Patnáctinásobný mistr světa Giacomo Agostini slaví své 76. narozeniny
Text: Andrea Štipčáková | Foto: Vladimír Rejda, František Feigl, Yamaha Racing | Zveřejněno: 16.6.2018 | Zobrazeno: 5 413x
Text: Andrea Štipčáková | Foto: Vladimír Rejda, František Feigl, Yamaha Racing | Zveřejněno: 16.6.2018 | Zobrazeno: 5 413x
Ti co TT jezdí, by ti Ivane potvrdili, že by nezajeli nic bez kvalitní motorky, jako nakonec na všech okruzích a ani TT nevyjímaje.
Já bych "stejně" dal přednost vyjádření těch co TT jezdí
No Ivane dnes je to také znát, se starou plečkou TT nevyhraješ a ani se slušně neumístíš! Tenkrát měl AGO v půllitru asi 90 koní ve čtyřválci, později o něco víc ve tříválci a byl to tovární jezdec. Proti němu jeli soukromníci většinou na jednoválcích o maximálně 60 koních... Nebyla šance mu konkurovat i kdyby jel na pohodu!
Budeš se muset zeptat třeba Kamila Holana, nebo Michala Dokoupila,
KARINGu, jakou roli na trati TT hraje rozdíl ve výkonu strojů ...
No ivane, místní rutinéři mu na TT jistě nic nedarovali, ale nic platné jim to nebylo koně HRÁLY roli hodně značnou a zrovna na MANU který je rychlý jim rychlostí vyšší o 40 km/h než jeli oni, lehce ujížděl. Aby nedošlo k omylu, Ago byl dobrý jezdec i když zdaleka ne nejlepší a měl bezkonkurenční motorky.
Já jsem ho "vzal na milost" , když několikrát vyhrál na TT,
protože TAM mu "místní rutinéři" , kteří TT jezdili už léta předtím,
než tam Ago přijel poprvé, určitě nic "nedarovali" a na této trati,
bez jejíž hodně dobré znalosti, žádný "koně" navíc nehrají roli
a bohužel se na ní umíralo možná víc než dnes.
Asi tak
Genetik - Byl to klikař, který se trefil do správné doby! Na Hailwooda neměl ani náhodou, Read hned po příchodu do MV narušil jeho hegemonii, Saarinen, který ho porážel se bohužel zabil... Závody s AGEM byly trapné, obvykle předjel i druhého v pořadí o kolo, protože měl motorky, které měly obvykle o třetinu vyšší výkon, než jeho "konkurence" a jak píše Genetik, byly o 30-40 km rychlejší! Dnes by takové "závody nikoho asi nezajímaly! Však se ho často novináři ptali, jestli ho ještě baví závodit a zda by si nechtěl zajet závod, kdy by měli všichni stejné motorky a on takové dotazy jako nafrněny šampion nerad slyšel. Nedávno jsem četl rozhovor s Jimem Redmanem, šampionem tříd 250 a 350, který řekl letos Agostinimu, že se sice několik let potkávali jen ve třídě 350 a že ho AGOSTINI NIKDY v žádném závodě neporazil, dokonce ani když Redman jel jednou na půllitrové Hondě a také vyhrál! REDMAN konstatoval, že se to co řekl, AGOSTINIMU I PO 50 LETECH VŮBEC NELÍBILO.
On dobře ví,že měl obrovské štěstí na motorku a její výkon byl oproti konkurenci opravdu jinde,takže po rovinách byl o 30-40 km rychlejší. A pokud ji měl v rukou dobrý jezdec a to Ago byl,tak se tituly jen sypaly. Jak se však objevil Read a hlavně Hailwood,bylo zle a oba tito dva,ale hlavně Hailwood byl lepší Ovšem pro ženy byl hezounek Ago miláček a mnoho slepic by se rádo nechalo pojí at
Ty doby nejdou absolutně srovnávat. Tihle borci dali třeba tři závody za den v různých kubaturách.
Jinak také gratulace a hlavně zdraví
Nejezdil špatně, o tom žádná, ale kolik by získal titulů v dnešní době -? Paralelně žádnej a kdoví esli nějakej - a moc dobře to ví, proto je tak zapšklej
Božský Ago je jen jeden,hodně zdraví do dalších let,Mistře.
P.S.
Pro rýpaly,Ago nebyl jediný,kdo jezdil Agustu,ta navíc byla náročná na ovládání,ne každý ji zvládl,asi jako dnes Ducati.A ostatní značky už také byli víceválcové.
V době jeho slavné éry mi jeho "obří plakát" zdobil pokoj
Blahopřání k narozeninám pane Agostini
Boj s kompresí motoru jeho "trojky 500" pro "warmup" na IoM - TT ...
Ve třídě 350 v souboji s Jawou 2T-V4 Billa Ivyho ...
Legenda nade vse,at zdravi slouzi
Ano, díky technické převaze MV ve druhé polovině šedesátých let to měl Ago snazší, nicméně jezdec to byl znamenitý... každopádně je ročník čtyřicet dva, takže je mu vskutku nadpisových 76 a nikoli "sedmasedmdesát", jak se vloudilo do článku.
To se mu to skoro celou kariéru jezdilo s MV Agustou, která měla o třetinu vyšší výkon, než ostatní, soukromníci s jednoválcovými Nortony! Ještě, že přišla v polovině 70 let přece jen nějaká konkurence!