doufal jsem, že v těchto dvou závodech dopadnu trochu lépe, jsem trochu zklamaný. V prvním závodě jsem jel dobře, ale příliš mě bolela ruka, [ruku má po operaci a navíc startoval se začínající chřipkou – poz. Racing] která mě nedovolila jet tvrdě. Ve druhém závodě jsem ztratil kontrolu nad předkem v době kdy jsem bojoval s ostatními jezdci o čtvrté místo. Byla to má chyba, ale naštěstí nejsem zraněn, na závody v Sugo budu připravený.
Chris Walker (HM Plant Ducati): První závod byl trochu frustrující. Začal jsem dobře, vše vypadalo na další pódium, ale začal jsem ztrácet přilnavost zadní pneumatiky a tak jsem musel zvolnit a zvolit bezpečnou jízdu. Druhý závod byl již zábavná zkušenost po boji s mým týmovým kolegou, který trval většinu závodu. Tým s napětím sledoval náš souboj, jsem si jistý, že jsme jim předložili dobrou zábavu po zklamání z prvního závodu. Motocykl byl dnes dobrý, ve skutečnosti byla rychlost stejná jako u továrních strojů.
James Toseland (HM Plant Ducati): V prvním závodě jsem odstoupil poté co mi upadla kapotáž, nebyly tedy žádné body. Bylo to opravdu nešťastné a budu to muset zaznamenat jako závodní incident. Druhý závod byla oslnivá legrace. Byl jsem zklamaný, že jsem v prvním závodě nezískal body a tak jsem si vše ve druhém závodě vynahradil. Jezdil jsem opravdu tvrdě, motocykl byl akorát nastavený a tak jsem si užíval soubojů. Nyní se již nemůžu dočkat dalšího kola, abych si vrátil zpět ztracené body.
Steve Martin (D. F. X. Racing Team): Celkově jsem s tímto dnem velmi pokojený. V prvním závodě jsem se chtěl držet nejlepších jezdců, ale oni mě setřásli. Pak se zlepšily moje pneumatiky a tak jsem byl schopen předjet několik jezdců a dokončit na čtvrtém místě což je můj dosavadní nejlepší umístnění v závodech WSBK. V dalším závodě jsem měl špatný začátek, byl jsem někde okolo dvanáctého místa v první zatáčce. Následně jsem se necítil dobře v sílícím větru a tak jsem se soustředil na dokončení závodu. Dostal jsem se na páté místo celkové klasifikace z čehož jsem opravdu velmi šťastný.
Pierfrancesco Chili (Team PSG-1): Byl to neuvěřitelný víkend. V prvním závodě jsem byl na druhém místě, když jsem odstoupil pro poruchu stroje, ve druhém závodě jsem si však vše vynahradil. Jel jsem s několika dalšími chlapci fantastický závod, jel jsem nejlépe jak jsem mohl. Motocykl zde pracoval dobře, pneumatiky byly také nejlepší jaké jsem mohl mít. Je to můj první dokončený závod v letošním roce a hned na pódium – je to téměř neuvěřitelné. Jsem velmi, velmi spokojený a to nejen kvůli sobě, ale obzvlášť kvůli týmu.
Troy Corser (Foggy Petronas Racing): Z prvního závodu jsem byl velmi spokojený. Myslím, že pokud by mi někdo říkal před šesti měsíci, že během prvních dvou závodů budu pátý – myslím, že bych ho nebral vážně. Motocykl ve druhém závodě pracoval polovinu závodu dobře, ale pak začal vysazovat motor. Ztratil jsem skupinu přede mnou a protože nebyl nikdo za mnou, zvolil jsem bezpečné dojetí na osmém místě. Zaznamenal jsem body v obou závodech a naučil jsem se opět trochu více o motoru.
