Ben a Eric Bostromové

Bratři Ben a Eric Bostromové mají rozdílné plány - zatímco Ben na Mistrovství Světa prozatím nemyslí, Eric o něm stále sní.

Bratři Ben a Eric Bostromové mají své plány jak prožit nejbližší dny, týdny i měsíce svého sportovního života. Zatímco starší Ben Bostrom plánuje zůstat nejen v letošní, ale i v příští sezóně v americkém šampionátu AMA Superbike s tím, že stále váhá vrátit se do světového šampionátu WSBK, mladší Eric Bostrom již pošilhává po vstupu do nejprestižnějšího šampionátu Grand Prix třídy MotoGP.
Po třech letech ve světovém šampionátu Superbiků se pro letošní sezónu vrátil Ben Bostrom domů do USA kde absolvuje v továrním týmu Hondy na motocyklu RC 51 (americké označení pro VTR 1000 SP2) celý seriál AMA Superbike a několik závodů AMA Supersport (na stroji CBR 600RR). "WSBK byla zkušenost jako žádná jiná a nikdy bych jí za nic nevyměnil", říká o rokách u továrního týmu Ducati Ben Bostrom jenž před přestupem na motocykl Ducati 998RS, se kterým absolvoval v roce 1999 sezónu AMA SBK, získal na motocyklu Honda RC45 titul amerického šampióna. "Zpočátku to bylo něco nového na odzkoušení. V roce 1999 jsem jel na Ducati, u které jsem chtěl zůstat i v roce 2000, ale oni chtěli abych přešel do WSBK. Nemyslel jsem si, že jsem připravený přestoupit, ale byl jsem vzrušený touhou vyzkoušet něco nového, jet na rychlých okruhách, vidět svět. Mám cíl být Mistr Světa a je jen jeden způsob jak ho dosáhnout - to je to co mě tam táhlo", vzpomíná Ben a připouští, že to pro něj mohl být moc velký krok.
Ben Bostrom prožil svou nejlepší sezónu ve WSBK při svém druhém roce působení mezi nejlepšími superbikery, tedy v roce 2001 kdy dokázal zvítězit celkem v šesti závodech a získat třetí místo celkového pořadí. Pak přišel rok 2002 a s ním také velké naděje a očekávání na začátku sezóny, ale na konci roku z toho byl pouze obrovský kopec zklamání a odchod domu do USA. "První dva roky byly dobré, ale třetí rok byl těžký. Potřeboval jsem se vrátit domů a nabít se, pamatoval jsem si odkud jsem přišel. Když se naskytla možnost, chtěl jsem se vrátit domů k Hondě a celé fantastické společnosti", říká Ben Bostrom.
Nyní tedy Ben jezdí superbiky v AMA Pro Racing kde po vynikajícím začátku sezóny na okruhu Daytona malinko opět ztratil ve Fontaně, ale sám Ben přiznává, že předpokládal snadnější návrat z rychlých evropských okruhů na pomalé americké. Při otázkách svého návratu do světových superbiků například již v příštím roce říká Ben své rezolutní ne, když stroze odpoví na přímou otázku jaká je šance vidět ho v roce 2004 ve WSBK slovem - žádná (šance). Nicméně si Ben Bostrom myslí, že po návratu velkých továren do WSBK (který se v příští sezóně očekává) se rapidně zvedne opět image tohoto šampionátu, ze kterého se v letošní sezóně stává světový pohár továrny Ducati. "Výrobci se v příští sezóně vrátí a opět bude tato série fantastická. Já však nemám žádné plány na návrat do WSBK ihned. Nyní se jen potřebuji opět postavit na moje nohy a naučit se jezdit na Hondě, zvyknout si vítězit."
Zatímco starší Ben prozatím na světový šampionát nemyslí, mladší Eric naopak na Mistrovství Světa neustále myslí. "Hrozně rád bych přivítal příležitost připojit se k Haydenovi a Edwardsovi", říká eBoss jemuž byla týmem Fuchs Kawasaki Racing přislíbená účast na divokou kartu v některém z letošních závodů Mistrovství Světa třídy MotoGP. Přesné dějiště této události však prozatím zůstává nejen pro eBosse utajené. "Je nádherné vidět Nicka a Colina, oba jsou fantastičtí jezdci. Je dobré porovnat sebe proti nim, když jsem s oběma závodil. Vím, že se oba usilovně snaží, přizpůsobují se novým okruhům a novým týmům", říká eBoss na adresu svých bývalých spolubojovníkům v šampionátech AMA a WSBK.
Eric se těšil na jízdu v šampionátu MotoGP již na konci loňské sezóny, kdy mu bylo jedno místo přislíbeno samotnou továrnou Kawasaki, která však nakonec dala přednost Garry McCoyovi jenž narychlo opustil tým Petera Clifforda po jeho finančních problémech. Pro eBosse tak zbylo místo opět v domácím, americkém šampionátu Superbiků, kde se v továrním týmu zúčastňuje závodů na převrtaném stroji Kawasaki ZX-7RR. Proti silnějším strojům Honda RC 51, ale především Suzuki GSX-R1000 prozatím nenašel tým Kawasaki Racing účinnou protizbraň (stroj ZX-10R se stále pouze připravuje a se ZX-9R továrna nechce vyrukovat). "Nová pravidla pro superbike nejsou rovnocenná, zvýhodňují jezdce na silnějších motocyklech", říkal nedávno Eric Bostrom jenž ještě stihl poškádlit Mata Mladina a jeho jezdecké schopnosti (informoval jsem již dříve).

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist