GP Itálie - sobota v Mugellu
Text: Petr Czyž | Foto: Repsol Honda, Yamaha Racing, Interwetten Paddock. Pons Racing | Zveřejněno: 14.7.2012 | Zobrazeno: 14 808x
Kapitoly článku
Moto3 – Kvalifikace
První polovině kvalifikace nejnižší kubatury ze začátku dominoval lídr průběžného pořadí Moto3 Sandro Cortese (Red Bull KTM Ajo) časem 1'59,604 sekundy. Maverick Viñalese (Avintia Blusens) figuroval s časem 1'59,814 sekundy třetí. Ve svém šestém kole si Španěl zajel kolo za 1'59,468 sekundy a tím se dostal do vedení, kde ho těsně po první polovině kvalifikace vystřídal Efrén Vázquez (JHK Laglise), který okruh v Mugěllu zajel o 0,317 sekundy rychleji. Čech Jakub Kornfeil (Redox-Ongetta-Centro Seta) figuroval s časem 2'00,105 sekundy na osmém místě, Jasper Iwema (Moto FGR) byl dvacátý.V posledních deseti minutách kvalifikace zajel nejrychlejší čas Maverick Viñales, ale ten byl okamžitě překonán německým závodníkem Cortesem, který nastavil 1'58,691 sekundy a v dalším kole ještě své maximum zlepšil na 1'59,401 sekundy. Když jel Viñales poslední rychlé kolo, byla pole position z 80% na straně Němce, protože před Španělem byla dráha plná pomalejších závodníků. Viñales ale dokázal nemožné, poslední sektor projel jako nůž máslem a kvalifikaci na Velkou cenu Itálie vyhrál. Z první řady tak odstartuje společně s Cortesem a Alexem Rinsem (Estrella Galicia 0,0).
Český jezdec Jakub Kornfeil se do závodu kvalifikoval třináctým časem a Jasper Iwema odstartuje v neděli před obědem jednatřicátý, což je po zlepšeních v tréninkových jízdách řekněme zklamáním. Podle posledních informací Holanďan spadl a bolestivě si zranil kotník a zápěstí. Start v italské Grand Prix je tím ohrožen.
Časový harmonogram víkendu.
GP Itálie, Moto3 – kvalifikace
Polojasno, 28°C, dráha suchá, 47°C
01- Maverick Vinales – Blusens Avintia – FTR Honda M312 – 1’57.980
02- Sandro Cortese – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – + 0.421
03- Alex Rins – Team Estrella Galicia 0,0 – Suter Honda MMX3 – + 0.841
04- Efren Vazquez – JHK T-Shirt LaGlisse – FTR Honda M312 – + 0.860
05- Danny Kent – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – + 1.109
06- Niccolò Antonelli – San Carlo Gresini Moto3 – FTR Honda M312 – + 1.381
07- Zulfahmi Khairuddin – AirAsia SIC Ajo – KTM M32 – + 1.411
08- Romano Fenati – Team Italia FMI – FTR Honda M312 – + 1.485
09- Luis Salom – RW Racing GP – KALEX KTM – + 1.493
10- Hector Faubel – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 1.593
11- Louis Rossi – Racing Team Germany – FTR Honda M312 – + 1.700
12- Alberto Moncayo – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 1.718
13- Jakub Kornfeil – Redox Ongetta Centro Seta – FTR Honda M312 – + 1.797
14- Alan Techer – Technomag CIP TSR – TSR3 Honda – + 1.898
15- Kevin Calia – Elle2 Ciatti – Honda NSF250R – + 1.975
16- Miguel Oliveira – Team Estrella Galicia 0,0 – Suter Honda MMX3 – + 1.986
17- Alexis Masbou – Caretta Technology – Honda NSF250R – + 2.483
18- Brad Binder – RW Racing GP – KALEX KTM – + 2.794
19- Alessandro Tonucci – Team Italia FMI – FTR Honda M312 – + 2.804
20- Michael Ruben Rinaldi – Racing Team Gabrielli – Honda NSF250R – + 2.914
21- Toni Finsterbusch – Cresto Guide MZ Racing – Honda NSF250R – + 2.945
22- Giulian Pedone – Ambrogio NEXT Racing – Suter Honda MMX3 – + 2.978
23- Isaac Vinales – Ongetta Centro Seta – FTR Honda M312 – + 3.187
24- Adrian Martin – JHK T-Shirt LaGlisse – FTR Honda M312 – + 3.203
25- Jack Miller – Caretta Technology – Honda NSF250R – + 3.233
26- Jonas Folger – Iodaracing Project – Ioda TR002 – + 3.237
27- Simone Grotzkyj Giorgi – Ambrogio NEXT Racing – Suter Honda MMX3 – + 3.328
28- Niklas Ajo – TT Motion Events Racing – KTM M32 – + 3.330
29- Arthur Sissis – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – + 3.337
30- Ivan Moreno – Andalucia JHK LaGlisse – FTR Honda M312 – + 3.339
31- Jasper Iwema – MOTO FGR – MOTO FGR 3 Honda – + 3.382
32- Danny Webb – Mahindra Racing – Mahindra MGP-3O – + 3.483
33- Riccardo Moretti – Mahindra Racing – Mahindra MGP-3O – + 3.800
34- Luigi Morciano – Ioda Team Italia – Ioda TR002 – + 4.466
35- Kenta Fujii – Technomag CIP TSR – TSR3 Honda – + 6.793
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?