James Haydon (Foggy Petronas Racing): Za smůlu v prvním závodě nesu odpovědnost, [vyjetí z tratě – poz. Racing]ale s druhým závodem jsem nemohl nic udělat. Přeřadil jsem do zatáčky Honda, ale nedostal jsem žádnou odezvu. Ztratil jsem mnoho času. Dva zdejší závody byly pro mě jen dva tréninky o 22. kolech. Jsem opravdu zklamaný, ale pokud nastavíme motocykl tak jak potřebuji, neměl bych chybět mezi nejlepšími deseti jezdci.
Carl Fogarty (majitel týmu Foggy Petronas Racing): Opět jsme o sobě dali vědět tím, že jsme dokončili všechny čtyři dosavadní závody a Troy dokonce dokázal zlepšit své nejlepší předchozí umístnění. Pokud si věci udrží nastavenou vzestupnou cestu, budu spokojený. Příští závod v Japonsku bude pro nás skutečný test a to nejen protože jsme na tomto okruhu netestovali, ale i protože tam bude mnoho rychlých jezdců na divokou kartu.
Nigel Bosworth (manažer týmu Foggy Petronas Racing): Náš vztah s Michelin se buduje velmi dobře. Jsem velmi potěšený s Troyovím pátým místem s potenciálem na čtvrté místo a velmi zklamaný, že James trpěl chybou v prvním závodě. Jeho časy se následně blížili k časům nejlepších deseti jezdců což je to co očekávám.
Gregorio Lavilla (Team Alstare Suzuki): Třetí v prvním závodě a sedmý ve druhém – jsem spokojený i zklamaný. Jsem spokojený, že jsem se v prvním závodě dostal na pódium, ale zklamaný, protože ve druhém jsem věděl, že mám druhé pódium v kapse. Byl jsem bezpečně na třetím místě za Hodgsonem a Xausem, když mě postihli problémy s pneumatikou. Věděl jsem, že je to špatné, ale neuvědomil jsem si jak hodně špatné to je až do doby než závod skončil. Bylo nádherné být zpět na pódium kde jsem byl naposledy v Misanu v roce 2001. Ve druhém závodě jsem chtěl po problémech zastavit, ale rozhodl jsem se dokončit závod. Věděl jsem, že za normálních podmínek bych opět dojel na pódiu – ale to je závodění.
World Supersport Jürgen Van Den Goorbergh (Yamaha Belgarda): Jsem šťastný, že jsem dnes skončil na pódiu. Bylo velmi těžké se celý víkend koncentrovat a dnes to bylo ještě horší, protože jsem měl špatný start. Mám zde nastavený dlouhý první rychlostní stupeň a musel jsem proto trochu při startu zavřít plyn. Přes všechny problémy během prvních dvou kol jsem boj nevzdal a postupoval kupředu. Cestou nahoru jsem měl mnoho kontaktů s ostatními jezdci, všechny byly dobré, pouze Curtain do mi vrazil do přední brzdy a já skoro ztratil kontrolu nad motocyklem. Znám tento okruh velmi dobře a věděl jsem, že můžu dosáhnout dobrý výsledek. Jsem s pódiem spokojený – je to přesně to co jsem chtěl.
Simone Sanna (Yamaha Belgarda): Je obtížné říkat proč jsem dnes nedojel lépe. Nezačal jsem špatně, po prvním kole jsem byl devátý. Postupem závodu se motocykl zpomalil, nevím co se přesně stalo – zda byl problém v pneumatice, ale ztratil jsem důvěru. Cítil jsem, že nemohu jet lépe. Jsem z výsledku zklamaný. Doufám, že v Sugo bude všechno lepší.
Chris Vermeulen (Ten Kate Honda): Přijel jsem vyhrát a nemohl jsem si na tuto svojí touhu najít lepší místo. Nejprve to vypadalo, že se Fujiwara udrží, ale pak jsem viděl, že začíná odpadat a tak jsem se soustředil na hladký rytmus jízdy. Všechno bylo dnes opravdu dobré, pneumatiky Pirelli byly výborné. Chtěl bych poděkovat celému týmu, že mi tvrdou prací umožnili toto vítězství.
Karl Muggeridge (Ten Kate Honda): Po haváriích v pátek a v sobotu jsem neměl dostatek času na přípravu mého druhého motocyklu. Po těchto mých haváriích byl samotný závod moc těžký.
Ronald Ten Kate (vlastník a manažer týmu Ten Kate Honda): Chris zajel opravdu skvělý závod a jsem s ním spokojený. Byl na nás vyvíjen obrovský tlak a výsledek ukázal, že Chris je velký jezdec. Jsem také spokojený s Karlovým úsilím během závodu, obzvláště po problémech v průběhu kvalifikace. Byl ve velké skupině, která bojovala o třetí místo a já jsem přesvědčený, že pokud bychom v přípravě stroje měli více času, dokončil by závod na třetím místě. Věřím, že v Sugo bude zpět.
Robert Ulm (Team Klaffi Honda): Na začátku závodu jsem cítil problémy s předkem motocyklu, myslím si však, že to bylo pouze kvůli plné nádrži paliva. Jinak motocykl pracoval dobře.
Gianluca Scalvini (Team Klaffi Honda): Opravdu nevím co se v závodě stalo. V první zatáčce jsem byl příliš nervózní, jel jsem moc bezpečně. Po přechodu ze třídy 125 ccm doslova zápasím se strojem Supersport. Jsem velmi zklamaný.
Christophe Cogan (Dark Dog Honda BKM Racing Team): Něl jsem špatný víkend. Po Valencii kde jsem byl čtvrtý jsem myslel, že zde skončím lépe. Jel jsem nejlépe jak jsem mohl.
Broc Parkes (Dark Dog Honda BKM Racing Team): Jel jsem se skupinou bojující o třetí místo a cítil jsem se dobře. Nevím přesně co se stalo, ale začal jsem ztrácet vodu.
Werner Daemen (Van Zon Honda T. K. R.): Vypadalo to, že závod velice dlouho trval, ale zřejmě to bylo kvůli mému problému s předkem motocyklu v začátku závodu a kvůli potížím naopak na jeho konci. Zřejmě jsme mohli lépe nastavit stroj.
Iain MacPherson (Van Zon Honda T. K. R.): Ztratil jsem kontrolu nad předkem u Lukey Heights, je to rychlá levotočivá zatáčka a tak to byl opravdu hrozivý pád. Zadní pneumatika ztratila přilnavost a tak jsem byl zřejmě příliš tvrdý na tu přední.
Katsuaki Fujiwara (Team Alstare Suzuki): Jsem s dnešním druhým místem a s tím, že jsem ve společném vedení šampionátu spokojený. Jel jsem za Vermeulenem stejně jako ve Valencii, ale pak jsem začal mít problémy s pneumatikami a nemohl jsem se dostat blízko něho. Rozhodl jsem se jet na jistotu než riskovat, že havaruji. Věděl jsem, že on a jeho Honda budou zde jen velmi těžko k poražení, je to tady jeho domácí okruh. Můj tým udělal o tomto víkendu opravdu velkou práci a poskytl mi skvělý motocykl.
Stéphane Chambon (Team Alstare Suzuki): Byl to velmi těžký závod. Moje žebra jsou po těchto 21. kolech velmi podrážděná. Nechtěl jsem si před závodem brát žádné léky proti bolesti, chtěl jsem být plně koncentrovaný na celý závod. Bolest nebyla zase až tak strašná, ale po polovině závodu jsem věděl, že udržet třetí místo bude velmi složité. Jsem rád, že tento závod skončil. Tento okruhu je těžký v případě, že jste zdraví a v případě, že ne, tak je tento okruh opravdu velmi, velmi hrozný. Nyní si týden odpočinu a pak začnu trénovat abych byl připravený na další závod v Sugo.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist