Jakub Miler - další nováček

Projek mediální podpory mladým, začínajícím jezdcům v našem mistrovství, dostává druhou "injekci". Dalším začínajícím závodníkem je na našich okruzích Jakub Miler.

Jak jsme na těchto stránkách uvedli před několika dny, hodláme mediálně podporovat mladé, začínající jezdce, kteří se přihlásili do prvního ročníku Motohousu Cupu. Po rozhovoru s východočeským Michalem Javůrkem, kde jsem v závěru uvedl výzvu pro ostatní nováčky, kteří budou bojovat o jakýsi titul “Rookie of the year“ ve Volné třídě, se odhodlali prozatím dva jezdci, kteří nás oslovili s přáním o uvedení jejich osoby na stránky tohoto serveru. Nyní se tedy můžete seznámit s dalším z nováčků letošní sezóny, zatímco pro příští týden chystáme článek opět s jedním z neohrožených “bukanýrů“, kteří se chystají vstoupit na pole závodní (v jeho případě proběhl vstup již minulý víkend na Hungaroringu).
“Já sám jezdím na motorce už asi od 13 let, to jsem si koupil z Pařeza postavenou malou motorku, pak až v šestnácti Simson a v sedmnácti GSX 550 EF,“ říká o sobě Jakub Miler, který se chystá vstoupit v letošní sezóně do závodů Přeboru Volné třídy nad 600 ccm. “Ta, ale vcelku vydržela pouhé tři dny, když jsem na parkovišti přebrzdil a motorka v pádu trefila do země zaraženou kolejnici. Po opravě jsem odjezdil sezónu a prodal ji. Pak jsem byl na krátkou dobu vlastníkem stařičké GS 750 a po ní přišla na řadu osudová XS 750. Nádherný tříválec s kardanem. Bohužel jsem na něm měl velmi vážnou nehodu a teprve po dvou letech léčeni a rehabilitace a taky šetřeni peněz, jsem si znovu koupil motorku - GT 125. Výkon malého dvouválce se mi však nezdál dostatečný a tak jsem ho záhy vyměnil za GT 250. Další sezónu jsem začal s XJ600. Závodil jsem s ní ve sprintu na srazech a poměrně úspěšně, ale pro vítězství bylo potřeba víc a tak jsem si koupil FZR 1000. S tou skončila léta klasiků a začala streetfighter mánie a velká přestavba. FZR bylo při sprintech zdatným soupeřem i tehdejší novince - R1, ale další bouračka zapříčinila nutnost změny za GSX-R 750 SRAD s niž jezdím už druhou sezónu.“
Jakub je soutěživí člověk, který by chtěl proniknout hlouběji do tajů motocyklové silnice, kterou sleduje od svého útlého mládí. Velké fandovství a úcta k jezdcům nejen národního šampionátu ho přivedla na myšlenku postavit se na rozpálený asfalt a se zrychleným tlukotem srdce čekat na zhasnutí červených světel.
Od dětství hraju hokej, soutěživost mám prostě v krvi a tak bylo pouze otázkou času, kdy to zkusim i na motorkách,“ pokračuje Jakub. “Vloni jsem se zúčastnil dvou "volných" závodů pořádaných Ondrou Lelkem a když jsem si v Motohousu přečetl o Cupu, bylo rozhodnuto! Pojedu Motohouse Cup v týmu Maurice Ward Racing na Suzuki GSX-R 750 SRAD z roku 1998 se startovním číslem 50. Je to moje motorka, s niž normálně jezdím na vyjížďky a dovolenou a sem tam taky na okruh. Na závody ji ale budu trochu upravovat: dopředu přijdou vidlice WP a racingove brzdiče VPM s radiální pumpou, originální nadrž se vymění za hliníkovou a pod ní se vtěsná větší karbonový filtrbox bez tlumící vložky, pár úprav doznala i elektronika, zvuk a dobré "dýchání" motoru zajišťuje laďák od Remuse, laminátové kapoty jsou samozřejmosti a podsedlový rám nahradim duralovym vlastní výroby.“
Aby se mladý člověk mohl dostat ke své lásce – motocyklovému závodění, je potřeba nejen šikovné ruce, ale především velký obnos peněz, který často není zrovna k dispozici. Zaběhlý tým má své sponzory, začátečník je postaven často před neřešitelnou situaci, které mu jeho plány nezřídka ukončí v ranném rozkvětu. Jakub patří mezi málo vyvolených začátečníků, kteří svého prvního sponzora již nalezli.
“Abych se mohl zúčastnit alespoň těch čtyř bodovaných závodů ve Volné nad 600ccm, velmi mne podpořil můj zaměstnavatel, který mi přispěl na technická vylepšeni motorky a hlavně na gumy,“ říká Jakub na adresu svého prvního sponzora a pokračuje v úvaze o svém vystoupení. “Nejsem zatím dost rychlej, protože neumím pořádně brzdit do zatáček, ale nejrychlejší čas v Moste mám 1:48 v závodě. První závod pojedu právě v Mostě na začátku července a do té doby mám čas trénovat. Rád bych stlačil čas na kolo na 1:43, ale i když jsem vyznavačem hesla: Kdo nepadá, nezrychluje, musim se pádu vyvarovat, abych mohl odjet všechny čtyři bodované závody.“
Tolik Jakub Miler nejen o své představě o letošní sezóně. Závěrem mi dovolte opět jedno upozornění. Pokud také začínáte se silničním závoděním a chcete aby se zde o vás také psalo, nezbývá než mě kontaktovat. Můj e-mail naleznete v sekci REDAKCE. Stejná výzva platí i pro případné sponzory této prezenční akce, pokud chcete mít své logo na těchto stránkách případně na motocyklech jezdců, o kterých se zde bude psát, neváhejte a své e-maily směřujte do mé pošty.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist